E-ticaret Siteniz İçin Etkili Seo Teknikleri
E-ticaret web sitenizde harika ürünler satıyor olabilirsiniz, indirim ve kampanyalar da harika ama nedense web sitenize çok az kişi geliyor. E-ticaret Siteniz İçin Etkili Seo Teknikleri uygulayarak web sitenize birçok kişinin gelmesini sağlayabilirsiniz.
Ürün isimlerinizi kolay bulunacak şekilde seçmelisiniz:
Ürünleriniz Google gibi arama motorlarında rahatlıkta bulunmalı. Etkili Arama Motoru Optimizasyonu’nun (SEO) büyük bir kısmı, potansiyel müşterileriniz tarafından kullanılan arama terimleri (anahtar kelimeler) için bir arama motoruna sitenizin sayfalarının mümkün olduğunca alakalı görünmesini sağlamaktır.
Diyelim ki erkeklere özgü kıyafetler satan bir e-ticaret web siteniz var. Ürünlerinizden birisi 70s tarzı, mavi kadife ceket olup “Bradley” adını taşıyor. Ürün listenize eklerken ürünü Bradley Ceket olarak girdiniz.
Bu isim ürün URL yani ürün adresinize otomatik olarak kaydolacaktır. İnsanlar ürünü ararken Bradley Ceket diye aramıyor olabilirler hatta böyle bir ceket tarzından haberleri bile olmayabilir. “70’li yılların kadife ceketi” ni aramak çok daha muhtemeldir.Bunu fark ederek, sayfa başlığını “70’li Yıllar Kadife Ceketi – Bradley | VeryVintage.com “. şeklinde düzenlemelisiniz.
Stokta ürün kalmadıysa sayfayı silmeyin:
Ürünü daha sonra yeniden satışa sunmayı planlıyorsanız ürün sayfanızı silmeyin. Stokta bulunmuyor diye sayfaya not düşerek başka ürünleri önerebilirsiniz. İnsanlara ürünün ne zaman aktif olacağıyla ilgili bilgi ya da aktif olduğunda e-posta bildirimi için e-postalarını bırakmalarını isteyebilirsiniz.
Mevsimlik ürünlerde nasıl işlem yapmalısınız?
Ürün kategorilerini güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Ürün kategorilerine odaklanın ve ürün sayfalarında yer alan açıklamalarda ekmek kırıntıları ve bağlantılar bulunan mevsimlik ürünleri onlara bağlayın. En önemli ürün sayfalarınızı en iyi şekilde optimize edin ve ürün kategorilerini güçlendirmek için geri kalan SEO bütçenizi harcayın.
Ürün açıklamalarını özgün olarak sunun:
Google tekrar edilen içerikleri sevmez. Ürün açıklamalarını tedarikçiden aldığınız gibi kullanmak tekrar etmektir.
Ancak büyük e-ticaret web siteleri, tüm ürün açıklamalarına ve teknik özelliklerine yeniden yazamaz.
Kullanıcı tarafından oluşturulan yorumlar ve etrafındaki incelemeler gibi benzersiz içerik ekleyerek bu sorunu giderebilirsiniz. Kullanıcıları yorum yapmaya davet edin. Sosyal paylaşım ağını entegre edin. Kullanıcıların hikayelerini anlatmalarını sağlayın.
Ürün çeşitlemelerini dikkatli şekilde yapmalısınız (renk, boyut vb.)
Bazı ürünler hemen hemen aynıdır ancak farklı renk veya boyutlarda mevcuttur. Doğru şekilde ele alınmazsa, bunları listelemek, yinelenen içerik olarak düşünülebilir. Farklı ürün çeşitleri arasında kötü sıralamalara neden olur. Ürünler yanlış anahtar kelimeler için sıralanabilir (mavi kot pembe kırmızı arama yapmak için sıralanır)
E-ticaret Siteniz İçin Etkili Seo Teknikleri uygulayarak web sitenizin sıralamasını yükseltebilirsiniz.