Logo Web Tasar覺m

İndirim Psikolojisi


paylaş
İndirim Psikolojisi

İndirimler, özellikle insanların belirli bir ürünü satın almak istediklerinde herkesin kullandığı bir şeydir. İndirimlerle her yerde karşılaşabilirsiniz ve indirim yapmanın birçok farklı yolu vardır. Bu yazıda, indirimler psikolojisine gireceğiz ve çoğu insana yönelik hangi indirimlerin en iyi sonucu vereceğini inceleyeceğiz. Ancak öncelikle indirimlerin neden işe yaradığını açıklayarak başlayabiliriz. İndirim Psikolojisi insanları nasıl etkiler?

İndirimler neden işe yarıyor?

Çoğu indirim, aciliyet ilkesi üzerinde çalışır; indirimler yalnızca belirli bir süre için mevcuttur. İnsanlar ürünü şimdi indirimli fiyata satın almazlarsa, bir miktar tasarruf sağlayamayabilirler. Acil durum söz konusudur. Kaybetme beklentisi, indirimler neden işe yarıyor.

Haz İlkesinin  ve Düzenleyici Odak Teorisine göre insanlar zevk aramak ve acıyı önlemek. İndirimi kaçırma beklentisi kesinlikle insanların önlemek isteyeceği bir acıdır.


Farklı indirimler

Dediğim gibi, müşterilerinize indirim yapmanın bir çok yolu var. Belli bir miktarı (bedel), ücretsiz nakliye, sabit bir fiyat kapalı, yüzdesi kapalı gibi şeyleri satın alırsanız, onlara ücretsiz ürünler verebilirsiniz. Müşterilerinize başka bir indirimin üstünde indirim de yapabilirsiniz.

Fakat bu indirimlerden bazıları aslında diğerlerinden daha iyi çalışıyor. Örneğin, insanlar aynı fiyata %50 daha tasarruf etmek yerine aynı fiyata aynı ürünü %50 daha fazla elde etmeyi tercih ederler. Ayrıca, insanlar, tek bir %40 indirim yerine %20 indirimden %25 indirim yaptıklarında daha çok seviyor. Ve evet, gene, aynı indirime varıyor.

Üslup

Sözcüklerin, indirimlerinizi algılama biçiminiz üzerinde çok fazla etkisi vardır. Örneğin, "İndirimi Kaçırmayın" ; "Paranızı Boşa Harcamayın" ise kaybı önlemeyi vurgular. Hangi tür ifadelerin kendi şirketinize en uygun olduğunu test etmelisiniz. Bu temel olarak müşterilerinize bağlıdır; bir kazanç elde etme olasılığı daha yüksek mi yoksa bir kayıp önlemek için daha olası mı? Genel olarak olsa da, "İndirimi Kaçırmayın" gibi bir ifadenin, diğer ürünleri aslında satılık da olsa insanları daha fazla satın almaya motive edecekleri bulundu.

'9' ile ilgili hızlı bir inceleme

Sadece (indirim) fiyatınızın sonunda bir 9'u eklemeniz her zaman en iyi strateji değildir. 9.99 10'dan tabi ki daha ucuz görünüyor ama bu ürünlerin gerçekten ucuz olması gerekir, ya da sadece ucuz ürünler için de geçerli. Lüks ürünler için, o fiyatın 'ucuz' psikolojisi, bir lüks ürünün eşsiz satın alma nedenlerinden biri kalitedir ve insanlar kalite için ödemek istediği için geri tepebilir. 399'a mal olan bir ürün, 400'de fiyatlandırılan benzer ürüne 'daha aşağı' görünüyor. Aklında sadece bir şeyler var.

İndirimin süresi

Maalesef, promosyonların veya indirimler süresince yapılan bir çok araştırma veya mesaj bulamadım. Şahsen, bir kaç hafta daha uzun süre çalışan bir satış veya tanıtım dönemi bırakmayacağım. Süre daha uzun sürerse, aciliyet ilkesini reddetme riskini yaşarsınız.

İndirimin ne kadar süreceğini düşünün. Ve bunu potansiyel müşterilerinize açıkça ilettiğinizden emin olun. Gerçek bir satış ekibiniz varsa, bir promosyon için en fazla 6 haftanın yeterince uzun sürdüğünden bahsediliyor. Görünüşe göre, çalışanlar 6 hafta sonra bir tanıtıma odaklanamaz (veya yapmaz) . Bununla birlikte, özellikle online mağazalar için 6 hafta oldukça uzun olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen bir sürü bayramı (başka bir deyişle satış fırsatları) kapsar, değil mi?

 

Arka arkaya yapılan indirimler için bir risk var. İnsanların mağazanızdan tam fiyat ödememek için indirimlere alışabilir ve hep indirim bekleyebilir. Bu yüzden indirimler konusunda dikkatli olmanız gerekir. İndirimleri çok düzenli veya çok sık vermeyin. Özellikle tek bir hizmet veya sadece birkaç ürün sunuyorsanız (yaptığımız gibi) indirimler, genel satışlarınız üzerinde geri tepebilir. Hangi ürünü neden indirim yapmanız gerektiğini düşünün.

Yeni müşteriler

Açıkçası, indirimlerin de büyük bir fayda var: indirimler yeni müşteriler çekecek. İnsanlara indirim yapmak sadece bunları çizip müşteriniz haline gelebilecek bir şey olabilir. Yeni müşteriler çapraz satışlar ve satışlar için yeni fırsatlar anlamına gelir; bu da uzun vadede daha fazla gelir anlamına gelir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

İndirim Psikolojisi  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar