Kullanmanız Gereken Google Analiz Raporlama Özellikleri
30 milyondan fazla web sitesi, Google Analizi kullanmaktadır. Çoğumuz aracı her gün kullanarak vakit harcıyoruz. Ancak, yerleşik güçlü raporlama özellikleri ve kaçırmış olabileceğiniz düzenli olarak görünen yeni özellikler olduğunu biliyor muydunuz? Kullanmanız Gereken Google Analiz Raporlama Özellikleri ile daha verimli olabilirsiniz.
Parmaklarınızın ucundaki tüm yararlı özelliklerin farkında olmak, çalışmalarınızı daha verimli hale getirebilir ve verilerinizi derinleştirmek için fırsat bulmanıza yardımcı olabilir.
Kullanmanız Gereken Google Analiz Raporlama Özellikleri
Gizli Özellik # 1: Sıralama Türü
Amaç
Sıralama Türü’nin en iyi amacı, belirli sayfalar, cihazlar, kampanyalar, kaynaklar veya diğer boyutlardaki metriklerde en üst düzeyde büyüme veya bırakma bulmaktır.
Bulunduğu Yerler
Geleneksel tabloların üst kısmında, çoğu kitle, edinim ve davranış raporunda yer alır.
Nasıl kullanılır?
Varsayılan sıralama özelliği, seçtiğiniz sütuna dayanılarak çift tıklarsanız, en yüksekten en düşüğe, en düşükten en yüksek olarak sıralar.
Sıralama Türü açılır menüsünü seçerseniz Mutlak Değişim veya Ağırlıklı Değişim seçeneğine geçebilirsiniz .
Mutlak değişim, verilerinizi yüzde yerine toplam değişim miktarı ile sıralayacaktır. Bu, büyümenin en yüksek yüzdesi yerine, aslında platformda en büyüdüğünü görmek harika bir şey.
Ağırlıklı Değişim yalnızca hemen çıkma oranı için geçerlidir. Bu, istatistiksel açıdan en önemli çıkma oranlarına sahip satırları otomatik olarak en üste çıkaracak şekilde sıralamayı değiştirecektir. Hemen çıkma oranının sapmalarını gidermek ve hangi sayfaların gerçekten en çok önemli olduğunu öğrenmek harika bir iştir.
Kullanım Örneği
Organik gelir artışınızı neyin etkilediğini belirlemek için ilk üç organik açılış sayfasını yıl boyunca en büyük gelir artışı yılına kadar bulmak istediğinizi varsayalım. Şu adımları uygulayın:
- Gidin Edinme> Tüm Trafik> Kanallar> Organik Arama> Açılış Sayfaları
- Karşılaştırma tarih aralığını istediğiniz tarihlere güncelleyin
- Gelirlerin En Yüksekten En Azına Sırala
- Sıralama Türünü Mutlak Değişime Değiştirin
Sınırlamalar
- Ağırlıklı sıralama yalnızca hemen çıkma oranı için kullanılabilir.
- Yüzde değişimine göre sıralama yapma olanağı yoktur.
Gizli Özellik # 2: Satır Çizgileri
Amaç
Satır çizgilerini kullanmanın en iyi amacı, seçilen boyutlar için zaman serisi verilerini filtrelemeden veya bir veri görselleştirme aracına vermeden hızlı bir şekilde görselleştirmektir.
Bulunduğu Yerler
Geleneksel tabloların üst kısmında, çoğu kitle, edinim ve davranış raporunda yer alır.
Nasıl kullanılır?
Arsa Satırları, verilerdeki belirli satırları seçme ve bunları kendi veri serileri olarak en iyi zaman serisi grafiğinde arşivleme olanağı verir.
İstediğiniz satırları seçin ve Ardından Satırlar’ı tıklayın :
Sonuçunuz şöyle görünecektir.
İki satırın çizilmesini seçtiğinizde, birleştirilmiş satır yerine iki satır geleceğini unutmayın.
Grafiğin üst kısmında istediğiniz metrikleri seçerek grafik veri türünü değiştirin.
İpucu: Bu verileri Excel’e aktarabilir ve yayınlarınız ve raporlarınızı iyileştirmek için daha iyi görünümlü bir grafik oluşturabilirsiniz.
Kullanım Örneği
Bir müşteri için bir rapor hazırlıyorsunuz ve belirli bir alışveriş kampanyası geliri ile toplam gelir arasındaki yıl boyunca karşılaştıkları eğilimleri görmek istiyor musunuz?
- Edinme> Kampanyalar’a gidin.
- İstenilen Kampanyayı seçin
- Arsa Süreci Seç
- Grafik Veri Türünü Gelir Değiştir
Sınırlamalar
- Satır çizimleri, yalnızca seçilen verilerle yeni bir grafik oluşturmak yerine, toplam oturumların grafiğe yansıtılmasını sağlar. Bazen belirli bir boyut değeri seçmek, İşaretli Satırlar özelliğinden çok daha iyi görsellik sunar
Gizli Özellik # 3:
Amaç
Muhtemelen kelime gruplarını duymuşsunuzdur, ancak Google Analizin Dönem Bulutları adlı yerleşik bir işlevselliği olduğunu biliyor muydunuz?
Bu özellik seçilen metrikler için geçerli boyut değerlerini alır ve bunları bir kelime bulutu haline getirir.
En iyi anahtar kelimelerdeki bir AdWords kampanyasındaki en iyi anahtar kelimeleri veya Google Search Console’daki anahtar kelimeleri görselleştirmek için kullanılır. Bu, diğer boyutlarla birlikte çalışır ancak anahtar kelimeler kadar yararlı değildir.
Nerede Bulunur?
Envanter raporlarında, Term Bulutları geleneksel tabloların en üstünde bulabilirsiniz.
Nasıl kullanılır?
AdWords veya organik anahtar kelime raporuna gidin; organik, kanal raporunda veya Google Search Console raporunda olabilir.
Terim bulut raporunu seçin ve daha fazla satır göstermek için ayarlayın ve dönem açısından daha fazla veri vermek için tarih aralıklarını artırın. İsterseniz rapor metriklerini değiştirin.
Düzenli ve gelişmiş filtreleme, belirli verilere kazınmanıza ve bulutunuzu gerektiği gibi ayarlamanıza yardımcı olacaktır.
Kullanım Örneği
Son 90 günde belirli bir ürün kampanyası için AdWords performansını denetliyorsunuz. En iyi gelir terimlerini belirlemek ve bunları pazarlama ekibinizin geri kalanı için görselleştirmek istiyorsunuz.
- Gidin Edinme> Adwords> Kampanyalar> Kampanya Seç> Değiştir Birincil Boyut için Anahtar
- Tarih aralığını Son 90 Güne ayarla
- Satırları İzin Verilen Maksimuma yükselt
- Metriği Gelire değiştir
Sınırlamalar
- Aramanın özelleştirilmesi için seçenekler yoktur. Daha fazla özelleştirme istiyorsanız diğer kelime bulut araçlarını arayınız.
- Dönem Bulutları, site araması veya coğrafi alanlar veya diller gibi davranış raporlarında bulunmaz. Bunlar, bu tür verileri görselleştirmek için kaçırılmış fırsatlardır.
Gizli Özellik # 4: İkincil Boyutlar
Amaç
Metrikleriniz yerine bir yerine iki boyut kazmak için İkincil Boyutları kullanın.
İkincil boyutlar, birincil boyuta ilave katmandır. Bunları verilere bir soru daha soracak bir yol olarak düşünün.
Zaten en iyi kaynak raporunuza sahip olduğunuzu ve en iyi kaynak olan organik olduğunu bildiğinizi, ancak yaş aralığının en organik otomobil olduğunu öğrenmek istiyorsanız, ikinci bir yaş boyutu kullanmaya başlayın.
Bulunduğu Yerler
Rapor görünümünde birincil boyutların listesi aşağıda.
Nasıl kullanılır?
İkincil boyutların, nasıl çalıştıklarını anladıktan sonra eklemek oldukça kolaydır. Google Analiz’deki her rapor birincil boyut kullanır. Birincil boyut, hangi raporda olduğunuza göre değişir.
İkincil boyut açılır listesine gidip rapora eklemek istediğiniz ikinci boyutu seçin.
Seçildikten sonra, raporunuz aşağıdaki gibi görünecektir.
Raporu, birincil boyutunuz, ikincil boyutunuz veya her ikisi ile filtrelemek için gelişmiş filtreleme kullanılabilir.
İkincil Boyutlar, ayrıca Pivot Tablolar ile de kullanılabilir ve bunlar da daha sonra ele alınacaktır.
Kullanım Örneği
Facebook’tan gelen yönlendirme trafiğinizin son zamanlarda arttığını ve kullanıcıların kampanya hedeflerinize uyup uymadığını görmek için hangi yaş aralığının içinde olduğunu görmek istediğinizi düşünün.
- Edinme> Tavsiyeler’e gidin > Facebook’u seçin.
- İkinci Boyut’a tıklayın
- Yaşı Seçin
Sınırlamalar
- Sınırlı veriler bazen bunu kullanışsız bir özellik haline getirir.
- Özel bölümleri, büyük tarih aralıklarını veya çok özel filtreleri kullanarak veri örneklemesine geçebilirsiniz.
- Ben kazdıklarımı kıran verilerle ilgili sorunlarla karşılaştım. Tavsiyemiz, ikiliğin mantıklı olduğunu kontrol etmeniz ve bunun daima mükemmel olmasına güvenmeyin.
Gizli Özellik # 5: Pivot Tabloları
amaç
Verileri iki boyuta ayırma ve en fazla iki metriği gösteren yeni bir tabloya yeniden düzenleme.
Bulunduğu Yer
Nasıl kullanılır?
Bunlar Excel pivot tablolarına benzer şekilde çalışır (ve hiç Excel pivot tablolarını kullanmadıysanız, onları öğrenin!). Pivot tablolar, verileri iki boyutla görsel olarak yeni bir tablo biçiminde görüntüleme olanağı verir.
Güncellemek için “Pivot By” açılır listesinden farklı bir boyut seçin.
Özet Veriye göre boyutlar, içinde bulunduğunuz analiz alanına göre sınırlıdır. Kitle altındaki seçenekler Edinme’den farklıdır. Sorunuza cevap vermek için boyutların doğru karışımını bulmak için etrafınızı kullanın.
Kullanım Örneği
Geliştirme, cihaz türleri için geliştirmeler üzerinde çalışıyor ve kullanıcıların cihazlar arası etkileşimde bulunduğu ve hangi alakalı en çok hangi tarayıcıların kullanıldığı üzerine veri istiyor.
Kullanıcılarınızın her cihaz türünde en çok kullandığı tarayıcıları ve site etkileşiminin nasıl değiştiğini görüntülemek için pivot tablolarını kullanın.
- Kitle> Mobil> Genel Bakış’a gidin.
- Özet Tablo Raporunu seçin
- Pivot By değerini Tarayıcıya değiştir
- Ortalama Oturum Süresine ikinci bir metrik ekleyin
Sınırlamalar
- Tarafından pivotlanacak boyutlar sınırlıdır. İpucu: Bu sınırlamalardan bir kısmını ikincil boyutları kullanarak atlayabilirsiniz.
- Sadece iki metriğe izin verilir.
- Excel’de olduğu gibi, pivot tabloda işlevler uygulayamazsınız.
Umarız bu gizli özellikler, size zaman kazandıracak ve verilerin arkasındaki hikayeyi bulmanıza yardımcı olarak Google Analizdeki çalışmalarınızı kolaylaştırabilir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Kullanmanız Gereken Google Analiz Raporlama Özellikleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.