Logo Web Tasar覺m

Instagram'da Nasıl Reklam Verirsiniz?


paylaş
Instagram'da Nasıl Reklam Verirsiniz?

Instagram artık 600 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Bu büyük bir izleyici. Karşılaştırma için söylemek gerekirse, Twitter sadece 313 milyon aylık aktif kullanıcısına sahiptir. Bu açıdan Instagram'a reklam vermek daha avantajlı olacaktır. Instagram'da Nasıl Reklam Verirsiniz?

Ancak Instagram'ın kullanıcı tabanının boyutu o kadar cazip bir pazarlama kanalı haline getiriyor ki , markaların platformda yer  alması neredeyse zorunlu bir hale geldi.

Instagram'ın katılımı yalnızca Twitter, Pinterest, Google+ ve LinkedIn'ı yok etmekle kalmıyor, aynı zamanda markalar için Facebook'dan bile 10 kat daha iyi bir performans sergiliyor. Instagram'da Nasıl Reklam Verirsiniz? yazısı ile siz de artık Instagram'da yer alabilirsiniz.

Peki neden bu kadar yararlı olmasına rağmen firmaların çoğu hala Instagram'da bulunmuyor?

"Bağlantı Sorunu"

Instagram'da bağlantınızı insanlara ulaştırma sorunu mevcut. İnsanları ürün ya da bağlantı paylaştığınızda süreki bionuza yönlendirmek zorundasınız.

Bu ideal olmamasına rağmen, Instagram hala birçok şirket için etkili bir trafik ve satış kaynağı olmuştur. Sosyal medyada en iyi tıklamalar Instagram'dan geliyor bu da bir gerçek.

Ama işte gerçekten heyecan verici bölüm. Artık, Instagram yayınlarında web sitenize bağlantılar ekleyebilirsiniz - tabi eğer reklam verirseniz. Aşağıdaki örnekte, "Şimdi Mağaza" düğmesi, okuyucuları doğrudan bir ürün sayfasına yönlendirir.

Web sitesi dönüşüm örneği Instagram reklam

Ürün Etiketleme

Instagram fotoğraflarındaki ürünleri etiketlemek, sorunsuz bir müşteri kontrol deneyimi sağlayacaktır.

Ürün etiketi ile, e-ticaret markalarının Instagram'da reklam vermeye başlamasının daha fazla sebebi olacaktır.

Instagram Reklamcılığına Giriş

Instagram reklamcılık hala oldukça yeni. Daha önce de olsa, bir geçici çözüm vardı: sponsorlu yayınlar .

Geçmişte, Instagram'da reklam vermek isterseniz, bunu Instagram etkilenenleri ile özel olarak müzakere ederek  ve bunları kendi hesaplarında markanızı tanıtmalarını isteyerek yapmanız gerekirdi. Bu, trafik ve satışları artırmak için çok etkili bir yol olabilir; ancak sınırlamaları vardır:

  • Genellikle pahalı
  • Müzakere etmeyi gerektiriyor
  • Teslim edilmezse hesap verme sorumluluğu ya da başvuru yapılamaz
  • Sınırlı kitle hedefleme

Sponsorlu yayınların hala yerleri var. Başkasının ürününüzü tanıtması için sağlam menfaatler edinmesi gerekir.

Instagram'da Nasıl Reklam Verirsiniz?

2015 yılının sonundan bu yana herkes, şimdi Facebook'un self servis reklamcılık platformu vasıtasıyla Instagram reklamları oluşturabilir. Bununla birlikte, reklamlarınızın, bunların nasıl göründüğü ve kimlerin gördüğü üzerinde tam kontrole sahip olursunuz. Sponsorlu yayınların aksine, reklamlarınız doğrudan kendi hesabınızdan yayınlanır. Yeni yöntemin avantajları şunları içerir:

  • Ölçeklenebilir fiyatlandırma
  • Anlık
  • Sağlam raporlama, kontrolü elinizde.
  • Son derece rafine edilmiş kitle hedefleme

 

Reklam Türleri

Şimdi Instagram'da dört farklı reklam türü çalıştırabilirsiniz.

  • Fotoğraf Reklamları - Yatay veya kare biçiminde basit bir fotoğraf.
  • Video Reklamlar - Videolar, manzara veya kare biçiminde 60 saniyeye kadar çıkabilir.
  • Atıştırmalık Reklamlar - Kişileri hızlıca kaydırarak görüntüleyebilecek en fazla 4 fotoğraf ekleyin.
  • Öyküler Reklamları - Fotoğraf veya video içeriğiyle Instagram öykülerinde reklam yayınlayın.

Kampanya Hedefleri

Instagram reklamları, çeşitli kampanya hedefleri sunar. Bunlar, bir listeden seçtiğiniz kampanyanız için potansiyel hedeflerdir. Bu seçimi ihmal etme, reklamlarınızın nasıl optimize edildiğini ve bunun için nasıl ödeme yapacağınızı etkiler. Örneğin, amacınız insanları videonuzu izlemeye çekmekse, insanların bağlantısını nasıl beğendiğini düşünmeyin.

Facebook reklamları oluşturmanın kampanya hedeflerine zaten aşina olabilirsiniz. Seçenekler şunları içerir:

  • Bilinçlilik -  İşletmeniz, ürününüz, uygulamanız veya hizmetiniz hakkında bilinç oluşturun.
    • ulaşmak
    • Erişim ve Sıklık
    • Marka bilinirliği
    • Yerel Bilinçlendirme
  • Dikkat - Potansiyel müşterilere ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi edinin.
    • Web Sitesi Tıklamaları
    • Video Görüntülemeleri
    • Erişim ve Sıklık
  • Dönüşüm - Ürün satışlarını , mobil uygulama indirmelerini ve mağazanızın ziyaretçilerini dahi artırabilirsiniz.
    • Web Sitesi Dönüşümleri
    • Instagram'da Dinamik Reklamlar
    • Mobil Uygulama Yüklemeleri
    • Mobil Uygulama Etkileşimi

Hedefleme Seçenekleri

Instagram reklamlar , Facebook  reklamları ile aynı hedefleme seçeneklerine sahiptir.  Bunlara, konum, demografik bilgiler, ilgi alanları, davranış, benzeri görülmemiş kitleler ve otomatik hedefleme (Facebook kararına bağlı olarak) temel alan hedefleme yer alır.

Daha da iyisi, Özel Kitleler varsa Instagram'da hedefleyebilirsiniz. Özel Kitleler, markanızla bir şekilde zaten bağlantı kurmuş olan kişilerdir. Bu, web sitenizi ziyaret ederek, Facebook'daki yayınlarınızla etkileşimde bulunarak, uygulamanızı kullanarak veya sizinle iletişim bilgilerini paylaşarak olabilir.

Instagram'da Nasıl Reklam Verirsiniz?

İlk Instagram Reklamınızı Oluşturma

Instagram'da ilk reklamınızı nasıl oluşturabileceğinizi öğrenelim.

1. Adım - Instagram Hesabınızı Facebook Sayfanıza Bağlayın

Bir Instagram reklam oluşturmanın ilk adımı Instagram hesabınızı Facebook sayfanıza bağlamaktır. Sadece bir kere buna ihtiyacınız var.

Facebook sayfanızın Ayarlarını ziyaret edin ve "Instagram Ads" ı tıklayın.

Facebook sayfası ayarları

Ardından, "Hesap Ekle" yi tıklayın ve Instagram oturum açma kimlik bilgilerinizi girin. Zaten bir Instagram hesabınız yoksa, şimdi de oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde "Onayla" yı tıklayın.

Kimlik bilgilerini ekle

2. Adım - Kampanya Oluşturma

Artık Faceook sayfasına Instagram hesabınızı bağladıktan sonra, iki olduğu için üzerinde dönme zamanı geldi Reklamlar Yöneticisi  ve ilk kampanyanızı oluşturun. Power Editor'ı daha rahat kullanıyorsanız, orada Instagram reklamları da oluşturabilirsiniz. Hali hazırda Facebook reklamları oluşturursanız, bu işlemin çoğu sizin için aşina olacaktır.

Reklam Yöneticisi'nde, ekranın sol üst köşesine yakın yerdeki " + Kampanya Oluştur " u tıklayın .

Kampanya ekran görüntüsü oluştur

Ardından, kampanya hedefinizi seçin. Tüm hedeflerin Instagram Öyküleri Reklamlarıyla uyumlu olmadığını unutmayın.

Instagram kampanya hedefleri ekran görüntüsü
"Dönüşümler" hedefi, satışları artırmak isteyen e-ticaret işletmeleri için mükemmel bir seçimdir. Bu amacın kullanılabilmesi için web sitenizde bir  Facebook pikselinin kurulu olmasına dikkat edin. Henüz bir tane yüklü değilseniz, size bildiren bir mesaj alırsınız.

3. Adım - Reklam Setinizi Oluşturun

Reklam Seti sayfasında, optimize etmek istediğiniz dönüşüm türü olarak "Satın Al" ı seçebilirsiniz.

"Satın Alma" dönüştürme ekran görüntüsünü seçme

Ardından, reklamlarınızı kimlerin görmek istediğinize ve harcamak istediğiniz para miktarını tanımlayabilirsiniz. Instagram reklamlarında Facebook reklamlarında olduğu gibi aynı hedefleme seçenekleri de kullanılabilir.

Hedefleme seçeneklerinin ekran görüntüsü

 

 

Kimlerden birini hedefleyeceğinizi ve ne kadar harcayacağınızı seçmeyi bitirdiğinizde, sağ alt taraftaki "Devam Et" i tıklayın.

Bir sonraki ekranda, reklam biçiminizi seçmek için bir seçenek görürsünüz. Tuval biçiminin Instagram ile uyumlu olmadığını unutmayın. Bir kere karar verdikten sonra, görüntülerinizi veya videolarınızı yüklemek için aşağı ilerleyin.

Instagram reklam biçimlerinin ekran görüntüsü

Görsellerinizi yükledikten sonra ilerleyin ve reklamınıza metin eklemek için soldaki seçeneklerden birini göreceksiniz.

Son olarak, metin editörünün sağında, reklamınızın Instagram'da nasıl göründüğünü önizleme yapabilirsiniz. İş köpeğim Petunia'nın resmini yüklersem reklamım nasıl görünürdü. Ayrıca, reklamınızın seçilen diğer biçimlerdeki görünümünü de görebilirsiniz.

Instagram reklam önizleme ekran görüntüsü

Her şey iyi görünüyorsa, "Sipariş Ver" i tıklayın. Aksi takdirde, geri dönün ve değişiklik yapın.

Yer siparişi ekran görüntüsü

Adım 4 - Tekrarlayın!

İlki her zaman en zor olanı. İlk reklamınızı Instagram'da oluşturduktan sonra ikinci kez çok daha kolay olacak

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

 

Instagram'da Nasıl Reklam Verirsiniz? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: ınstagramda nasıl reklam veriir instagramda reklam verme

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar