Web sitenizin Kullanıcı Deneyimini Geliştirmek İçin 10 Adım
Rekabetin gün geçtikçe arttığı dijital dünyada ayakta kalmak ve kazanmak için kullanıcı deneyimini en iyi seviyeye getirmelisiniz. Web sitenizin Kullanıcı Deneyimini Geliştirmek İçin 10 Adım ile kolayca web sitenizin kullanıcı deneyimini profesyonelleştirebilirsiniz.
Web sitenizin Kullanıcı Deneyimini Geliştirmek İçin 10 Adım
Boş alanlar bırakmayı unutmayın.
Araştırmalar, paragraflar arasındaki boşluğun ve bir sayfanın kenarlarındaki boşlukların, kullanıcıların anlamasını %20 oranında artırabileceğini göstermiştir. Ayrıca, metin çevreleyen unsurlara odaklanmalarını kolaylaştırır. Dahası, web sitenize taze ve modern bir görünüm kazandırır.
Sadece beyaz alanın yer kapladığını unutmayın. Katlamanın üstünde (veya ekranın aşağı kaymadan önce görünen kısmı) fazla miktarda bilgi sıkıştırmaya çalıştıklarını fark ederseniz, içeriğin aşırı olduğu yerlerde beyaz alan kapanabilir.
Doğru dengeyi bulun – önemli içeriği sayfanın üst kısmına yerleştirin ve metni veya görüntüyü dikkat çekmek için beyaz boşluklarla çevreleyin.
Web sitenizi hızlandırın.
Yavaş sayfa yüklemesi, çoğu zaman hareketsiz ve hızlı bir şekilde arama sonuçlarına ihtiyaç duyan web sitelerine erişen kullanıcıları rahatsız ediyor. Web sitenizin açılması çok uzun sürerse, birçoğu çıkarak rakiplerinize gidecektir. Bir yükleme süresinde iki saniyelik bir gecikme bile yüzde 87 oranında vazgeçme oranına neden olur.
Web sayfalarınızın hızlı veya yavaş yüklendiğini nasıl bilebilirsiniz? Puanınızı kontrol etmeyi deneyebilirsiniz. Google’ın hız testi, size sayfa hızınız hakkında bilgi veren ücretsiz bir araç içerir.
Psikolojiyi kullanın.
Kullanıcılar hangi içeriğe dikkat etmeleri gerektiğini anlamak için görsel ipuçlarını takip eder. Renk psikolojisini kullanın. Web sitesi için Harekete Geçirici düğmeleri oluştururken, her bir rengin farklı bir mesajı uyandırdığını aklınızda bulundurun, dolayısıyla bunları akıllıca kullanın. Kullanıcılara aktarmak istediğinizin tonunu düşünün ve ona en uygun renk seçin.
Kullanıcıları, cesur, eylem odaklı ve zamana duyarlı kelimeler kullanarak temas kurmaya veya satın alma işlemine davetiye edin, ister istemez yapmaya teşvik edin.
Köprü farklılaşmasını vurgulayın
Kullanıcıların web sayfasında yer alan bağlantıları tıklamasını istersiniz, böylece tanımlanmalarını kolaylaştırabilirsiniz. İyi haber, köprü farklılaşması söz konusu olduğunda yeni şeyler keşfetmek zorunda değilsiniz. Araştırmalar, ortalama web kullanıcısının mavi ve altı çizili metni bağlantı olarak algıladığını ve bunları tıklamayı bildiğini gösteriyor.
İnterneti kullanırken kullanıcı beklentilerinden ve kurulan davranışlarından yararlanarak başarıya ulaşacaksınız. Altı çizili metin ve farklı renkli metin gibi basit görsel ipuçları ilgisini çekecektir.
Madde işaretlerini kullanın
Madde işaretleri, kullanıcılara ihtiyaç duydukları bilgiyi kısa sürede bulmalarına yardımcı olur. Bu sayede dolaşımda bulunmaksızın önemli noktaları belirtebilirsiniz. Üstelik, madde işareti ile birlikte gelen organizasyon ve netlik önermelerinizi kullanıcılar için daha cazip hale getirecektir.
İkonları ve diğer geleneksel olmayan pazarlama araçlarını kullanarak yaratıcı olabilirsiniz.
Görüntüleri akıllıca kullanın.
Gelişmiş kullanıcılar, bir kilometre uzaklıktaki stok fotoğraflarını görebilir ve stok görüntüsüne benzeyen kişisel olmayan, genel görünümlü görüntüleri kullanarak güvenini kaybedebilir. Bu, kullanılan stok fotoğrafları yüksek kalitede olsa bile geçerlidir.
Otantik olarak çıkmış fotoğrafların kullanılması, güven oluşturma olasılığı daha yüksektir. Bir vaka çalışması, dönüşümleri artırabileceğini bile göstermiştir. Bu tür fotoğraflar, markanızı ve hizmetlerinizi maksimum etkiye ulaştırmanıza izin verir.
Ayrıca, görüntüleri kullanma konusunda stratejik olmalısınız. İçeriği zenginleştirmek ve kullanıcıların metin bloklarından görsel bir mola vermek için ilgili sayfaları web sayfanıza yerleştirin.
Başlıklarınızın ustalıkla tasarlanmış ve yazılmış olduğundan emin olun.
Arama motorları genelde diğer içerik türleri üzerinde başlıklara daha fazla önem verir. En iyi başlığı seçin ve web sitenizi daha aranabilir kılmak için öne çıkmasını sağlayın. Başlıklarınız ayrıca kullanıcıları sitede yönlendirmeli ve taramalarını kolaylaştırmalıdır. Doğru okurları çekmek için alakalı anahtar kelimeleri içeriyor.
Tutarlı olun.
Bir sayfadan diğerine yapılan köklü değişiklikler rahatsız edici olabilir ve kullanıcılar kafa karışıklığı yaşayabilir. Aynı web sitesinde oldukları fikrini vermek için fontlarına, aralıklarına, renklerine, düğme stillerine, görüntü kalitesine, illüstrasyon stillerine ve benzerlerine bazı tutarlılıkların olması gerekiyor. Bu ögeler tasarımınıza aynı sayfada veya farklı sayfalar arasında tutarlılık getirmek için bir temaya uymalıdır.
404 kontrolü yapın.
Kullanıcılar, sitenize göz atarken genellikle 404 hata sayfasıyla karşılaşırsa, ihtiyaç duydukları içeriği aramak için başka yerlere gidebilirler. Yavaş yükleme sürelerinde olduğu gibi, 404 hataları son derece sinir bozucu olabilir ve kullanıcıların sitenizdeki yolculuğunu aksatabilir.
Web sitenizin 404 web sitesinde olup olmadığını öğrenmek için Google Web Yöneticisi araçlarını kurup tarama hatalarını kontrol edin. Ayrıca, kullanıcılar 404 sayfaya ulaşırsa onlara bir önceki sayfaya dönme seçeneği verebilirsiniz.
Mobil düşünün.
Web siteniz, kullanıcıların eriştiği ekran türüne bakılmaksızın mobil cihazlara uygun olmalı ve gezinmek kolay olmalıdır. Google ayrıca, mobil cihazlar için optimize edilmemiş web sitelerine ceza vermeye başladı ve yanıt vermeyi daha da gerekli hale getirdi. Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını belirlemek için kullanabileceğiniz ücretsiz araçlar bulunur.
Bu adımları atmanız, web sitenizi daha kullanıcı dostu yapmanıza yardımcı olacaktır. Site ziyaretçilerine hak ettikleri deneyimi verin ve trafiğinizi ve dönüşümlerinizi izleyebilirsiniz.