Logo Web Tasar覺m

7 Adımda Kendi Markanızı Oluşturun


paylaş
7 Adımda Kendi Markanızı Oluşturun

Ön plana çıkmış bir marka oluşturmak kolay bir iş değil. 7 Adımda Kendi Markanızı Oluşturun yazımız sizlere iyi bir rehber olabilir. Markanızı oluştururken aşağıdaki sorularla karşılaşabilirsiniz.

"Nasıl görünmeli?"

"İnsanları nasıl hissettirmeliyiz?"

"Hedef kitle tarafından beğenilecek mi?"

Bunlar, sattıklarınızla erişmeye çalıştığınız kişiler arasındaki noktaları nasıl bağlayacağınızı düşünmeye başlarken kaçınılmaz olarak ortaya çıkan sorular.

İster bir iş fikrinden başka bir şeyiniz olmasın isterse mevcut markanızı büyük bir marka haline getirmek isteyin işiniz için güçlü bir kimlik oluşturma hakkında bilmeniz gereken her şeyi bu yazıda toparladık.

Tam olarak "Marka" nedir?

Bir marka sadece, kalabalık bir pazarda sizi diğerlerinden farklı kılan tanınmış bir isim ve logo değildir.

Bunu düşündüğünüzde, insanların da markaları var . Her birimizin bir adı, yüzü, stili, iletişim şekli, konuşma tarzı, jest ve mimiklerimiz farklı insanlar üzerinde yaptıkları farklı izlenimler ve odada bulunmadığımız zaman onlar hakkında söylenenler.

Aynı şekilde, işletmelerin adlarını, ürünlerini, logolarını, renklerini, yazı tiplerini, dillerini ve kim olduklarını gösteren ve onu nasıl algıladıklarını etkileyebilecekleri itibarları vardır.

Tutarlılık olmadan marka inşa edemez ve markanızı işletmenize her alana genişletirken bu tutarlılığı koruyamazsınız.

7 Adımda Kendi Markanızı Oluşturun

Marka Nasıl Oluşturulur?

Kendi markanızı oluşturmanın yöntemlerini 7 başlık altında toparlayabiliriz.

  1. Hedef kitlenizi ve rakiplerinizi araştırın.
  2. Odak ve kişilik seçin.
  3. İşletme adınızı seçin.
  4. Sloganınızı yazın.
  5. Markanızın görünümünü seçin (renkler ve yazı tipi)
  6. Logonuzu tasarlayın (veya bir profesyonele bırakın).
  7. Markalaştırmanızı işletmenize uygulayın ve büyüdükçe gelişin.

 

1. Piyasadaki yerinizi belirleyin

Markanız hakkında karar vermeye başlamadan önce mevcut pazarı anlamanız gerekir: potansiyel müşterileriniz ve mevcut rakipleriniz.

Bunu yapmanın birçok yolu vardır:

  • Google'ı ürün veya hizmet kategorisinde rakiplerinizi bulun ve ortaya çıkan doğrudan ve dolaylı rakiplerini analiz edin.
  • Müşterilerinizle alakalı yorumları kontrol edin ve konuşmaları ve ürün önerilerini dinleyin.
  • Hedef pazarınızın bir parçası olan insanlarla konuşun ve onlardan alanınızda hangi markayı satın aldığını sorun.
  • İlgili sosyal medya hesaplarına veya hedef kitlenizin takip ettiği sayfalara bakın.
  • Çevrimiçi veya çevrimdışı alışverişe çıkın ve müşterilerinizin ürünlere göz atıp neye alıştıklarını hissedin.

 

2. Markanızın Odaklılığını ve Kişiliğini Tanımlayın

Markanız herkes için, özellikle her şey üzerine olamaz.

Neye odaklanacağınızı bulmak önemlidir ve markanızın oluşturduğu diğer tüm kısımları bilgilendirmeli.

Markanızın odağı ve tonuyla ilgili düşünmenizi sağlamak için bazı sorular ve marka egzersizleri.

Konumlandırma bildirimi nedir?

Konum bildirimi, mutlaka web sitenize veya kartvizitinize koyduğunuz bir şey değildir, yalnızca markanızla ilgili doğru soruları yanıtlamanıza yardımcı olmak için kullanılır.

Konumlandırma bildiriminiz şöyle bir şey olmalıdır:

[HEDEF PAZAR] için [kim] için [ÜRÜN / HİZMET] sunuyoruz.

[ALTERNATİF] 'ün aksine, biz [şu açıdan farklı]' yız.

Örneğin yürüyüşçilerin karbon ayak izini azaltırken hidratlı kalmalarını sağlamak için su şişeleri sunuyoruz. Diğer su şişesi markalarının aksine, satın aldığınız her şişe için bir ağaç dikiyoruz.

Alternatif olarak, başlatmak istediğiniz şirketin özünde bir sebep varsa (örneğin, sosyal bir işletmeye başlamış iseniz ), bunu müşterilere veya dünyaya açık bir vaatte bulunan bir misyon ifadesi olarak da yazabilirsiniz.

Markanızla hangi kelimeleri ilişkilendirirsiniz?

Markanızı oluşturmanın önemli bir yolu onun için bir kişilik oluşturmaktır. Markanız bir insan olsaydı nasıl bir kişiliği olurdu? Müşterileriniz nasıl bir kişilikten hoşlanır?

Bu, sosyal medyada sesinizi ve hem görsel hem de yazılı tüm ürünlerinizin sesinin bilinmesine yardımcı olacaktır.

Eğlenceli ve kullanışlı bir marka bilinci oluşturma egzersizi, kitlenizle birlikte yankı uyandıran markanın türünü açıklayan 3-5 sıfat eklemektir. Başlamanıza yardımcı olması için bu özelliklere örnekler işinizi kolaylaştırabilir: basit, sade, artistik, güçlü, güzel, çocuksu, neşeli, hipster, sinirli, eğlenceli, genç, olgun, kadınsı, barışçıl, doğal, sportif...

 

3. Bir İşletme Adı Seçin

Markanızı oluştururken işletme isminiz en önemli kararlardan biri olacaktır. Artık isminizin baş harfleri veya ortağınızla sizin isimlerinizin birleşimi gibi şirket adları demode oldu. Bir işletme sahibi olarak, şirketinizin adı muhtemelen yapmak zorunda olduğunuz ilk büyük taahhütlerden biridir. Bu rotaya gitmeye karar verirseniz logonuzu, alan adınızı, pazarlamanızı ve ticari marka kaydınızı etkileyecektir (sattığınız ürünleri tam anlamıyla tanımlayan jenerik markaların ticari markasını kullanmak daha zordur).

İdeal olarak, pazardaki mevcut oyunculardan farklı bir işletme adı isteminiz gerekir. Yolda sunduğunuz ürün gruplarını genişletme planınız varsa, işletme adınızı geniş tutarak, ürün adınıza dayalı bir marka adı seçmekten çok, hatırlamasının daha kolay olmasını düşünün.

Aşağıdaki yaklaşımlardan birini (veya bir kombinasyonunu) deneyebilirsiniz:

  •  Pepsi gibi bir kelime hazırla.
  •  Apple gibi bilgisayarlarla ilgili olmayan bir kelimeyi tekrar yazın.
  • Ayakkabı Şirketi gibi onu tam anlamıyla tanımlayın (taklit edilmesi kolay oalcağından dikkatli olun) 
  • Harfleri kaldırarak, harf ekleyerek veya  Tumblr (Tumbler) veya Activia  gibi latin sonlarını kullanarak bir kelimeyi değiştirin .
  • İki kelimeyi birleştirin: Pinterest (pin ilgi) veya Facebook (Yüz + Kitap)
  • Kelimeleri bir kısaltma haline getirin: BMW (Bayerische Motoren Werke)

Markanızın adı web sitenizin alan adını / URL'sini de etkileyeceğinden, karar vermeden önce nelerin mevcut olduğunu görmek için araştırma yapmayı unutmayın.

4. Markanızın Renklerini ve Fontlarını Seçin

Bir isim düştükten sonra, markanızı görsel olarak nasıl göstereceğinizi, yani renklerinizi ve tipografinizi düşünmeniz gerekecek. Web sitenizi oluşturmaya başladığınızda bu kullanışlı gelecektir.

Renklerinizi Seçme

Renkler yalnızca markanızın görünümünü tanımlamaz; Aynı zamanda iletişim kurmak istediğiniz duyguyu ifade eder ve markanızın tamamında tutarlı olmanıza yardımcı olurlar. Kafa karıştırıcı tüketicilerden kaçınmak için sizi doğrudan rakiplerden ayıran renkleri seçmek isteyeceksiniz.

 

Marka renkleri nasıl seçilir?

 

Renkli paletin beyaz ve siyah beyaz metinlerinin ne kadar okunabilir olduğunu ve renkli metinlerin beyaz ve siyah arka planların üzerinde nasıl görünebileceğini düşünmek önemlidir.

Yazı Tiplerini Seçme

Bu noktada, web sitenizde kullanmak isteyebileceğiniz yazı tiplerine de bakmanız iyi olacaktır.

Gereksiz yere kafa karıştıran ziyaretçileri önlemek için en fazla iki yazı tipi seçin: başlıklar ve gövde metni için (bu, logonuzda kullanabileceğiniz yazı tipini içermez).

5. Bir Slogan yazın

Dikkat çekici bir slogan, Twitter biyografisini, web sitenizin başlığını, kartvizitini ve çok büyük bir etki yaratacak çok az sözcüğünüzün bulunduğu başka herhangi bir yerde koyabileceğiniz kısa ve açıklayıcı bir cümle.

Pazarlama için yeni açılımlar bulursanız, sloganınızı her zaman değiştirebileceğinizi unutmayın.

6. Logonuzu Tasarlayın

Bir logo, muhtemelen, bir marka oluşturmayı düşündüğünüzde akla ilk gelen şeylerden biridir. Sonuçta şirketinizin yüzüdür ve potansiyel olarak markanızın bulunduğu her yerde olabilir.

İdeal olarak, benzersiz, tanımlanabilir ve her ölçekteki (genellikle gözden kaçırılan) ölçeklenebilir bir logo isteyeceksiniz.

Web sitenizden Facebook Sayfanızın profil resmine, mevcut tarayıcı sekmenizde gördüğünüz küçük "favicon'lara" kadar markanızın logosunun mevcut olması gereken tüm yerleri düşünün .

 

7. Büyüyünce markanızı genişletin ve gelişin

Bir marka oluşturmak, bir logo veya slogan oluşturmakla bitmiyor. Web siteniz için seçtiğiniz temadan müşteriye sunduğunuz pazarlamaya , ürünlerinizi paketleme ve gönderme şeklinize  kadar, müşterilerinizin sizinle etkileşime girdiği her yerde markanın var olması ve tutarlı olması gerekir. Kendinize ait kağıt torbalar bastırmak ne kadar ek maliyet getirebilir? İşinize yaptığınız her yatırım size geri gelecektir.

Daha fazla müşteriye sunarken markanızı şekillendirmeye ve gelişmeye devam edeceksiniz ve kendilerinin kim olduğuyla ve onlarla nasıl konuşacağınız hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz. 

7 Adımda Kendi Markanızı Oluşturun yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: kendi markanızı oluşturma kurumsal kimlik marka oluşturma logo tasarım

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar