Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Bilmeniz Gereken Etkili Web Tasarım İlkeleri

Bilmeniz Gereken Etkili Web Tasarım İlkeleri

Web sitenizin tasarımı düşündüğünüzden daha da önemli çünkü internetteki yüzlerce hatta binlerce müşteriyi web siteniz sayesinde çekeceksiniz. Günümüz dünyasında bir web siteniz olması yeterli değil. Web tasarım ilkelerine uygun olarak tasarlanmış ve daha da ötesinde etkili bir şekilde tasarlanmış bir web sitesine ihtiyacınız var. Web sitenizi tabi ki bir profesyonel tasarlayacak ancak konuya hakim olmanız web siteniz bittiğinizde değerlendirmenizi kolaylaştıracaktır. Bilmeniz Gereken Etkili Web Tasarım İlkeleri web sitenizi objektif olarak değerlendirmenizi sağlayacaktır.

Tasarım sadece güzel görünüm değildir. Tasarım pazarlamadır. Tasarım, sizin ürününüz ve işleyiş şeklidir.

Bilmeniz Gereken Etkili Web Tasarım İlkeleri

Etkili Web Tasarımı İlke 1: Görsel Hiyerarşi

Görsel hiyerarşi, iyi web tasarımının ardındaki en önemli ilkelerden biridir. İnsan gözünün gördüklerini algılama sırasıdır.

Egzersiz. Lütfen, daireleri önem sırasına göre sıralayın:

Bu çevreler hakkında herhangi bir şey bilmeden, onları kolayca sıralayabildiniz. Bu görsel hiyerarşi.

Web sitenizin bazı bölümleri diğerlerinden (formlar, harekete geçirici mesajlar, değer önerisi vb.) daha önemlidir ve bu öğelerin daha az önem verilen parçalardan daha fazla dikkat çekmesini istersiniz. Eğer web sitesi menüsü 10 maddeye sahipse hepsi aynı derecede mi önemlidir? Kullanıcının hangisini tıklamasını istiyorsunuz? Önemli bağlantıları daha belirgin yapın.

Hiyerarşi yalnızca boyuttan gelmez. Amazon renk kullanarak ‘Sepete ekle’ harekete geçirme düğmesini daha belirgin hale getiriyor:

İş hedefiyle başlayın

Web sitenizdeki öğelerinizi iş hedefinize dayalı olarak sıralamanız gerekir. Belirli bir hedefiniz yoksa, nelere öncelik vermeniz gerektiğini bilemezsiniz.

 

Egzersiz. İnternet’te gezinin ve görsel hiyerarşideki öğeleri bilinçli olarak sıralayın. Sonra kendi sitenize bakmaya gidin. Hiyerarşide yeterince yüksek olmayan önemli (ziyaretçiler tarafından aranacak önemli bilgi noktaları) önemli bir şey var mı? Bunu değiştirin.

Etkili Web Tasarımı İlke # 2: Oranlar

Altın oranı ,\ varphiher şeyi estetik olarak hoşa giden (ya da inanıldığı şekilde) sihirli bir sayı 1.618’dir (meşhur pi sayısı).

Daha sonra , her terimin önceki iki terimin toplamı olarak tanımlandığı Fibonacci dizisi vardır: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 vb. ilginç olan, aynı tam sayı üreten iki görünüşte ilgisiz konuya sahibiz.

Altın oran şu şekildedir:

Birçok sanatçı ve mimar, çalışmalarını altın orana yaklaştırmak için orantılı hale getirdi. Antik Yunan’da inşa edilen Pantheon’un ünlü bir örneği var:

Web tasarımı için kullanılabilir mi? Evet. İşte Twitter:

 

 

Etkili Web Tasarımı İlke 3: Hick Yasası

Hick’in kanunlarına göre her ek seçim, bir karar almak için gereken zamanı artırıyor.

Restoranda bunu sayısız kez yaşadınız. Büyük seçenekleri olan menüler akşam yemeğinizi seçmek zorlaştırıyor. Eğer 2 seçenek sunsaydı, karar vermek çok daha az zaman alırdı. Bu, seçme paradoksuna benzer; insanlarınıza ne kadar çok seçenek verirseniz seçmeleri o kadar zor olur ve sıkılarak çıkabilirler.

Bir kullanıcının web sitenizi kullanmaya karar verdiğinde çok fazla seçenekle karşılaşması onu zorlayacaktır bellki de hiçbir şeye tıklamadan çıkacaktır. Dolayısıyla daha keyifli bir deneyim sağlamak için seçimleri ortadan kaldırmamız gerekiyor. Daha iyi bir web tasarımı yapmak için dikkat dağıtıcı seçeneklerin ortadan kaldırılması süreci, tasarım süreci boyunca sürekli olmalıdır.

Sonsuz seçim döneminde, insanlar daha iyi filtrelere ihtiyaç duyar! Çok miktarda ürün satıyorsanız, karar vermeyi kolaylaştırmak için daha iyi filtreler ekleyin.

 

Etkili Web Tasarımı İlke # 4: Fitt Yasası

Fitt kanunu süresi (örneğin bir düğmeyi tıklayarak) hedefe mesafe ve hedefin boyutunun bir fonksiyonu olan bir hedef alana taşımak için gerekeni öngörmektedir. Diğer bir deyişle, nesne ne kadar büyük ve bize ne kadar yakınsa, onu kullanmak o kadar kolaydır.

Spotify, diğer düğmelerden daha kolay Oynatma ‘yı tıklamayı kolaylaştırıyor:

Ayrıca köşeleri teknik açıdan en erişilebilir olduğu için en değerli taşınmaz olarak kabul edilen sol alt köşede (tam ekran Masaüstü uygulaması üzerinde) yerleştirirler. Ancak bu, web tasarımı için geçerli değildir (kaydırma ve işletim sistemlerinin biçimi nedeniyle).

Bu, daha büyük olanın her zaman daha iyi olduğu anlamına gelmez. Ekranın yarısını kaplayan bir düğme iyi bir fikir değil ve bunu bilmek için matematiksel bir çalışmaya ihtiyacımız yok. Buna rağmen Fitts yasası ikili bir logaritma. Bu, bir nesnenin kullanışlılığının öngörülen sonuçları, düz bir çizgi değil eğri boyunca ilerlediği anlamına gelir.

% 20’lik bir artış göz önüne alındığında küçücük bir düğmenin tıklanması daha kolay olurken, aynı büyüklükteki% 20’lik bir artışla verildiğinde çok büyük bir nesne aynı faydayı kullanılabilirlik açısından paylaşmaz.

Bu hedef boyut kuralına benzer.

Bir düğmenin boyutu, beklenen kullanım frekansı ile orantılı olmalıdır. İnsanların en çok hangi düğmeleri kullandığı ve popüler düğmeleri daha büyük (daha kolay bulunması için) hale getiren istatistiklerinizi kontrol edebilirsiniz.

İnsanların doldurmasını istediğiniz bir form olduğunu düşünürsek formun sonunda iki düğme var: “Gönder” ve “Sıfırla” (alanları temizle).

% 99,9999 ‘göndermek’ isteyecektir. Dolayısıyla düğme ‘sıfırlama’dan daha büyük olmalıdır.

Etkili Web Tasarımı İlke # 5: Üçüncül Kuralı

Tasarımınızda resim kullanmak iyi bir fikirdir. Görsel, fikirlerinizi herhangi bir metinden çok daha hızlı bir şekilde iletir.

En iyi imgeler, üçte birinin kuralını takip eder: bir imge iki eşit aralıklı yatay çizgi ve iki eşit aralıklı dikey çizgi ile dokuz eşit parçaya bölünmüş olarak hayal edilecek ve önemli kompozisyon unsurlarının bu çizgiler veya kesişmeler boyunca yerleştirilmesi gerektiği düşünülmelidir.

Sağdaki resmin daha ilginç olmasına bakın. Bu, eylemde üçüncü kural.

 

Etkili Web Tasarımı İlke # 6: Gestalt Tasarım Kanunları

Gestalt psikolojisi akıl ve beyin teorisidir. İlkesi, insan gözünün kendi parçalarını algılamadan önce bütünlük içinde nesneleri görmesidir.

Demek istediğimiz şu:

Köpeğin oluştuğu her kara noktaya odaklanmadan köpeği nasıl görebildiğinize dikkat edin.

Buradaki anahtar paketler, parçaları görmeden insanların tamamını görmesidir. İnsanlar daima başlık, menü, altbilgi vb. ayırt etmeden önce web sitenizin tamamını görür. Gestaltizm kurucularından  Kurt Koffka’nın  dediği gibi,  bütün bölümlerden bağımsız olarak varoluyor .

 

 

Etkili Web Tasarımı İlke # 7: Beyaz boşluk ve temiz tasarım

Beyaz boşluk (“negatif boşluk” da denir), bir sayfanın “boş” kaldığı bölümdür. Grafikler, kenar boşlukları, oluklar, sütunlar arasındaki boşluk, türler veya görseller arasındaki boşluk arasındaki boşluk.

Sadece boş alan olarak düşünülmemelidir – bu tasarımın önemli bir unsurudur. İçindeki nesnelerin var olmasını sağlar. Beyaz alan, hiyerarşinin kullanımı ile ilgilidir. Bilginin hiyerarşisi, tür, renk veya görüntü olabilir.

Beyaz boşluk içermeyen, metin veya grafik dolu bir sayfa, karmaşık görünme riskini taşır ve genellikle okunması zordur (insanlar zahmet etmez).

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, sosyal medya reklamları, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

Bilmeniz Gereken Etkili Web Tasarım İlkeleri yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

About Author

Medanis Destek