Meta Açıklaması Nedir ve Meta Nasıl Yazılır?
Bir meta açıklama yazmak genellikle SEO’nun ihmal edilmiş bir parçasıdır. Bununla birlikte, meta açıklamasına “bir şeyler” yazmak genellikle web sitesi sahipleri ve pazarlamacılar için yeterlidir. Bir meta açıklama, sıralama sinyali değildir ve içeriğin gövdesindeki anahtar kelime doldurma, artık arama motorlarında daha yüksek sıralamaya yardımcı olmaz. Bu yüzden pazarlamacılar ve web sitesi sahipleri meta açıklamaları için çok fazla uğraşmıyorlar. Meta Açıklaması Nedir ve Meta Nasıl Yazılır? yazımızı inceleyin ve meta açıklama yazılarınızda kullanın. Google artık meta açıklamalarını sıralama değerlendirmesinde kullanmıyorsa neden dikkat etmelisiniz?
Meta açıklama potansiyel müşterileriniz üzerinde büyük bir etkiye sahiptir çünkü bunlar bağlantı altındaki arama motoru sayfaları sonuçlarında görünür. Açıklamanızın müşterilerinize hitap etmesini biliyorsanız, sitenize tıklarlar, en iyi meta açıklamalarını nasıl yazacağınıza ilişkin aşağıdaki ipuçlarına göz atın.
1. Karakter Sayısına Odaklanma.
Meta açıklama uzunluğunu 155-160 karakter altında tutmak yaygın bir bilgidir. Aslında doğru bilgi bu, ancak her zaman her duruma sadık kalmayabiliriz. Karakter sayısı bir çok SEO uzmanı tarafından kullanılıyor olsa da, özellikle piksel olarak hayal etmemek yerine kopyalama ile çalıştıklarında hayal etmenin daha kolay olması nedeniyle olur. Ancak, bir masaüstü bilgisayar için gerçek meta açıklama uzunluğu 920 pikseldir.
Neyse ki, meta açıklama kopyanızın bir önizlemesini gösterecek birçok araç bulunmaktadır.
155 karakterden küçük meta açıklamaları arama sonucu meta açıklamasının göründüğü yere sığmayabilir ve 160 karakterden daha büyük meta açıklamaları mükemmel sonuçta arama sonucuna sığabilir. Gerçekten denerseniz 270 karakterli bir meta açıklama oluşturmak da mümkündür .
Ayrıca, kullanıcılarınızın farklı cihazlar kullandığını bilmek önemlidir. Sonuç meta açıklamaları genellikle kullanılan cihazın genişliğine göre kısaltılır.
2. Meta Tanımınızı Çoğaltmayın
Meta açıklamalarını yinelemeniz çok büyük bir soruna neden olmaz.
Sitenizdeki her sayfa için benzersiz bir meta açıklaması yazamıyorsanız, bu normaldir, panik yapmak zorunda değilsiniz. Ana sayfa, ana kategori sayfaları ve size en fazla trafik getiren sayfalar gibi en önemli sayfalara odaklanın.
Sitenizde binlerce veya milyonlarca sayfanız varsa, yalnızca aşağıdaki örneklerde olduğu gibi anahtar kelimeleri değiştirirken bir şablon oluşturup yeni meta açıklamalar da oluşturabilirsiniz .
3. Kopyanızda Anahtar Kelimeleri Unutmayın
Meta açıklamanızda sayfa içeriğinizle en alakalı doğru anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olun . Eminiz birçok insan yaratıcılığı takdir etmektedir, ancak bu durumda, müşterinizin aradığı anahtar kelimeleri düşünmelisiniz.
Değilse, bir arama motoru alakalı anahtar kelimeleri içeren ilk cümleyi tarar ve arama sonuçlarında gösterir.
4. Sıkıcı Açıklamalar Yazmayın
Çok çeşitli kıyafetler, ayakkabılar ve tasarım aksesuarları seçimi. Tanıdık geliyor mu ya da sıkıcı mı?
Meta açıklama yazma, sayfada SEO’nun yaratıcılığını göstermenin birkaç yoldan biridir. Burada, kitlenizin önünde öne çıkma şansınız var. Bunun nasıl yapılacağı ile ilgili şu ipuçlarına göz atın:
1. Sunmakta olduğunuz şeyle özdeşleşin. Açılış sayfanızı birkaç karakterle tanımlamaya çalışmak zordur, ancak yeterince spesifik iseniz veya birkaç örnek yazsanız bile yanlış yapamazsınız.
2. Müşterilerinizi meraklandırın. Kartlarınızı hemen masanın üzerine koymayın, ancak ipucu verin. Bazen basit soru işaretleri veya bitmemiş cümle kullanımı, müşterilerinizin gerçekten üzerine tıklamak isteyebilmesini sağlayabilir.
3. Sembolleri veya sayıları kullanın. Harfler haricindeki farklı karakterler gerçekten insanların dikkatini çekebilir. Meta açıklamanızda bir fiyat veya ürün sayısı kullanabilirsiniz.
4. Harekete geçirici mesajı ekleyin. Meta açıklamalarına “Devamını oku!” Veya “Şimdi satın alın!” Gibi çok doğrudan bir eylem çağrısı eklemeyin. Müşteriler için çok agresif olabilir. Keşfet yerine şimdi keşfedin gibi daha hafifletilmiş bir mesaj ekleyebilirsiniz.
5. Onlar hakkında konuşun, sizinle ilgili değil. Bu, en önemli içerik yazımı kurallarından biridir ve meta açıklama gibi kısa bir kopyasını yazarken bile bunu unutmamalısınız.
5. Yapılandırılmış Verileri Ayarlama
Bu belge özellikle içerikle bağlantılı olmasa da arama motoru sayfalarında meta açıklamanızla öne çıkmanıza yardımcı olacaktır.
Ayrıca arama motoru sayfalarında logonuz veya şirket bilgilerinizi de yer alabilir, bu da şirketinizi daha cazip hale getirir, özellikle de biri sizin markanızı ararken.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Meta Açıklaması Nedir ve Meta Nasıl Yazılır? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.