Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Google Alışveriş’te Daha Az Harcayarak Daha Fazla Kazanabilirsiniz

Google Alışveriş’te Daha Az Harcayarak Daha Fazla Kazanabilirsiniz

Ürün aramalarının üçte birinden fazlası Google’da başlıyor. Sadece herhangi bir aramadan bahsetmiyoruz özellikle “ürün aramadan” bahsediyoruz. Yani Google, satın almaya hazır bir tüketici karşısında ürün almaya çalışan herkes için öncelikli reklamcılık arenasıdır. Bu da Google’da ki rekabetin artmasına neden olur. Ancak Google AdWords’ü iyi bilerek reklam bütçenizi azaltabilirsiniz. Google Alışveriş’te Daha Az Harcayarak Daha Fazla Kazanabilirsiniz

Elbette, anahtar kelimeler, yerinde kopyalama, meta veri ve benzeri yöntemleri kullanarak arama sıralamalarını optimize edebilir ve optimize etmelisiniz de. Sonuçta, hedefiniz organik olarak hedef anahtar kelimeler kazanarak mümkün olduğunca çok sayıda arama motoru pazarlama harcamanızın yerini almaktır. Bütün anahtar kelimelerinizde organik olarak ilk sıralarda çıkamayabilirsiniz. Bazı kelimelerde rekabet gerçekten çok güçlü ancak ne kadar fazla kelime de organik sıralama alırsanız Google AdWords harcalamalarınızı o kadar düşürmüş olursunuz.

Bununla birlikte, organik aramalarda ne kadar çıksanız da Google reklamlara ihtiyaç duymaya devam edeceksiniz. İşte nedeni: Google Alışveriş, çevrimiçi alışveriş yapan kişilere bir ürünle etkileşimde bulunduğu bilinen faktörlere dayalı olarak dönüşüm için optimize edilmiştir. Bunlara vitrinler dahildir:

  • Ürün resmi
  • Fiyat
  • İndirimler (eğer geçerlendiyse)
  • yorumlar
  • mekan

Ayrıca, sitenizi iyi optimize ederseniz veya Google’da metin reklamlar kullanırsanız, Arama Ağı Sayfanızda hem Alışveriş Reklamlarınız hem de siteniz birbiri ardına çıkacak ve tıklama başına trafik şansınız artacaktır.

insan-kasalar-box-google-arama

Bu nedenle, Google Alışveriş Reklamları söz konusu olduğunda rekabet edebilecek pek az şey var.

Bu reklamlar, istedikleri ögeyi bulmak için hedefli anahtar kelimeler kullanarak müşterilerin önünde ilgili ürünleri yerleştirir. Artı, bu reklamlar, bu ürünleri çevrimiçini artırmak için kanıtlanmış yollarla sergilemektedir.

Bu reklamların çevrimiçi perakendecilere ne kadar önemli olduğunu bilerek, ip uçlarını derledik.

Google Alışveriş’te Daha Az Harcayarak Daha Fazla Kazanabilirsiniz

 

1.

Google Alışveriş için Yeniden Pazarlama ve Müşteri Eşleme Kitleleri’ni kullanarak  yüksek reklam getirileri elde edebilirsiniz. Bütçeyle sınırlıysanız (ki genellikle durum budur), bu gerçekten büyüklük sırasına göre en düşük harcamayı sağlayacaktır.

2.

Google Alışverişten korkmayın. Kendi yerli mağazanız ve pazarlama programlarınız kişisel tutkunuz olsa da büyük markalar, müşterileri birden fazla kanalda besleyerek büyümelerini ölçerler. Bu durumda, Google Alışveriş, pazarlama erişiminizi Google’ın çok geniş ve değerli kitlelerine ölçekleme potansiyelini sunar.

3.

Tekliflerinizle birlikte ayrıntılı bilgi edinin. Her ürünün farklı kar marjı ve TL cinsinden farklı kar miktarı var. Her bir ürüne, her ürün için karşılayabileceğiniz miktara göre teklif vermelisiniz.

35.000 ürününüz varsa, bu size yıldırıcı görünebilir. Bunu idare etmek için doğru ajansı kiralamak, genellikle her bir ürünü daha karlı hale getirerek maliyeti telafi etmenin ötesinde bir şey olabilir.

4.

Negatif anahtar kelimeleri kampanyalarınıza ayarlayın, böylece bütçenizle alakalı olmayan tıklamalar için ödeme yapmazsınız. Örneğin, futbol dizlikleri satıyorsanız, [-diz sakatlanması] ve [-voleybol] anahtar kelimelerini negatif anahtar kelimeler olarak ayarlayın; böylece, bu ürünleri arayan insanlar reklamlarınızı görmez ve bu nedenle potansiyel olarak bunları tıklamazlar; aslında ürünlerinizle ilgilenmeyen kişileri elemiş olursunuz.

5.

Burada satış için en iyi tavsiyemiz entegrasyondur. Google Alışveriş’te bir yer edinip kendi markanızı oluşturduktan sonra, aslında çevrimiçi mağazanızı yönetmekten farklı değildir.

Ödemeleri kabul etmek ve siparişlerinizi tamamlamak kolay olmalı, ancak e-ticaret platformunuz çevrimiçi mağazanızla entegrasyonun ne kadar kolay olduğunu ve tüm doğru bilgilerin Google Alışveriş sayfalarında gösterildiğinden emin olmayı gerektiriyor.

6.

Google Alışveriş, kullanıcıları ürün sayfalarınıza almanın en güvenilir ücretli yollarından biridir. Ve bu hiç bir sürpriz değil çünkü tüm teklifler bir kullanıcının  göz atma geçmişine uyar. Büyük bir bütçeniz yoksa, daha küçük, daha kesin anahtar kelimeleri deneyin. En büyük oyuncuları bu şekilde kullanmaktan vazgeçersiniz ve ayrıca dönüşüm oranının daha yüksek olması gereken daha küçük bir yere pazarlayacaksınız.

7.

En yüksek ürünlerin %10’unu belirleyin (en fazla geliri elde edin) ve daha sonra sıralamaların en üst sıralarına çıkarmak için bunlara (fiyatlandırma, başlıklar, metin) özel optimizasyon yapın.

8.

Mağazanızın Google Satış Puanları’ndan yararlandığından emin olun. Bir Google Trusted Store olmak için başvurun ve ürünleriniz için incelemeleri artırmak için TrustPilot veya Yotpo gibi bir inceleme aracı kullanın. Ayrıca, verilerinizi optimize edin! Google’a yanlış resimler, yanlış kategoriler gibi ürünlerinizle ilgili yanlış bilgi gönderiyorsanız, Google aramaları tamamen durdurabilir.

9.

Birçok kişi ya üreticilerin stok fotoğraflarını kullanıyor ya da bunları çoğaltmaya çalışıyor; bu, tıklamaları ve satışları sürmenin gerçekten kolay bir yolu. Ancak rakiplerinizden farklı olmak ve daha fazla tıklama almak istiyorsanız ürünlerinizin farklı ve profesyonel fotoğraflarını kullanmalısınız.

10.

Google Alışveriş’in nasıl çalıştığını anlamak, başarının ilk anahtarıdır. Algoritmayı anladığınızda, strateji ve faaliyetlerinizi Google Alışveriş’teki ürün kategorinizin ilk sayfasında yer alacak şekilde değiştirebilirsiniz.

11.

Açıklama alanınızda bulunan 5.000 karakter sınırını kullanın. Bunun, yerinde ürün tanımlama içeriği olması gerekmez. Ürün optimize edilmiş olsun; açıklama alanına alternatif ve değişken anahtar kelimeler ekleyin.

Ayrıca, Google alışveriş kampanyalarınızın Reklam gruplarını taksonomik olarak yapılandırmak için özel etiketler kullanın.

12.

Google Alışveriş’te çalışırken, iyi yazılmış içerik inanılmaz derecede önemlidir. Standart anahtar kelime tabanlı reklamcılığın aksine, Google Alışveriş’e gönderdiğiniz içerik, reklamlarınızın sıralamasını ve sıralamalarını büyük oranda belirler. Marka, model, boyut, renk, malzeme vb. Unsurları eklediğinizden emin olun ve olabildiğince açıklayıcı olun. Bu, ürün aramalarında büyük yardımcı olacaktır.

Ayrıca, aynı satırlarda negatif anahtar kelimeler eklediğinizden emin olun. Reklamlar için anahtar kelimeler belirleyemediğinizden, alakasız öğeler için gösterilmediğinden emin olmak son derece önemlidir.

Tüketici trafiği sürmediğiniz ve kaldırmadığınız, gösterdiğiniz anahtar kelimeleri bulmak için arama terimlerinizi inceleyen vakit harcayın. Ürününüz için genellikle karıştırılabilecek herhangi bir şeyi kaldırmak için zaman harcadığınızdan emin olun. Örneğin, paspaslar satıyorsanız, banyo paspasları kullanmıyorsanız, “banyo paspasları” kelimesini kaldırdığınızdan emin olun. Ardından, başka neler gösterebileceği konusunda kutunun dışında düşünün ve spor salonu, güreş, araba ve diğer türdeki malzemeleri kaldırmaya başlayın.

 

13.

Alışveriş bilgilerinizde daha fazla ürün bulunursa, Google hızlı bir şekilde bunu topluyor ve ürünlerinizi gösteriyor. Daha küçük yayınlar (ör. 500’den az ürün) yine de Google Alışveriş’te gösterilebilir, ancak daha büyük bir yayının etkisi olmayabilir.

Yalnızca birkaç ürününüz varsa, hesabı birden çok reklam grubuna veya ürün kategorisine bölmek yerine tek bir reklam grubuyla başlayın. Bu, Google Alışveriş’in sizin için uygun olup olmadığını belirlemenize yardımcı olur; çünkü bu tek reklam grubu aracılığıyla performansı daha iyi izleyebilir ve optimize edebilirsiniz.

14.

Yerel tabanlı pazarlama için ürünlerinizi Google’ın yerel envanterinde almanız mağazanıza daha fazla ayak uydurabilir. Temel olarak, alışveriş yapan müşteriler mağaza içi ürünler ararken ürünleriniz açılır. Bu, tümü Google Perakende Satışcı Programının bir parçasıdır.

Her zamanki gibi harika analitikler elde edersiniz; böylece kaç kişiye ulaştığınızı ve kampanyanıza devam etmemeniz gerekip gerekmediğini görebilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Google Alışveriş’te Daha Az Harcayarak Daha Fazla Kazanabilirsiniz yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek