Reklam Web Tasarım
İnternetin bize sınırsız nimetleri sunduğu şu günlerde web sitesi sahibi olmak ne yazık ki yeterli gelmiyor.
Bilgi güçtür! Bu kural hayatın her alanında geçerlidir ve web siteniz de bir istisna değil. Çevrimiçi varlığınızı optimize etmek için, kitlenizi tanımalı ve ne aradıklarını anlamalısınız. Ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını karşılamanıza, içeriğinizi geliştirmenize ve tabii ki günün sonunda arama motorlarının size hak ettiğiniz sıralamayı vermesine yardımcı olacaktır. Trafiğinizi analiz etmek için nihai platform nedir? Google Analytics. Peki, Google Analytics Nasıl Kullanılır?
Google ve Analytics sözcüklerini duyduğunuzda kulağa zor bir konu gibi gelebilir ancak bugün sizlere Google Analitik'i nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız ve inanın çok kolay bir şekilde kullanmaya başlayacaksınız.
Google Analitik Nasıl Kullanılır?
Trafiğinizi analiz ederken anlamanız gereken ilk şey, ziyaretçilerinizin kim oldukları ve içeriğinizi neden okuduklarını anlamak olacaktır. Ve buna Google'dan daha iyi ne cevap verebilir? Platformun "Kitle" bölümünde, bu konuda tonlarca faydalı fikir bulabilirsiniz. Kullanabileceğiniz farklı bilgilerin dökümü aşağıda verilmektedir:
Doğal olarak, ziyaretçilerin ayrıntılarını araştırmaya başlamadan önce, gelen trafik miktarını kontrol etmek isteyeceksiniz. Sonuçta, sitenizin başarısını ölçmek için aşağıdaki metrikleri kullanabilirsiniz:
Artık büyük resmi bildiğinize göre, bu insanların web sitenizde ne yaptığını keşfetmenin vakti geldi. Google, içeriğinizin kalitesini anlamak için kitlenizin davranışını yakından izliyor. Aşağıdaki bilgiler en önemlisidir:
Doğru sesle kitlenizle konuşmak isterseniz, kim olduklarını bilmeniz iyi olur. Örneğin, gençleri ve yaşlıları konuştuğunuzdan farklı bir şekilde ele alacaksınız. Ayrıca yazınızı yerel dile göre uyarlayacaksınız. Kitlenizi bulmak, pazarlama çabanızı doğru alana odaklamanıza ve genel olarak görsel kimliğinizi şekillendirmenize yardımcı olacaktır.
Davranış bölümünü bir gün aramadan önce çabucak anlayın. Bu kategori, web sitenizin hangi sayfasının en başarılı olduğunu gösterir. Ana sayfanız bir hit mi yoksa ürünlerinizin parlıyor mu? Davranış kategorisi size trafiği siparişinize göre ayıran sayfaları gösterir. Blogcular için altınların yaşandığı yer burası, hangi makalelerin (veya konuların) en başarılı olduklarını uzun ve kısa vadede doğru bir şekilde öğrenebilirler. En başarılı sayfalarınızın neler olduğunu anlamak, web sitenizin her bir bölümüne koymanız gereken ve SEO'yu (Arama Motoru Optimizasyonu) yönetmenize yardımcı olacaktır.
Kitlenizi bilmek iyi bir şey. Nereden geldiklerini bilmek daha da iyi. Geldiğimiz zaman, fiziksel konuma değil, onlara getiren çevrimiçi kaynaktan bahsediyoruz. İyi bir Facebook kullanıcısı veya bir SEO ustası mısınız? Bülteniniz trafiğinizin çoğunu getiriyor mu veya reklamlarınız interneti salladı mı? Bu cevapları almak için yalnızca bir yer var: Google Analitik edinme bölümü. Yedi ana trafik kaynağı burada detaylandırılmıştır:
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Google Analytics Nasıl Kullanılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler:
Yorumlar