Logo

Emlakçılar Neden SEO'ya Önem Vermeli?


paylaş
Emlakçılar Neden SEO'ya Önem Vermeli?

Pek çok açıdan çevrimiçi varlığınızı oluşturmak bir bahçeyle ilgilenmek gibidir. Toprağı kazıyor ve tohum ekiyorsunuz, ancak tohumları yetiştirip beslemediğiniz takdirde bitkiler muhtemelen ölecektir. Emlak web siteniz için de aynı şey söylenebilir. Emlakçılar Neden SEO'ya Önem Vermeli? sorusunu ayrıntılı şekilde inceleyeceğiz. 

Gayrimenkul sitenizi tasarladıysanız, geliştirdiyseniz ve başlattıysanız ve Google'daki ilk sayfa spotunu ve olası satışları beklemek için oturuyorsanız, siteniz beklentilerinizin altındadır. Optimizasyonu kaçırıyorsunuz, siteniz bakıma ve yetiştirilmeye ihtiyaç duyuyor.

Tüm arama motorları web üzerindeki içeriği dizine ekler, böylece anahtar kelimeler arama kutusu içine yazıldığında, en yararlı siteler önce gelir. Bu nedenle, uygun bulunması ve sıralanması için web sitenizi optimize etmeniz gerekir. Özünde, en iyi arama motoru optimizasyonu taktiklerini yürütmek gayrimenkul web sitenizi en iyi şekilde nasıl yükselttiğinizdir. 

Emlak web sitesinin neden SEO'da başarılı olması gerektiğini anlamak için bazı gayrimenkul aramaları hakkında istatistiklere bakmak yeterli olacaktır:

  • Gayrimenkul aramaları son birkaç yılda neredeyse üç kat arttı.
  • Google gayrimenkul arayanlar 2008'den bu yana her yıl %20'nin üzerinde bir artış gösteriyor.
  • Olası ev alıcıların %90'ı çevrimiçi ev arıyor .
  • Tüm ev kullanıcılarının yarısından fazlası önce çevrimiçi olarak arama yapıyor.

Bu gibi rakamlarla aracılar ve brokerlar, sadece bu alanda rekabet edebilmek için SEO dostu olan emlak web sitelerine sahip olmalı. Ancak, kendinizi veya ajansınızı arama motoru sonuçlarının en üstünde nasıl alacağınızın yöntemleri sürekli değişiyor ve Google, Bing ve Yahoo'daki bir numaraya ulaşmak için SEO'yu etkili bir şekilde nasıl kullanacağınızı bilmelisiniz.

Emlak SEO Kavramlarını Anlamak

Arama motoru optimizasyonunu duymuş olabilirsiniz, ancak çoğu emlakçının gerçekte ne anlama geldiği hakkında kesin bir fikri yoktur. Bazı SEO kavramlarını anladıysanız bile arama motorlarının arama sorgularını oluşturduğu metrikler sürekli değişmektedir.

Her zaman öncelikle hedef kitleniz için yararlı bir web sitesi oluşturmaya odaklansanız da, sitenizin web sitenizin benzersiz olarak endeksleneceği kadar pazara özgü anahtar kelimeler kullandığından emin olmanız gerekir. Web sitenizi yapılandırma şekliniz, içeriğinizin zengin olduğu ve pazarınızla ilgili bilgi dolu olduğundan emin olmanın yanı sıra önemli bir rol oynar.

Arama motoru optimizasyonu bir seferlik bir şey değildir; zihninizde kalıp kalmamak için sürekli bir süreçtir. Web sitenizin, liderlik üretme ve pazarınızda otoriteyi korumak için ihtiyaç duyduğu besleyici ve özenli olmalıdır.

Aşağıdaki bu fikirleri genişlettik ve gayrimenkul web siteniz için düşünmeniz gereken önemli SEO özelliklerinin bir listesini bir araya getirdik.

Yerel Emlak SEO

İlk kez evde yaşayanların 25-49 yaş demografik kategorisine düşmesi eğilimindedir. Bu yaş aralığında yer alan alıcıların %95'inden fazlası ilk evlerini bulmak için internette arama yapıyor. Yarısından fazlasının, arama sonuçlarının üst kısmında görünen bağlantıyı seçme eğilimi daha yüksektir. Bu alıcıların yaklaşık %70'i belirli bir yere dayalı olarak arama yapıyor.

Bu, web sitenizi bu listenin başına getirmek istiyorsanız, yerel koşulları içeren anahtar kelimeleri kullanarak gayrimenkul piyasasında özellikle etkili bir stratejidir demektir. Arama motorlarında daha iyi sonuçlar almak için web sitenizde "Keçiören satılık ev" veya "Satılık Keçiören evleri" gibi belirli anahtar kelimeleri ekleyin.

Emlak aramalarını optimize edin

Her emlak web sitesi, kullanıcıları arama, yer oda sayısına, fiyat aralığına vb. göre hassaslaştırmak için bir emlak arama kutusuna ihtiyaç duyar. Emlak listeleme, web sitenizin aramalarını kullanıcılar için daha kolay hale getirirken internet arama motorlarında web sitenizin sıralamasını iyileştirmez ek optimizasyon olmaksızın. 
Arama motorlarında sıralamanızı artırmanız için emlak aramalarını optimize etmek için, mülk sayfalarınıza alakalı içerik eklemelisiniz. Örneğin, birisi belli bir bölgedeki evleri aradıysa, o eve yönlendirildikleri zaman, o mahalle, videolar hakkındaki bilgileri, mülk veya alanla ilgili bir blog yazısı içerisindeki bağlantıya ekleyin.

Anahtar kelimeleri ve cümleleri hedefle

Daha önce belirttiğimiz gibi, arama motoru algoritmaları kullanıcıların arama sonuçlarını iyileştirmek için sürekli değişmektedir. Başlangıçta anahtar kelimeleri kullanarak temelde bütün bu etkili SEO oldu. Artık SEO teknikleri daha sofistike hale geldi, çevrimiçi aramaları optimize etmek için anahtar kelimeler ve cümlelerin kullanılması çok gelişmelidir.

Anahtar kelimeleri daha etkili bir şekilde kullanmanın bir yolu, onları daha belirgin bir şekilde hedeflemektir. Başka bir deyişle, bulunduğunuz yeri hedeflemenin yanı sıra potansiyel alıcıları da doğrudan hedefleyebilirsiniz. Yükselen arama kategorilerinden bazıları ilk kez ev satın alanlar, emekliler, kiracılar ve ev kredileri arayanlar içindir. Temel "satılık evler" anahtar kelimelerinin ötesine geçerek ve "yeni ev satın alıcısı" veya "50+" i kullanarak yaş demografik bilgilerinizi hedefleyin.

Ayrıca, "yeni ev satın alınanlar için kredi seçenekleri" veya "Ankara'da bir ev satın almak" gibi uzun kuyruklu arama terimleri, arama motorlarında çekiş sağlamada en çok etkilidir ve ziyaretçinin aradığı yüksek kalite yol açar. 

SEO dostu bloglar yazın

Web sitenizdeki içerik türü, doğru yapıldıysa, SEO stratejinizin etkinliğini %50'den fazla artırabilir. Bu özellik açıklamaları, Meta açıklamaları ve sayfa etiketleri için geçerlidir. Siteniz yararlı ve ilginç içerik dolu değilse, SEO teknikleriniz sağlam olduğunda bile, bir kullanıcı web sitenize olan bağlantıyı tıkladığında, orada uzun süre oyalanmayacaktır.

Gelişmiş SEO kavramlarını kullanarak bir gayrimenkul sitesi oluşturma kadar etkili, arama motorunuzun sıralamasında da aşağıdaki bilgiler esas alınır. Web sitenize daha eşsiz ziyaretçiler, siteniz ne kadar popüler olur ve bu nedenle rütbeniz o kadar yüksek olur. İlgi uyandıran ve ziyaretçileri web sitenizi daha kullanışlı hale getirmek ve böylece sıralamanızı iyileştirmek için daha popüler hale getirmek için SEO dostu bloglar yazın.

Fotoğraflara ve resimlere anahtar kelimeler ekleyin

Etkili SEO blog içeriği İnternet arama motorlarında sıralamanızı iyileştirmenin tek yolu değildir. Gayrimenkul sitenizdeki fotoğraflara ve görüntülere belirli anahtar kelimeler eklerseniz, bu da sitenizi gayrimenkul aramalarının en üstüne taşıyacaktır. Bu, etiketleri eklemeyi ve daha önce tartıştığımız SEO kavramlarını izleyen dosya adlarını kullanmayı içerir.

Belirli bir mülk fotoğrafını "Dört yatak odalı" genel bir etiketle etiketlemek yerine yerel gayrimenkul aramalarında listede daha yüksek görünmek için yerini, yani "Keçiören iki banyolu satılık ev" kullanın. Ziyaretçiler, mülklerinizin fotoğrafına baktığında video içeriği de dahil olmak üzere, web sitenize gelen bağlantıları üç katına çıkarabilir veya hatta dört kat artabilir.

Mobil aramaları geliştirin

Gayrimenkul aramalarında mobil cihazların kullanılması her yıl iki katına çıkıyor ve web siteleri için SEO uygulamaları gibi sürekli değişiyor. Dolayısıyla artan mobil arama sayısını yakalamak için SEO teknikleri. Google'ın algoritması bu artışı yansıtacak şekilde yakın zamanda güncellendi.

Google'a göre, mobil aramalar geliştirmek için en iyi yol, "duyarlı tasarım" adlı bir yöntem kullanmaktır. Duyarlı tasarım, web sitenizin tüm cihazlara ne kadar iyi yanıt verdiğini belirtir. Google, taşınabilir cihazlar için bir web sitesi oluşturmak ve masaüstleri için ayrı bir URL oluşturmak yerine tüm cihazlarda aynı URL'yi kullanmanızı önerir.

Bu, içeriğinizi daha kolay paylaşmanızı sağlar ve kullanıcıların harici bir bağlantıya yönlendirilmesine olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Daha önce de söylediğimiz gibi, başarılı bir emlak sitesi oluşturmak için en kullanışlı hale getirmenin anahtarı, mobil aramaları daha kolay hale getirmektir.

Sosyal medyaya bağlantı

Web sitenize yapılan geri bağlantı, arama motorlarındaki görünürlüğünüzü artırmanın etkili bir yoludur. Gayrimenkul sitenize geri bağlantı veren sağlam bir sosyal medya sitesi kurmak, SEO sıralamanızı büyük ölçüde artırabilir.

SEO ile markanızı oluşturun

Etkili bir gayrimenkul web sitesi oluşturmak için basit ama görmezden gelinmiş bir yön, "ad markanızı" çevrimiçi oluşturmayı içerir. Özellikle kendi adlarına veya aracılık faaliyetinde bulunan emlakçılar ve brokerler için, arama motoru sonuçlarının tepesine tırmanması için adınızı öğrenmek daha fazla çaba sarf edecektir. 
Sadece küçük bir parasal yatırım için kendi alan adınızı ve benzersiz URL'nizi SEO yeteneğinizi geliştirmek için satın alabilirsiniz . Web siteniz .com'da bitiyorsa kesin eşleşmeler ve kısmi alan adı eşleşmeleri daha yüksektir. Kendi adınızı içeren ücretsiz siteler yerine, örneğin "wordpress", URL'nizde, o alan adını satın almanız, böylece [adınız] .com'un arama motorlarında görünmesini sağlar.

SEO ile en iyi performans gösteren Emlak Sitesi Oluşturma

Sitenizin başarısını artırmak için bu kavramların çoğunu takip eden bir web sitesi hazırlamak için internette ücretsiz bilgilere erişebilirsiniz. Bununla birlikte, yeni algoritmalar, yöntemler ve teknolojiler geliştikçe, web tasarımı sizin uzmanlık alanınız değilse, her zaman güncel kalmak çok zordur.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Emlakçılar Neden SEO'ya Önem Vermeli? yazımıza yorum bırakabilirsiniz. 

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar