Logo

Emlakçılar Sosyal Medyada İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlar?


paylaş
Emlakçılar Sosyal Medyada İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlar?

Sosyal medyanın inanılmaz hızı ve akıcılığı, dijital çağımızın harika ve ayrılmaz bir parçasıdır. Sosyal medya, emlakla ilgilenen kitlenizle doğrudan bağlantılı eşsiz bir moddur. Ancak bu hız bazen ufak bir şikayetin daha siz fark etmeden yayılmasına ve itibarınızı zedelemenize neden olabilir. Peki, Emlakçılar Sosyal Medyada İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlar?

Sosyal medyanın pazarlamanın ayrılmaz bir parçası olmasıyla birlikte sosyal medya müşteri hizmetleri gibi yeni alanlar ortaya çıktı. Nasıl emlak web sitenize gelen ya da telefon eden müşterileri memnun etmek için çabalıyorsanız sosyal medyada sayfanızda ekli olan, sizinle iletişime geçen, yorum yapan müşterilerle de iletişime geçmelisiniz ve onları memnun etmelisiniz.

Emlakçılar Sosyal Medyada İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlar?

Sosyal medya üzerinden büyük ya da küçük bütün işletmeler olumsuz yorum alabilir. Olumsuz yorum aldığınızda hemen sinirli bir şekilde cevap vermek yapılabilecek en büyük hatalardan biridir. Olumsuz yorumlar daha büyük bir fiyaskoya dönüşmeden önce sosyal medya üzerindeki olumsuz geri bildirimlere yanıt vermek için bir çerçeve oluşturmak çok önemlidir.

İşte size, emlak ve farklı sektörlerde kullanabileceğiniz beş önemli sosyal müşteri hizmetleri ipucu.

Emlakçılar Sosyal Medyada İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlar?

1. Dikkatli Dinleyin

Bir sorunun zamanında durdurulması (ve kalıcı ilişkiler geliştirilmesi) sosyal dinleme ile başlar.

Ne yazık ki, öfkeli bir müşteri her zaman sizinle doğrudan konuşmaz. Önemli geribildirimleri kaçırmamak için markanıza, markalı hash etiketlerinize ve marka URL'lerin sosyal paylaşımda bulunduğu tüm sözleri takip etmeniz gerekir. Google'da firmanızla ilgili aramalar yaparak forumlarda ve sözlük tarzı sitelerde firmanızla ilgili olumlu veya olumsuz bir şeylerin yazılıp yazılmadığını kontrol etmek gerekir.

2. Yanıt Süresinin Önemi Unutmayın

Hedef yanıt sürelerinizi belirlerken şimdi, hızın her zamankinden daha fazla olduğunu biliyorsunuz.

Yanıt süreniz endüstriniz ve ekibiniz gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak yalnızca birkaç dakika ila birkaç saat arasında değişebilir ve zirve zamanlarına, belirli etkinliklere veya kampanyalara dayalı olarak dalgalanma olasılığı yüksektir. Ancak, şu ana kadar bir şey tutarlıdır: hızlı cevaplar giderek beklenti kazanmaktadır.

Aslında sosyal olarak şikayet eden müşterilerin %42'si 60 dakika içinde bir yanıt bekliyor. Hassas konularda, duygusal olarak şikayet edilen konularda, yavaş tepki, bir müşteriyi görmezden geldiği gibi bir his bırakabilir ve müşterilere daha da hoşnutsuz hissettirir.

Negatif duygular, bir markanın yanıtı nispeten çok yavaş göründüğünde, artabilir ve bazı durumlarda medya organlarına ulaşıncaya kadar sosyal ortamda dolaşabilir.

3. İnsancıl Olun, Şeffaf Olun ve Olumsuz Olmayın

Markalar, duruma hakim ve sorumlu bir şekilde yanıt vererek kontrolü elinde tutabilir. Asla olumsuz veya savunmasız olarak yanıt verin.

Kalıp yanıtlardan kaçının ve insani bir bağlantı kurmaya çalışın.

Müşterinize, dinlediğini hissettirin ve olumsuz bir durumun yayılmasına yardımcı olmak için rahatsızlıktan veya yıldızlardan daha az deneyime sahip olmaktan özür dilemekten çekinmeyin.

4. Özel Sohbete Geçmeden önce Genel Olarak Yanıt Vermek

Sosyal bir şikayeti yanıtlarken, konuşmayı özel bir mesaja taşımadan önce her zaman herkesin görebileceği şekilde cevap verin.

Sadece 1: 1 iletişim günleri geride kalıyor - sosyal olarak, bir marka yalnızca markanıza yönelik bir yoruma karşılık verebilir, ancak bu değişim halen kamuoyunun gözünde gerçekleşiyor.

Markanızın şeffaf, dikkatli ve yardımsever olduğunu göstermek için herkese açık bir şekilde yanıt vermek esastır. Ancak, bu ilk adımdan sonra, daha ayrıntılı bir çözüm sağlamak veya müşterinin problemini çözmeyi sağlamada gerekli olan bir hesap numarası veya ayrıntıları tanımlamak gibi hassas bilgileri istemek için sohbeti özel mesaja taşımalısınız.

Sosyal alanda olumsuz geri bildirimler, mutsuz müşterileri marka savunucuları haline getirme ve şaşkınlık ve zevk için benzersiz fırsatlar sunma şansını da temsil edebilir.

5. Hangi yorumlara cevap vermeyeceğinizi belirleyin.

Sosyal yorumlara yanıt vermek - hem övgüler hem de şikayetler - bir markanın müşteri tabanıyla olan ilişkisini güçlendirebilir ancak bazen trol denilen yani aşırı ırkçı, cinsiyetçi veya agresif olarak yapılan yorumlar genellikle dokunulmadan bırakılır.

Biyografinizde veya 'Hakkımda' bölümünde çevrimiçi topluluk terimlerinizi ihlal eden ifadeyi ekleyerek kitlenizle şeffaf olun ve kaba, ayırımcı olmayan veya uygunsuz bir gönderiyi kaldırma hakkını saklı tuttuğunuzu belirtin.

Bir uyarı: yorumları silme konusunda dikkatli olun. Bu, öfkeyi daha da arttırabilir ve hem sayı hem de vitriol açısından ilave yorumlar artabilir.

Bir yorum kayıtsız ve aşırı agresif ise bunu raporlayabilir ve Facebook gibi bazı platformlarda silmek yerine, yorumu  gizleyebilirsiniz. Bu özellik yorumun, onu yayınlayan kullanıcıya görünür halde kalmasına ve orijinal mesajın arkadaşlarına sunulmamasına olanak tanır; bu da kamuya açık bir görüş kaldırıldığında ek çatışma olasılığını azaltır.

Müşteri Deneyimine Yatırım Yapmak Dinlemeyle Başlar

Müşterilerinizin neye ihtiyaç duyduklarını anlamak ve kendi geribildirimleriyle kullanmak istemenin daha iyi bir yolu yoktur. Negatif bir yorum, markanızın şeffaflık ve empati ile ilgili tüm sorunları çözmeye olan bağlılığını göstermek için bir fırsat sunar. Olumsuz yorum almaktan korkmayın, olumsuz yorumlara planlı şekilde verdiğiniz cevaplarla insanlara sorunları çözdüğünüzü gösterebilirsiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Emlakçılar Sosyal Medyada İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlar? 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Emlakçılar Sosyal Medyada İyi Müşteri Deneyimini Nasıl Sağlar? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar