Facebook Reklamlarından En İyi Verim Almanın 3 Yolu
Facebook’ta binlerce kişinin olduğunu bilmek için araştırma sonuçlarına ihtiyacımız yok. Çevrenize baktığınızda her on kişiden 8’inin Facebook hesabı olduğunu görebilirsiniz. Bu yüzden işletmenizin de Facebook’ta bulunması gerekir. Ancak sadece bir Facebook hesabınızın bulunması pazarlama açısından yeterli olmayacaktır. Facebook özellikle ülkemizde hedeflenen kitleye ulaşmanın en uygun yoludur. Reklamlar ile doğru bir şekilde kullanıldığında tıklama başına 40 krş gibi bir miktarla hedeflenen trafiği web sitenize kolayca taşıyabilirsiniz. Facebook Reklamlarından En İyi Verim Almanın 3 Yolu ile Facebook reklamlarını nasıl kullanmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Çok ucuza tıklama almak ve bu insanları web sitenize çekmek gerçekten harika ancak bir süre sonra bu insanları birer müşteriye dönüştürmek için odaklanmanız gerekecektir. Facebook Reklam Kampanyalarınızı dönüşümler için üç basit adımda optimize edebilirsiniz. İşlemi gözden geçirmeden önce Facebook Pixel’in web sitenize düzgün şekilde yüklenmesi önemlidir.
Facebook Pixel, dönüşüm izlemeyi, yeniden pazarlamayı ve reklam optimizasyonunu kolaylaştıran küçük bir kod gurubudur. Aslında, bu kod, web sitenize ve Facebook’unuza, Facebook’ta oluşturulan trafiğin sitenizde nasıl davrandığını daha iyi anlama olanağı sağlar.
Facebook Pixel’iniz yeterince tetiklendiğinde, dönüşümler için optimizasyon yapabileceksiniz, bunu yapmak için üç basit adım var.
Facebook Reklamlarından En İyi Verim Almanın 3 Yolu
- Reklam Yöneticisi’ne gidin ve bir Facebook Reklam Kampanyası için Dönüşüm Hedeflemesini seçin
- Dönüşümler bölümünde, optimize etmek istediğiniz Facebook Pixel ve dönüşüm etkinliğini seçin. Bu, Facebook’tan reklamları algılamasını ve hedeflemesini esas almasını hedeflediğiniz eylemdir. En iyi uygulamaya dayanarak, öge satın alma veya içerik görüntüleme gibi haftada yaklaşık 15-20 kez gerçekleşen bir dönüşüm olayı seçmeniz gerekir; böylece, bu eylemi üstlenen ve yayınlanmayı optimize eden kullanıcılar Facebook’u takip edebilir.
- Bütçe ve Kampanya Zamanlamasını değiştirebileceğiniz Kampanyanızın Reklam Seti düzeyine gidin. ‘Reklam Yayınlamada Optimizasyonu’ nu ‘Dönüşümler’ olarak ayarlayın. Ardından dönüşüm pencerenizi ayarlamak istersiniz. Facebook, dönüştürmeden önce yaklaşık bir saniye sıçrama yaparken 7 gün boyunca ayarlamanızı önerir.
Dönüşümler için optimize etme işlemi gerçekten basit, ancak dikkate alınması gereken diğer önemli unsurlar var. Aşağıda, birkaç ek dönüşüm ipucu verilmiştir:
- Dönüşüm Etkinliğini Akıllıca Seçin – Bir dönüşümde her zaman bir satış veya satın alma işlemi olmayabilir. Bazen bir içerik özellikle önemliyse veya web siteniz işlemsel değilse bir sayfa görüntüleme için optimize etmek isteyebilirsiniz.
- Yeterli Veriyi Topla – Facebook, dönüşümler için optimize edebilmek için belli miktarda veriye ihtiyaç duyuyor. Dönüşüm etkinliğinizin sitenizde sıkça gerçekleştiğinden emin olun (yukarıda belirtildiği gibi, en az haftada yaklaşık 15-25 kez).
- Sabırlı Olun – Facebook akıllıdır ancak sistemleri öğrenmek için zamana ihtiyaç duyar. Dönüşüm Hedefi’ni kullanarak reklamları, Facebook’un verilere tepki göstermesine ve dönüştürme olasılığı bulunan diğer kullanıcıları bulmasına izin verecek kadar uzun test edin. En az bir ay boyunca bir kampanya yayınlamanızı öneririz.
- Gerektiğinde Planı Değiştirin – Kampanya sonuçlarınızdan memnun değilseniz farklı bir Dönüşüm Etkinliği deneyin. Facebook, bağlantı tıklamalarını ve dönüşümlerini birlikte optimize edebilmeleri için bir ‘Bağlantılı Tıklama Optimizasyonu’ ile başlamanızı önerir.
Facebook Reklam Kampanyalarınız için Dönüşüm Optimizasyonunu test ettiniz mi? Eğer öyleyse, hemen Facebook reklamlarını kullanmaya başlayın.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Facebook Reklamlarından En İyi Verim Almanın 3 Yolu yazımıza yorum bırakabilirsiniz.