Dijital Pazarlamada Son Eğilimler
Dijital pazarlama, sürekli değişen bir alandır. Eğilimler bir göz kırpışı kadar kısa sürede değişebilir ve bu yüzden dijital pazarlama uzmanları, izleyicileriyle daha fazla bağlantı kurmak için internetin gücünden yararlanmanın yeni yollarını sürekli aramak zorunda kalır. İnternet olduğu sürece dijital pazarlamanın önemi gittikçe artacak bu yüzden Dijital Pazarlamada Son Eğilimler ‘i her zaman takip etmeli ve elinizden geldiği kadar uygulamalısınız.
2017 yılına baktığımızda, dijital pazarlama dünyasında zemin kazanan yeni eğilimler var. Önümüzdeki yıl ve ötesinde ne olacağını daha iyi anlamak için aşağıdakileri okuyun.
VİDEO ÖNEMİNİ KORUYOR
Dijital pazarlama dünyasında, “İçerik kraldır” sözü uzun solukludur (ve olağanüstü gerçektir). İçerik, kullanıcıları markanızla etkileşime sokan ve daha fazlası için geri dönen şeydir. Kitlenize, ihtiyaçları ile birlikte yankılanan sürekli bir değerli içerik akışı sağladığınızda, değer sergilersiniz ve güven oluşturursunuz. Ayrıca, sosyal medya ve bugün dolaşan hız bilimi sayesinde içerik her zamankinden daha paylaşılabilir. Kitlenize, alakalı, değerli ve eğlenceli içeriği vermek, nüfuz yaratmanın kesin bir yoludur.
Pazarlamacılar, izleyicileriyle bağlantı kurmanın yeni yollarını geliştirdikçe, video içeriği en uygun maliyetli ve en etkili biçimlerden biri olarak ortaya çıktı. Daha fazla kişi video içeriği her zamankinden daha fazla tüketiyor ve artık çeşitli cihazlarda bulabiliyor. Akıllı TV’ler, tüketicilerin telefonlarında bir parça video içeriği açmasına ve parmağınızı hızlıca kaydırarak büyük ekranda oynatmasına olanak tanır. Mobil cihazlar günümüzde daha sofistike ve her yerde bulunur, yani video içeriği daha fazla kişi tarafından daha erişilebilir olur.
Daha önce hiç yapmadıysanız, video içeriği geliştirme düşüncesini hayata geçirebilirsiniz. Sizin için zor gelebilir ancak kitlenize değerli bir şey hazırlamak için tam teşekküllü bir video stüdyosu ve profesyonel düzenleme ekibine ihtiyacınız yok. Marka değerlerinizle orijinal ve mesajlaşmaya devam edin ve bir akıllı telefondan biraz daha ve biraz video düzenlemeyle “hayatın bir günü” kadar basit bir şey derleyin. Geçmişte herhangi bir video içeriği dağıtmadıysanız, şimdi markanız ve kitleniz için geçerli formülü bulmak için denemeye başlama zamanı.
MOBİL UYUM
Son birkaç yıldır, dijital pazarlama uzmanları ve içerik geliştiricileri, içeriğinizin mobil platformlarda rahat ve güvenilir bir şekilde görüntülenebilmesini sağlamak için ne kadar önemli olduğunu vurguladı. Mobil cihazlar, çoğu insan internete göz atmanın ve içeriği bugün tüketmenin başlıca araçlarından biridir. Google gibi arama motoru devleri, mobil cihazlar için optimize edilmemiş web sitelerine de büyük bir ceza vermeye başladı. Mobil cihazlara uygun siteler ve içerikler geliştirmek için zaman ayırmazsanız SEO’nuz düşecektir.
Birçok pazarlama analisti, içerik oluşturma ve dijital gelişim yaklaşırken mobil ilk düşünceyi benimseme önemini vurgulamış ve bu tanımlama yakın bir zamanda herhangi bir yere gitmiyor. Web sitenizden içeriğinize, pazarlama e-postalarınıza dijital varlığınızın her yönünün mobil cihazlara tepki vermesi kesinlikle şarttır. Başarısız olmanız, markanızın muazzam potansiyelini kaçırıyor.
Bu yazı, önümüzdeki yıl farkında olunacak ve uygulanacak sayısal pazarlamacılar için video reklamların hakimiyeti, mobil optimizasyonun önemi, giyilebilir teknoloji ve dijital pazarlamada rol alan diğer fikirlerin çeşitli trendlerini keşfedecek. Dijital pazarlama stratejinizi yeniden başlatma hakkında önceki bir wp_betawpposts yazısına geri dönecektir.
Dijital Pazarlamada Son Eğilimler
ATANMIŞ UYGULAMALAR BÜYÜK GÖSTERİMLER OLUŞTURUN
Birçok şirket, sadece markalarına odaklanan tescilli uygulamaları kullanıma sunmaya başladı. Müşteriler, bu uygulamaları indirebilir ve kurabilir ve web gezintisinde genelde eşlik eden tüm arka plandaki gürültüyü ve dikkati dağıtmadan bir markayla daha sezgisel ve aerodinamik bir deneyim yaşayabilir. Dijital Pazarlamada Son Eğilimler içinde mobil uygulamalar her geçen sene daha çok ilgi görüyor.
Ek olarak, günümüzde çoğu insan otomatik olarak bir reklama uzaktan benzer bir şeyi otomatik olarak ayarlar veya yok sayar. Dışarıdan pazarlama o kadar yaygın ki, pek çok tüketici reklam araştırmasını rahatsız etmiyor ve basitçe ilerlemeye başladı. Özel bir uygulama, can sıkıcı pop-up reklamlara ve benzeri diğer pazarlama taktiklerine olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Bir tüketici markanızın uygulamasını kullandığında, şirketinize tamamen benzeyen, özel hazırlanmış bir deneyim kazanmaktadır.
SOSYAL MEDYA PAZARLAMACILIĞI
Bir pazarlama platformu olarak sosyal medyanın gücü yadsınamaz. Hala bir pazarlama stratejiniz yoksa, sosyal medya pazarlamasına başlamanın tam zamanı. Hemen hemen her yetişkinin bir şekilde sosyal medya varlığı vardır ve bu platformlar sadece arkadaşlarınızla ve ailenizle irtibatta kalmaktan çok daha fazlası için kullanılmaktadır. Tüketiciler düzenli olarak sosyal medyada en sevdikleri markalarla etkileşime giriyor ve bu ileriye dönük inanılmaz bir fırsat.
Sosyal medya pazarlamacılığına bir diğer ihtimal ise, Twitter, Facebook ve Instagram gibi en büyük platformların çoğunun reklam verenlere, olası olası satış olasılıklarını değerlendirmek için tasarlanmış özelleştirilmiş reklam kampanyaları hazırlamalarını sağlayan araçları sunmasıdır. Bu, büyük tahmin hesaplamalarını ortadan kaldırmaya yardımcı olur ve dijital pazarlama profesyonellerine, gerçekten odaklanmış içerik ve tüketicilerle anlamlı etkileşim geliştirme aracı sağlar.
Sosyal medya pazarlaması söz konusu olduğunda, böyle bir kampanyanın tekli ve bitmiş bir ilişki olmadığını anlamalısınız: Tutarlılık başarılı bir sosyal medya varlığı için gereklidir. Seyirci kitlelerinizle sürekli olarak etkileşimde bulunmanız, sorularınıza ve yorumlarına yanıt vermeniz ve zamanla temas halinde kalmak için her türlü çabayı göstermeniz gerekir.
GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİ
Giyilebilir teknoloji (akıllı saatleri düşünün, Fitbits ve benzeri diğer aksesuarları) şimdiye dek fazla kullanılmamış olabilir, ancak donanım gelişmeye ve daha karmaşıklaşmaya devam ederse pazarlama potansiyeli artacaktır. Giyilebilirler neredeyse her yere götürülebilir ve pazarlamacılar yerden bağımsız olarak tüketicilere ulaşmanın bir yolunu sunar. Bu, coğrafi hedefli kampanyalar ve promosyonlar açısından bazı ilginç olanaklar oluşturur.
PAZARLAMA OTOMASYONU GELİŞİYOR
Otomasyon belirli şartlar yerine getirildiğinde pazarlama görevlerinizi otomatik olarak gerçekleştirmek için kurulum süreci dijital pazarlama dünyasında çeşitli nedenlerle büyük dalgalanmalara neden oluyor. İlk olarak, bazılarının pazarlamacıların plakalarını sıradan görevleri olarak adlandırabileceği çok şey alır: E-posta pazarlamanızı şartnamenize göre ayarlayabilir ve esasen geri kalanını yapabilir. İkincisi, kitlenize, daha özel ve özel içerikte bir içerik sağlıyor ve daha anlamlı etkileşimlere neden oluyor.
E-posta kampanyaları, e-postalarınızın daha sık açılmasını sağlayan muhteşem bir yöntemdir. Bir e-posta kampanyasına damla pazarlama da denir; çünkü bunları, kolayca sindirilebilen parçalardaki içeriği, açık seçik pazarlama malzemeleri ile sızdırmak yerine, e-posta listenizdeki kişilere “damlatır”. Çoğu dijital pazarlama uzmanı, şu ana kadar e-posta pazarlama listelerinin belirli kategorilere ayrılması gerektiğini bilmektedir.
Pazarlamacının çalışma şeklini değiştiren başka bir otomasyon biçimi CRM veya müşteri ilişkileri yönetimi. Esasen, CRM platformları, pazarlama uzmanlarına, müşterilerle olan tüm etkileşimleri sekmelerde tutma olanağı sağlar. Bu, bir müşteriyi bir başkasıyla karıştırmak ya da bir müşteri meselesiyle ilgili önemli ayrıntıları unutmak gibi mahcup olan durumları önlemeye yardımcı olur. Bu noktada, CRM’in dijital pazarlama stratejinizde yer olması gerekir, çünkü 2017 ve sonrasında çok daha kritik hale gelecektir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Dijital Pazarlamada Son Eğilimler için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Dijital Pazarlamada Son Eğilimler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.