Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Bir İşe Başlarken İhtiyacınız Olan Pazarlama Araçları

Bir İşe Başlarken İhtiyacınız Olan Pazarlama Araçları

Eskiden pazarlama dendiğinde akla gelen şeyler kartvizitler, el ilanları, satış sunum materyalleri, dergi ve gazete reklamları gibi basılı ürünlerdi. Günümüzde ise pazarlama araçları hem basılan hem de dijital ürünleri içerir. İşin başında doğru pazarlama malzemeleri karışımına sahip olmak, uzun vadede küçük işletmelerinize yardımcı olacaktır, böylece yolunuza çıkan neredeyse her şeyi halledecek donanıma sahip olacaksınız. Bir İşe Başlarken İhtiyacınız Olan Pazarlama Araçları kullanarak kısa zamanda bir marka olarak algılanabilirsiniz. 

Bir İşe Başlarken İhtiyacınız Olan Pazarlama Araçları

Misyon

Misyon ne yazık ki ülkemizde işletmelerin formalite icabı yazdıkları metnin ötesine geçemiyor. Siz bir işe başlıyorsanız pazardaki bir boşluğu doldurmak veya bir tutkunuzu gerçekleştirmek için başlarsınız. Bunun yanında işinizi rekabet ortamında nasıl öne çıkaracağınızı bilmek ayrı bir konudur. Burada misyon devreye giriyor. Misyon bir işletmenin temel amacını belirten ve normalde işletmenin sürekliliği boyunca değişmemesine odaklanılan bir amaçtır. 

Bir misyon ifadesi teorik olarak işlenebilecek kadar kolay görünse de, ayırt edici ve unutulmaz bir araç hazırlamak biraz zorlayıcı olabilir. Misyon kesinleştikten sonra bunu çalışma alanınızda belirgin bir yere yerleştirin, böylece bu işe neden başladıklarınız sürekli olarak hatırlayabilirsiniz.

Kapsamlı bir misyon beyanı geliştirerek, küçük işletmeleriniz, yaşam döngüsü boyunca kendisini en özgün anlamda daha iyi konumlandıracaktır. Görev bildiriminiz sahip olduğunuz diğer her pazarlama teminatını bilgilendirecektir, bu nedenle başka bir şey tasarlamadan önce misyonunuzu hazırlamak en doğrusu olacaktır. 

Logo

Misyonunuz doğru şekilde oluşturulduğunda, marka kimliğinizi tasarlama zamanı geldi demektir. Her işin kendi görsel sunumuna ihtiyacı vardır ve bu genellikle bir logo ile başlar. İşletmenizin misyon ve değerlerini konuşan bir logo tasarımı, markanızın kişiliğini iletmek ve farkındalık yaratmak için bir yöntemdir.

En ikonik logoları (yani Coca-Cola, Apple, FedEx) düşünün. Derhal tanınırlar ve tasarımları basittir, ancak markalarının bireyselliklerini tasvir eder. Seçtiğiniz fontlar, renkler , grafikler ve genel hisler (modern, klasik, sanatsal, vb.) İşinizi logonuz aracılığıyla hayata geçirmeye yardımcı olur. Küçük bir işe başladığınızda benzersiz satış öneri ve işletme kimliğinizin diğer bileşenlerini göz önünde bulundurun. Tanınabilir bir görüntü oluşturmak için bu unsurları logo tasarımınıza ekleyin.

Logonuz genellikle potansiyel bir müşterinin işletmenizle ilk kez etkileşime girdiğinden, logonuzun doğru izlenimi vermesi gerekir. Temel değerlerinize hitap eden bir logoya sahip olmak, işletmeniz büyüdükçe marka değerinize katkıda bulunacaktır.

Kartvizitler

Muhtemelen bir kartvizit, yeni işe başlarken düşündüğünüz pazarlama araçlarının ilk parçasıydı. Kartvizitler pazarlama araçlarının ayrılmaz bir parçası olacaktır. Potansiyel müşterilere ve müşterilere inanılırlık ve kurumsal hissi verirler.

Kartvizitinizi tasarlarken kritik bilgilerinizi ekleyin. İş adınız, adresiniz, e-posta adresinizin ve telefon numaranızın ötesinde alan adınızı ekleyin; böylece insanlar web sitenizi kolayca bulabilir ve işletmeniz hakkında bilgi sahibi olabilir. Endüstriniz ne olursa olsun küçük işletmeler, web sitelerine ihtiyaç duyuyorlar, çünkü satın alma yapmadan veya tedarikçilerle çalışmayı seçmeden önce araştırma yapmak için giderek daha fazla tüketici çevrimiçi hale geliyor. İşletme kartınızdaki eksiksiz işletme bilgilerinize sahip olmanız, işletmenizin meşru ve müşterilere açık olduğunu gösterir.

Web sitesi

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bir iş web sitesine sahip olmak her zamankinden daha önemli. Tüketiciler mobil olduklarından tercih edilen işletmelerin de çevrimiçi olmasını beklemektedirler. Web sitenizi çevrimiçi kartvizitiniz olarak düşünün. Potansiyel müşterilerin şirketiniz hakkında bilgi sahibi olmaları için merkezi bir konumdadır.

Zorlayıcı imgeler, okunması kolay yazı tipleri , belirgin şekilde görüntülenecek logonuz ve tam iletişim bilgileriniz ile başlığın veya alt bilgi alanının bulunduğu bilgilendirici bir web siteniz olması sayesinde en iyi izlenimi elde edin . En iyi uygulama, iletişimi teşvik etmek ve yaşanabilir olası ipuçlarının bir listesini oluşturmak için özel bir ‘Bize Ulaşın’ sayfasına sahip olmaktır. Ziyaretçiler tasarım işlevselliği sayesinde web sitenizi deneyimliyorlar , bu nedenle işareti doldurmak için basit ve eğitimli tutun.

Sosyal medya varlığınız varsa, web siteniz sosyal medya düğmeleri için mükemmel bir yer olduğundan web sitenizin ziyaretçileri doğrudan sosyal profillerinize gidebilir ve bu platformlarda markanızla etkileşimde bulunabilir.

Broşürler ve el ilanları

Kartvizit gibi, broşürler ve el ilanları da yeni işletmeler için önemli pazarlama araçlarıdır. Bu belgeler, yeni müşteriler için öğelerin ardında müthiş iz bırakmak ve insanlara işinizle ilgili bilgileri somut bir biçimde sunmaktır. İş broşürünüz veya broşürünüz, kartvizitinizdeki her şeyi olduğu gibi ürün veya hizmetlerinizle, fiyat noktalarıyla ve çalışma saatleriniz ile kullanılabilirlik saatleriyle ilgili daha fazla içerik içermelidir.

E-posta pazarlama şablonları

E-posta şablonları genellikle göz ardı edilir, ancak bir markanın pazarlama malzemelerinin önemli bir parçasıdır. Henüz sağlam bir müşteri e-posta listesine sahip olmasanız da, olduğu zaman, e-posta kampanyaları göndermek için marka için bir şablon isteyeceksiniz.

Gmail veya Yahoo hesabı yerine markalı bir e-posta adresinin (adınız@işadınız.com) bulunmasının ötesinde, işletmenizin tekrar tekrar kullanacağı bir şablon tasarlamak akıllıca bir karardır. Tüketicilere günde bir ton e-posta gelir, ancak e-postalarınızı tanıdığında ve içeriğinize değer verdiyse, e-postalarınızı açar ve mesajınızı çöp kutusuna göndermek yerine tıklarlar.

Kırtasiye

Çoğu iş dijital olarak yapılsa bile, iş amaçlı kırtasiye ihtiyacı var. Markalı antetli kağıt , yeni işletmeler için önemli bir pazarlama teminatıdır. Antetli kağıt, notlarınızdan teşekkür etmek için, faturalarla kadar pek çok amaca hizmet eder. Bu, meşruiyetin küçük bir işaretidir ve işletme adınızı, logonuzu ve iletişim bilgilerinizi kullanışlı bir belgeye eklemenin başka bir yoludur.

Bonus İpucu: Fiziksel mağaza için kaldırım işaretleri veya büyük bir açılış tabelası!

Fiziksel bir mağazanız varsa, iş yeriniz cadde trafiğini kullanmaya ve açmadan önce ve sonrasında heyecanı artırmak için tabela ve afişlere ihtiyaç duyar. “İşletme için açık” yazan basit bir açılış afişi veya kaldırım işareti, işletmenizi tanıtmak için bütçeye uygun iki yöntemdir. 

Bir işe başlamak heyecanlı bir zamandır! Başlarken doğru pazarlama araçlarının karışımını hazırlayarak mümkün olan en iyi ilk izlenimi yarattığınızdan emin olun.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.


Bir İşe Başlarken İhtiyacınız Olan Pazarlama Araçları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.  

About Author

Medanis Destek