Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Web Tasarım İpuçları

Web Tasarım İpuçları

Bazı Web Tasarım İpuçları, gerçek beyin bilimi tarafından desteklenmektedir. Beynin araştırılması eğilimi ortaya çıkarmaktadır. Bu eğilimler, web sitelerini tasarlamak için yapılan ipuçlarına yol gösterir. Aslında beynin belirli kısımları belirli pazarlama yöntemleriyle ilgilidir.

 

Frontal Lob (planlama, mantık, motivasyon)

Frontal lob, motivasyon, planlama, dikkat ve kısa süreli bellek gibi “yürütücü işlevler” ile ilişkilendirilir. Eylemlerin seçeneklerini ve sonuçlarını değerlendirir.

 

1. Liste Siparişi ve “Seri Konum Efekti”

Navigasyonunuzu (veya içeriğinizde bulunan herhangi bir listeyi) sipariş ederken, önemli şeyleri başında ve sonunda koyun. Okuyucunun dikkati ve saklaması ortada en düşük seviyededir. Ziyaretçiler sayfayı tararken, ilk ve son öğelerin kısa süreli bellekte kalma olasılıkları yüksektir.

Ayrıca, çok fazla öge içermeyin. Kısa süreli hafıza sadece yedi maddeyi tutabilir. Web Tasarım İpuçları ile navigasyonunuz yediden fazla bağlantı içeriyorsa, daha küçük gruplara ayırın.

2. Pazarlama ve “Kayıplardan Kaçınma”

İnsanlar etkili maliyet / fayda hesaplayıcıları değildir. Kayıpları ve düşük değerli kazançları aşırı değerleme eğilimindeyiz. Diğer bir deyişle, kayıplar kazanımların daha keyif verici olmasından daha acı vericidir.

Kayıplardan kaçınma, web tasarımcıları ve metin yazarları için yararlı olabilir. İşte kayıptan kaçınma ile aklınızda içerik yazmak için bazı Web Tasarım İpuçları :

  • Maliyeti değil Ürün veya hizmeti vurgulayın.
  • Grup maliyetleri birlikte, ayrı ayrı fayda listeleyin.
  • Hemen kazanımları vurgulayın.
  • Sınırlı zaman teklifleriyle aciliyet yaratın. Ürün veya indirim bitmek üzere ise bunu söyleyin.

3. Sosyal Kanıt ve Destekleyici İçerik: Sürü Psikolojisi

İnsanlar başkalarının yaptıklarını yapmak eğilimindedir. Bu nedenle, başkalarının seçtiğinize dair kanıtlar vermek, şirketinizi seçtiğiniz kişiye iyi bir seçim gibi gözüküyor. Hedef, şirketinizi kullanmaktan başka herhangi bir karar vermek, norm dışında görünmektir.

Destekleyici mesajlar ekleyin:

  • Müşterilerin görüşleri veya müşterilerden gelen yorumlar
  • Aşağıdakilerinizin boyutunu gösteren sosyal medya widget’ları
  • İlgili etkilenenlerden gelen onaylar
  • Şirketinizin bahsedildiği medyanın “içinde görüldüğü gibi …”
  • Dernek üyelikleri, güvenlik sertifikaları ve ödüller de dahil olmak üzere sertifikalara güvenin

Bu ögeler Web Tasarım İpuçları, web sitenizin ve şirketinizin başlangıç ​​değer yargısını geliştirir.

Temporal Lobe (dil)

Frontal lob ile birlikte, temporal lob, dilin kavranmasında önemli bir rol oynamaktadır. Dil ve anlam işlendiği yer burasıdır.

4. Sözcük Seçimi ve Okunabilirlik

Ziyaretçilerin anlaması için gezinme ve sayfalardaki kopyalama etiketlerinin kolay olması gerekir. Ziyaretçilerin beklediği yaygın kelimeleri kullanın. Uzun cümleler kullanmaktan kaçının. Jargonu kullanmayın. Uzun cümleler ve süslü kelimeler, temporal lobun zorla çalışmasını zorlar. Bu iyi değildir.

“Düşük okur yazarlık” kullanıcıları için iyi çalışan bir içeriğin herkes için iyi çalışır. Onu aşağılamakla alakalı değil. Herkesin anlayabileceği basit bir dille ilgilidir.

Büyük anlaşılmayam bir terim sizi akıllıca gösterebilir, ancak okuyucuyu anlayamayan kişi durumuna düşürme riski taşır. Kendinden şüphe eden bir okuyucu harekete geçme ihtimali düşüktür. Ve eyleme ilham vermek istiyorsunuz değil mi? Yazdıklarınızda basit olun ve erişilebilir olun.

Oksipital lob (vizyon)

Bu mekansal, renk ve hareket algılama işlemlerini gerçekleştiren beynin görsel işlemcisidir.

 

5. Renkler ve “Von Restorf Etkisi” 

1930’larda, Alman bilim adamı Hedwig von Restorff, on maddelik bir liste verildiğinde, diğerlerinden farklı bir renk olup olmadığını öğrendiğini keşfetti. Bunun nedeni, oksipital lobun görsel farklılıklara veya “desen kesicilerine” duyarlı olmasıdır.

Web pazarlamacısı Paras Chopra, çarpıcı renklerin daha fazla hatırlandığını, daha fazla tıklandığını gösteren deneyler yaptı Web Tasarım İpuçları: %60 daha fazla!

Tüm bağlantılar, düğmeler ve rollover efektleri için bir “eylem rengi” seçin. Tasarım boyunca kullanılan marka renklerinden farklı bir renk yapın (bunlar “pasif renklerdir”). Başka hiçbir yerde değil, tıklanabilir öğelerde hareket rengi kullanın.

Amigdala (temel duygular)

Amigdala (iki tane vardır) duygusal anıların oluşumunda ve depolanmasında kilit unsurlardır.

 

6. Başlıklar: Duygu ve Viralite

Göz izleme çalışmalarına göre, manşetler ilk bir sayfada görülen tek şey değil.

Başlıklar ve resimler hızla duygulara yol açabilir. Araştırma, duygusal başlıkların daha fazla paylaşıldığını gösteriyor. Çok daha fazlası En çok paylaşılan üç duygu türü: kaygı , öfke ve ilham .

Özellikle wp_betawpposts gönderileri için, çok olumlu (veya çok olumsuz) duygular tetikleyen başlıklar yazın. Antonio Damasio’nun sözleriyle, “Kendini hisseden makineleri düşünmüyoruz, düşünen makineleri hissediyoruz.”

Sonuçlar değişebilir

Web pazarlaması ve Web Tasarım İpuçları bir bilim, bilim ise test etmektir. Web tasarım ve web pazarlamacılığında Web Tasarım İpuçları deneyin ve sonuçları ölçün. Bazı ipuçlarının diğerlerinden daha iyi çalıştığını görebilirsiniz. Fakat beyin anatomisini hesaba katan herhangi bir teknik muhtemelen iyi çalışacaktır!

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Web Tasarım İpuçları için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Tasarım İpuçları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek