Emlakçılar İçin Ücretsiz CRM Önerisi
CRM, müşteri ilişkileri yönetimi için kullanılan bir yazılımın genel adıdır. CRM için bir ajansla çalışarak size özel olarak tasarlatabilirsiniz. Ancak tek kişi veya iki kişinin çalıştığı küçük bir emlak firmanız varsa bunun için ücretsiz olarak kullanabileceğiniz daha az özelikli CRM programları kullanabilirsiniz. Emlakçılar İçin Ücretsiz CRM Önerisi yazımızda CRM ile neler yapabileceğinizi ve ücretsiz olarak hangi CRM programlarının daha verimli olduğunu derledik.
CRM kullanarak basit şekilde aşağıdaki işlemleri otomatik olarak yapabilirsiniz:
- Doğum günü kartları göndermek.
- Müşterilerin yıldönümleri veya diğer tarihli şeyler için e-postalar göndermek.
- Müşterilerin hayatlarıyla ilgili önemli tarihleri ve ayrıntıları takip etmek.
- Sistemimdeki belirli bir bilgiyi tutmak ve almak için yapılandırılmış bir “alan” alanına sahip olmak.
- CRM’in “yönetim” bölümünde mümkün olduğunca az zaman ve çaba harcamak.
- Veritabanı bakımı ve detaylarıyla ilgilenmek.
Emlakçılar İçin Ücretsiz CRM Önerisi
Temelde, CRM gerçekten birbirinden farklı iki farklı faaliyeti içerir:
- Temel iletişim bilgilerinin depolanması, bakımı ve alınması “temas” onlarla nasıl iletişim kurabileceğiniz anlamındadır. Bu ad, adres, iş unvanı, işveren, telefon numaraları ve e-posta adresleri.
- Bu irtibat ve potansiyellerle ticaret yapılan iletişim ve ilave bilgilerin yakalanması, depolanması, bakımı ve alınması. Bu “ilişki” bölümüdür.
Bu temel iki işlem için kullanabilceğiniz temel iki CRM programı Gmail ve Evernote olacaktır.
CRM Sistemi Temas Grubu İçin Gmail
Gmail’i CRM’in iletişim kısmı için yeterli olarak kullanabilirsiniz. Başlamadan önce, Outlook’u kullanabilirsiniz, böylece hala onu kullanmaya devam edebilirsiniz; böylece adınızın ve sayıların bir bölümünü, “kişi” öğelerinizi Outlook’unuza uyarlayabilir ve koruyabilirsiniz. Outlook günümüzde çok kullanılmıyor, bulutu sistemler ve Google daha iyi çözümler sunuyor. Gmail kullandığınız zaman istediğiniz cihazdan tablet, akıllı telefon, netbook gibi bilgilerinize ulaşabilirsiniz.
En basit CRM, Müşteri İlişkileri Yönetimi, sisteminin ilk yarısı: kişilerle ve müşterilerle “temasa geçmek” için ihtiyacınız olan bilgileri tuttuğunuz yerdir. Bu bilgi aşağıdakileri içerebilir:
- isim
- Şirket ve iş
- Adresler
- Telefon numaraları
- E-mail adresleri
Dolayısıyla, CRM’in “iletişim” tarafı bu sistemle iletişim kurmakla ilgilidir. Yani telefondaki biriyle konuşmak veya onlarla e-posta göndermek istediğinizde ihtiyacınız olan bilgiler. Gmail isteseniz de istemeseniz de yeni alınan tüm e-posta göndericilerini rehbere otomatik olarak kaydeder.
Gmail, Google olduğundan, Gmail’deki arama işlevi mükemmeldir ve istediğiniz zaman, bir kişinin adını veya e-posta adresini arayabilir ve önceki e-posta kişilerinden zamanla geri döneceklerini görebilirsiniz.
WriteThat.name Gmail İletişim Yönetimini Güçlendiriyor
Bir önceki adımda, Gmail kişileriyle sınırlamadan bahsettik, e-postalarında çok daha fazla iletişim bilgisi olan bir e-posta imzası olsa bile yalnızca yeni bir kişinin e-posta adresi otomatik olarak kişi bilgileri olarak kaydedilir.
WriteThat.name, Gmail hesabınızı izler ve e-posta imzalarını tarar. Yeni bir kişi geldiğinde eklenir ve birden fazla e-posta adresi, telefon numarası veya diğer bilgiler bu bilgilerin tümü o kişi için Gmail verilerinize eklenir. Hepimiz biliyoruz ki, CRM’deki ana zaman alıcı faaliyetlerden birinin veritabanlarını güncel tutmasıdır. E-posta adresleri, işler, şirketler ve telefon numaraları düzenli olarak değişir. Ya manuel değişiklikler yapmak için vakit harcıyoruz ya da bir sonraki seferde veritabanımızın modası geçmiş oluyor.
Bu hizmet, bir sonraki e-postanın söz konusu kişiden geldiğinde bu güncellemeleri ve değişiklikleri yaparak sizi büyük bir işten kurtarıyor. Böylece, telefon numaralarını değiştirdiyse veya numaralar eklediyse, sizin için değiştirileceği için bir şey yapmak zorunda kalmazsınız. Resim, üç hizmet seviyesini göstermektedir ister ücretsiz versiyonu isterseniz yıllık veya aylık abone olarak ücretli versiyonu da kullanabilirsiniz.
Evernote – CRM, Yardımcı Bir Özellik Olarak
Emlakçılar Evernote’u birçok iş için kullanabilir. Evernote sürekli güncellenen ve yeni özelliklerin eklendiği bir CRM programıdır. Ayrıca, Evernote için özel olarak çok sayıda üçüncü taraf geliştirici ve kaynak bulunmaktadır .
Evernote for CRM ile e-postayla, telefonla veya toplantılarla insanlarla çalışırken veri oluşturulur ve bilgi oluşturulur. Bu veri ve bilgiler bazen daha sonra bulunması ve bulunması için önemlidir. E-postalarda varsa, Gmail’de olurlar ve daha önce de belirtildiği gibi “email@emailadresi.com yatak odaları” gibi Gmail aramalarıyla kolayca bulunabilirler. Bu arama, bu alıcı / satıcı olmasına bakılmaksızın, yatak odasından da bahseden, bu olası müşteriye / müşteriye gönderilen veya gönderen tüm e-postaları arar.
Bununla birlikte, bazen bir kişi, satın alınmak istenen bir ev için gereksinimlerini ayrıntılı olarak açıklar veya potansiyel bir satıcıdır ve evlerinin özelliklerini tanımlarlar. E-postalarda daha sonra ihtiyacınız olan bilgileri içeren bilgiler kolayca Evernote’a iletiliyor. Biriyle tanıştığınızda ve bir not defteri üzerine not aldığınız zaman, Evernote ile kolayca tarayabilir ve Premium seviyesinde (sadece 45 Dolar / yıl) Evernote yazılarını dönüştürür ve yazım olarak tarar. Bu yüzden, oldukça şaşırtıcı bir doğrulukla, bu notları daha sonra bir Evernote arama ile bulabilirsiniz.
Evernote’u ve hizmetin mükemmel giriş araçlarını nasıl kullanacağınızı öğrendikten sonra, sadece birkaç saniye içinde Evernote’a ulaşamayacağınız neredeyse hiçbir bilgi türü yoktur. Evernote’un işletmenizin her yönü için büyük değeri var. Şimdi, minimalist CRM sistemimin diğer yarısı için “bu ilişki” bölümünde bu mükemmel özelliklerden ve araçlardan nasıl yararlanabileceğinizi incelemeliyiz.
Emlak CRM için Evernote
Evernote kullanmanın en iyi yöntemi dizüstü bir bilgisayardır. Tüm CRM öğeleriniz, zor işi yapmak için etiketleme yaparak bu dizüstü bilgisayara gidebilir.
Temel Müşteri Kaydı Etiketi
Unutmayın, Gmail bölümünde iletişim bilgilerinin bir kişiyle temasa geçmesi gerektiğinde orada olduğunu söyledik. Bu harika, ama Evernote’da da olsa daha da iyi. E-posta ile tüm iletişim bilgilerini içeren bir e-postayı iletebilir veya Kopyalayıp Evernote’a yapıştırabiliriz. Buradaki anahtarı, bu kayıtlardan temas bilgilerinin “taban” olarak kaydedilmesi tek amacı ile etiketlenmesi. Bir e-posta alıp Evernote’a iletebiliriz, ancak “temel” ile etiketlediğinden emin olunun. Bu numaralar ve adresleri Evernote’da sadece isimlerini ve “tabanını” etiketler için araştırarak bulabilirsiniz. Herhangi bir isim kullanarak etiketleme yapabilirsiniz.
Etiketler İçin İsimler
Gerçek şu ki Evernote’a ilettiğiniz e-postaların yanı sıra aldığınız notlar da iletişim / potansiyel müşterinin tam adını alabilir ancak “Ahmet Aydın” etiketi gibi kendi adlarıyla etiketleme yapmaya çalışın. Birkaç saniye sürer ve sonra asla Evernote’daki Ahmet Aydın ile ilgili her şeyi ortaya çıkarmakta zorlanmayacaksınız. Bu nedenle, daha iyi bir yol olmadığı için öncelikle adlarıyla etiketlemeyi düşünün; her şey CRM’de bir ada sahip bir kişiyle alakalıdır. Böylece birini aramanız gerektiğinde ne yazmanız gerektiğini düşünmezsiniz.
Etiketler için Durum veya İlgi
Birisi alıcıysa alıcı etiketi koyabilirsiniz. Aynı şey satıcı, müşteriler, değerleme uzmanları, müfettiş, unvan, banka memuru vb. için de geçerlidir. Nereye gittiğini görebilirsiniz. Bir değerleme uzmanı aramak istediğinizde, etiketi kullanarak hepsinde her şeyi bulacaksınız ancak aramada onunla birlikte başka anahtar kelimeler kullanmak sonuçları azaltacak ve aramayı kolaylaştıracaktır. İsimlerini bilmiyorsanız, geçmiş bir işlem ise, “müşteri adı” ile “değer biçen” etiketi arayabilirsiniz Yani Ahmet eve 150 bin değer biçen gibi. Sonuçlar elde etmek için bir aramayı daraltmanın birçok yolu vardır. Unutmayın, tıpkı Gmail’de olduğu gibi, sonuçların varsayılan olarak en üstteki en yeni girdilere dönüştüğü unutulmamalıdır.
Eşleşen Beklentiler ve Özellikler
Bir alıcı ihtimali olduğunda elbette “alıcı” olarak etiketlenirler. Aynı kodlanmış fiyat aralığını veya özel şartları da alabilirler. Evernote CRM sisteminde çalışırken, basit bir “alıcı” ve “fiyat aralığı” ve / veya “deniz manzaralı” araması, hem olasılığı hem de ihtiyaçlarını karşılayabilecek tüm evleri artıracaktır. Gerçekten de fırsatlar için eşleştirilebilecek alıcıları ve mülkleri artıracaktır.
Bununla birlikte, bu sistemle daha da ileri gidiyor. Bir alıcıya bir mülk veya bir mülk hakkında bilgi gösterdikten sonra onlar için değil diye karar verdikten sonra o mülke “reddedilen alıcı adı” gibi bir etiket ekleyebilir. Veya, eğer bunu düşünüyorsa, belki daha kısa listesindeyse, etiket “alıcı adını düşünmek” gibi bir şey olur. Bu etiketler mülkiyet “Temel” rekoruna geçer. Şimdi bir alıcıyı mallarla eşleştirmeye çalışırken, mal listesinden daha önce kaldırılmış olanları hızlı bir şekilde görebiliyor.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Emlakçılar İçin Ücretsiz CRM Önerisi yazımıza yorum bırakabilirsiniz.