E-ticaret Siteniz İçin Kontrol Listesi
Bir e-ticaret sitesi yaptırmayı düşünüyorsunuz ya da yaptırmaya başladınız. Ancak bu konuda bir tecrübeniz yok ve “Acaba her şey tamam mı? “Bir şeyler eksik kalmış olabilir mi?” gibi sorular aklınızı kurcalıyor. E-ticaret Siteniz İçin Kontrol Listesi hazırladık.
Bu listeye bakarak eksiklerinizi belirleyebilir ve dört dörtlük bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz.
E-ticaret Siteniz İçin Kontrol Listesi:
E-ticaret sitenizi genel olarak değerlendirin:
E-ticaret sitenizi sürekli kontrol etmelisiniz. Bu web sitenizin düzgün çalışmasını ve aksaklıkların olmamasını sağlar.
Her sayfaya dahil edilmesi gereken öğeler ve sitenizi yönetirken hatırlamanız gereken şeyler için kontrol listesi:
- E-ticaret sitenizde mutlaka SSL sertifikaların bulunduğuna dair hatırlatıcılar ekletin
- Sitede rahat dolaşımı sağlamak için minimalist tasarımı tercih edin
- Web sitenizin ve sayfalarının hızlı yüklendiğinden emin olun
- Web sitenizde kesinlikle kırık link bırakmayın
- Boş ürün sayfalarını doldurun
- Her sayfadan kategorilerin görünmesini ve filtreleme seçeneklerinin bulunmasını sağlayın
- E-posta kayıt formunun her sayfada gösterilmesini sağlayın
- Kariyer sayfanıza bir bağlantı sağlayın
- Yasal bilgilere bağlantı sağlayın
- Gizlilik politikanıza bir bağlantı sağlayın
- İletişim Sayfanıza bir bağlantı sağlayın
- SSS sayfasına bir bağlantı sağlayın
- Sosyal sayfalarınıza bağlantılar sağlayın
- Dönüş ve değişim politikalarına ilişkin bağlantılar sağlayın
- Tedarikçi bilgi sayfalarına bağlantılar sağlayın
- Paylaşım düğmeleri sağlayın
- Bir giriş kutusu sağlayın
- Kullanıcıların öğeleri kaydetmesi durumunda en üstte bir alışveriş sepeti bulunsun
- Kullandığınız ödeme sistemlerini ve aldığınız güvenlik önlemlerini gösterin
- Destek sayfalarınıza giden sekmeler olsun
- Web sitenizin mobil uyumlu olmasını sağlayın
- Alışveriş sepetini her sayfada açıkça gösterin
E-ticaret sitenizin altın vuruş yapacak sayfasını yani “ana sayfanızı” yönetin:
İnternet kullanıcıları bir web sitesine girdiklerinde kalmak veya siteden çıkmak için 4-6 saniye arasındaki kısa sürede karar verirler. Bu yüzden ana sayfanızda yapılan her işlem hayati önem taşıyor. Ana sayfanıza eklemeniz veya kontrol etmeniz gereken E-ticaret Siteniz İçin Kontrol Listesi:
- Sitenizin üst kısmında her sayfada görülebilecek arama kutucuğu bulundurun
- Herhangi bir özel, promosyon veya ücretsiz gönderim seçeneklerini görüntüleyin
- En son haberleri paylaşın
- Müşterilerin en son aldıkları ürünler akış halinde görünebilsin
- Popüler markaları aramak için ayrı bir alan
- E-ticaret sitenize yakışır bir logo ekleyin
- Web sitenizin Chrome, Safari gibi tüm tarayıcılarda açıldığından emin olun
- Promosyon ve indirim grafikleri ve bağlantılar koyun
- En çok satılan veya ziyaret edilen ürünlere bağlantılar koyun
- Potansiyel müşterileri önemli satış sayfalarına gitmeleri için harekete geçirici çağrılar kullanın
Ürün sayfalarını kontrol edin:
İnsanlar bazen bir ürünü araştırırken Google gibi arama motorlarından direkt ürün sayfanıza gelebilirler. Ana sayfanızı görmenden geldikleri için ürün sayfalarınızda ürünle ilgili açıklayıcı bilgiler vermelisiniz. İnsanları ürünlerinizi almaları için ikna etmelisiniz.
- Harekete geçirici mesajlar dahil edin.
- Ürün sayfalarında müşteri yorumlarına imkan tanıyın ve müşterileri yorum yapmaları için teşvik edin
- Ücretsiz kargo veya puan kazanımı gibi kampanyalar düzenleyin ve ürün sayfalarında da bunların görünmesini sağlayın
- Ürün fotoğraflarına yakınlaştırma yani zoom seçeneği mutlaka olsun
- Birden fazla ürün görüntüsü ve açıları (360 derecelik görüntüler)
- Öğe bilgileri ve özellikleri
- Satın alma miktarlarını değiştirmek için bir alan
- Ürün kullanımıyla ilgili yaratıcı bir açıklama (Google sıralamanızı da etkileyeceği için özenle hazırlanmalı)
- Ürün başlıklarını insanların Google’da ararken ürünü nasıl arayacaklarını düşünerek belirlemeye çalışın
- Her ürün sayfasında bir alışveriş sepetine ekleme düğmesi sağlayın
- Olası satış veya indirimlerle fiyatlandırma bilgisi verin
- Kalan ürün miktarını vererek -son 3 ürün gibi- insanları almaya teşvik edebilirsiniz.
- Ürün sayfalarında kargo ücreti belirtilmeli
- Kullanılan malzemeler, ebatlar, renkler, ağırlık, yıkama talimatları
- Mevcut boyutlar ve gerekirse boyutlandırma kılavuzu
- Müşteri incelemeleri için sıralama ve filtreleme seçeneği
- Her ürün sayfasında bir İstek Listesine Ekle düğmesi
- Ürünün nasıl çalıştığını görüntülemek için videolar
- Gerekirse para birimi dönüştürücü
- Destek ekibine müşterinin neye baktığını gösteren canlı bir sohbet seçeneği
- Daha sonra başvurmak için kullanabilecek olan kişilerin ürün kodları
- Hisse, görüş, satış ve İstek Listesine yerleştiren kişiler gibi her bir üründeki istatistikler
- Her e-ticaret ürünü için sosyal paylaşım bağlantıları
- Profesyonel kalitede resim ve videolar kullanın
- Bir ürünün satıldığını bildiren bir afiş
- Bir ürün kullanılabilir olduğunda bildirimler için kaydolma alanı
- Ürün sayfalarının ana sayfanız kadar hızlı yüklendiğinden emin olun
- Benzersiz özellikleri açıklayın ve “Ürününüzü rakiplerinden ayıran nedir?” bunu müşterilerinize anlatmaya çalışın.
- Arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için her E-ticaret ürün sayfasında anahtar kelimeler ekleyin
Alışveriş sepeti :
Bu kısım sizin parayı alacağınız bölüm olduğu için burada mümkün olduğunca hızlı şekilde işlemlerin yürümesini sağlamalısınız.
- Kişinin sipariş vermeden önce hesap oluşturmasına izin verme
- Tüm ödeme yöntemlerini kabul et
- Düşük nakliye ücreti teklif et
- Sayfalarınızın üstüne ve altına kontrol düğmeleri ekleyin
- Ödeme sırasında güvenlik sertifikalarının önemini vugulayın
- İnsanlardan alışveriş yaptıktan sonra alışverişe devam etmelerini isteyin
- Kullanıcıların daha sonra alışveriş sepetlerini bir İstek Listesine kaydetmelerine izin verin
- Kontrolden sonra anket yanıtını istemekten kaçının (e-postayla kaydedin)
- Belli bir miktarın üstüne ücretsiz kargo hediye edin
- Birden fazla kargo firması önerin
- Promosyon kodlarını girmek için bir alan ekleyin
- İnsanlara kasada ne kadar indirimden yararlandıklarını gösterin
- Yaklaşık gönderim tarihi ve saatini gösterin
- Kişisel bilgileri ne için kullandığınız konusunda açık olun.
- Satın almak konusunda tereddütlü olursa bir örnek sunun
- Yüksek fiyatlı ürünler satıyorsanız, ödeme taksitleri gibi finansman seçeneklerini sunun
- İşlem olup olmadığını kontrol etmek için ödeme sürecini test edin