Sosyal Medyayı Genel Fuar Stratejisine Nasıl Entegre Edersiniz?
Fuarlar ve etkinlikler, pek çok işletmenin pazarlama çalışmaları içinde önemli bir rol oynar. Bilgi paylaşımı, ağ oluşturma ve markanızın en yeni ve en iyi vitrini ile ilgili gerçek bir fırsat sunar. Fuarladan en iyi verimi almak için sosyal medyayı mutlaka kullanmalısınız. Sosyal Medyayı Genel Fuar Stratejisine Nasıl Entegre Edersiniz?
2007 yılında yılında Twitter yeni kurulmuştu. Daha önceki fuarları düşündüğümüzde fuarların daha sıkıcı ve insanlarla daha az etkileşim içinde olduğunu görürsünüz. Twitter’dan sonra firmaların eline büyük bir fırsat geçmesine rağmen hala birçok firma sosyal medyayı fuarlarda etkin olarak kullanmayarak birçok fırsatı kaçırmaya devam ediyor.
Fuar planınızın içine sosyal medyayı düzgün bir şekilde dahil etmek için adil bir planlama ve koordinasyon gerekir, dolayısıyla bunun nasıl yapılacağı konusunda kısa bir ön bilgi verin:
Olay Öncesi
- Bilgileri öğrenin – Etkinlikten önce mutlaka bir plan yapmalısınız. Tek sayfalık bir form kullanarak kabin numaraları, etkinlik için hangi hashtagslerin kullanılacağı, ağ kurma resepsiyonları konuşma hedefleri gibi temel bilgiler bu formda bulunmalı. Böylece etkinlik günü sorumlu olan kişiler bir tek sayfaya bakarak tüm çalışmayı planlı şekilde yürütebilir.
- Planlama toplantılarına katılın – Evet, teminat sayısı, promosyon ürünleri, kabin tasarımı, kıyafet kuralları ve benzeri konularda bireyleri dinlemek biraz sıkıcı olabilir, ancak bu toplantılar çoğu kez “ne olacağı” konusundaki en iyi bilgi kaynağınızdır. Gösteri yapabilir ve bazen gösteri sırasında satış ekibiniz için farklı fikirler üretebilirsiniz.
- Teşvik etmeye başlayın (hem ücretli hem de organik) – Çoğumuz için milyon dolarlık soru: Katılımı ne kadar erken başlatmalıyız? Cevap tümü gösteri ve kitlenize bağlı. Genelde markaların 2-3 hafta önceden katılımlarını teşvik etmeye başlamalarını öneriyoruz, böylece program planlama aşamasında katılımcılarla görüş alışverişini yapabiliyorlar. İlgili sosyal ağlardan yararlanın temsil ettiğimiz iş göz önüne alındığında, çoğunlukla Twitter ve LinkedIn’tir. İnsanlara şovda olacağınızı bildirmek, onları ekibinizle buluşmak üzere davet etmek, standınızı ziyaret etmeleri için davet etmek vb.
- Gösteri programını gözden geçirin – Bağlanmak istediğiniz harika canlı-tweetler yem veya gösteri etkileyenler için önemli olaylar olabilir.
Olay Anı
- Teşvik etmeye devam edin – Katılımcılara, etkinlikte nerelerde bulacaklarını ya da standınızdaki hediyeleri bildirecek şekilde devam ettirin ya da etkinlik katılımcıları için bir sosyal medya yarışması yapın vb.
- Canlı tweet – Bu, gösteri katında işittiğiniz eğlenceli veya eğlenceli yorumlardan, etkinlik hoparlörlerinden duyduğunuz harika bilgilere kadar, büyük etkinlik salonlarında gezinmek için yararlı ipuçlarından yararlanın (örneğin, bir şarj portunun nerede bulunacağına kadar her şeyi içerebilir). Çevrimiçi konuşmaya biraz düşünce liderliği değeri ekleyin.
- Sahne Arkasına Dönün – Konunun uzmanlarından medya röportajları istemek veya bir podcast’e katılmak veya bir panele katılmak için sosyal medya yöneticisi için sahne arkasından içerik sağlayın. Etkinlik organizatörlerine izin verdiklerini varsayarsak (ve önceden yaptıklarını kontrol etmeniz gerekir), arkasında sahneleri paylaşmak ya da liderlik içeriğini dijital kitleniz ile düşünmek için canlı düşünebilirsiniz. Bilge bir kelime: Canlı yayında yaratıcılığınızı gösterin. Seyircinin başka yerlerde kolayca bulamadığı ve zamanında olması gereken içerik türü olmalıdır.
- İş ortaklarınızı bulma – Yapılan en iyi fuar gösterisi içeriğinin bir kısmı, bir gösteri sırasında iş ortaklarıyla, gazetecilerle veya sektör analistleriyle sohbet etmekten geldiğini gördük. Gösteriler sırasında markanızın erişimini genişletmek için perspektiflerine dokunabilirsiniz.
Olay sonrası
- Yeniden ele al – İsterseniz yazarın basit bir özetle karşılaştırıldığında benzersiz bilgiler sunması koşuluyla, özellikle de rakiplerinizin herhangi bir rakamından yüzlerce özet bulacaksınız çünkü bir tamamlama wp_betawppostsu yazabilirsiniz. Şov boyunca gerçek zamanlı tekrarlamalar sağlayan wp_betawpposts yazarları ve gazeteciler). Bu günlerde, en iyi fuar tanıtımını kucaklamak için Twitter Anları’nı kullanmanın büyük bir hayranıyız: Tek bir basitleştirilmiş yayın. Basit bir özet wp_betawppostsundan daha etkileşimli.
- Hepsini sarın – Sosyal programınızın başarısını bildirmeyi unutmayın. Temel iç paydaşlarla paylaştığım basitleştirilmiş, fuara özel bir pano oluşturuyoruz.
Yerinde markanızın hikayesini anlatmaya yardımcı olmak için sosyal uçtan uca entegre olmanız, ek kabin trafiği, yeni bağlantılar (hem çevrimiçi hem de çevrimdışı), artan marka farkındalığına ve temelde daha fazla potansiyel müşteri sağlayabilir. En azından bazı sosyal medya taktiklerini içermeyen herhangi bir etkinlik, markanız için kaçırılmış bir fırsattır.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Sosyal Medyayı Genel Fuar Stratejisine Nasıl Entegre Edersiniz? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.