Logo Web Tasar覺m

Doğru Hedef Kitle Seçimi


paylaş
Doğru Hedef Kitle Seçimi

Büyük ya da küçük her işletme, ne tür bir müşteriye sahip olmak istediğini anlamaya çalışırken, herkes için bir şeyler (bir ürün veya hizmet) bulmayı deniyor. Bu hoş bir düşünce olsa da, herkes için bir şey elde edemezsiniz, çünkü herkes sizin müşteri profilinize uygun değildir. İşiniz dünyada kendi benzersiz nişini bulmak zorunda. Doğru Hedef Kitle Seçimi ile reklamlarınızı daha hedef odaklı hale getirerek verimini arttırabilirsiniz.

Bir işletme olarak, bir hedef kitleyi açıkça tanımlamanız gerekir. Amacınızla, işinizi ve yaratıcı fikirlerinizi nasıl ve nerede pazarlayacağınızı belirlemek çok daha kolay olacaktır. Doğru Hedef Kitle Seçimi ile çalışmalarınızın çoğunun boşa gitmesini engellemiş olursunuz.

Bu blogun amacına yönelik olarak, bir hedef kitleyi, belirli bir reklam veya mesaj için hedefler veya alıcılar olarak tanımlanan, önceden belirlenmiş hedef pazar içindeki belirli bir tüketiciler grubudur.

Ancak, o kitleyi nasıl belirleyeceğiz? Doğru Hedef Kitle Seçimi nasıl yapılmalı?

Doğru Hedef Kitle Seçimi ve Tanımlama

Birçok pazarlama şirketi Doğru Hedef Kitle Seçimi için, Medanis Bilişim AŞ. ekibi de dahil olmak üzere, bir hedef kitleyi tanımlarken farklı stratejilere sahiptir. Kendi stratejimizle birlikte birden fazla stratejiye baktıktan sonra, sizi ve işinizi doğru yönde ilerletecek birkaç adım sunmak istedik:

  • Müşterilerinizin sorunlarını ve ihtiyaçlarını belirleyin: Müşterileriniz açısından her şeye bakmak zorundasınız. Kendinizi onların yerine koyun ve mesajın kendinize nasıl aktarılmasını istediğinizi düşünün. Müşterinizin neye ihtiyacı var ya da ne istiyor? Açık olun.
  • Müşterilerinizi profilleyin: Mevcut müşterilerinize bir göz atın. Bunların ortak bazı faktörleri neler? Doğru Hedef Kitle Seçimi için olasılıkla ne kadar garip veya bariz olduklarına bakmaksızın benzerlikleri arayın. Faktörler arasında yaş, ırk, din, cinsiyet, nerede yaşadıkları, evdeki kaç kişi oldukları, çalışma unvanı, ne kadar çalıştıkları vb. En küçük ayrıntılar yardımcı olabilir.
  • Rakiplere göz atın: Doğru Hedef Kitle Seçimi için rakip işletmelerin neler yaptığını kontrol etmek zarar vermez. Kimlerle hedeflediklerini ve kim olduklarını öğrenmek için kendi web sitelerine veya sosyal medya özet akışlarına bakın. Belki de işletmelerin ulaşamadığı boşluğu doldurabilirsiniz?

Bir işe başlarsanız çok saçma olurdu ve potansiyel olarak sattıklarınız hakkında hiçbir şey bilmiyordunuz. Ankara'da kendi spor giyim markanızı başlattığınızı varsayalım. İlk ay için bir promosyon almaya çalışıyorsunuz, bu nedenle indirimli bir fiyatla mayo satmaya karar veriyorsunuz.

Bu güzel bir fikir. Ama işin başkası, şirketiniz sadece yerel olarak biliniyor ve promosyona başlama kararı aldığınız ay Kasım ayı. Bölgenizdeki insanlar, deniz kıyafeti giymiyor çünkü hava soğuk artık kış geldi. Mayo kış aylarında kesinlikle daha ucuz, ancak Kasım ayı yaz için biraz daha uzakta kalıyor.

Bu nedenle, kitlenizi veya müşterilerinizi gerçekten incelememişsinizdir. Karınızı en yükseğe çıkarmaya çalışıyordunuz, ihtiyaç duyduğunuz bir şeyi satmış olmanız ya da en azından müşterinizin ihtiyaçlarını öğrenmiş olmanız gerekirdi. Bir bere gibi. Herkes kışın iyi bir bere ister.

Bizimle iletişime geçin

Hedef kitlenize ulaşma hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz veya işletmeniz için bir pazarlama danışmanı arıyorsanız , online dijital pazarlama planınızla ilgili yardım için bugün Medanis Bilişim AŞ. pazarlama uzmanlarıyla iletişime geçin .

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Doğru Hedef Kitle Seçimi için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Doğru Hedef Kitle Seçimi yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar