Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Instagram Takipçilerinizi Nasıl Arttırırsınız?

Instagram Takipçilerinizi Nasıl Arttırırsınız?

Instagram, doğru bir şekilde kullanılırsa, markanız için oldukça hedeflenmiş bir görsel bir reklamcılık kanalı olabilir. Yakın tarihli bir çalışmada, Instagram’ın markalara diğer sosyal platformlara göre % 25 daha fazla katılım sağladığı keşfedildi. Bu, Instagram’ın e-ticaret işiniz için markanızı oluşturmada başlıca bir kanal olduğu anlamına geliyor. Peki, Instagram Takipçilerinizi Nasıl Arttırırsınız?

Bu yazıda, katılımı artırmak ve büyük bir takip inşa etmek için Instagram’ı en etkili şekilde nasıl kullanacağınızı göstereceğiz.

Şablon Simgesi

Instagram Takipçilerinizi Nasıl Arttırırsınız?

Instagram’da daha fazla takipçiye sahip olmanızda yardımcı olacak beş taktik var.

  1. Doğru hashtag’ları kullanın
  2. Doğru filtreleri kullan
  3. Doğru zamanda gönderme
  4. Rakiplerinizin takipçilerini çalın
  5. Sponsorlu mesajlar ve ürün incelemeleri yapın

Her taktiği nasıl uygulayacağınıza derinlemesine bakarsak:

1. Doğru Hashtags kullanın

Instagram’da hedefiniz, şu anki kitlenizle etkileşim içinde olmak ve takip edenlerinizi de büyütmektir. Yeni, ilgi çekici ve çekici fotoğrafların gönderilmesi ilk şartı yerine getirir ancak büyümeye başlamak için fotoğraflarınızın son derece önemli olduğuna dikkat etmeniz gerekir. Fotoğraflarınızı eşzamanlı olarak etiketlemek, kullanıcıların bu terimleri arayan fotoğraflarınızı bulmalarını kolaylaştırır.

Peki hangi hashtag’ları kullanmalısınız?

Tıpkı Twitter ve diğer sosyal siteler gibi Instagram’daki kullanıcılar belirli hashtag’ları diğerlerine oranla kullanır. Fotoğraflarınızda doğru hashtag’ları kullanırsanız, yeni kullanıcılara ulaşmanız ve keşfedilmesi çok daha olasıdır.

Websta’ya göre Instagram’da mevcut en iyi İngilizce ve Türkçe 20 hashtag aşağıda belirtilmiştir :

  1. #love (1.027.917.810 yayın)
  2. #instagood (552.537.705 yayın)
  3. #photooftheday (394.332.818 posta)
  4. # Güzel (367.636.422 yayın)
  5. #tbt (360.522.758 posta)
  6. # Hediye (2353.202.629 mesaj)
  7. #cute (351.930.751 posta)
  8. #fashion (351.195.493 posta)
  9. #followme (326.083.312 posta)
  10. #me (314.611.081 mesaj)
  11. #follow (311.454.486 yayın)
  12. # Like4like (306.277.038 mesaj)
  13. #picoftheday (306.277.038 posta)
  14. #selfie (293.039.427 yayın)
  15. #summer (261.573.181 yayın)
  16. #friends (258.756.470 yayın)
  17. #instadaily (258.189.528 yayın)
  18. #girl (244.327.385 yayın)
  19. #fun (238.836.598 yayın)
  20. #art (233.524.357 yayın)

Yukarıdaki listeye bakıp “Ama hiçbiri ürünlerim veya marka için geçerli değildir” dediyseniz muhtemelen doğru.

Karma etiketleri kullanmak bir şey, doğru etiketleri kullanmak tamamen başka bir şey. Yukarıda listelenenler gibi popüler etiketler büyük olasılıkla ek katılımı netleştirir ve beğenir, ancak uzun vadeli katılımın artması, yeni ilgi alanındaki takipçiler ve en önemlisi satışlar gerçekleşmez.

Fotoğraflarınızı düzgün şekilde etiketlemek isterseniz, en alakalı hashtagları bulmanız ve kullanmanız gerekir. Bu, yalnızca markanızı tanımlayan değil aynı zamanda Instagram’da da aranılan en alakalı hashtag’ları kullandığınızdan emin olmak için uygun araştırmanın yapılması anlamına gelir.

Alakalı hashtag’ları bulmak için, IconOquare  veya Websta gibi ücretsiz bir çevrimiçi program kullanmak isteyeceksiniz.

Instagram’ın yayın başına maksimum 30 hashtag vermesine izin verdiğini unutmayın. Ayrıca, popüler kelimeler zamanla değişecektir. Bu nedenle, mümkün olan en iyi terimleri kullandığınızdan emin olmak için hashtag anahtar kelimelerinizi birkaç ayda bir tekrar ziyaret ettiğinizden emin olun.

 

2. Doğru Filtreleri Kullanın

Anahtar kelime hashtags kullanmaya dikkat etmeniz gereken tek şey değildir. Instagram topluluğu bazı fotoğraf filtrelerine diğerlerinden daha olumlu tepki verir. Tercih edilen bu filtreleri kullanmak, etkileşiminiz üzerinde bir etkisi olabilir.

İşte göre Instagram üzerinde 10 akım en popüler filtreleri:

  1. Normal (Filtre Yok)
  2. kalın bir tür matbaa harfi
  3. Juno
  4. joke
  5. Ludwig
  6. Umbrella
  7. Valencia
  8. X-Pro II
  9. Lo-fi
  10. Amaro

 

Sen kullanabilirsiniz  IconoSquare  ve şu anda sizin için sorunlu olanları anlamak için kendi hesabına performansını incelemek için.

3. Doğru Zamanda Mesajlaşma

Uygun hashtag’ları eklemenin ötesinde ve en iyi filtreleri kullanmanın ötesinde, yayınlarınızın zamanlamasını da düşünüyor olmalısınız.

Hedefli bir yaklaşım, geçmişte sizin için neyin çalışıp neyin çalışmadığını analiz etmektir.

Koyu halkalar genellikle ortam gönderdiğinizde işaret eder. Açık gri halkalar, topluluğunuz etkileşime girdiği zaman gösterir. En açık gri halkalar, yayınlamanız için en iyi zamanları temsil eder.

Doğru Gün ve Saati Gönder

Mesajınızı planlamak için bir zaman planlama programı kullanmayı düşünebilirsiniz. Bunun için ScheduGram gibi (ücretli) bir program kullanabilirsiniz.

4. Rakiplerinizin Takipçilerini Alın

En yeni rakiplerinizi bulmak ve çekmek için en iyi yollardan biri, en yakın rakibinizin Instagram hesaplarını arayıp izleyicileriyle etkileşim kurmaktır. Bu insanlar, taşıdığınız ürünlerde rakiplerinizin hesabını izleyerek bir miktar ilgi gösterdiler.

Rakiplerinizin takipçilerini etkili bir şekilde nasıl çalarsınız?

Onların ilgisini çekerek en yakın rakibinizin takipçilerini çalabilirsiniz. Instagram kullanıcılarıyla etkileşim kurmanın çeşitli yolları vardır ve öngörülebilir bir şekilde, koyduğunuz iş ne kadar çok olursa, takipçiler ne kadar çok kazanırsa ve geri dönüş elde edersiniz.

Instagram’daki üç tür etkileşim şu şekildedir:

  • Kullanıcıyı takip et
  • Bir fotoğraf beğen
  • Bir fotoğrafta yorum yapma

 

5. Sponsorlu Yayınlar ve Ürün İncelemeleri

Hesabınıza gönderilen tüm bu optimizasyon harika ancak etkilemek istiyorsanız, Instagram’da etkileyici pazarlamadan yararlanmanız ve markanızın daha geniş bir kitleye duyurulması gerekiyor.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Instagram Takipçilerinizi Nasıl Arttırırsınız? yazımıza yorum yapabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek