Logo Web Tasar覺m

Yerel SEO İçin Kontrol Listesi


paylaş
Yerel SEO İçin Kontrol Listesi

SEO'yu yeni anlamaya başlıyoruz yerel SEO da nereden çıktı dediğinizi duyabiliyoruz. Aslında yerel SEO ve geleneksel SEO'nun bir çok ortak yönü var. Ancak bazı yönlerden ise tamamen farklıdır. Yerel SEO İçin Kontrol Listesi sayesinde yerel SEO'da neler yapmanız gerektiğini basit adımlarla anlatmaya çalıştık.

 

Yerel SEO ve "normal" SEO arasındaki en büyük farklardan biri müşterileri nasıl hedeflediğinizdir.

Örneğin, SEO çalışmalarında anahtar kelimeler her zaman odak noktasında yer alır. Yerel SEO çalışması yaparken her zaman bulunduğunuz ya da hizmet vermek istediğiniz coğrafyayı göz önünde bulundurmanız gerekir. Bunun nedeni sizi arayan insanlara anahtar kelimler aracılığıyla ulaşabilmektir.

Bulunduğunuz yerde birisi arama yaptığında işletmeniz görünmüyorsa, bu kaçırılan büyük bir fırsattır. Rakiplerinizden biri sizin kaçırdığınız müşterileri ve paraları alıyor demektir.

Neyse ki yerel SEO sizin için bunu düzeltebilir. Evet, zaman ve çaba harcamanız gerek, ama inanın buna değecek.

Daha fazla yerel müşteri kazanmaya başlamaya hazır mısınız?

Size yardımcı olacak eksiksiz bir Yerel SEO İçin Kontrol Listesi


Yerel SEO: Web Sitenizi Optimize Etmek

Web sitelerinde yerel işletme iletişim sayfasına örnek verin

  • Konum stratejinizi tanımlayın. Unutmayın Google haritada ilk sırada çıkmak için internette bulunan bütün adres bilgileriniz birbiriyle tutarlı olmalı. Bunu daha önceki yazımızda belirtmiştik. 
  • Web sitenizde kişi-iletişim, ilgili bölümler ve ana sayfa oluşturun.
  • Kişi sayfasında, her bir konum için eksiksiz bir isim(eksiksiz işyeri adınız), adres ve telefon numarası (İAT) ekleyin.
  • 10'dan az yere sahip işletmeler için, web sitesinin altbilgisindeki tüm adresleri listeleyin.
  • İşletme adresinizi gizlilik nedenleriyle eklemek istemiyorsanız, yayınlamayın. Bunun yerine, iş amaçlı kullanılan tüm telefon numaralarını eklediğinizden emin olun ve web sitesinde görünür hale getirin.
  • Telefon numaralarınız tıklanabilir olsun. İnsanlar cep telefonlarınızdan web sitenize geldiğinde bir tıkla sizi rahatça arayabilsin.
  • Müşterilerin sizi kolayca bulabilecekleri ve yerel SEO için daha da optimize edebilmeleri için İletişim sayfasına bir Google Haritası ekleyin.
  • Google'ın daha kolay yerel işletmenizi belirlemesine yardımcı olmak için Kullanım Şeması veri işaretlemeyi yapılandırın.
  • Google Benim İşletmem sayfanızı tamamlayın ve web sitenizi doğrulayın.

Yerel SEO: İçerik

Yüksek kaliteli içerik bağlantıları çeker. Dolayısıyla, yerel bir içerik stratejisine ihtiyacınız var .

Bağlantılar ve içerik Google'ın en önemli iki faktörüdür. Bu, yerel SEO'da da geçerlidir.

Yerel Bir  SEO Rehberi araştırması, işletme web sitesinde organik aramada iyi bir sıralamaya sahipse, Google Benim İşletmem'de daha iyi sonuç verme olasılığının daha yüksek olduğunu gösterdi.

Ayrıca, yüksek yetkili geri bağlantıları, yerel SEO söz konusu olduğunda üzerinde düşünülmesi gereken önemli faktörlerdendir. Yine aynı araştırmada bağlantıların Google Benim İşletmem'de rakipleri geride bırakmak için önemli bir ayrıntı olduğu ortaya çıkmıştır.

  • Erişilebilirliği bilen tutarlı bir web sitesi içerik stratejisi oluşturun.
  • Başlık etiketlerini ve meta açıklamalarını yerelleştirilmiş anahtar kelimelerle (ör. "beyaz zambaklar bale kursu" yerine "Beyaz Zambaklar Bale Kursu Kadıköy") optimize edin .
  • Statik metin içeriğini ve blog içeriğini, yerel anahtar kelime hedeflerinin anlamsal varyasyonları ile optimize edin . Örneğin, işiniz Ankara Keçiören'de gayrimenkul satmaksa, ev konusundaki bilgileri paylaşmak için içerik kullanmanın yanı sıra, Keçiören'deki evlerin yakınlarında yapılacaklar hakkında da içerik hazırlamak istersiniz. Metinlerinizde ve başlıklarda Keçiören ve emlak kelimlerini kullanmalısınız.
  • İçeriği zenginleştirmek ve tamamlamak için yerel fotoğraflar ve videolar (alakalı anahtar kelimelerle optimize edilmiştir) ekleyin.
  • Orijinal içeriği yayınlayın.
  • Yinelenen listeleri temizleyin. Bunu bazı ücretsiz araçları kullanarak yapabilirsiniz.
  • Siz buna hazırlanırken SEO çalışmalarınıza zarar verebilecek diğer tüm yinelenen içerik sorunlarını temizleyin .

Birden Çok İşletme İçin İçerik

Birden fazla konumu harita üzerinde gösteren işletme

Birden fazla bölgede birden çok işletmeniz varsa, birden fazla web sitesi oluşturmanız gerekip gerekmediğini düşünün. Yerel SEO uzmanları, tüm markalarınızı barındıran güçlü bir web sitesinin olması daha iyi olduğunu söyleyecektir.

  • Her bir yeri ayırt etmek için yere özgü promosyonlar sunun.
  • Web sitenizde hakkında yazmanız gereken şeyleri farklı şehirlerde barındırabilir veya sponsor etkinliklerine devam edebilir.
  • Belirli bir demografik, sezon veya konum için geçerli olan ipuçlarına ilişkin bir blog yazısı yazın.
  • Bir içerik takvimi oluşturun. Bu, içeriğinizi planlamanızı sağlar ve mevsimlik içerik sıralama fırsatlarının üstünde kalmak için kullanışlıdır.
  • Mevsimlik eğilimleri belirlemek için Google Trendler'i kullanın.
  • Kullanıcılardan kullanıcı tarafından üretilen içeriği  (ör. incelemeler, referanslar) göndermelerini isteyin.

Yerel SEO: Alıntılar

Alıntılar, adınıza, adresinize, telefon numaranıza ve web sitenize çevrimiçi olarak eksiksiz veya kısmi göndermelerdir .

  • Manuel veya otomatik atıf ekleme. Manuel atıfların avantajı, onları kontrol edebilmeniz, ancak onları yönetmek, taşımaya veya yeniden markalamaya karar verirseniz sıkıcı hale gelebilir. Otomatik atıflar, diğer yandan, size zaman ve emekten tasarruf etmenizi sağlar, ancak nihayetinde işletme girişleriniz üzerinde daha az kontrol sahibi olursunuz.
  • Yerel alıntılar ve listeler için üçüncü bir taraf kullanın. Bu üçüncü taraf sağlayıcılar arasında BrightLocal, MozLocal, Whitespark, Advice Local ve Yext bulunur.

Yerel SEO: Sosyal Medya ve Müşteri Yorumları

Yerel işletmenin örnek incelemesi

  • Ürün ve hizmetleriniz için müşteri referansları ve incelemelerinden yararlanın. Onları web sitenize gönderin.
  • İşletmenizi Yelp'de listeleyin .
  • İşletmenizi Zagat'ta (varsa) listeleyin .
  • İşletmenizi Bing Yerlerinde listeleyin .
  • Henüz yapmadıysanız, işletmenizi Google Benim İşletmem'de listeleyin . Bu, SEO üzerinde en büyük etkiyi yaratabilir,  çünkü Google değerlendirmeleri, insanlar sizin işletmeniz için Google'da arama yaptıklarında gördükleri ilk şey incelemelerdir.
  • BirdEye, ChatMeter, OnDemandReviews ve ReviewTrackers gibi müşteri inceleme yönetim araçlarına yatırım yapın ve daha fazla eylem gerektirebilecek müşteri yorumlarından anında haberar olun.
  • Bir sosyal medya stratejisi oluşturun.
  • Müşterileriniz ve hedef kitleniz için popüler olan sosyal medya sitelerini tanımlayın.
  • İşletmenizin her önemli sosyal medya platformunda bir profil talep edin. Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Instagram ve Google Plus hesaplarını yapın.
  • Tüm sosyal paylaşım ağlarınızı yerelleştirin ve onları sitenize bağlayın.
  • Her sosyal medya listesine İş yeri adınız ve iletişim bilgilerinizi ekleyin.
  • Bu sosyal medya listelerinde doğrulamaya çalışın.
  • Müşteri sorgularının cevaplanmaya başlamaması ve tutarlı bir içerik stratejisi sürdürmesi için tüm sosyal medya sitelerine eğilimli birini atayın veya kiralayın.
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği sosyal medya sitelerinizde paylaşın.
  • Oluşturduğunuz Google Benim İşletmem profilini, ayrıntıları ekleyerek optimize edin. En alakalı en yakın yerel işletmeden en az 1.5 noktayı derecelendirmenize yardımcı olması için alakalı bir anahtar kelime kullanın.
  • Google Benim İşletmem profilinizi doğrulayın.
  • Fotoğraflarınızı Google Benim İşletmem profilinize ekleyin.
  • Müşterileri Google Benim İşletmem girişinizde incelemeler, yorumlar yapmalarına teşvik edin ancak yorumları zorlamayın veya ödüllendirmeyin! Herhangi bir zamanda çok fazla sayıda inceleme yapılması şüpheye ve hesap askıya alınmasına neden olabilir.
  • Müşteri incelemeleri kurallarını oluşturun.
  • İşletmenizin bir noktada olumsuz bir yorum alması kaçınılmazdır. Bu olumsuz yorumlara cevap vermeye hazır olun.
  • Organik anahtar kelime sıralamasını da içeren sıralamalarınızı takip edin ve analiz edin. Google Analiz SEO, RankWatch, WhiteSpark Yerel Sıralama Tracker ve Moz.com Pro Rank Tracker gibi araçları kullanmayı deneyin.

Yerel SEO: Gerçek Dünya

Kahve dükkanı kasiyeri

  • Çalışanlarınızı iyi seçin ve eğitin. Bu eksiksiz yerel SEO kontrol listesi ile müşterilerinize büyük bir hizmet sunmaya devam ederseniz gerçekten yararlıdır.
  • Personelinizi, müşterilerinizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıyın.
  • Sorunlar ortaya çıkmadan önce öngörün. Mümkün olduğunda yedek bir plan uygulayın.
  • İyi çalışanları kutlamak ve çoğaltmak, kötü olayları nasıl önleyeceğinizi ve azaltacağınızı konuşmak için düzenli toplantılar düzenleyin.
  • Yerel SEO'da "yerel" in sadece internetle sınırlı olmadığını bilin. Broşürler, gazete, radyo ve TV reklamcılığı gibi yerel reklamların bir karışımını koruyun (bütçenize ve işletmenize bağlı olarak).
  • Markanızın olabildiğince iyi olmasını sağlamak için her şeyi yapın ve insanlar, sunduğunuz ürünü veya hizmeti ararken aklınıza gelen ilk şeyleri yapın. Bu aslında yerel SEO'nun ne olduğu hakkında: zihinsel olmak için.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Yerel SEO İçin Kontrol Listesi yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler: yerel seo seo web site optimizasyon

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar