E-ticaret Sitenizde Fotoğraf Optimizasyonu İle Satışları Arttırın
Mağazanızın fotoğraf optimizasyonuna ne kadar dikkat edersiniz? Şu bir gerçek ki ofisinizin tasarımı, resmi işler, ürün teminatı gibi sorunlarla uğraşırken logo ve web sitenizdeki fotoğraflar gibi unsurlara çok az zaman harcanıyor. Fotoğraflar çağımızın en çok dikkat çeken ögesi olmaya devam ediyor. E-ticaret Sitenizde Fotoğraf Optimizasyonu İle Satışları Arttırın yazımızla fotoğrafları satışlarınızı arttırmak için nasıl kullanmanız gerektiği öğrenebilirsiniz.
Bu açıdan sadece video resim gücüyle eşleşir.
Ve resimlerinizi her yerde kullanıyorsunuz:
- Ürün sayfalarınızda
- Kategori sayfalarınızda
- Ana sayfanızda
- Terk edilmiş alışveriş sepetinizdeki iletilerinizde
- wp_betawppostsunuzda
- Sosyal hesaplarınızda
- Facebook Reklamcılığı için
- Google Alışveriş akışınız için
Aslında, resim kullanmadığınız tek şey Google AdWords’dür. Ve Google AdWords genellikle sahip olduğunuz en pahalı tıklama başına maliyet alan reklam aracıdır.
Evet, resimler e-ticaret mağazanız için en önemli varlık değilse de onlardan birisidir ve yine de, çoğu zaman ihmal edilirler. Mağaza sahipleri birçok işin arasında, web için görüntüleri tamamen optimize etmeyi unutuyorlar.
Dönüşüm oranınızı, müşteri katılımınızı, bağlılığınızı ve yaşam boyu değeri artırmak istiyorsanız, görüntülerinize daha fazla dikkat ederek başlamanız gerekir.
Ama nereden başlayacağız
Yardım için buradayız. Bu kılavuzda, resimlerinizle ilgili olarak anlamanız gereken en önemli kavramları inceleyeceğiz ve dönüşümün artırılması için ipucunu nasıl uygulayabileceğinizi göstereceğiz.
E-ticaret Sitenizde Fotoğraf Optimizasyonu İle Satışları Arttırın
Resimler neden bu kadar önemlidir?
Başlamadan önce, resimlerin mağazanız üzerinde neden büyük bir etkisi olabileceğini anlamanız önemlidir. İşte üst düzey bir görüş.
- İlk izlenim sayılır. Görüntüler, müşterilerinizin bir ürün sayfasına baktığında ilk gördüğü şeydir ve ilk birkaç saniye için fotoğraflar, aradıklarından ürünün belirlenmesinde kritik öneme sahip olabilir.
- Bir resim 1000 kelimeye bedeldir. Resimler, bir müşterinin herhangi bir açıklamadan daha iyi bir ürünün kalitesini ve ayrıntılarını tespit etmesine yardımcı olur. Ürünü bir perakende mağazasında olduğu gibi hissetmek yerine, mükemmel ürün fotoğrafçılığı kullanıcıya ürünün çeşitli ayrıntılarını yakından keşfetmesini sağlar.
- Mobil devralıyor. Mobil alışveriş giderek yaygınlaştıkça, resimler daha da önem kazanacak. Kullanıcılar, ürünün uygunluğunu değerlendirmek ve hatta gezinmek için metnin üzerindeki görüntüleri giderek daha fazla kullanacaklardır. Düzinelerce sayfa ve yüzlerce resim arasında gezinirken, bir müşterinin önce her açıklamayı okuyacağı veya fotoğrafa baktığını düşünüyor musunuz? Daha net, daha çekici ürün görüntüler ürününüze bakılması, tıklanması ve daha sık satın alınması demektir.
- Görüntüler aslında web sitenize zarar verebilir. Web için profesyonel olmayan veya yetersiz şekilde optimize edilmiş resimleri kullanmak, alışveriş deneyiminiz üzerinde ve hatta arama motorlarında sıralamanız durumunda önemli bir etkisi olabilir. Resimleriniz yavaş mı yükleniyor? Meta açıklaması eklemediniz mi? İnsanlar oraya ulaşır ulaşmaz çıkıyor mu?
İyi fotoğraflar ile başlayın
Büyük e-ticaret fotoğrafçılığına sahip olmak doğru resmi çekmekle başlar.
Fotoğrafçılığınızın pahalı bir kamera veya kurulum içermesi gerekmez. Aslında, işi yapacak kendi yaptığınız fotoğraf kurumu oluşturabilirsiniz.
Ancak mümkün olan en iyi fotoğraflarla başlamak için takip edebileceğiniz birkaç ipucu var.
Doğru kuruluma sahip olduğunuzdan emin olun
Bir e-ticaret fotoğraf ayarı pahalı olmak zorunda değildir, ancak yeni başlamış iseniz kaliteli fotoğraflar çekmek için yatırım yapmanız gereken birkaç şey var:
- Tüketici bir DSLR fotoğraf makinesi veya akıllı telefon. Günümüzün çoğu akıllı telefonu, standart ürün fotoğraflarını çekmek için yeterli olacak bir kameraya sahip. Ayrıca bir akıllı telefon kullanmak yüzlerce fotoğraf uygulamasına erişmenizi sağlar.
- Işık kaynağı. Işık kaynağına sahip olmak görüntünüzün bile aydınlatılmasına yardımcı olur ve fotoğraflarınızın kalitesinde büyük fark yaratacaktır. Başlarken, doğal bir ışık kaynağı ile çalışmanın daha kolay olabileceğini düşünebilirsiniz. Bu durumda, bir dolgu ışığı kullanmak resminizdeki gölgeleri ortadan kaldırmanıza yardımcı olur.
- Beyaz bir süpürme. Süpürme, görüntünün ışıklandırmasını eşit bir şekilde dağıtmanıza ve fotoğraflarınızı daha kolay düzenlemenize yardımcı olacaktır. Bu, beyaz bir sayfadan rulo kağıtlara kadar herhangi bir şey olabilir.
- Düz bir yüzey. Birkaç fotoğraf çekiyorsanız, sabit bir yüzeye sahip olmak görüntülerinizi tutarlı bir şekilde yerleştirmenizi kolaylaştırır.
- Kamera tripodu. Aynı şekilde bir kamera tripoduna sahip olmak her zaman tutarlı bir şekilde konumlandırılmış fotoğraflar elde etmenizi sağlar. Ayrıca, aynı anda bir kamera ile uğraşmak zorunda kalmadan ürünlerinizi yeniden düzenlemeyi kolaylaştırır.
Ürünlerinizi çeşitli açılarla sergileyin
Başarılı bir çevrimiçi mağazaya bakın; nadiren, resimlerinden herhangi biri için yalnızca tek bir fotoğraf kullanan bir kişi görürsünüz.
Ürün fotoğrafçılığı ürünün en iyi yönlerini sergilemek için kullanılabilir, bu nedenle çeşitli çekimler eklemek önemlidir.
Örneğin, çevrimiçi giyim mağazasının birinde, ürünlerini sergilemek için çeşitli çekim yöntemleri kullanıyorlar.
Farklı fotoğraflar vitrinde farklı yönlere yardımcı olabilir.
- Ürünü model üzerinde gösteren uzun pozlamalar, kullanıcının gerçek hayatta nasıl görüneceğini görselleştirmesine yardımcı olabilir.
- Orta çekimler, ürünün genel görünümünü anlamalarına yardımcı olur.
- Yakın çekimler, ürünün değerini gerçekten satabilen daha ince detaylarını ve kalitesini gösterir.
Ürünleriniz için beyaz bir arka plan kullanın
Fotoğrafların arka planını beyaz bir arka planla değiştirirseniz, sitenizdeki siparişleri veya bunları internette nasıl kullandığınızdan bağımsız olarak, mükemmel görünümlü görüntüler elde edebilirsiniz.
Beyaz arka planlar hemen hemen her çevrimiçi mağazada standarttır ve bunun için bir kaç çok iyi nedeni vardır:
- Ürünleriniz beyaz bir zemin üzerine POP yapacak
- Resimleriniz koleksiyon sayfalarında tutarlı görünecek
- Düzenlemede para ve zaman kazandıracak
- Fotoğraflarınızdan herhangi birinin arka planını kolayca yeniden kullanabilir veya değiştirebilirsiniz.
- Google Alışveriş ve Amazon gibi pazarlarda artık beyaz arka planlar gerekiyor
Beyaz arka plan görüntüleri kullanmak, ürünlerin karşılaştırılmasını kolaylaştırır.
Ürün fotoğraflarınızın arka planını elle beyaz bir arka planla değiştirmek için Photoshop veya Pixlr gibi yazılımları kullanabilirsiniz veya Pixc gibi servislerin sizin için bir işi yapmasına izin verebilirsiniz.
Resimlerinizi doğru boyutlarla kaydedin
Resminizin boyutuna dikkat etmek çok önemlidir.
- Çok büyükse, sayfa yükleme süreniz ile ilgili sorunlara neden olursunuz.
- Çok küçükse, görüntüleriniz grenli görünecektir (örn. Kalitesiz).
Resimlerinizin boyutlarını ölçmek için piksel kullanın. IPhone’unuz 12 megapiksellik bir kamera yelpazesinde yer alacak ve yalnızca on iki milyon piksellik fotoğrafların çekileceği anlamına geliyor. 12mp kamera tarafından üretilen fotoğraflar 3000px x 4000px olacaktır.
E-ticaret fotoğrafçılığı için bu boyut gereksizdir.
Resimlerinizin karesini korumak, fotoğrafın içeriğinin daha uzun olmasına bakılmaksızın, doğru bir şekilde görüntülenmesini ve iyi görünmesini sağlayacaktır.
Görüntüleriniz boyut olarak yeterince büyük olduğunda, aynı resim minyatür resimlerinizde veya koleksiyon resimlerinde kullanılacak şekilde ölçeklendirilebilir. Ayrıca, ürün yakınlaştırma özelliğiniz varsa, daha yüksek çözünürlüklü bir görüntü gösterebilirsiniz.
Photoshop gibi resimlerinizi yeniden boyutlandıracak bir yazılıma erişiminiz yoksa endişelenmeyin. Pixlr ve Canva gibi hizmetler , temel düzenleme ve yeniden boyutlandırma ihtiyaçlarınız konusunda size yardımcı olabilir.
E-ticaret Sitenizde Fotoğraf Optimizasyonu İle Satışları Arttırın
Doğru resim biçimini kullanarak sayfa yükleme hızlarını iyileştirin
Resimlerinizi oluştururken yalnızca varsayılan kaydetme seçeneğini seçmek kolaydır, ancak dosya biçimleri ve ayarlar arasındaki farkı bilmek sitenizde büyük bir etki yaratabilir.
Mağazanız, üç farklı resim biçimi sağlar: JPG / JPEG, GIF veya PNG. Bunların her biri farklı yararlar ve dezavantajlara sahiptir.
- GIF dosyaları kalitesi düşük ancak dosya boyutunda da daha düşüktür. Küçük simgeler veya küçük resimler için özel olarak bir resim oluşturmanız gerekiyorsa muhtemelen bir GIF kullanmak isteyeceksinizdir. Ayrıca, animasyonu destekleyen tek formattır. Bununla birlikte, görüntü boyutu büyüdükçe, GIF’ler renkleri işlerken daha az verim alırlar.
- PNG dosyaları daha geniş bir renk yelpazesini destekler ve ayrıca saydam arka planları destekleyen tek formattır. Ancak, bu daha büyük bir dosya boyutu demek. Bir fotoğrafı birden çok kez düzenlemeniz gerekiyorsa, fotoğrafı bir PNG dosyası olarak dışa aktarmak isteyeceksinizdir.
- JPEG görüntüleri dijital kameralar ve çevrimiçi kullanılan en yaygın formattır. Geniş renk yelpazesini desteklerler, ancak JPEG sıkıştırma ayarları görüntü kalitesi ve dosya boyutu arasında bir denge oluşturmanıza izin verir.
JPEG’ler, dosya boyutu ve kalitesi arasında iyi bir denge sağlarken, GIF’ler daha karmaşık görüntüler için küçük dosya boyutu sunar.
Kalite ayarlarıyla denemeler yapın
Çoğu durumda JPEG, resimleriniz için tercih edilen dosya türü olacaktır. Makul dosya boyutlarında yüksek kalitede bir görüntü sunar.
JPEG dosya türü ile ilgili en büyük avantajlardan biri, istediğiniz sıkıştırma seviyesini seçme becerisidir. Sıkıştırma ayarlarını yapmak, görüntü kalitesini düşürüp dosya boyutunu düşürmenize olanak tanır.
Aynı fotoğrafın farklı sıkıştırma seviyeleri kullanılarak kaydedildiği bu örneği inceleyin:
Yüksek, orta ve düşük JPEG sıkıştırma kullanmanın sonucu.
JPEG kullanmadığınızda
JPEG, web resimlerinin en popüler biçimi olmasına rağmen, PNG gibi daha yüksek çözünürlüklü bir dosya türü kullanmak için en iyi olduğu birkaç durum vardır. Örneğin:
- Resmin başlıca çizgiler, simgeler veya keskin görüntüler olması durumunda: JPEG sıkıştırması görüntü ile arka plan arasındaki çizgiyi bulanıklaştırabilir ve kontrastı daha az açıkça gösterebilir.
- Görüntü birden fazla düzenlemeye tabi tutulursa: Sıkıştırma her seferinde görüntüyü biraz değiştirecektir ve birkaç düzenleme yaptıktan sonra görüntüyü çarpıtabilir.
Bu ücretsiz araçla resimlerinizi sıkıştırın
Daha önce de tartıştığımız gibi, resimler sıklıkla sıkıştırılmış formundaki birkaç düzine kilobayttan dosyanın boyutuna, kullandığınız sıkıştırma seviyesine ve dosya türüne bağlı olarak birkaç megabite kadar değişecektir.
Byte veri birimini bilmiyorsanız, her Byte önceki 1024’e eşittir. Açıklamak için:
1024 Bayt (b) = 1 Kilobayt (kb). 1024 Kilobayt = 1 Megabayt (mb). 1024mb = 1 Gigabyte (gb).
Bunu hatırlamak zorunda değilsiniz, ancak genelde sayfanızdaki her şeyin görüntülenmesi için gereken süreyi azaltmak için 100 kb altındaki fotoğrafları hedeflemek istediğinizi düşünün.
Bir iPhone 7’nin tipik fotoğraf dosyası boyutu yaklaşık 3mb’dir ve 3072kb veya 30x’den fazla en iyi görüntü boyutuna çevirir!
Şimdi, bu boyuttaki tüm on fotoğraf galerisini sayfanızda gördüğünüzü ve görüntülerinizin neden sıkıştırılmasının önemli olduğunu anlamaya başladınız.
Çoğu resim düzenleme araçları, JPEG dosyalarınız için sıkıştırma düzeyini ayarlamanıza izin verir. Ancak, görüntü düzenleme yazılımınız iyi sıkıştırma seçenekleri sunmuyorsa veya her görüntü için uygun olacak kalite kaybı düzeyinden emin değilseniz, fotoğraf boyutunuzu küçültmek için başka bir araç kullanabilirsiniz.
TinyJPG, ücretsiz bir resim iyileştirici – ve JPG ve PNG resimlerini hem de kabul edecek bir tür hizmettir.
Kalite ve dosya boyutu arasındaki doğru dengeyi tahmin etmek yerine, TinyJPG gibi hizmetler, en iyi görüntü kalitesini korurken mümkün olan en küçük dosya boyutlarını belirlemek için görüntüyü analiz eder.
TinyJPG, optimize edilmiş görüntüye karşı orijinal görüntüsünü gösterir.
İnsanların resimlerinizi bulmalarına yardımcı olun
Resimler, Google’da sıralamanıza yardımcı olabilecek harika bir organik içerik kaynağıdır.
Resim içeriğinizden en iyi şekilde yararlandığınızdan emin olmak için yapmanız gereken birkaç şey var.
Bilgilendirici dosya adlarını kullanın
Resim isimleri, Google’a, resminizin neyle ilgili olduğunu bildirmelerini sağlamak için sağlayabileceğiniz ilk bilgi parçasıdır.
Kameranızdan gelen ve bir sayı dizisi gibi görünen varsayılan dosya adı, fotoğrafın gerçekte ne olduğunu tarif etmek için hiçbir şey yapmaz. (387895mnj.jpeg)
Resimlerinize ad verirken, fotoğrafın içeriğini tanımlayın ve boşluk yerine tire kullanın. (kirmizi-canta-bayan.jpeg)
Uygun alt metni ekleyin
Alt metnin erişilebilirlik özelliği olduğu düşünülür ve yaklaşılması gerekir. Kullanıcı görme bozukluğuna sahipse veya görüntü yüklenemezse, alt yazı görüntülenecektir.
Ancak, alt yazı, Google’ın, resmin neye ait olduğunu daha iyi anlamak için kullandığı bir metindir. Bu, ürününüz arayan kişilerin aradığı ilgili arama terimini eklemek için değerli bir yer yapar.
Resmin etrafına içerik sağlama
Resminizi çevreleyen içerik de önemlidir. Arama motorları, kullanıcıların yaptığı gibi, sayfa genelinde içeriği kullanarak sayfanın ne hakkında olduğunu gösteren daha büyük bir resim oluşturur.
Bu, ürün içindeki fotoğrafları daha iyi tanımlamak için benzersiz açıklamalar kullanabileceğiniz ürün sayfalarında özellikle değerli olabilir.
Deneyimi geliştirmek için görüntüleri kullanın
Ayrıca, yukarıda ve öteye gidebilir ve resimlerinizde aşağıdakileri yaparak harika bir kullanıcı deneyimi oluşturabilirsiniz:
- Kaliteli, bulanık olmayan fotoğrafları kullanın. Akıllı telefonlar ve ücretsiz düzenleme yazılımı sayesinde, kaliteli fotoğraflara sahip olmamanız için hiç mazeret yok. Daha iyi bir deneyim sağlar ve insanlar daha iyi fotoğraflar içeren sayfalara geri dönme olasılıkları daha yüksektir.
- Onları sayfanın üst kısmına yerleştirin. İnsanlar her zaman sayfanın altına doğru ilerlemez, bu nedenle resimlerinizin okuyucuların onları görme şansına sahip olacağı sayfanın üstünde olduğundan emin olun.
- Her görüntünün genişliğini ve yüksekliğini belirtin. Tarayıcı görüntünün ne kadar büyük olabileceğini bilirse, resmin geri kalan kısmı indirilirken görüntünün indirilmesini bekler. Bu, sayfanızın yüklenmesi için geçen süreyi azaltabilir ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturabilir.
Ekstra SEO bilgileri sağlamak ve en iyi tarama deneyimini sağlamak için resimlerinizi optimize etmek, sitenize gelen organik trafik miktarını artırmaya yardımcı olur ve alışveriş yapanların orada olduklarında harcadığı süreyi artırır.
Sosyal medyada doğru görüntüyü göstermek için “Açık Grafiği” kullanın
Resimlerinizden en iyi şekilde yararlanmak için yapabileceğiniz son şey, birisi web sitenize bir bağlantı paylaştığında doğru resim gösterildiğinden emin olmaktır.
Açık Grafik protokolü adı verilen bir şey kullanarak, genel bir logo veya ilgisiz görüntü yerine, en iyi ürün resminin gösterildiğinden emin olabilirsiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
E-ticaret Sitenizde Fotoğraf Optimizasyonu İle Satışları Arttırın yazımıza yorum bırakabilirsiniz.