Logo

Google Analytics Nasıl Kullanılır?


paylaş
Google Analytics Nasıl Kullanılır?

Bilgi güçtür! Bu kural hayatın her alanında geçerlidir ve web siteniz de bir istisna değil. Çevrimiçi varlığınızı optimize etmek için, kitlenizi tanımalı ve ne aradıklarını anlamalısınız. Ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını karşılamanıza, içeriğinizi geliştirmenize ve tabii ki günün sonunda arama motorlarının size hak ettiğiniz sıralamayı vermesine yardımcı olacaktır. Trafiğinizi analiz etmek için nihai platform nedir? Google Analytics. Peki, Google Analytics Nasıl Kullanılır?

Google ve Analytics sözcüklerini duyduğunuzda kulağa zor bir konu gibi gelebilir ancak bugün sizlere Google Analitik'i nasıl kullanabileceğinizi anlatacağız ve inanın çok kolay bir şekilde kullanmaya başlayacaksınız.

Google Analitik Nasıl Kullanılır?

İzleyicileriniz kim?

Trafiğinizi analiz ederken anlamanız gereken ilk şey, ziyaretçilerinizin kim oldukları ve içeriğinizi neden okuduklarını anlamak olacaktır. Ve buna Google'dan daha iyi ne cevap verebilir? Platformun "Kitle" bölümünde, bu konuda tonlarca faydalı fikir bulabilirsiniz. Kullanabileceğiniz farklı bilgilerin dökümü aşağıda verilmektedir:

Kitleye genel bakış - Siteniz ne kadar başarılı?

Doğal olarak, ziyaretçilerin ayrıntılarını araştırmaya başlamadan önce, gelen trafik miktarını kontrol etmek isteyeceksiniz. Sonuçta, sitenizin başarısını ölçmek için aşağıdaki metrikleri kullanabilirsiniz:

  • Oturumlar: kaç ziyaret aldınız? Oturumlar, web sitenizdeki genel trafiği temsil eder. Başka bir deyişle, tanımladığınız tarihe göre, sayfalarınıza yapılan toplam ziyaret sayısını görürsünüz. Birisi sitenize her göz attığında sayılır, böylece aynı kişiden birkaç oturuma sahip olabilirsiniz.
  • Kullanıcılar: Kaç kişi en az bir kez ziyaret etti? Kullanıcı parametresi, web siteniz tarafından en az bir kez gelen kişilerin sayısını belirtir. Oturumlar ve Kullanıcılar arasındaki fark temelde geri dönen ziyaretlerin miktarıdır. Ne kadar çok kişinin geri döndüğüne, kitleniz ne kadar ilgili olduğunu anlayabilirsiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsünde trafik bölünmesinin güzel pasta grafiğinde nasıl göründüğüne bir göz atın.

Kitle genel görünümü Google Analytics - Oturumlar ve kullanıcılar

Kitleye genel bakış - Nasıl davranıyor?

Artık büyük resmi bildiğinize göre, bu insanların web sitenizde ne yaptığını keşfetmenin vakti geldi. Google, içeriğinizin kalitesini anlamak için kitlenizin davranışını yakından izliyor. Aşağıdaki bilgiler en önemlisidir:

  • Sayfa Görünümleri ve Sayfa Oturumları: Kaç sayfaya göz atıyor? Doğal olarak, ziyaretçilerinizin okuduğu sayfalar ne kadar fazlaysa, siteniz için o kadar iyi olur. Tabii ki, içerik kalitesini doğru bir şekilde anlamak için, her ziyaretçinin ortalama olarak kaç sayfa göz attığını düşünmelisiniz. Bunu bulmak için Sayfa / Oturum bölümüne bakmanız gerekir.
  • Ortalama Oturum Süresi Ne kadar kalacaklar? Başlıktan anlaşıldığı gibi Google için büyük bir gösterge olan ziyaretçilerinizin web sitenizde bir süre kalması, içerikleri beğendikleri ve onlarla ilgilendikleri anlamına gelir.
  • Hemen çıkma oranı:  Hemen çıkma oranınız, ziyaretçilerinizin web sitenizi etkileşime girmeden hangi yüzdeden ayrıldıklarını gösterir; bu, herhangi bir yeri tıklamadıkları anlamına gelir. Bu nedenle, platform onları izleyemeyecek ve oturum sürelerini 0 saniyelik olarak sayacaktır. Temel olarak, biri sizi Google'da bulduysa ve sayfanıza geldiklerinde geri döndüyse, doğru bilgiyi göstermiyor olmanız veya doğru anahtar kelimeleri kullanmadığınız anlamına gelir.

Kitle genel görünümü Google Analytics - Sayfa görüntülemeleri, oturum süresi ve Hemen çıkma oranı

İzleyici: Peki, onlar kim?

Doğru sesle kitlenizle konuşmak isterseniz, kim olduklarını bilmeniz iyi olur. Örneğin, gençleri ve yaşlıları konuştuğunuzdan farklı bir şekilde ele alacaksınız. Ayrıca yazınızı yerel dile göre uyarlayacaksınız. Kitlenizi bulmak, pazarlama çabanızı doğru alana odaklamanıza ve genel olarak görsel kimliğinizi şekillendirmenize yardımcı olacaktır.

  • Kitle Nüfus: Kaç yaşındalar? Bu bölümde, ziyaretçilerin yaşları ve cinsiyetleri bulunur. Hayatımıza yakın bir örnek vermek gerekirse: Bu blogda, her yaştan okuyucuya sahibiz, ancak ana parça 25-34 yaş arasındadır.
  • Kitle Coğrafyası: Nereden buluyorlar? Coğrafya, ziyaretçilerin dilini ve fiziksel konumunu gösterebilir.

Kitle Google Analytics - Kullanıcı Konumu

Davranış: Ne tüketiyorlar?

Davranış bölümünü bir gün aramadan önce çabucak anlayın. Bu kategori, web sitenizin hangi sayfasının en başarılı olduğunu gösterir. Ana sayfanız bir hit mi yoksa ürünlerinizin parlıyor mu? Davranış kategorisi size trafiği siparişinize göre ayıran sayfaları gösterir. Blogcular için altınların yaşandığı yer burası, hangi makalelerin (veya konuların) en başarılı olduklarını uzun ve kısa vadede doğru bir şekilde öğrenebilirler. En başarılı sayfalarınızın neler olduğunu anlamak, web sitenizin her bir bölümüne koymanız gereken ve SEO'yu (Arama Motoru Optimizasyonu)  yönetmenize yardımcı olacaktır.

 

Edinim: Nereden geliyorlar?

Kitlenizi bilmek iyi bir şey. Nereden geldiklerini bilmek daha da iyi. Geldiğimiz zaman, fiziksel konuma değil, onlara getiren çevrimiçi kaynaktan bahsediyoruz. İyi bir Facebook kullanıcısı veya bir SEO ustası mısınız? Bülteniniz trafiğinizin çoğunu getiriyor mu veya reklamlarınız interneti salladı mı? Bu cevapları almak için yalnızca bir yer var: Google Analitik edinme bölümü. Yedi ana trafik kaynağı burada detaylandırılmıştır:

  • Organik arama: Google Çalışanları. Bu sayı arama motorlarında sizi bulan kişilerin sayısını gösterir. Yüksek mi? İyi, muhtemelen doğru anahtar kelimeleri kullanıyorsunuzdur. Değilse, kesinlikle anahtar kelime araştırması yapmalısınız.  Biraz kazarsanız, anahtar kelimeleri trafiğe açan küçük bir bölümünü bulacaksınız - tam resmi almasanız bile her zaman yararlıdır.
  • E-posta: Okuyanlar. Bu anlayış, bülteninizden kaç ziyaretçi geldiğini gösterir. Basit.
  • Doğrudan:  Doğrudan trafik, sitenizin adresini tarayıcılarına giren ziyaretçilerin sayısını belirtir. Bir başka deyişle, sizi muhtemelen en çok sevenler.
  • Sosyal: İzleyenler. Twitter'ın 140 karakterinden veya Facebook'tan mı daha fazla trafik alıyorsunuz? Sosyal trafiğinizi kontrol etmeniz yeterlidir ve sosyal kaynaklardan ve hangi platformlardan kaç kişi geldiğini bilirsiniz.
  • Ücretli arama: Tüketiciler. Reklamlarınızla bütçenizin bir bölümünü harcarsanız, harcamanızın karşılığını alıp almadığını göreceksiniz.
  • Bağlantı: Yönlendirme trafiğiniz, size bağlantı veren diğer web sitelerinden gelen tüm kişileri gösterir.
  • Diğer: Diğerleri. Hatta Google da başarısız olabilir. Bu bölümde, kategorize edemediği tüm ziyaretçileri bir önceki bölüme koyacaklardır.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Google Analytics Nasıl Kullanılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar