Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
En Önemli Anlarda Pazarlama Yapın

En Önemli Anlarda Pazarlama Yapın

Pazarlamacılar olarak hem işinizin hem de müşterinizin ihtiyaçlarını karşılamak önemlidir. Bu sadece tatil günlerinden ibaret değil. Müşterileriniz için önemli olabilecek zamanları düşünmelisiniz. Tatil nasıl farklı duygular uyandırıyorsa okulların açılması da müşterileriniz üzerinde bazı duygular oluşturacaktır. Müşterilerinize bu tarz zamanlarda gönderdiğiniz mesajlarda duygular ön plana çıkmalı bazen heyecan bazen üzüntü bile olabilir. Bayram öncesi yayınlanan şeker reklamlarını düşünün. Evde torunlarının gelmesini bekleyen dede ve anneanne gibi insanların duygularına dokunmayı bilmelisiniz. En Önemli Anlarda Pazarlama Yapın ve insanların duygularına dokunun. Peki bunu nasıl yapacaksınız?

Önümüzde Kurban Bayramı var ve ardından okulla açılacak. Bu iki önemli günü atlamamanız gerekir ve müşterilerinize gönderdiğiniz iletilerde bu günlerle ilgili duygu uyandıran mesajlar yollamalısınız.

“Kurban Bayramınız Kutlu Olsun Sandalyelerimizde %10 indirim.” Bu mesaj kimseyi etkilemeyecektir. “Sevdiklerinizle daha rahat ve huzurlu nice bayramlarda hep yanınızda olabilmek için sandalyelerimizde %10 indirim yaptık.” gibi bir mesaj daha ilgi çekici olacaktır. Tabi ki siz daha yaratıcı olabilirsiniz.

En Önemli Anlarda Pazarlama Yapın

  • Mesaj stratejinizi önemli günün kişisel anlamıyla aynı hizaya getirin. Yaşam tarzı hususlarını, tatilin veya önemli günün anlamını ve duygusunu ve markanızın o tecrübedeki rolünü vurgulayarak insan unsurunu mesajlaşma amacınıza getirin. Hepsi hakiki ve samimi bir tonda olmalı.
  • Basit tutun. İletiyi veya teklifi aşırı karmaşıklaştırmayın. Bir e-postayla etkileşim kurarken tüketiciler “kolay deneyim” istiyor. Etkileşim kurmayı zorlaştırmayın. Harekete geçme bildirimi özetlerini ve yerini kolaylaştırın. Bu tatilin veya bayramın hatırlanması için nasıl yardımcı olabileceğinizi vurgulayın.
  • Esnek ol. Masaüstü bilgisayardan, evlerinde koltuğa uzanarak, tabletten veya telefondan nereden internete girerlerse girsinler tüm cihazlarla etkileşim kurmalarını kolaylaştırın. Müşteri hizmetleri, sorular veya sipariş için telefondan bir tıkla ulaşabilecekleri şekilde web sitenizi düzenleyin. Harekete geçirici mesajlar kullanmayı unutmayın. Satın al, abone ol, iletişime geç vb.
  • Bir topluluk ve katılım duygusu getirin. Alıcıya neden markanızla etkileşim kurmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olması için, müşteri referansları veya ürün incelemeleri gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği ekleyin. Bu, markadan doğrudan gelenden daha çok benzer topluluktan geliyor demektir. O gücü kullanın. Değer önermenizi müşterilerinizin sesi ile paylaşmak, bu ‘duyguyu satın almak’ ihtiyacınızı arttırmak için yardımcı olabilir. Bunu video gibi etkileşimli içerik yoluyla sunmak, onu daha da yaşatabilir. Kurban Bayramı için samimi ve kısa bir kutlama videosu çekeren sosyal hesaplarınızdan paylaşın. Videolar her zaman daha ilgi çekicidir.
  • Haklı ol. Onlarla tanıdıklarınızla konuşur gibi konuşun ve kişiselleştirin. Bir an kazandınız ama sonsuza kadar sürmeyecektir. Kişiselleştirilmiş ve eşsiz bir deneyim sunmak, tıklama oranlarını ortalama %250 oranında ve %500 kadar arttırabilir .

 

Dolayısıyla, tatil ve önemli gün pazarlamacılığı ve ötesini düşünüyorsanız, duyguyu her zaman ön plana çıkarın.

About Author

Medanis Destek