Küçük İşletmeler İçin Verimlilik İpuçları
Küçük bir işletmeyi başlatmak ve işletmek büyük bir başarı. Küçük işletme sahipleri, önceliklerini sıralamaktadır ve her şeyi yapabilmek için gecenin ilerleyen saatlerine kadar çalışırlar. Başlangıçta heyecan verici ve zorlayıcı olmakla birlikte, zaman için gergin olmak hayatınızın bir parçası haline gelebilir. Birçok küçük işletme, personel sayısını artırmayı planlamadığından etkinliği en üst düzeye çıkarma konusunda tüm işi kendileri üstlenirler. Küçük İşletmeler İçin Verimlilik İpuçları ile daha az çalışarak daha verimli olmayı öğrenebilirsiniz.
Küçük bir işletme sahibiyseniz, günlük rutini değiştirmeye ve gününüzde size daha fazla esneklik ve özgürlük vermeye bağlı olan verimlilik ipuçlarımıza sahibiz.
Küçük İşletmeler İçin Verimlilik İpuçları
1. Her şeyi yazın
Küçük bir işletmeyi sürdürdüğünüzde, yapılacaklar listesinin tamamını tek bir yerde toplamak için zaman ayırmanız uygun görünmeyebilir. Bununla birlikte, eylem öğeleriniz, devam eden projeleriniz ve toplantı notlarınız için merkezi bir konuma sahip olmak ve etkin bir şekilde kullanmanız sayesinde, dağınık kağıtlarla sıralamanız ya da e-posta adreslerinizi ararken zaman kaybetmeniz gerekmez. Sorumlu olduğunuz her şeyi belgeleyerek, öncelik vermenize, projelerin yolda ilerlemesine ve son tarihleri karşılamanıza yardımcı olur.
Bir dizüstü bilgisayarı kullanıyorsanız notlarınızı bilgisayara yazabilirsiniz. Teknolojiyle daha içli dışlıysanız Google Drıve gibi bulut yazılıma notlarınızı yazabilir ve telefon ve tabletinizden bile ulaşabilirsiniz. Sizin için hangisinin daha iyi olduğunu deneyerek bulun ve onunla birlikte başlayın. Bu, size zaman kazandıran ve günlük hayatınızı daha üretken hale getirmekle ilgilidir. Artan üretkenliğe doğru ilk adım bir alet (basılı veya dijital) kullanmaktır.
2. En yoğun verimlilik saatlerinizi belirleyin
Bu verimlilik ipucu en yüksek verimlilik saatlerinizi belirlemenizi gerektirir. Hepimiz “sabah kahramanı” ve “gece kuşu” terimini duyduk ve bu kategorizasyonlar gerçek. Bazıları sabah erkenden daha iyi çalışırken, bazıları gece yarısı daha verimli olabilir.
En üretken olduğunuz saatlere karar verdikten sonra, o saatleri günlük iş gününüzün bir parçası yapın. Eğer saat 3’e kadar gitmiyorsanız, kendinize sabah uykusu için zaman verin. Sosyal medya yayınlarınızı toplu olarak planlamak veya bir avuç e-posta pazarlama kampanyasını sıralamaki çin belli bir zaman belirleyin. En iyisindeyken sosyal medya varlığınız ve e-posta kitleniz için en iyi içeriği üretirsiniz.
3. Zamanınızı arttırın
Yukarıdaki üretkenlik ipucunda buna dokunduk, ancak gününüzü parçalara bölmek üretkenliğinizi artırmanın harika bir yoludur. E-postaların, uygulamaların ve akıllı telefonların ortaya çıkmasıyla, sürekli gelen bildirimler her an işle ilgilenmemize neden olabiliyor.
Dikkat dağıtıcısını hafifletmek için, takviminizde ayrı zaman dilimlerini engellemeye başlayın. Sabah ve öğleden sonra, e-postalarınızı toplu olarak okumak için 30 dakika ve seçkin projeler için farklı bir iki saatlik süre ayırın. Bunlar sadece örneklerdir, ancak masalarınızdan veya akıllı telefonunuzdan hangisini isabet ediyorsa, günlerinizi ve haftalarınızı daha harekete geçirici bir zamana bölmek konusunda size yardımcı olmalıdırlar.
Sayısız çalışmada, tek görevin son zamanlarda yaygınlaştırılan çok görevli tekniğe göre çok daha üretken olduğunu bildiriyor. Saatlik bloklar, size odaklanma ve sonuçta sizi daha verimli kılma özgürlüğü sunar. Engelleme sisteminin sizin için ne çalıştığını öğrenmek muhtemelen bazı deneme yanılma alacaktır, ancak bir kez bunu yaparsanız, her geçen gün verimli olduğunuzdan büyük fark görürsünüz.
4. Bir dakikalık kurala uyun
Bu verimlilik ipucunu bir öncekine karşı bir uyarı olarak düşünün. Bir dakika kural, bir dakika içinde veya daha kısa sürede tamamlanabilecek bir şey varsa hemen yapılması demektir. Daha sonra bitirmek için bunu yapılacaklar listesine eklemeyin. Gününüzün sonuna kadar itilen tüm bu küçük işler, listenize geri döndüğünüzde toplam ekstra çalışma saati getirebilir. Bu küçük öğeleri e-postanıza veya masanızın karşısına çıktıklarında tamamlayın, böylece daha büyük projelerle başa çıkmak için daha büyük zaman kazanabilirsiniz.
5. Fişini çekin!
Zaman konusuna girdiğimizden beri her şeyi ayırmak için her günü zaman ayırın. Telefonunuzu aşağı koyun, bilgisayardan uzaklaşın ve tabletinizi kapatın. 7/24 çalışmak makul değil ve vücudunuzun (ve beyninizin) molalara ihtiyacı var.
Karşıt öngörülemeyebilir, ancak teknik boş zamanları günlük rutine ayırdığınızda, aslında daha odaklı ve enerjik çalışmaya geri döneceksiniz. Sürekli uyarı giderek artıyor, ancak teknoloji kesildiğinde, doğal olarak yeniden başlatabilir ve iş önceliklerinizi yenileyip hızlı çalışmaya hazır olabilirsiniz.
6. Kendinizle gurur duyun
Bu sadece listemizdeki favori verimlilik ipucu olabilir! Küçük bir işletme sahibi olmanın bir maraton koşusu gibi olduğunu hepimiz biliyoruz. Hazırlık, dayanıklılık ve zihinsel tokluğa ihtiyaç duyar. Bir işletmeyi yönetmenin seste olduğu zaman, başarınızı yansıtmak için durup bir dakikanızı ayırmanız zor olabilir.
Devam edin ve kendinize bir iltifat edin! Günlük, haftalık veya aylık olmak için gurur duyduğunuz bir şeyi tanıdığınızdan emin olun. Bu küçük duraklar, tutkunuzu takip edip başarılı olduğunuza dair çok gerekli bir hatırlatma vererek üretkenliğinize yardımcı olur!
Verimlilik ipuçlarından birini veya tümünü denemekten çekinmeyin! Sonuçta, küçük işletmelerinizi çalıştırmaktan keyif almanızı ve en iyi başarıyı elde etmenizi sağlayan kişilik ve iş stilinize uyan bir yol bulmanızı istiyoruz. Zaten sizin için çalışan bir sisteminiz mi var? Verimlilik ipuçlarınızı aşağıdaki yorum bölümünde paylaşabilirsiniz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.