Logo

Hemen Çıkma Oranı Nedir?


paylaş
Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Ziyaretçi, bir web sitesine girdiğinde farklı sayfaları dolaşmaya başladıkça, web sitesi ziyaretçilerini müşterilere dönüştürme ihtimali artar. Dolayısıyla açılış sayfanızın ötesine geçmediğinizde bunun yerine uzaklaştığınızda müşterileri kaybediyorsunuz demektir. Hemen çıkma oranınızı bilmek ve sayfanızı maksimum çevrim verimliliğine ayarlamak için endüstrinizdeki diğer web siteleriyle karşılaştırma yöntemi önemlidir. Hemen Çıkma Oranı Nedir? Her web sitesi için hemen çıkma süresi aynı mıdır?

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Bir web sitesinin hemen çıkma oranı, yalnızca bir sayfayı görüntüledikten sonra başka bir sayfa açmadan web sitesinden ayrılan ziyaretçi oranıdır. Hemen çıkma oranınız, çektiğiniz kaliteli ziyaretçilerin sayısını belirlemenize yardımcı olur ve sitenizin etkinliği ile ilgili ipuçları verebilir.

Hemen çıkma oranı, ziyaret sayısını yalnızca bir sayfaya bölmek suretiyle, tüm web sitesine yapılan toplam ziyaret sayısına bölünerek hesaplanır. Tüm web siteleri için ortalama bir hemen çıkma oranı yaklaşık %40.5'tir ve bu rakamın üstünde bir rakam, web sitenizin olması gerektiği kadar etkili olmadığını gösterebilir. Google Analiz, hemen hemen diğer değerli bilgilerle birlikte hemen çıkma oranınızı belirlemenize yardımcı olacak araçlardan biridir.

Hemen çıkma oranı endüstriye göre değişiklik gösterir

Web sitenizin hemen çıkma oranının yüksek olması, mutlaka başarılı olmaması anlamına gelmez. Hemen çıkma oranı, bir sektörden diğerine büyük ölçüde değişir ve bu nedenle farklılık %10 ila %90 arasında olabilir. Tek bir harekete geçirici mesaj içeren basit açılış sayfası, hemen çıkma oranlarının en yüksek olma eğilimindedir ve aradıklarını bulmak için başka bir sayfayı ziyaret etmesine gerek kalmadığı için bu tamamen iyidir. Bu nedenle, tek sayfalık bir web siteniz varsa hemen çıkma oranının yüksek olması alarm nedeni olmaz.

Hemen çıkma oranını etkileyen faktörler

Arama motoru sıralamanız, hemen çıkma oranınızda önemli bir rol oynamaktadır. Alakasız anahtar kelimeler için yüksek sıralamaya sahip olan siteler, içerik alakasız olduğu için hemen çıkma oranı yüksek sitelerdir. Bu nedenle, sıralama anahtar kelimeleriniz için Google Web Yöneticisi araçlarını kontrol ettiğinizden emin olun.

Web sitenizin tasarımı, özellikle çok fazla pop-up reklam, anket veya video akışı varsa hemen çıkma oranını da etkiler. Sayfanız hedef kitleniz için optimize edilmemişse veya reklamı yapılan amacı yerine getirmezse, ziyaretçilerin ek bağlantıları tıklamadan ayrılma olasılığı daha yüksektir, dolayısıyla hemen çıkma oranınızı yükseltebilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranını Azaltma

Hemen çıkma oranınızı azaltmak için yapabileceğiniz en iyi şey, sektörle alakalı terimler için arama motoru sıralamalarını iyileştirmektir. Yanlış kitleyi çeken, etkili bir şekilde etkileşim içine girmektense, olasılığı azaltın. Okurlarınıza ulaştıklarında odaklanmalarını ve eğlenmelerini sağlamak için ilgi çekici içerik sağlayın. Sayfalarınızın hızlı bir şekilde yüklenmesini sağlamak için her türlü çabayı gösterin. Google'ın PageSpeed ​​uzantısı, web sitenizi daha hızlı yüklenmesine yardımcı olacak değişiklikler uygulayabilmeniz için analiz etmenize yardımcı olur.

Özellikle web sitenizi herhangi bir şekilde değiştirirseniz, hemen çıkma oranınızın değiştiğini unutmamak önemlidir. Bu nedenle, dalgalanmamasını sağlamak için hemen çıkma oranınızı izlemelisiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranı Nedir?  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar