Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Logo İçin Önemli 5 İpucu

Logo İçin Önemli 5 İpucu

Logo, işletmeniz için en önemli pazarlama araçlarından birisidir. Küçük bir ayrıntı gibi görülse de bir logo sizi bilinen bir marka haline getirebilir. Logo potansiyel müşteriler için sıklıkla ilk temas noktası olur ve hiçbir açıklama yapmamasına rağmen sadece küçük bir resimle insanlarla iletişim kurar. Logo İçin Önemli 5 İpucu ile işletmeniz için bir logoyu en verimli hale nasıl getirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Bir mesajı iletin

Bir logo üzerinde çalışmaya başlamadan veya karar vermeden önce logonuzun hangi mesajı iletmesini istediğinize karar vermelisiniz. Logonuzun tüm insanlara söylediği, işletme başarınızın ayrılmaz bir parçasıdır. Çoğu zaman, bir iş logosu, işletmenin görev bildirimine veya marka vaadine bağlıdır. Bu ifadeyi olabildiğince hassaslaştırın, böylece logonuz belirli bir mesajı gönderebilir ve izleyicilerden istenen duyguları uyandırabilir.

Bir logonun nihai amacı, aşinalık ve anlık tanıma geliştirmektir. Açık bir bildiri, tasarımınıza rehberlik eder, böylece bir logodan istediğiniz her duyguyu sağlayabilir.

Unutulmaz ve benzersiz olun

Bir iş logosu düşünüldüğünde doğru sözler söylenemez. Pazar rekabetle doludur. Rekabette öne geçebilmek için benzersiz bir tasarıma sahip olmanız gerekir. Chanel’in logosunun unutulmaz ve benzersiz olduğunu söylersek hiç şaşırtıcı olmaz. 1925 yılında tasarlanan logo, kolaylıkla tanımlanabilir ve güçlü tasarımıyla markanın vaat ve duygularını ifade eder.

Logonuzu rakiplerinizden nasıl farklı kılabilirsiniz? Hedef kitlenin demografik özelliklerini araştırarak başlayın. Kültürel normlarına ve tercihlerine duyarlı olun. Bu grup için fazla kullanılan görseller, semboller ve kelimelere dikkat edin ve sınırların dışında düşünün. Kitlenizi tekrar etmeden oynamak için yollar bulabilirsiniz.

Bununla birlikte, bir işletme olgunlaştıkça hedef kitlenizi genişletir, bu nedenle logonuz mevcut hedef grubunuza fazla odaklanmamalıdır. Tercihlerini göz önünde bulundurun, ancak sonunda, çeşitli demografik veriler arasında logo tek başına kalabilmek ve yine de istenen etkiyi sağlayabilmek durumundadır.

Görsel açıdan dengeli olun

Daha önceki yazılarımızda web sitelerinde bırakılan beyaz alanın ne kadar önemli olduğunu vurgulamıştık. Aynı şey logo içinde geçerli. Logonuz, mesajı ve imajı sindirmek için izleyiciye zihinsel boşluk bırakmalıdır. Çok karışık veya dolu ise, mesajınız kaybolur ve işiniz unutulur.

Bu, logonuza beyaz boşluk eklemeniz gerektiği anlamına gelmez, ancak tasarım orantı ilkelerinden yararlanarak logonuzun dengeli ve estetik kalmasını sağlamalısınız. Düzgün aralıklarla yerleştirme ve yönlendirme, mesajınızı iletmenizde ve uzun süre devam eden bir logo sunmada uzun bir yol kat ediyor. FedEx logosu, dengeli bir logonun başlıca örneğidir. Simetrik değil, yazı tipi ve renk seçenekleri birbirlerini dengeler ve güçlü bir görüntü oluşturur.

Denge örneği olarak FedEx logosu

Çok yönlü yapın

Firmanızın logosu firmanızla ilgili her şeyde kullanılacak bu yüzden tasarımı yaparken veya logonuzu seçerken bunu da göz önünde bulundurmalısınız. Kartvizitler, faturalar, kalemler, kağıtlar, el ilanları, web siteniz, sosyal medya profilleri… Her bir duruma uyan bir logo hazırlarken çok yönlü olduğundan emin olun.

Bu biraz deneme yanılma gerektirir, ancak başlamak için işletmenizin üretmesi muhtemel pazarlama malzemelerinin bir listesini yapın. Listeyi aldıktan sonra, her bir ürünün boyutlarını ve piksel oranlarını araştırın. Bu şekilde, bu boyutları logo testinize göre oluşturabilirsiniz.

Basit tutun

Bir logo için tasarım sürecine başladığınızda heyecan vericidir ve bir milyon fikir aklınızdan geçer. Herhangi bir şey yapmadan önce logo dünyasında bu sadeliğin hakim olduğunu unutmayın. Aşırı derecede karmaşık tasarımlar veya kaotik grafikler, onları meşgul etmek yerine insanları caydırır.

Basit ama güzel tasarlanmış bir logo markalı başarının biletidir ve çok fazla tasarım anlayışına ihtiyaç duymaz. Marka vaadinizle ve hedef kitlenizle doğru dengeyi sağlamaya yönelik zamansız, ancak modern bir öğeye sahip yazı tipleri , renk paletleri ve görüntüleri seçin . Çok moda olan her şey tarzınızı hızla kaybedip tasarımınızla buluşur. Küçük işletme misyonunuza sadık kalın ve logo tasarımı süreci boyunca yolda kalırsınız.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama, Logo Tasarımı, kurumsal kimlik oluşturma konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

Logo İçin Önemli 5 İpucu yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek