En Sık Yapılan 4 Sosyal Medya Hatası
Sosyal medya pazarlamanız yaptığınız çalışmalara göre firmanızı göklere de çıkarabilir yerin dibine de batırabilir. Sosyal medyada her okuduğunuzu denemeye çalışmak işletmenize zarar verebilir. Tüm değişik şeyleri denemeye çalışırken sosyal medya stratejinize odaklanmazsınız. En sık Yapılan 4 Sosyal Medya Hatası yazımızı yazarak size rehber olabileceğimizi düşündük.
En Sık Yapılan 4 Sosyal Medya Hatası
1. İçerik Stratejisi Yok
Ne zaman yeni bir müşteri ile çalışsak, bilmek istedikleri ilk şeylerden biri sosyal medyada neler paylaşabilecekleri olur. Şimdi yalnızca “ilanlar” yani paylaşımlardan değil de bir içerik stratejisi ile başlayacağız.
İkisi arasındaki fark basittir – bir strateji, belirli bir amaca hizmet etmek üzere tasarlanmış içerik parçalardan oluşurken, ileti yayınlama yalnızca o günkü özet akışında bir şeyler olması için içerik yayımlamaktadır.
Asla sırf bir şeyler paylaşıyor olmak için paylaşım yapmayın.
Her bir içeriğin günlerini, temalarını ve hedeflerini özetleyen bir içerik takvimini hazırlamanızı öneririz, böylece toplumsal kitlenize sunulmakta olan içeriğin üst düzey bir görünümüne sahip olursunuz. İçerik stratejinizi katı, aynı zamanda çok esnek ve eğilimlerle değişen yaşayan bir varlık olarak düşünün.
Her başarılı sosyal medya stratejisi için uygun bir içerik stratejisi anahtardır.
2. Zayıf Görseller
Sinemagrafların, GIF’lerin ve videoların yükselişi ile sosyal medya görsellerinin fark edilmek için yüksek kalitede olması gerekir.
Her markanın yüksek çözünürlüklü fotoğraflara ve video çekimlere yatırım yapacak bütçeleri bulunmamasına karşın , ücretsiz yüksek kaliteli grafik sağlayan Pexels and Death to Stock Photo gibi kaynaklar vardır. Ücretsiz stok fotoğraflarını kullanarak ve Canva gibi bir platformda çalışarak harika içerik oluşturabilirsiniz.
Günün sonunda içeriğiniz markanız hakkında konuşuyor olmalı. Hikayenizi görsel olarak çekici değilse, hikayenizi anlatmaya yardımcı olması için çok küçük resimleri veya bağlantı önizlemelerine güvenmeyin.
3. Eksik Raporlama
Müşterilere mümkün olduğunca çok veri sağlamanın gerekliliğine inanıyoruz.
Tipik olarak, sosyal topluluk büyümesi, gösterimler, etkileşimler ve web sitesi trafiği gibi bilgileri içeren raporlarla başlarız. Bu temel verilerle, bir müşterinin web sitesindeki davranışlar veya demografi gibi daha detaylı ve spesifik sorularına cevap vermeye başlayabiliriz.
Ne yazık ki, müşterilerle ortak çalışırken, genellikle herhangi bir rapor hazırlamamış veya ilgisiz veri noktalarına odaklanıyor buluyoruz.
Eksik raporlama yaptığınızda, sosyal medya çabalarınızın işletmenizi nasıl etkilediğine ilişkin net bir resminiz yok. Markanız için nelerin önemli olduğunu öğrenin ve titizlikle ölçün.
4. Sosyal Reklamları ihmal etme
Sosyal reklam verenlerin sayısı geçen yıllara göre iki katına çıktı ve neden bu kadar sürpriz değil.
Hedeflenen bir tüketici grubuna sosyal medyadaki reklamlardan daha uygun maliyetli bir şekilde ulaşamazsınız, ancak medyada dolar harcamak konusunda gönülsüz olan markaların hala sosyal olduğunu görüyoruz.
Tutarlı bir çaba sarf ederseniz, yeniden pazarlama havuzlarını etkinleştiren ve sonuç satırında bir artış sağlayan web sitesi trafiği artışı görürsünüz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
En Sık Yapılan 4 Sosyal Medya Hatası yazımıza yorum bırakabilirsiniz.