Logo

Dijital Pazarlamaya Başlamadan Önce Bİlmeniz Gerekenler


paylaş
Dijital Pazarlamaya Başlamadan Önce Bİlmeniz Gerekenler

Küçük işletme sahipleri, muhasebeden işletme geliştirmeye kadar şirketlerinin her şeyini yönetir. Bir bütün olarak iş gelişmeye devam ederken, dijital pazarlama sürecine başlama zamanınız geldi. Baskı pazarlaması hala pazarlama stratejisinin vazgeçilmez bir parçası olsa da, akıllı işletme sahipleri ileride büyümek için dijitalle olan geleneksel pazarlama çabalarını güçlendirecek ve artıracaktır. Dijital pazarlama, mikro işletmelerin çok para harcamadan kitlelerini genişletmenin yollarını gösterir. Dijital Pazarlamaya Başlamadan Önce Bİlmeniz Gerekenler ile dijital pazarlamaya hemen başlayabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Nedir?

Gerçek soru şu: Dijital pazarlama nedir? Bu geniş iş konusunu kolayca özetlemek için dijital pazarlama şu şekilde tanımlanabilir:

Esasen, dijital pazarlama, baskı pazarlamasının çevrimiçi versiyonudur. Çevrimiçi işletmeler, ilk müşteri araştırmalarından satışlara kadar çok fazla işin yapılmasıyla dijital pazarlama, herhangi bir işin ayrılmaz bir parçası olarak kendini kanıtlamıştır. Çevrimiçi pazarlama, küçük işletmelerin kendi alanlarını genişletmesine ve yerel alanlarının ötesinde kitlelere bağlanmasına ve çoğunlukla basılı reklamcılık maliyetinin bir kısmına erişmesine olanak tanır.

Küçük ve mikro işletmeler için dijital pazarlamanın avantajları

Küçük bir işletmenin dijital pazarlamanın faydalarını anlaması ve bunları uygulamaya başlaması önemli bir adımdır. Zaman ve kaynakların yatırımıyla kazanılabilecek şeylerin bilinmesi, bir mikro işletmenin hangi dijital pazarlama bileşenlerinin genel işletme stratejisi ile uyumlu olabileceği konusunda eğitimli bir karar vermesine izin verir.

Müşteri trafiği

Küçük işletmeler için en önemli önceliklerden biri, web sitelerine trafik çekmektir. Dijital pazarlama, hedef kitleye ulaşmaya yönelik çok sayıda seçenek sunar. Tüketicilerin her zamankinden daha fazla çevrimiçi olması ve küçük bir işletmenin mesajını etkili bir şekilde çevrimiçi pazarlama yoluyla çeşitli kanallar ve platformlarda yayınlayabilmesi bir gerçektir; potansiyel müşterilerle etkileşim kurabilir ve web sitesi trafiğini harekete geçirebilir. Tüketici trafiği de web sitesi tıklamalarının ötesine geçer. Kullanıcıları belirli açılış sayfalarına yönlendiren veya sosyal medyada bir işletmeyi izleyen e-postalar için açık oranları kapsar. Bütün bu taktikler, müşterilerle bağlantı kurmanın ve ürün ve hizmetleri satın alma olasılıklarını ve bilinirliğini geliştirmenin yolları. Sadece bir kaçını seçerek, çevrimiçi pazarlama stratejileri seçerek, küçük işletmeler trafiği hızla artabilir.

Hedefi yüksek kitlelere izin verir

Sosyal medya ve e-posta pazarlama kampanyalarını kullanmanın önemli bir yararı, özel bilgi ve metrikleri barındırmasıdır. Bu veriler sayesinde işletmeler, belirli kitlelerini istedikleri gibi yönlendirebilir. Mikro işletmeler, hedef tüketicinin kim olduklarını, satın alma alışkanlıklarını, demografik bilgilerini ve bir dizi diğer değişkeni bulmak için bilgiyi niteleyebilir ve bilgileri derinlemesine inceleyebilir. İdeal müşterinin ne istediğini anladıkça, bir işletme başarıyla etkili bir şekilde etki edebilir ve doğru insanlarla iletişim kurabilir, böylece zamandan ve paradan tasarruf edebilirsiniz.

Çok uygun olabilir

Çevrimiçi pazarlama, küçük işletmelerin marka ve ürün tekliflerini çok para harcamadan sergilemek için harika bir yoldur. Yukarıda belirtildiği gibi, sosyal medya pazarlaması ve e-posta pazarlama hizmetleri, kullanıcıya özgü bilgiler ve verileri içerir ve işin bedelsiz olarak sağlandığı zamanın % 90'ını oluşturur! Küçük işletmeler sürekli olan önceliklerini dengeleme sıkı bir bütçe ile ve dijital pazarlama yatırımlarının en iyi şekilde bir maliyet etkili bir yöntemdir.

Gerçek zamanlı müşteri hizmetini etkinleştirir

Tüketiciler her zamankinden daha fazla, işletmelerin kişiselleştirilmiş ve zamanında dikkat etmesini beklemektedirler. Dijital pazarlama çözümleri, küçük işletmelerin gerçek zamanlı olarak tepki verme ve çoğu tüketicinin istediği yüksek dokunuşlu müşteri deneyimini verme imkanı sunar. Mesajları ve bildirimleri sosyal platformlarda izlemek kadar sorunlar hızlı bir şekilde çözülebilir ve markalı bir ses tonuyla ele alınması kadar basittir.

Otomatikleştirilebilir

Pek çok sayısal pazarlama hizmeti otomatikleştirilebilir! Bu, küçük işletmelerin harcanan zamanın geri dönüşünü en üst düzeye çıkarmak için sosyal medya yayınlarını, blog yayınlarını ve e-posta kampanyalarını zamanlayabileceği anlamına gelir. Sağlam bir sosyal medya varlığı için çaba sarf eder, ancak toplu yayınlar planlayarak, küçük işletmeler haftada birkaç saat tasarruf edebilir ve diğer öncelikler üzerine odaklanabilir. Aynı şey, e-posta kampanyaları için de geçerli. E-postayı tasarlamak, içeriği yazmak ve doğru kitleyi seçmek, sistematik olmayan bir şekilde yapıldığında büyük bir zaman dilimi sürebilir. Bununla birlikte, bir e-posta hizmetiyle, küçük işletmeler, e-posta pazarlamalarını belirlemek ve unutmak için, şablon e-posta formatları oluşturabilir, çekici metinleri hızla takabilir ve kaydedilmiş kitle dağıtım listelerini seçebilir.

Dijital pazarlama stratejileri

Aşağıdaki unsurları dikkate alarak hazırlanmış bir bileşim, küçük işletmelerin kendi pazarlarında rekabet etmek ve zaman içinde büyümek için gerekli araçları sağlar.

Duyarlı, mobil cihazlara uygun web sitesi

Web sitesi, müşterilerinin çoğunun küçük bir işletmenin ilk izlenimidir. Profesyonel görünen , duyarlı ve mobil olarak optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmak dijital pazarlama stratejisi oluşturmanın ilk adımıdır. Web sitesi, bir işletmenin mevcut marka standartlarını ve diğer pazarlama materyallerini tamamlamalıdır. Logoların entegrasyonu, tercih edilen yazı tipleri ve renk paletleri otantik ve güvenilir bir web sitesi oluşturmak için önemli parçalardandır.

 

Aktif sosyal medya varlığı

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, sosyal medya pazarlaması bir dijital pazarlama stratejisinin önemli bir unsurudur. Her sosyal medya platformuna kaydolmadan önce, bir işletmenin hedef kitlenin en çok nerede olduğunu anlamanız gerekir. Bu platformlarda profil oluşturun ve bir defada bir veya iki platformda aktif bir sosyal medya varlığı oluşturun.

E-posta pazarlama

Sosyal medyanın popülerlikteki yükselişine rağmen, e-posta pazarlaması, küçük işletmeler için geçerli ve bütçeye uygun bir dijital pazarlama seçeneği olmaya devam ediyor. İşletmeler, özel şablonlar oluşturabilir, logoları, tercih edilen yazı tiplerini ve renkleri dahil edebilir ve on markalıdır. Potansiyel bir müşteriye veya sadık müşteriye bir e-posta göndermenin sayısız nedeni vardır. Tüketicilere bir işletmenin alakasını hatırlatmak ve her zaman alıcıya değer katmak için e-posta kullanılmalıdır. E-postanın en yeni ürün güncellemeleri veya sektörün en iyi uygulamaları ile paylaşıp paylaşmadığı, müşterinin istediği yararlı bilgilerdir. Markalı ve tutarlı bir deneyim sunmak için e-postanın kullanılması küçük işletmelerin bilinirliği, tanımayı ve en önemlisi satışları artırmasına yardımcı olur.

Blog

Blog yazmak, küçük işletmeler için oldukça az kullanılan çevrimiçi pazarlama stratejisidir. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan Jadite Inc anketine göre "blog'un blog'u olmayan işletmelere göre % 126 daha fazla büyüme gösterdiği ortaya çıktı. Hangi küçük işletme rekabette böyle bir başarı istemez?

İçerik Pazarlaması

Web sitenizde bulunan blog bölümünde tamamen işletmenizin işine yarayacak ve anahtar kelime odaklı içerikler yazabilirsiniz. Bu sayede hem web siteniz her zaman güncel olur hem de arama motorlarındaki sıralamanız yükselir. Ayrıca müşterileriniz alanınızda ne kadar uzman olduğunuzu fark ederek size güven duyacaktır.

Blog yazma ve içerik girişi işletmenizin her zaman aktif ve çalışkan olduğunu gösterir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Dijital Pazarlamaya Başlamadan Önce Bİlmeniz Gerekenler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: dijital pazarlama digital marketting

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar