E-ticaret Sitesinde Bulunması Gereken Özellikler
Klasik bir web sitesiyle E-ticaret Sitesinde Bulunması Gereken Özellikler farklıdır. E-ticaret web siteleri daha karmaşıktır ve daha çok özellik gerektirir. Tasarımda yapılan her şey alışverişi kolaylaştıracak şekilde yapılmalıdır. E-ticaret Sitesinde Bulunması Gereken Özellikler temel olarak şu şekildedir:
E-ticaret sitenizin hızlı açılması gerekir:
E-ticaret sitenizin açılması 3 saniyeyi geçerse potansiyel müşterilerinizin %40’ını daha web sitesi açılmadan kaybedebilirsiniz. Web sitenizin yavaş açılması sadece müşterilerinizi rahatsız etmez aynı zamanda Google arama motorundaki sıralamanızı da olumsuz etkiler.
Mobil cihazlarda sorunsuz açılmalı:
E-ticaret Sitesinde Bulunması Gereken Özellikler içinde belki en önemlilerden birisi bu. Bundan 3-4 yıl önce lüks sayabileceğimiz mobil tasarım günümüzde zorunlu bir ihtiyaç haline geldi. Etrafımıza baktığımızda bile görebiliyoruz genç yaşlı demeden hemen herkesin eline çeşitli modellerde bir akıllı telefon var. İnsanlar mobil cihazlardan da internete yüksek oranda giriyor. Bu yüzden bir mobil siteniz olmalı ya da web siteniz son teknolojilerden biri olan responsive tasarıma göre tasarlanmalı.
Müşteriler web sitenizden kolay satın alabilmeli:
Birçok kişi alışveriş sepetine ürün ekledikten sonra ürünleri almaktan vazgeçebiliyor. Müşterinin ilerlemesi adım adım olmalıdır, yani her sayfa doğrudan bir sonraki adıma geçmeli ve hiçbir zaman bir önceki adıma geri dönülmemelidir. Satın almadan önce müşterilerin bir hesabı olması gerekiyorsa, önce bu adımı isteyin. Sürecin yarısını almalarına ve daha sonra bir hesap kurulum sayfasına yönlendirmelerine izin vermeyin. Formları dolduran tüm alanların açıkça etiketlendiğinden emin olun, böylece ödemeleri gönderirken alıcılar hata mesajları almazlar. Son olarak, tüm yönergelerin açıkça etiketlendiğinden emin olun. Yön olarak “Devam et” yerine, alışverişe devam edip etmeyeceğini veya kontrol etmeye devam edip etmeyeceğini belirtin. Alıcılar çevreye yönlendirildiğini hissediyorsa, vazgeçerler.
Güvenlik sertifikaları e-ticaret sitenizde mutlaka bulunmalı:
İnsanların çoğu e-ticaret siteleri hakkında hep bir şüphe taşır. Ne yaparsanız yapın bu şüphe kırıntıları hep kalacaktır. Ancak SSL gibi güvenlik sertifikalarını görünür bir yere koyarak bu şüpheleri en aza çekebilirsiniz.
İletişim bilgilerinizi eksiksiz vermelisiniz:
E-ticaret sitenizde bir iletişim formu bulunması gerçekten iyi olacaktır ancak tek başına bir iletişim formu insanların hoşuna gitmez. Size tam anlamıyla ulaşamayacakları duygusunu oluşturur. Hiçkimse müşteri hizmetlerinin peşinden koşmayı sevmez. Bir telefon numarası, e-posta adresi, şirketinizin adresi mutlaka bulunmalı.
E-ticaret sitenize wp_betawpposts ekleyebilirsiniz:
Web sitenize ekleyeceğiniz bir wp_betawpposts görüntülenme oranınızı %50 arttırabilir. wp_betawpposts çalışmanızla daha fazla ilgilendiğiniz takdirde şaşırtıcı sonuçlar alabilirsiniz. wp_betawppostsunuz müşterilerin sizi arama motorları aracılığıyla bulmalarına yardımcı olmak için mükemmel olmakla kalmaz, aynı zamanda alıcılarla güven oluşturmak için harika bir yoldur. İnsanlar sizin her gün bir yazı eklediğinizi gördüklerinde işinizi ciddiye aldığınızı, size istedikleri an ulaşabileceklerini, karşılarında canlı birilerin olduğunu düşüneceklerdir. Bloğunuzda ne kadar çok bilgi paylaşırsanız, müşterileriniz sizi alanındaki uzman olarak değerlendirmeye başlar.
Sosyal medyada paylaşımlar yapmalısınız:
Araştırmalar sosyal medyada yapılan paylaşımların e-ticaret üzerinde büyük etkileri olduğunu gösteriyor. Ülkemizde internet çok yaygınlaşsa da insanların çoğu sadece Facebook, Twitter ve İnstagram gibi hesaplarına girmek için interneti kullanıyor. Bu insanlara ulaşmanızın tek yolu sizin de sosyal medyada yer almanız olacaktır.
Müşteri değerlendirmelerine önem verin:
E-ticaret web sitenizde müşterilerin yorum bırakmalarına olanak tanıyın. Bu hem arama motorları için iyi olacaktır hem de insanların web sitenize başka birçok kişinin girdiğini görerek size güvenmesini sağlayacaktır.
İndirimli ürünlere ulaşımı kolaylaştırın:
Bazı müşteriler alışveriş yapmak için özellikle indirim zamanını bekler. Tek tek ürünlere girerek indirim var mı diye bakmayı kimse istemez. Ana sayfanızda indiriminizi kocaman duyurun ve bütün indirimli ürünlerin bir arada bulunmasını sağlayın.
Ücretsiz ya da indirimli kargo kampanyası yapın:
Birçok kullanıcı için kargo ücreti caydırıcı olabiliyor. Başka bir e-ticaret sitesinde ücretsiz kargo varsa aynı ürünü gidip oradan alacaklardır ya da web sitenizde ürün fiziki mağazalara göre ucuz değilse internetten gidip almak yerine mağazadan almayı bile tercih edebilirler. Sizin e-ticaret sitenizi tercih etmeleri için kampanyalar yapmalısınız.
Bir kategoride bütün kampanyalarınız gözüksün:
Bir başlığa tıklandığında ücretsiz kargo imkanı sunan ürünler, indirim kuponu sunan ürünler, indirimli ürünler, outlet gibi seçeneklerde ürünlerinizi toplayabilirsiniz. İndirim kuponlarını özellikle takip eden müşteriler olduğunu unutmayın.
Canlı sohbet yazılımını mutlaka sitenizde bulundurun:
Müşterilerin canlı sohbetten direkt müşteri hizmetlerine ulaşması hem müşteriyi memnun edecek hem de sizi fazladan müşteri temsilcisi bulundurma derdinden kurtaracaktır. Müşteri temsilcisi telefonda sadece bir kişiyle konuşabilir ancak canlı destekten aynı anda 2-3 kişinin sorusuna cevap verebilir.
E-ticaret Sitesinde Bulunması Gereken Özellikler genel olarak bunlar eğer bu özelliklerden hala web sitenizde olmayanlar varsa en kısa zamanda uygulamalısınız.