SEO Araçları
Arama motoru sıralamaları SEO'nun bel kemiğidir.
Emlak web sitelerini incelediğimizde tamamlanmamış bir proje olduğunu görüyoruz. Ayarlanması gereken bölümler, eklenmiş birkaç blog yazısı, eksik iletişim bilgileri, kalitesiz fotoğraflar gibi birçok eksik dikkatimizi çekiyor. Web siteniz ile başarı elde etmek ve müşteri bulmak için web sitenizi optimize etmeniz gerekli. Emlakçılar İçin Emlak Web Sitesi Optimizasyonu Fikirleri yazımız size iyi bir rehber olacak.
Web sitenizin başarılı olması demek her gün yüzlerce yeni ziyaretçi ve bu ziyaretçilerin de müşteriye dönüşmesi demektir.
Çalışmak zorunda olduğunuz emlak web sitenizin farklı yönlerini keşfedin ve en iyi şekilde yararlanmak için tutarlı bir şekilde ilerleyin:
Emlakçılar İçin Emlak Web Sitesi Optimizasyonu Fikirleri
Emlak web sitenizin ana sayfası hedef kitlenizin sizinle ilk iletişim kurduğu yerdir. Bu yüzden insanlar ana sayfanızı gördüğünde etkilenmeli ve bir emlak web sitesinde olduklarını anlamalılar. İlk izlenim her zaman önemlidir. Ana sayfanızda çarpıcı bir logo, sosyal medyada paylaşımı kolaylaştırmak için sosyal paylaşım düğmeleri ve iletişim bilgileri bulunmalıdır.
Dahası, ana sayfanızda bulunan fotoğrafları güncellemelisiniz. Son sattığınız evlerin özellikle iyi görünenlerin profesyonel fotoğraflarını güncellemelisiniz. 3 yıl önce sattığınız evin fotoğrafını gördüklerinde insanlar sizin 3 yıldır ev satmadığınızı düşünebilirler.
Ana sayfanızı optimize ederken bunu, daha önce hiç karşılaşmadığınız birine işinizi tanıtmak olarak düşünün. Markanızın açık ve özlü bir şekilde açıklanması için ilk fırsatınız, bu nedenle bu şanstan en iyi şekilde yararlanmanız ve istediğiniz tüm önemli bilgileri aktarmanız gerekiyor. Ana sayfanıza bakmak ve markanızın değer teklifini ve ayrıntılarını tam olarak görüp görmediklerini soracak arkadaşlarınızdan, meslektaşlarınızı veya iş arkadaşlarınızdan görüş alın: Kim olduğunuz, sattığınız-kiraladığınız evleri, nerede bulunduğunuzu, evlerin nasıl olduklarını, kaç yıldır bu işi yaptığınızı vb.
Yerel Çoklu Listeleme Hizmeti'ni kullanarak bölgenize giriş eklemenize izin veren İnternet Veri Değişimi entegrasyonu, gayrimenkul web siteniz için çok önemlidir . Ana sayfanızda satılık en yeni, en ilginç evleri sunmanızın yanı sıra, piyasadaki, sizin ve başkalarının pazardaki tüm özelliklerini gösteren bir liste sayfasının olması ve alanın bir araya getirilmesi de en iyisidir.
Hala bir blogunuz yok mu? Lütfen yazımızı okuyun. Emlak sektörü rekabetçi bir sektör. Sizi diğer emlakçılardan ayırabilecek her şeyi kullanmalısınız. Anahtar kelimelerle dolu 300 kelimelik makalelerin bile işe yaramadığı günlerdeyiz. Blogunuza gerçekten bilgi verici, insanların ilgisini çeken, çevrenizle ve evlerle ilgili yazılar eklemelisiniz.
Ana sayfanızdaki bu ayrıntılı içeriğe bakarak, gayrimenkul blogunuza trafik çekebilirsiniz : tüm makalelerinizin, e-kitaplarınızın, enformasyonlarınızın ve diğer uzun biçimli içeriğinizin bulunduğu ortam. Tıpkı ana sayfa fotoğraflarınızdaki gibi, düzenli olarak yeni bir içerik akışı oluşturmanız gerekir, böylece sıklıkla orada yeni blog yazıları oluşturabilirsiniz. Birkaç hafta önce ziyaret ettikten sonra sitenizin ana sayfasına geri dönen, ancak aylar öncesindeki aynı makaleleri bulmak için ziyaretçiler, düzenli makaleler, pazar güncellemeleri ve diğer açıklayıcı içerikler sunmadığınızı öğrenecekler ve bu tarz içerikler sunan web sitelerine yani rakiplerinize gidecekler.
Bunu kendiniz yapamıyorsanız az bir ücretle makale yazan kişileri kiralayabilirsiniz. Haftada 2-3 makale bile size yetecektir. Zamanla örnekleri inceleyerek kendi makalelerinizi yazmaya başlayabilirsiniz.
Web siteniz yayına alındıktan birkaç ay sonra SEO stratejinizi uygulamaya başladınız mı? Gerçekten hangi sayfaların en iyi şekilde çalıştığını (en fazla trafiği sağladığını), hangi işe ihtiyaç duyduğunuzu ve hangilerinin gitmesi gerektiğini anlayabiliyor musunuz?
Hiçbir şey yapmadıysanız bile web siteniz yayına alındığı günden itibaren her sayfaya bir iletişim formu yerleştirmelisiniz. Her sayfada bulunan bu sabit öge, hangi sayfaların standartlarına uygun performans gösterdiğini, keşif hedeflerinizi artırdığını ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) veritabanınızı yeni gayrimenkullerle doldurduğunuzda size yok gösterecektir. Örnek: Web sitenize gelen ziyaretçi satılık evlere baktı ve formu doldurdu. Ancak bir gelişme olmadı. Siz bu kişinin ev satın almak istediğini öğrendiniz ve elimizde artık iletişim bilgileri var. CRM veritabanınıza hemen bu kişiyi ve iletişim bilgilerini kaydetmeniz lazım. Ev satın almak isteyenler diye bölüm açarak bu kişilerin iletişim bilgilerini kaydedin. Satılık ev ilanlarında bu kişilere e-posta ya da kısa mesaj gönderebilirsiniz.
Yaklaşık olarak, 10 tüketiciden dokuzu bir işletmenin kalitesini anlamak ve iş yapmaya karar vermek için müşteri yorumlarına dikkat ediyor.
Bu, müşterilerinizden gelen incelemeler ve referanslar, bu müşterilerin vaka incelemeleri ve hatta bu müşterilerle yapılan video görüşmelerinin gayrimenkul web sitenizin göze çarpan bileşenleri olması gerektiği anlamına gelir. İşinizle ilgili temel bilgileri ana sayfanızın üzerine ve yaklaşık sayfanıza dahil etmek çok önemlidir; bu nedenle de bu son derece ikna edici sosyal kanıt formları bulunur; bu nedenle, sitenizin genelinde kendi özel açılış sayfasını kullanarak onları dahil etmeyi unutmayın. Çalıştığınız geçmiş alıcılar ve satıcılardan gelen geribildirimleri mutlaka web sitenize ekleyin bu konuda utangaç olmayın.
Tek başınıza çalışıyorsanız ayrıntılı bir özgeçmişinizi eklemeyi unutmayın. kaç yıldır emlakçılık yapıyorsunuz, kaç ev sattınız veya kiraladınız bunun gibi bilgileri eklemelisiniz. Yanınızda birileri çalışıyorsa kısa şekilde hepsinin iletişim bilgilerini ve kısaca özgeçmişlerini yazabilirsiniz. Örneğin ev kiralamak için bir elemanınızı satmak için başka bir elemanınızı o alanda uzman olarak gösterebilirsiniz.
Bu sadece emlak sektörü için geçerli değil, web sitesi üzerinden müşteri bulmak ve para kazanmak isteyen herkes günümüzde bunu yapmalı. Nasıl bir mağaza açıldığında el ilanları dağıtmak, yerel ajanslara reklam vermek, kartvizit bastırmak gibi belirli pazarlama tekniklerini uygulamak zorundaysak internette de blog yazmamız gerekir. Milyonlarca web sitesinin arasından insanlar sizi nasıl bulacak? Bunu hiç düşünüyor musunuz? Google ADWords ile belli bir yere kadar reklam verebilirsiniz, blog içerikleriniz ile internet var olduğu sürece internette yerinizi alırsınız.
Yazımızın başında müşteri yorumlarının ne kadar önemli olduğundan bahsetmiştik.
İşletmeniz için yapılan herhangi bir referans, inceleme veya vaka incelemesi kapsamlı olmalı, sizinle birlikte çalışmanın neye benzediğini resmileştirmelidir. Sitenize özel açılış sayfası ekleyin. Şirketinizin başarılarının hepsinin belirgin şekilde görüntülendiği bir sayfa, site ziyaretçilerini ikna edici (yakında ve mevcut potansiyel müşteriler dahil olmak üzere) alıcılar ve satıcılar için fırsatları tamamlayan bir sicilin bulunması konusunda uzunca bir yol kat edebilir. Onların en büyük yaşam çabalarından birini gerçekleştirmelerine yardımcı olur.
Herhangi bir web sitesine girdiğinizde o işletmeyle çalışmadan önce yaptıkları işleri görmek isterseniz değil mi? Örneğin web tasarım ajansıyla çalışmak istiyorsanız web sitemize girerek referanslarımızı incelersiniz. Aynı şey emlak sektörü için de geçerli. Evini satmak isteyen birisi sizin daha önce hangi evleri sattığınızı, kimlerle çalıştığınızı merak edecektir.
Emlakçılar İçin Emlak Web Sitesi Optimizasyonu Fikirleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: emlak web site emlak optimizasyon emlak seo emlak web tasarım seo dijital pazarlama
Yorumlar