Logo Web Tasar覺m

Facebook Artık Orijinal İçeriği Destekliyor


paylaş
Facebook Artık Orijinal İçeriği Destekliyor

Google gibi Facebook'ta sürekli değişiklikler yapıyor. Facebook en son haber akışında bazı önemli değişiklikler yaptı. Facebook, durum güncellemelerinin önemini (teknik olarak "ağırlık") azalttı. Haber akışında bu kadar hızlı gerçekleşen bu değişikliklerden sonra bir çok işletme paylaşımlarının nasıl diğerlerinin üzerinde kalacağını merak ediyor. Facebook Artık Orijinal İçeriği Destekliyor ve buna dikkat ederseniz paylaşımlarınız diğerlerini mutlaka geride bırakacaktır.

En son değişimin ne olduğunu görmek için verilere derin bir araştırma yaptık ve sürekli değişiklikleri önlemeye yönelik bir felsefe sunmak istedik. Binlerce Facebook sayfası için bu tür verileri, EdgeRank Checker adlı bir araçla analiz eder ve izleriz .

Organik erişimin hızla düşmeye başladığını gördüğümüzde, değişim hemen hemen uygulanmaya başlandı. Aşağıdaki grafikte, 21 Kasım'dan sonraki iki haftadan önceki iki hafta ile karşılaştırıldığında ~% 40'lık bir düşüş görüyorsunuz:

Birçok marka için sinir bozucu olmasına rağmen durum güncellemeleri, genellikle işe fazla değer vermediğinden neredeyse bağlantı ve fotoğraf kadar sık ​​görüntülenmez. Durum güncellemeleri, genel görüşleri veya hızlı mesaj güncellemelerini toplamak için kullanılırken, bağlantılar gerçek trafiği sağlayabilir.

Bu değişiklik sırasında, diğer içerik türleri önemli ölçüde etkilenmedi. En çok normal dalgalanmalara bağlı olarak çok ılımlı bir düşüş yaşandı. İlginçtir, videolar haber yayınında en güçlü performansa sahip oldu. Video içeren yayınlar için örnek büyüklüğümüz daha düşüktür, ancak geçmiş verilerimiz benzer bir model göstermektedir. Etkileyici videolar sunma özelliğine sahip markalar için gelecekte ilginç bir içerik noktası olarak görülmelidir.

Facebook Artık Orijinal İçeriği Destekliyor #Bir marka nasıl başarılı olur?

Haber akışındaki her değişikliği incelerken ortak bir tema ortaya çıkmaya başlar. Değer yaratan içerik üste doğru çıkma eğilimi gösterir. Google'ın, arama sonuçlarına benzer bir yaklaşımı vardır. Facebook'un bu kapasitede Google'a yavaş yavaş benzediğini görüyoruz. Negatif değişikliklerden daha az etkilenen markaları incelediğimizde, özellikle paylaşımları güçlü bir şekilde angaje olma eğilimi gösterirler. Peki neden?

İçerik Oluşturma

Gerçek içeriği yaratan markalar (dolayısıyla İçerik Oluşturanlar), haber akışında en yüksek değeri deneyimleyen markalardır. Google'ın gelen bağlantıları incelemekle benzer bir yaklaşım izlediğini gördük. İçerik Oluşturanların Facebook'la gerçekte herhangi bir sosyal ağın olgunlaşmasıyla karşılaştırıldığında daha az işi vardır. Twitter büyük olasılıkla benzer sonuçlarla karşılaşır ve bunları bir Tweet olarak dünyaya yayılır.

İçerik Oluşturanların güncellemelere rağmen başarılı olabilmelerinin nedeni, paylaşımları gibi doğal dağıtım ağlarından yararlanabilmeleridir. Facebook'un algoritmaları başlangıçtaki yazılarını daha önce olduğu gibi tartmazken, güçlü etkileşim ve paylaşımlar içeriği dağıtmak için güçlü işaretlerdir.

Sonuç

Facebook, durum güncellemelerinin organik erişimini 21 Ocak'ta % 40 oranında azalttı. Çoğu marka için, çoğunlukla markalarını daha da artırmak için bağlantılar ve fotoğraflar kullandıklarında bunların stratejileri üzerinde büyük bir etkisi yok. İçerik Oluşturucu adlı bir kavramın kullanılması, haber akışı değişikliklerinin öncesinde kalacak bir içerik stratejisi hazırlamanıza yardımcı olabilir. Facebook, haber akışındaki içerik oluşturuculara ek bir değer katıyor olabilir ve güçlü paylaşım özelliklerine sahip markaları, özellikle de yüksek paylaşım düzeyine sahip markaları kesinlikle değerlendirebilir.

 
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 
Facebook Artık Orijinal İçeriği Destekliyor yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: facebook facebook paylaşım arttırma sosyal medya

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar