Logo

Google'ın Benzer Ürün Özelliği Kullanımda


paylaş
Google'ın Benzer Ürün Özelliği Kullanımda

Google'ın yeni "benzer öğeler" özelliği açıklandı ve gün geçtikçe popülerlik kazanıyor. Bu özellik, kullanıcıların satın almak isteyebilecekleri benzer ürünleri bulmak için bir aramada görüntülenen bir resme tıklama imkanı verir. Bu yeni özelliğin, yalnızca diğer arama motorlarının ve web platformlarının algoritma kullanmasına neden olabilecek bir eğilimin başlangıcı olduğunu varsayabiliriz. Amazon ve Pinterest gibi diğer siteler, bu konsepti daha önce alışveriş arama deneyimlerini geliştirmek için benimsediler ancak Google'ın 1 milyardan fazla kullanıcısı olduğu için ürün dünyasında büyük bir sıçrama potansiyeline sahip. Google'ın Benzer Ürün Özelliği Kullanımda ve bu sizi nasıl etkileyebilir?

Düz ve basit olarak anlatmak gerekirse, işinizin şimdi benzer öğelerle kurulu olması zorunludur, dolayısıyla öğelerinizin özellikli olabilmesi için ürün sayfalarınızı en iyi şekilde nasıl optimize edeceğinizi bilmelisiniz. Benzer öğeler özelliği hakkında daha fazla bilgi edinmek ve şirketinizin pazarlama amaçları için bu özelliklerden nasıl yararlanabileceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin.

Benzer Öğeler Nelerdir?

Google Blog, benzer öğelerin amacının "kullanıcıların fotoğraflarında sevdikleri ürünleri Google Görüntü Araması'na ilham vermelerine yardımcı olmak" olduğu şeklinde bir açıklama yaptı. Görüntü algılama teknolojisi, görüntüler içindeki ürünleri bulmak ve daha sonra kullanıcılar tarafından eşleşen ürünler üretmek için kullanılır ve bunları satın alabilirsiniz. Bu teknoloji kapsamlıdır ve diğer yetenekler arasında görüntüler içindeki bireysel yüzleri ve nesneleri bulma kabiliyetini içerir. Kullanıcılara ayrıca ürünler için fiyatlandırma ve bulunabilirlik bilgileri verilir.

Şu anda bu özellik çanta, güneş gözlüğü ve ayakkabı ile sınırlı ancak Google, özelliği yakın gelecekte ev ve bahçe kategorilerinin yanı sıra daha fazla giyim eşyası da içerecek şekilde genişletmeyi umuyor. Özellik zaten diğer şirketlerin ve arama motorlarının rekabeti artırmak için benzer özellikleri ortaya çıkarmaya başlaması nedeniyle önümüzdeki aylarda daha da büyüyeceğini varsayabilmemiz için yeterince popüler.

google-benzeri-özellikler

Bu özellik şu anda mobil tarayıcılarda ve Android Google Arama Uygulamasında mevcut ve Google gelecekte de daha fazla platform geliştirmeyi planlıyor. Google, benzer öğelerin dönme dolabının şu anda dünyanın her yerinden milyonlarca görüntüleme ve tıklama aldığını ve bu özelliğin kullanışlılığına bakarak nedenini anlayabildiğimizi söylüyor. Kimin güzel bir fotoğrafı izlemek istemediğini ve özellikli (daha önce ulaşılamayan) ürünlerin nasıl satılacağı hakkında hemen bilgi verilmesini istemez?

Peki, Ürünlerinizin Benzer Ögelerde Gösterildiğinden Nasıl Emin Olacaksınız?

Google'a göre, öğelerinizin benzer öğelerde gösterildiğinden emin olmak için şunları yapmanız gerekir:

  • Sayfalarınızdaki ürün tekliflerinin bir resim başvurusu da dahil olmak üzere schema.org ürün biçimlendirmesine sahip olduğundan emin olun. Ana sayfadaki ad, resim, fiyat ve para birimi ve kullanılabilirlik meta verileri olan ürünler benzer ögeler için uygundur.
  •  Ürün biçimlendirmesinin doğru biçimlendirildiğini doğrulamak için sayfalarınızı Google'ın Yapısal Veri Test Aracıyla test edin. Bu aracı kullanmak için ürün sayfanızın URL'sini ekleyin ve aracın bulabileceği hataları gözden geçirin. Hatalarınızı düzelttiğinizde ürününüz benzer ürünlerde gösterilecektir.

schema.org'un ürün meta verileri dahil olmak üzere  ürün sayfalarında bulunması, Google'ın ürünlerinizi ve fiyat bilgilerini ve açıklama bilgilerini bulmasını sağlayacaktır. Benzer öğelerin başarısını sağlamak için bunlar önemli ayrıntılardır. İstenilen bilgileri, yani bir resim referansını, adını, fiyatını, para birimini ve kullanılabilirlik bilgilerini eklemek de zorunludur. Bu mümkün değilse, Google benzer öğelerde kullanamaz ve ürününüz gözden kaçar.

b4578b19e097e649c679bd261a487400.png

Buna ek olarak, ürün biçimlendirme verilerinizi doğru biçimde biçimlendirdiğinizden emin olmak için Yapısal Veri Test Aracını kesinlikle kullanmak isteyeceksiniz. Ayrıca, resimlerinizin aramada nasıl göründüğünü görmek için "site: alaniniz.com" sorgusunu kullanmanızı öneririz. Her şeyi doğru yapmışsanız, ürünleriniz görünür ve tıklandığında gerekli bilgileri görüntüler.  Google, Googlebot'un sitenizi taramasının bir hafta kadar sürebileceğini söylüyor; bu nedenle değişiklik hemen olmuyorsa sabretmelisiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Google'ın Benzer Ürün Özelliği Kullanımda yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

 

Etiketler: e-ticaret google benzer öğeler özelliği google benzer ögeler

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar