Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları
Google ile işletmenizle alakalı terimleri aradığınızda, web sitenizi sonuçların ilk sayfasında görüyor musunuz? Eğer görmüyorsanız endişelenmeyin. Google’daki varlığınızı iyileştirmek ve rakibiniz yerine işinizde arama yaparken sizi bulmasını sağlamak için atmanız gereken birkaç adım vardır. Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları arasındaki farkı öğrenerek başlayabiliriz.
Google’da Sıralama Sahibi Olabileceğiniz 3 Temel Yol
Web sitenizin potansiyel olarak sıralaması için üç ana bölüm vardır: Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları
Bu makalede, esas olarak yerel sonuçların sıralamasına odaklanacağız, ancak ayrıca organik sonuçlara da değineceğiz. Hem yerel hem de organik bölümlerde sıralamak için yapacağınız iş arasında çok fazla çaprazlama var.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları :Yerel Sonuçlar ve Organik Sonuçlar
Google’da nasıl sıralamamıza karar vermeden önce, yerel ve organik sonuçlar arasındaki farkı anlamanız gerekir.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları Yerel sonuçlar (yerel paket olarak da bilinir) adlarına da uygundur. Bu bölüm, ziyaretçinin bulunduğu bölgedeki işletmeler listeler. Örneğin, “pizza Bornova” araması yaparsanız, Google, İzmir şehrinde üç pizza noktasını gösterir. Ayrıca, konumunuz açıksa Google, Bornova’da bulunduğunuz yere en yakın pizza restoranlarını listeler.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları içinden organik sonuçlar biraz farklı. Bu bölüm, yalnızca yerel işletmeler değil, daha geniş bir web sitesi yelpazesine sahiptir. Yer hala organik sonuçlarda bir faktör olabilirken, genellikle baskın faktör değildir. Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları Ana faktör web sitesinin yetkisidir, bu nedenle bu bölümde Yelp, Angie Listesi ve Facebook gösterileri gibi siteleri çoğunlukla göreceksiniz.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları Arasından Neden Yerel Sonuçlara Odaklanmalısınız?
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları arasından işletmelerin 2 temel nedenden dolayı yerel sonuçlara odaklanarak başlamalarını öneriyoruz:
- Sıralamada daha yüksek şans – Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları Yerel sonuçlarda, yalnızca bölgenizdeki diğer işletmelere karşı yarışıyorsunuz demektir. Bu size organik sonuçlarla karşılaştırıldığında sıralamada daha yüksek bir şans verir .
- İnsanlar satın almak istiyor – Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları Yerel sonuçlar, kullanıcıların yerel bir işten satın alma niyetinde oldukları arama terimlerinde gösterildiğinden çoğu zaman küçük işletmeler için en fazla yararlar. Örneğin, bu bölüm “ayakkabı mağazası Keçiören” veya “saç salonu Kadıköy” gibi arama terimleri için gösterilir.
Bu noktaları açıklamak için, söz gelimi “Pizza Bornova” terimini ararken ne olacağımıza bir göz atalım. Yerel sonuçlarda, listelenen ilk 3 web sitesi, fiziksel olarak konumlandırılmış tüm restoranlar:
Organik sonuçlarda, en iyi web siteleri daha büyük ve ulusal olarak kabul edilmiş yayınlardır:
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları Bu, yerel işletmelerin organik sonuçların ilk sayfasında gösterilemeyeceğini söylemek değildir. İşletmeniz daha az rekabetçi bir pazarda, örneğin küçük bir kasabada bulunuyorsa, orada listelenme şansınız artar. Ancak, çoğu küçük işletme, yerel sonuçlarda en iyi atış sıralamasına sahipler.
7 Adımda Google Page Rank Nasıl Artırılır?
Artık Google’ın farklı bölümleri hakkında daha fazla şey biliyorsunuz ve özellikle yerel bölümde yer almak niçin önemli? Web sitenizi en iyi şekilde nasıl keşfedeceğinizi tam olarak anlamanın zamanı geldi.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları İşte google page rank’ı artırmanın 7 basamağı:
1. Adım: Müşterilerin aradığı anahtar kelimeleri bulun
Anahtar kelimeler, müşterilerin işletmeniz veya işletmenizin sunduğu ürün ve hizmet türleri ararken Google’a girdiği kelimeler ve deyimlerdir. Önce, işletmenizin türünü ararken insanların kullandığı en popüler anahtar kelimeleri bulmak ve ardından bu anahtar kelimeleri web sitenize uygulamak istersiniz.
Ücretsiz bir Google Adwords hesabına kaydolarak belirli bir anahtar kelimenin belirli bir ay içinde neredeyse kaç kez aramasını bulmanızı sağlayan Google’ın anahtar kelime planlayıcıya erişirsiniz.
ANAHTAR KELİME ARAŞTIRMA ÖRNEĞİ
Google Adwords’e giriş yapın ve “Araçlar”> “Anahtar Kelime Planlayıcı” yı tıklayın. Anahtar Kelime Planlayıcı menüsündeyken, “Bir cümle, web sitesi veya kategori kullanarak yeni anahtar kelimeler ara” yı tıklayın.
Şimdi, görünen formu doldurun. Ürününüz veya hizmetiniz için, işletme türünüzü + yerini girin. Örneğin, Ankara’da bir kuaför sahibi iseniz, “saç salonu Ankara'” girmek isteyeceksiniz. Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları
“Fikir alın” ı tıkladıktan sonra, girdiğiniz terim için aylık ortalama aramaların sayısını ve ayrıca anahtar kelimeler olarak kullanmak isteyebileceğiniz diğer ilgili arama terimlerini görürsünüz.
Ortalama aylık arama sayısı, en iyi anahtar kelimeler arasında bekleyebileceğiniz göreli arama trafiği için kullanılır.
2. Adım: Google My Business sayfanızı talep edin ve optimize edin
Kişisel Google My Business sayfası Google’ın yerel sonuçlar bölümünde rütbe olacak olsa da olmasa büyük bir faktördür. Aslında, olmadan sıralama yapmak çok zordur.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları arasından Google My Business sayfaları, işletmeniz hakkında bilgi sağlamanın önemli işlevlerini de sağlar. Örneğin, aşağıdaki sonuçlarda, her bir restoran için çok sayıda bilgi görüntülenebilir: derecelendirme, fiyat, kategori, açıklama, adres, çalışma saatleri ve resimler. Bu bilgilerin tümü işletmelerin Google My Business sayfasından gelmektedir.
Birisi özel olarak işletmenizin adına bakarsa, sağ tarafta bir panel görüntüleme şansına sahip olursunuz. Bu, küçük işletmeler için harika, yalnızca ilk sayfada çok fazla yer edinmeyip, aynı zamanda işletmenizin neyle ilgili hikayesini anında da öğrenebilirsiniz.
Panel, yalnızca Google My Business sayfanızı oluştururken mümkündür.
Sayfanızı optimize etmeye başlamak için, henüz bir sayfanız olup olmadığına bakarak mevcut işletmenizi talep etmeniz veya yeni bir sayfa oluşturmanız gerekir. Emin değilseniz, işletmenizin adını aramak için google.com/business adresine gidin.
Google’da daha üst sıralarda yer almak için GMB sayfanızı optimize edebilmenin birkaç yolu vardır:
- Açıklamanıza anahtar kelimeleri dahil et – Google’ın anahtar kelime planlayıcı aracını kullanarak bulduğunuz anahtar kelimeleri hatırlıyor musunuz? Google iş sayfanızda mümkün olduğunca açıklamanızdakileri kullanın. Bununla birlikte, yalnızca anahtar kelimelerinizin bir listesini koymayın, Google bundan daha akıllıdır. Doğal olarak aktığı sürece, bu bölümde en iyi anahtar kelimelerinizden bazılarını ekleyebilmeniz gerekir.
- Görüntüleri ve videoları kaydederken anahtar kelimeleri aklınızda tutun – İlgili olduğunda dosya adında anahtar kelimeler kullanın ve bu resimleri ve videoları Google iş sayfanıza yüklerken kullandığınız başlıkları / açıklamaları kullanın.
- Kategorinizi dikkatlice seçin – Kategoriniz işinizin bir arama ile alakalı olup olmayacağına karar veren bir faktördür. İşletmenizin mümkün olduğunca açıklayıcı olduğundan emin olun.
- İncelemeleri isteyin ve yanıtlayın – Daha fazla incelemeye sahip işletmelerin sıralaması yüksektir. Hem olumsuz hem de olumlu değerlendirmelere yanıt vermek isteyeceksiniz çünkü sahibi yanıt sizin sıralamanızı da artırabilir.
- Tutarlı bir adres kullanın – Kullandığınız adresin web sitenizdeki ve dizinlerde ( Yelp gibi) tutarlı olduğundan emin olun . Bunun neden daha sonra önemli olduğunu daha fazla konuşacağız.
3. Adım: Küçük işletme web sitenizi optimize edin
Yöntemlerden biri, web sitenizi sıralamanız gerekip gerekmeyeceğine karar verirken bir arama motorunun kullandığı web sitenizin sayfasındaki metne bakmaktır. Google hızlı bir şekilde web sitenizi okur ve web sitenizin önemli olduğunu düşündüğü anahtar kelimeleri alır. Bu nedenle, sitenizde birden çok kez sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olmak istersiniz. Ayrıca spesifik olmak istiyorsanız; örneğin, bir taş fırın pizza restoranındaysanız, “taş fırın” ve “pizza” terimlerini ekleyin.
Web sitenizi tam olarak optimize etmek için, sitenizin Google’ın yerel arama sonuçlarında en üst sırada yer almasını sağlamak için aklınızda tutmak istediğiniz birkaç önemli şey var:
- Sitenizin her sayfasında işletme adı, adresiniz ve telefon numaranızın yerel alan koduyla olduğundan emin olun.
- Yukarıdaki bilgilerin Google tarafından ‘görülebilmesi için değil, metin değil, metin içinde olduğundan emin olun.
- Aşağıdaki örnekte olduğu gibi, işletmenizin neyi ve nerede olduğunu içeren açıklayıcı bir başlık etiketi eklediğinizden emin olun.
- 165 karakterli meta açıklamanızda birincil anahtar kelimelerinizi, işletmenizin sunduğu alanları ve telefon numarasını koyun. Web sitenizin arka ucunda başlık etiketi ve meta açıklaması eklemek için bir yer görmelisiniz.
- İşletmenize Google Haritalar’da arama yaparak “bize ulaşın” sayfanıza bir Google Haritası yerleştirin ve soldaki paylaşımı tıklayıp ardından kodu almak için gömün.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları için Yılda 59 dolar ödemeye razıysanız Yoast’ın Yerel SEO WordPress eklentisi de karşılığı değerdir ve yukarıdaki madde işaret noktalarını ele almanıza yardımcı olacaktır.
4. Adım: Yapısal alıntılar alın
Arama motorunun yüksek rütbeli isteyeceği bir iş büyük olasılıkla Yelp ve Citysearch gibi sitelerde yalnızca kendi web sitelerinin dışında konuşulacak. İşletmeniz bir çevrimiçi dizinde listeleniyorsa, bu yapılandırılmış atıf olarak bilinir.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları için Yapısal alıntıların 3 temel faydası vardır:
- Bir çok dizindeki listede bulunmak, Google’ın birçok insanın işletmeniz hakkında bilgi sahibi olduğunu bilmesini sağlar.
- Müşterileriniz, sizin gibi işletmeler bulmak için bu tür dizinlere bakar.
- Bu dizinlerin, yüksek otoriteye sahip olmaları nedeniyle Google’ın organik sonuçlarında daha yüksek sıralamaya sahip olma ihtimali yüksektir. Bu, web sitenizin organik sonuçlarda görünmese bile işiniz Yelp gibi bir sitede listelenerek gösterilebilir demektir.
Bu nedenle hem sıralamanız için bu sitelerde doğru bir şekilde listelenecek ve böylece kullanıcılar bu sitelerde sizi bulabilecektir.
Alıntılar, işletme adınız, adresiniz ve telefon numaranız ile bunların her ikisinin de bulunduğu en iyi alıntıların birleşimini içerir. Google, doğru adresiniz ve telefon numaranız gibi şeyleri belirlemek için yapısal alıntılara ve bu atıfların web genelindeki tutarlılığına bakar. Bunu göz önünde bulundurarak, aynı adres ve iletişim bilgilerini her zaman kullandığınızdan emin olmak istersiniz.
5. Adım: Yapısal olmayan atıflar ve bağlantılar alın
Sitenizi bir yapılandırılmış bir biçimde (yapısal alıntılar) yerleştirilecek olan bir iş dizinine göndermekten farklı olarak, yapılandırılmamış atıflar ve bağlantılar, yerel bir gazete makalesinde, basın bülteninde, çevrimiçi işbaşı vb. işinizde bir söz gibi şeylerdir. Yapısal olmayan atıflar ve bağlantılar önemlidir; çünkü Google, kullanıcıların işletmeniz hakkında konuştuğunu, bu sonuçların yerel sonuçlarda daha yüksek sıralamada önemli bir faktör olduğunu bildirir.
Biraz zaman ayırın ve yapılandırılmamış bir atıf ile bağlantı arasındaki farkı açıklığa kavuşturalım. Bağlantı, web sitenize doğrudan bağlantı içeren bir alıntıdır. Yerel bir çevrimiçi gazetede işiniz için bir alıntıya rastlarsanız, elini uzatmalı ve alıntıyı web sitenize bağlamaya istekli olup olmadıklarını sormalısınız. Bir alıntıyı bir bağlantıya dönüştürmek etkinliğini bir sıralama faktörü olarak artıracaktır.
Yapısal olmayan atıflar ve bağlantılar elde edebileceğiniz yerler için bazı fikirler şunlardır:
- Yelp ve Google gibi sitelerde işletmenizin müşteri yorumları
- Olaylar
- Basın yayınları
- Linkedin gibi siteler hakkında biyografi bilgileri
- Siz de katkıda bulunan yardım kuruluşları
- wp_betawppostslar
- Yerel forumlara katılmak
İşletmenizle ilgili yorumlar yapılması önemlidir, çünkü yalnızca insanları işinizle ilgili heyecanlandırmakla kalmaz, doğru yapılırsa Google’ın işletmenizle ilgili heyecanlı olduğunu bildirebilir. Etkinliğe basarak, elinde bulundurduğunuz veya sponsor olduğunuz herhangi bir etkinlikten yararlanmaya dikkat edin.
6. Adım: Google My Business ve Yelp ile ilgili yorumları alın
Yorumların Google’da bir sıralama faktörü olması muhtemel olduğu için, incelemeler küçük işletmeleriniz için önemlidir. İnsanlar, çok sayıda iyi yorumla listelenmişse, işinizi tıklama ve ziyaret etme olasılığınız da daha yüksektir. Aşağıdaki yerel pakette listelenen işletmelerden hangisi ziyaret etmek istersiniz? Muhtemelen birden fazla 4 yıldızlı değerlendirmeleri olan biri.
Orada pek çok farklı inceleme sitesi var, ancak tecrübelerimize göre, Google ve Yelp, sıralama açısından en önemlisidir. Peki Google My Business ve Yelp sayfalarınız için incelemeler nasıl alınıyor?
- Müşterilerinizden yalnızca incelemelerini istemekten çekinmeyin.
- E-postalarınızdaki ‘lütfen bize bir inceleme yapın’ bağlantıları ekleyin
- Müşteri geribildirim anketlerini gönderin ve size yüksek puan verenlerin yorumlarını isteyin.
- Web sitenizdeki inceleme sayfalarına bağlantılar ekleyin.
7. Adım: Daha çeşitli anahtar kelimeler için sıralama yapmak için yeni içerik oluşturun
Küçük işletme web sitenizdeki içeriğin güncellenmesi zaman alıcı olabilir ve bir wp_betawpposts da dahil olmak üzere sitenizin başarılı olabilmesi için gereken şey olmadığını düşünebilirsiniz. Bununla birlikte, Google’daki ilk sayfada sorunla meşgulseniz, sıklıkla güncellenen içeriğe sahip bir bölüm dahil olmak üzere, web sitenizi arama sonuçlarında daha yüksek bir seviyeye çıkarabilir.
Web sitenizdeki taze içeriğin Google’a söylediği iki şey var:
- Web siteniz güncel olmalı- Web sitenizdeki içeriği güncellediğinizde, güncel içeriği düzenli olarak sitenize eklediğinize dair bir mesaj gönderiyorsunuz. Dikkat, yalnızca yılda bir kez güncellenen bir wp_betawppostsunuz varsa ters etki yaratacaktır; bu nedenle bir wp_betawpposts ekleyecekseniz içeriği oldukça sık sık yenilediğinizden emin olun (en az haftada bir kez).
- Web siteniz alakalı – Sitenizde daha fazla içeriğe sahip olmakla birlikte potansiyel olarak sıralayabileceğiniz çok daha fazla anahtar kelime var. Örneğin, bir spor salonuna sahipseniz, web sitesinde sağlıklı kalma ve formda kalma ile ilgili ipuçları veren bir bölümün olması iyi bir fikir olacaktır. Bu şekilde, birisi Google’da “nasıl uyum içinde” arama yaptığında, web sitenizin organik sonuçlar bölümünde gösterilme şansına sahip olmasına rağmen, bu tür bir arama yerel sonuçlar bölümünü tetiklemez.
Güncel bir wp_betawpposts tutmak zaman ve maliyete sebep olur; bu nedenle bunu yapmak için zamanınız veya kaynağınız yoksa fazla üzülmeyin. Diğer 6 basamağa odaklanarak, işletmenizin yerel sonuçlarda görünmesi için halen iyi durumda olmanız gerekir. Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları için Bir wp_betawppostsa sahip olmak yerel sonuçlarınızdaki sıralamasını artırabilir ve sizi potansiyel olarak organik sonuçlara götürebilir.
Alt çizgi
Google’ın sonuç sayfasındaki sıralama işlemi asla bitmedi ve işinizin yapıldığını düşündüğünüz an, rekabetinizin sonuç sayfasından daha yüksek olduğunu fark edeceğiniz zamandır. Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları Web sitenizin günün kullanıcıları için güncel ve alakalı olduğunu Google’a bildirmek için sürekli olarak yeni incelemeler, atıflar, bağlantılar ve içeriğinizi güncellemek istiyor olmanız gerekir.
İyi haber şu ki, Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları için bu adımları bir kez yaptıktan sonra, Google’daki işletmenizin sıralamasına yardımcı olan nüansları anlamanız daha kolay olacak ve çevrimiçi güvenilirliğinizi geliştirmede daha iyi olursunuz.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, Profesyonel Tasarım: Ankara Web Tasarım, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Yerel, Organik ve Ücretli Google Sıralamaları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.