Web Sitesi Yenileme
Elektronik eşyalarda genelde bozulmazsa kurcalama gibi bir algı vardır ve bu elektronikten anlamayan kişiler için mantıklı bir davranış olabilir. Ancak web sitesi düşünüldüğünde işletme sahipleri bu olguyu uygulamamalıdır. Bazen oldukça iyi çalışıyor gibi görünen bir web sitesi umutsuzca yeniden tasarıma (“düzeltmeye”) ihtiyaç duyar. Web Sitesi Yenileme ihtiyacı belli bir süre kullanılan veya yeterli müşteri dönüşümünü sağlayamayan web sitesi için geçerlidir.
Web sitesini yeniden tasarlamak basit bir girişim değildir. Kesinlikle, her gün yapmak istediğiniz bir şey değil. Ancak, sık sık Web Sitesi Yenileme ve güncelleme yapmazsanız, şirketiniz modern teknoloji ve eğilimler sonucunda hızlı bir şekilde modası geçmiş, eskimiş ve kullanılamaz görünür. Sonuçta, web siteniz işinizin yüzüdür. Öyleyse, işletmenizin ne kadar sıklıkla bir Web Sitesi Yenileme gerektiğini bulalım.
Web Siteniz Mobil Uyumlu Mu?
Web siteniz mobil cihazlar için uygun mu? Değilse, bu wp_betawpposts yazısını hemen okumayı bırakmanız ve bir web tasarım şirketi bulmanız gerekir. Ciddi anlamda. Başka bir kelime okumayın. Saniyeliğine işinizi kaybediyorsunuz.
Bunu , mobilin geleceğin teknolojisi olduğu konusunda daha fazla konuşarak uzatmaya gerek yok çünkü mobil geleceğin değil bugünün teknolojisi olmuş durumda. Gerçek şu ki, ziyaretçileriniz gittikçe daha fazla mobil cihazlardan geliyor, Google mobil cihazların gittikçe daha fazla kullanıldığını ve reklam tıklamaların çoğunun mobil cihazlardan geldiğini belirtiyor.
Google, mobil duyarlı siteleri sever. Kullanıcılarının web içeriğini masaüstlerinde, cep telefonlarında, tabletlerinde ve dizüstü bilgisayarlarda erişebilmesini sağlamalarını istiyorlar. Şimdi, Google’da öne çıkmış bir snippet’iniz varsa hiçbir şey değiştirmeyin. Bununla birlikte, şaşırtıcı gelebilir ancak Google, dilbilgisi ve yazım konusunda çok dikkatli. Bir özellik snippet’iniz varsa, bu sitenizin arama motoru sayfalarında iyi performans gösterdiği anlamına gelir. Bu parça hakkında karışıklık duyarsanız, şansınız Google’ın artık kaliteli bir web sitesi niteliği taşımayacağı ihtimalidir.
Şimdi, web sitenizde görsel imgeleriniz varsa alt nitelikleri kullanmanız önemlidir. SEO uzmanları, videolar gibi metin dışı web içeriği söz konusu olduğunda, transkripti tercih ettiğini söylüyor. Arama motoru, web sitesinin içeriğinin iyi organize edilmiş ve okuyucunun anlayacağı basit bir içerik olduğunu görmekten hoşlanıyor. Dış bağlantılar, arama motorunun web sayfanızın bilgilendirici olduğunu ve okuyucunun ilgili kaynaklara başarı ile ulaşmasına yardımcı olan bağlantılara sahip olduğunu anlamasına yardımcı olur.
Web Sitesi Yenileme işine mobil cihazlara uygun bir web sitesine yani duyarlı bir web sitesine sahip olarak başlamalısınız.
Web Sitesi Yenileme İşinden Önce Bir Web Sitesi Kaç Yaşında Olmalı?
Web sitenizi ne sıklıkta yeniden tasarlamanız gerekir ? İster inanın ister inanmayın, ne zaman yeni bir web sitesi edinmeniz gerektiğine dair belirleyici bir zaman çizelgesi yoktur. Web sitenizi ne sıklıkta yeniden tasarlamanız gerektiğini, endüstriniz, rekabetiniz, amacınız, iş hedefleriniz ve daha pek çok faktöre bağlıdır. Bazı durumlarda, 5 yaşındaki bir web sitesi, 2 yaşında olan bir web sitesinden daha yeni bir tasarıma sahip olabilir. Google’ın algoritmaları, yenilenen teknolojiler, rakip web sitelerin tasarımını değiştirmesi, kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesi gibi birçok faktör etkilidir.
Bir Web Sitesinin Gerçek Raf Ömrü Nedir?
Kesin bir cevap olmasa da, en iyi şirketlerin sitelerini ne sıklıkla yeniden tasarladığını gösteren veriler var. Orbit Media bu cevabı araştırdı ve her 2.66 yılda olacağını düşündüklerinden daha az olduğunu saptadı. Bu veriler yalnızca çok spesifik bir endüstriye bakıyor ve son ve en büyük görünüm ve daha rekabetçi bir endüstri.
Sektörünüz ne olursa olsun, bir web sitesinin raf ömrü nispeten kısadır. Teknolojinin ne kadar hızlı hareket ettiğine bir bakın. Altı yıl önce neredeyse hiç kimse web sitenizi bir mobil cihaz üzerinden ziyaret etmiyordu. Şimdi, trafiğin yarısından fazlası akıllı telefonlardan geliyor. Mobil bir yana, trendler hızlı değişiyor. Son birkaç yıldır inanılmaz bir evrim geçiriyoruz. Eşyalar daha temiz ve daha karmaşıklaştı. Şimdi duyarlı, paralaks, kilit ekranı, dev navigasyon ve onlarca diğer teknoloji ve eğilim var. Eski web sitenizin arkaik sabit genişlikte konteynırdaysa, bu mobil düşmanca milletlerin yanında köşeye gidebilirsiniz.
Uyarı İşaretlerine Dikkat Edin!
Web Sitesi Yenileme işlemine ihtiyacınız olup olmadığını belirlemenize yardımcı olacak pek çok gösterge vardır. Yaş kesinlikle bir faktördür. Web sitenize en son bir Web Sitesi Yenileme işlemi yaptıktan sonra birkaç yıl geçtiyse, muhtemelen en azından bunu düşünmenin zamanı geldi. Ama web sitesinin yaşı asla karar verici faktör olmamalıdır.
Sitenizin yaşından bağımsız olarak Web Sitesi Yenileme için derhal kendinize sormanız gereken 10 soru var:
- Web sitem mobil uyumlu mu?
- Son web sitem başlattığından beri işim tamamen aynı kaldı mı?
- Web sitem modern görünüyor mu?
- Web sitem tüm teknolojilerde (tarayıcılar, ekran boyutları, cihazlar, vb.) iyi çalışıyor mu?
- Web sitem rekabet iyi mi?
- Mevcut web sitemle istikrarlı bir büyüme görüyor muyum?
- Müşterilerim web siteme iltifat ediyor mu?
- Web sitem mevcut işletme hedeflerime uygun mu?
- Web sitemizi potansiyel müşteriler veya çalışanlarla paylaşmaktan gurur duyuyor muyum?
- Web siteme bakmaktan hoşlanıyor muyum?
Muhtemelen tahmin edebileceğiniz gibi, bu sorulara “Hayır” cevabını verdiyseniz, şimdi yeni bir web sitesine ihtiyacınız olacaktır. Tabii ki, bu soruların bazıları diğerlerinden daha kolaydır. Web Sitesi Yenileme Bazıları basit testlere dayanır, bazıları verilere dayalıdır ve bazıları tamamen öznel görüş üzerine kuruludur. Fakat sonuçta tüm sonuç aynıdır. Tüm bunlar, web sitenizin kırılma düzeyinin bir miktar olduğunu ve düzeltilmesi gerektiğini ve düzeltmenin neredeyse daima bir yeniden tasarım olduğunu belirtmektedir.
Web Sitesi Yenileme Final Testi
Herkes için en iyi yeniden tasarım testi şudur: Web sitenizin yeniden tasarlanması gerekip gerekmediğini soruyor musunuz? Çünkü öyleyse, muhtemelen web sitenizi yeniden tasarlamanın zamanı geldi. Sonuçta, neden başka bir şey sormuyorsunuz?
2018’DE YAPMANIZ GEREKEN 9 WEB SİTESİ GÜNCELLEMESİ
Yeni bir yılla birlikte yeni bütçeler ve yeni işletme hedefleri gelir. Web Sitesi Yenileme 2018 yılını nihayet web sitenize dikkat etmesi gereken yılda yapın.
2018 yılında kesinlikle yapmanız gereken 9 web sitesi güncellemesi ve Web Sitesi Yenileme:
1. HTTPS
Güvenli bir web sitesi olması günümüzde önemli bir faktördür. Google’ın istediği budur. Müşterilerinizin istediği budur. Bir SSL sertifikası alarak ve HTTPS’ye geçerek , arama sıralamalarını artırmanın keyfine varacaksınız. Web Sitesi Yenileme ayrıca, web sitenizde ve markanızda tüketici güveni artıracaksınız. %58 pazar payı ile dünyanın en popüler tarayıcısı olan Chrome, müşterilere sitenizi güvende hissettirmiyor. Müşterilerinizin en az %58’ini kaybetmeyi göze alamazsanız, Web Sitesi Yenileme ile HTTPS‘ye ihtiyacınız vardır.
2. WEB UYGULAMA GÜVENLİK DUVARI (WAF)
Güvenli bir web sitesine sahip olmak, önemli demiştik. Bir web uygulama güvenlik duvarı (WAF) , saldırıları önlemek ve saldırıları durdurmak için ihtiyaç duyduğunuz ek koruma sağlar. Müşteri verilerinizi güvende tutar ve web sitenize kimlerin erişebileceğini kısıtlamanıza izin verir. Tüm web trafiğinin %4’ünden fazlası kötü amaçlıdır ve her gün 37.000’den fazla web sitesi kesilmektedir. Web sitenizin size kalmadığından emin olmak için bir WAF’ye ihtiyaç duyuyor.
3. MOBİL DOSTU
Web siteniz hala mobil cihazlarla uyumlu değil mi ( buradan test edin )? Bu pazarlık yapılamayacak bir konu. Mobil, internetin geleceği değil. Mobil şu an mevcut ve şu anda mobil cihazlara yakın olmanız gerekiyor. Google zaten mobil ilk algoritmasını sunuyor. Web Sitesi Yenileme mobil cihazlara uygun web siteleri daha iyi sıralanır. Daha da önemlisi, daha iyi dönüşürler. Google aramaların 50’sinden fazlasının mobil cihazlardan geldiği için mobil cihazlarla uyumlu olmanız gerekir. Web Sitesi Yenileme En iyi çözüm? Duyarlı bir web sitesi.
4. DİJİTAL REKLAMCILIK
Google AdWords’ü kullanıyor musunuz? Facebook veya LinkedIn reklamları ne olacak? Eğer kullanmıyorsanız, öyle olmalı. AdWords’ün maliyetinin fazla olduğunu düşünebilirsiniz (neden ücretsiz tıkladıklarında tıklamalar için ödeme yapın?) Veya müşterilerinizin sosyal medya kullanmadığını düşünebilirsiniz. Ancak düzgün bir şekilde optimize edilmiş bir AdWords kampanyası, maliyetlerden çok daha fazla para kazandırır ve tüm müşterileriniz günlük olarak sosyal medya kullanıyor. Duymuş olsanız da, sosyal medya reklamları işe yarıyor. Web Sitesi Yenileme için zaten AdWords ve sosyal medya kanallarını kullanarak reklam yayınlıyorsanız, reklam harcamanızı nasıl optimize edebileceğinizi veya erişiminizi genişletebileceğinizi düşünün. Belki görüntülü reklamlara veya henüz yeniden pazarlamaya yatırım yapmamışsınızdır. Durum buysa, daha fazla iş yapmak için etkili bazı yolları kaçırırsınız. Bir Google İş Ortağı seçtiğinizden emin olun AdWords kampanyanızı başlatırken.
5. PAZARLAMA OTOMASYONU
Pazarlama otomasyonu, pazarlama ekibinin yerini alması anlamına gelmez ve yeni potansiyel satış yaratmanın bazı büyülü yolu değildir. Ancak, yol açma ve daha fazla iş yapma konusunda son derece etkili bir yöntemdir. Ve zaman kazandıracak ve satış ekibinizin verimliliğini artırarak bunu yapar. Muhtemelen damla kampanyaları duymuşsundur. Müşterileri içine alan müşterileri ve müşterileri tekrar müşterilere dönüştürmek için tek bir yere koymanın vakti geldi.
6. A / B TESTİ
Web sitenizde neler çalışmıyor? Dönüşüm oranınızı artırmak için şu anda birkaç değişiklik yapabileceğiniz iyi bir şans var. Elbette dönüşüm optimizasyonu varsayım değildir. Bağırsak hissiniz üzerine kurulu olan değişiklikleri uygulamadan önce test etmeniz gerekiyor. A / B testi, gelirinizi dramatik bir şekilde artırabilir ve çok maliyet gerektirmez. Bazen en büyük farkı yaratan en basit değişikliklerdir. Farklı bir resim, farklı metin, farklı renkler, küçük düzen değişiklikleri kullanın. Bu küçük şeyler, dönüşüm oranınızı artırabilir ve işletmenizi daha fazla para kazanabilir.
7. ZİYARETÇİ İZLEME
Web sitenizi kimlerin ziyaret ettiğini biliyor musunuz? Google Analizde mevcut sınırlı demografik bilgileri kontrol etmekten bahsetmiyoruz. Şu anda hangi potansiyel müşterilerin sitenizde bulunduğunu bulmaktan bahsediyoruz. Ziyaretçi izlemesi ile hangi şirketlerin web sitenizde olduklarını, yaptıklarını, ziyaret sıklıklarını ve çok daha fazlasını görebilirsiniz. Web Sitesi Yenileme bu bilgileri, sizi aramalarını beklemek yerine proaktif bir satış yaklaşımı almak için kullanabilirsiniz.
8. YENİ BİR WEB SİTESİ
Geçerli web sitenizin kullanıma sunulmasından bu yana geçen iki yıldan fazla bir süre geçmişse, yenisini planlamanın zamanı geldi. Evet, büyük bir masraftır. Ancak bu bir zorunluluktur. Web Sitesi Yenileme teknoloji, tasarım eğilimlerinde olduğu gibi hızla değişir; bu nedenle sadece iki ya da üç yaşında bir site bile inanılmaz eskimiş görünebilir. Müşterilerin modası geçmiş bir siteden daha az satın alma olasılığı daha düşüktür. Web Sitesi Yenileme bu, yakın zamanda sitenizi güncellediğiniz rakibinizden daha fazla alacakları anlamına gelir.
Bunlardan bazıları hızlı ve nispeten ucuz düzeltmelerdir. Bazıları acil. Hepsi de hızlı bir şekilde para kazanacak yatırımlardır. Web Sitesi Yenileme 2018 yılına, işletmenizin hak ettiği web sitesi olan yeni ve geliştirilmiş web sitesinin yılını yapın.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, Web Sitesi Yenileme, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Web Sitesi Yenileme için 444 5 698 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Web Sitesi Yenileme yazımıza yorum bırakabilirsiniz.