Neden Yüksek Hacimli Anahtar Kelimeleri Çok Kullanmamalısınız?
Web sitenizin dünyanın en büyük anahtar kelimeleri arasında bir numara olabilmesi ne kadar güzel olabileceğini düşünün. Barındırma sağlayıcınızın saniyede milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayabileceğini varsayarsak, o yeni müşterilerin hepsiyle anında milyarder olurdunuz! Çok kötü, SEO bu şekilde işlemiyor. Neden Yüksek Hacimli Anahtar Kelimeleri Çok Kullanmamalısınız? Anahtar kelimeler ziyaretçi sayınızı ne kadar etkiler?
Çoğu işletme sahibi, ihtiyaçlarının ötesinde SEO’yu anlamıyor. Bu bilgi eksikliği için onları tabi ki suçlamıyoruz, ancak “anahtar kelimelerini seçmek” isteyen müşteriler için potansiyel bazı sorunlar yaratıyor. Elbette, orada en büyük, en geniş, en rekabetçi anahtar kelimeleri seçecekler. Çoğu zaman, bu hem pratik, etkisiz hem de karsızdır.
Neden Yüksek Hacimli Anahtar Kelimeleri Çok Kullanmamalısınız?
BU KELİMELERLE SIRALANMAK İSTEDİĞİNİZDEN EMİN MİSİNİZ?
En büyük anahtar kelimeler için sıralamak istiyorsunuz, değil mi? Biliyorsunuz, sitenize en fazla trafik kazandıracak olanlar. Peki, “tasarım” anahtar kelimesini düşünelim. Bir web tasarım şirketi olarak, “tasarım” için sıralamaya çalışmak isteyebiliriz. Sonuçta, bir şeyleri tasarlarız. Yüzeyde, bu harika bir fikir gibi görünebilir. Tüm trafiği düşünün! Fakat gerçekte, bu korkunç bir fikir. İşte nedeni:
Çok çaba sarf et, ama küçük bir ödül al.
“Web tasarımı” yeterince rekabetçi. Bunu “tasarım” olarak genişletirsek, her çeşit tasarımcı ile savaşıyoruz demektir. Ve bu sadece başlangıç. “Tasarım” sıralaması imkansız hale gelir, özellikle de Google, aradığınızda aradığınızdan emin olmadığı böyle üst düzey bir sorundur.
Bu arama sonuçlarına bakın. Organik listelemelerde Wikipedia, iki farklı sözlük ve bir grafik tasarım kaynakları web sitemiz var. Ardından, bir çalışma alanı (Wikipedia’dan) olarak tasarımla ilgili bilgi paneli var. Son olarak, bir grafik tasarımcısı, bir web tasarımcısı ve bir kolej tasarım programı içeren bazı harita listemize sahibiz. Google’ın aradığınızı bilmediği oldukça açık, bu nedenle ihtiyaçlarınızı karşılamak için geniş bir yelpazede sunuyor.
Örneğin, bu özel sorgu için imkansız Wikipedia’ı geçtiniz. Tebrik ederiz! Açıkçası SEO’da çok başarılısınız. Ama bundan ne kazanacaksınız? Muhtemelen süper yüksek bir hemen çıkma oranı, kullanıcıların sonuçlarınızı tıkladığını varsayarsak. “Tasarım” arayan insanlar büyük olasılıkla bir web tasarım şirketi kiralamak istemiyorlar. Ne aradıklarını bile bilmiyor olabilirler. Bu, sıralamanız gereken bir sorgu değildir.
DAHA BELİRGİN HEDEFLER SEÇİN
Başka bir örneğe bakmak gerekirse: Bir mühendislik firması olduğunuzu varsayarsak. Muhtemelen, Google aramasının en üst kısmında “mühendislik” için sıralama yapmak istiyorsunuz, değil mi? Bir saniye düşünelim. “Mühendislik” kelimesi için kim arama yapar? Muhtemelen mühendisliğin ne olduğunu bulmaya çalışan birisi. Muhtemelen mühendislik işi isteyen biri veya mühendislik hizmetleri isteyen biri tarafından yürütülmeyen inanılmaz üst düzey bir araştırmadır. Ve eğer mühendislik hizmetlerine ihtiyacı olan biri varsa, ihtiyaç duydukları şey hakkında çok az bilgiye sahip olurlar; muhtemelen onlarla çalışmak istemezsiniz.
Bir örnek daha: Boşanma avukatı olduğunuzu varsayarsak: “Avukat” kelimesi için bir numara olmak ister misiniz? Tecrübe ettiğiniz tıp türüne ilgisi olmayan trafik tonları istemiyorsanız yapabilirsiniz. Yani “boşanma” için sıralanmanız gerekir? Bu daha mantıklı olur, ancak hala biraz kapalı. “Boşanma” fiilini yapan biri İnternette avukat aramak zorunda değil. En azından henüz değil. “Boşanma avukatı” gibi, belirli bir kelime seçmelisiniz.
YÜKSEK HACİMLİ ANAHTAR KELİMELERİN EKSİKLİKLERİ
Yüksek hacimli anahtar kelimeler çok fazla trafik çekebilir ancak trafik çoğu işletme için para anlamına gelmez. Yüksek hacimli anahtar kelimeler için en üst sıralamanın dezavantajlarından bazıları:
YÜKSEK HEMEN ÇIKMA ORANI
Web tasarım şirketiniz “tasarım” için birinci sırada yer alıyorsa, bir sürü alakasız kişi web sitenize gelecek demektir. Avcı giyim firması “kıyafetler” için bir numara yapmaya başlarsa aynı durum geçerlidir. Kıyafetler arayan çoğu insan av kıyafeti aramıyor. Tişört, elbise vb arıyor. Çoğu, ihtiyaçlarını karşılamadığını gördüklerinde sitenizi hemen terk edecektir. Daha fazla trafik oluşturmuş olabilirsiniz, ancak derhal geri dönen değersiz bir trafik olacaktır.
Yüksek bir hemen çıkma oranı, önemli bir şey gibi gözükmeyebilir, ancak verileriniz üzerinde büyük bir negatif etki yaratabilir ve yüksek hemen çıkma oranının SEO’ya ilişkin birkaç teori bulunmaktadır. Sitenizin içinde ve dışında akan şişirilmiş trafik varsa gerçek potansiyel müşterilerle web sitenizin performansı hakkında doğru gözlemler yapmak oldukça zor olacak. Aslında berbat bir trafik olduğunda web sitenizin berbat olduğunu düşünmeye başlayabilirsiniz. Ancak bunu anlamak için bol şanslar.
KÖTÜ SORULAR VE BOŞ ÇABA
Trafiğinizi artırırsanız, büyük ihtimalle birkaç daha fazla kişi formu göndermeniz gerekmektedir. Bu gerçekten istediğiniz şey mi? Hayır, kaliteli potansiyel müşteriler istiyorsunuz. Sektörünüz hakkında genel sorular soran insanları kovalayan zamanınızı boşa geçirmek istemezsiniz. Bu insanlar dönüşmeyeceğiz ve hatta iletişim formlarını gönderdiklerini okumak veya sorularını dinlemek satış ekibiniz için bir ücret ve çaba alacaktır. Çabalarınızı, web tasarım müşterileriniz olacak kişilere odaklanmak istiyorsunuz. Sadece daha fazla trafik çekmek yerine, doğru trafiği kullanmanız gerekir.
Örneğin wp_betawppostsunuza e-ticarete özendirmesi açısından e-ticaret zeytinyağı diye bir wp_betawpposts yazısı koydunuz. Google’da ilk sırada çıkan bu yazıya zeytinyağı almak isteyen ve nereden alacaklarını soran yorumlar gelmeye başlayacak. Sizin için ekstra çaba ve gereksiz ziyaretçi anlamına geliyor.
DÜŞÜK DÖNÜŞÜM ORANI
Bu ekstra trafik, dönüşüm oranınızı öldürecek. Bu ilk başlarda bir sorun gibi gözükmeyebilir. Ancak yapacağı, verilerinizin anlamını etkiliyor. Dönüşüm oranınız bir sürü kötü trafikle yapay olarak azaltıldığında nelerin çalıştığını ve neyin çalışmadığını nereden biliyorsunuz? Aracınızın trafiğinin çoğunun dönüşeceğini asla düşünmüyorsanız dönüşüm oranı optimizasyonu yolunda çok fazla şey yapamazsınız. Tahmin ettiğiniz oyunları oynamakta sıkıştınız çünkü insanların neden dönüşüm sağlamadığını bilmiyorsunuz.
GERÇEKTEN NEYİN SIRALAMASI GEREKİYOR
SEO ilgili ilgisiz her kelimenin sıralaması anlamına gelmiyor. Web sitenizi optimize etme ve böylece aslında bazı işler yürütecek olan sorgular için arama sonuçlarında yüksek oranda gösterim sağlamakla ilgilidir. Bunun anlamı, markanızın ve sağladığınız belirli hizmetlerin odak noktası olması gerektiğidir. Bir web tasarım şirketi, genel tasarım değil “web tasarımı” için sıralama yapmaya çalışmalıdır. Ve hizmetlerinizin yerine getirdiği bazı büyük şemsiye değil, işletmenizin gerçekleştirdiği hizmetler için derecelendirmek isteyebilirsiniz.
Bu sorguların arama sonuçlarına hakim olduğunuzda, daha geniş terimlerden bazılarını takip etmeye başlayabilirsiniz. Sadece büyüklerin her zaman daha iyi olmadığını unutmayın.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Neden Yüksek Hacimli Anahtar Kelimeleri Çok Kullanmamalısınız? için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Neden Yüksek Hacimli Anahtar Kelimeleri Çok Kullanmamalısınız? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.