Logo

Web Sitenizi Yeniletmeden Önce Bilmeniz Gereken İstatistikler


paylaş
Web Sitenizi Yeniletmeden Önce Bilmeniz Gereken İstatistikler

Web sitenizi yeniletmeye karar verdiğinize göre ya eski bir web siteniz var ya da size yeterince kazandıramayan, düzgün çalışmayan ya da kötü görünen bir web siteniz var. Web sitenizi yeniletirken web sitenize gelen müşterilerin beklentilerini bilerek hareket ederseniz uzun yıllar size para kazandırabilecek bir web sitesine sahip olabilirsiniz. Ancak hiçbir araştırma yapmadan ya da profesyonel olmayan birilerine web sitenizi yaptırırsanız yeni web sitenizin de size pek yararı olmayacaktır. Web Sitenizi Yeniletmeden Önce Bilmeniz Gereken İstatistikler yazımızı bu doğrultuda hazırladık, bu bilgiler ışığında yeni web sitenizi yaptırdığınızda farkı göreceksiniz.

Kullanıcıların web siteleriyle nasıl etkileşimde bulunduklarını ve web sitenizde kalmalarını veya sitenizden ayrılmalarını sağlayan şeyleri paylaşan istatistikleri sizin için derledik:

Web Sitenizi Yeniletmeden Önce Bilmeniz Gereken İstatistikler:

1 Özellikle işleme sahipleri yani B2B ürünleri arayan kişiler ürün aramaı veya firma araması yaparken akıllı telefonlar ve tabletleri kullanıyor. Dolayısıyla, web sitenizin mobil cihazlara uygun olduğundan emin olmak çok önemlidir.

2 İçeriğin tüketilmesi için 15 dakika verildiğinde, insanların üçte ikisi sıradan bir şeyden daha güzel tasarlanmış şeyleri okumayı tercih eder. Herkes bir WordPress şablonu kullanabilir, ancak profesyonel web tasarımcılarının daima stratejik olarak hesaba kattığı renk, ton, hedef kitle ve diğer küçük ayrıntıların bolluğunu düşünen eğitimli tasarımcılar ile çalışmalısınız. Profesyonel web tasarımcıları sadece iyi görünen web siteleri tasarlamaz, renklerden yazı karakterlerine kadar kullandıkları her şey daha fazla para kazanmanızı hedefleyecek şekilde kullanılır. Yaptıkları her şeyin bir hedefi var.

3 İçerik / düzen çirkin olursa, insanlara cazip gelmezse web sitenize gelen insanların neredeyse yüzde 40'ı web sitenizden anında çıkmayı tercih edecektir. İçerik ne kadar önemli olursa olsun web siteniz her zaman sade ve şık görünmelidir.

4 İnsanların  %50'sinden fazlası, "kapsamlı iletişim bilgilerinin" birçok şirket web sitesinde eksik olan en önemli unsur olduğunu düşünüyor. Bu ilginç ve önemli bir nokta. Ve aşağıdaki sorunun nedenini açıklıyor.

5 Web sitesi ziyaretçilerinin %44'ü iletişim bilgileri eksikse bir şirketin web sitesini terk edecek. Mümkün olduğunca fazla iletişim bilgisi vermelisiniz. Telefon, e-posta, adres, iletişim formu, canlı destek ve bu bilgiler her sayfaya girildiğinde görülmeli.

Aşağıdaki istatistikler, kullanıcı deneyiminin derinliklerine dalış yaparak, kitlenizin başlarına ve ne aradığına, sitenizdeki tecrübelerinden hangisinin daha olumlu geçmesine neden olacağını gösterecektir.

6.  Resimler yüklenmiyorsa ya da yüklenmeleri uzun sürüyorsa insanların %40'ı web sitenizden çıkacaktır. Çoğu işletme, web sitelerini oluştururken yükleme zamanını düşünmez, ancak açıkça önemli bir ayrıntıdır. İnsanların bu günlerde çok az sabrı ve sıfır dikkat süreleri var. Aciliyet çağında yaşıyoruz ve çabucak sonuç alamazlarsa sitenizi terk edeceklerdir. Bu nedenle, Adobe Photoshop gibi bir program kullanarak resimlerinizin her birini sıkıştırmak ve optimize etmek çok kritik bir noktadır. Evet, resminizin kalitesini düşürür ancak resim boyutunu daha büyük ve daha zor indiren coğrafi etiketler gibi önemsiz meta verilerden de çıkarılır. Tüm dosya boyutları 500 KB veya daha az olmalıdır; 1 mb biraz fazla büyük gelecektir. Aşamalı JPEG görüntüleri (tamamen indirilene kadar soldurma görüntüleri) de kullanmanız gerekir; böylece kullanıcılar yükleneceğini bilir. Sitenin çalıştığını bilir ve size daha fazla zaman kazandırır / kullanıcılar sabrını en kısa sürede kaybetmez.

7. Bir şirket sitesine bir tavsiye sitesi aracılığıyla ulaştıktan sonra, ziyaretçilerin %36'sı ana sayfaya ulaşmak için şirketin logosunu tıklatacaktır. Bu, "web dili" olarak adlandırılanla ilgilidir. İnsanlar web sitelerini belli beklentilerle gezerler. Bunlardan birisi web sayfalarınızın herhangi birinin üzerinde şirketinizin logosunu tıklayarak ana sayfaya geri döneceklerini düşünmeleridir. Anlaşılan bir işlev veya eylem ya da bugüne kadar öyle alıştıkları için böyle yapıyorlar. Eğer onları ana sayfaya götürmezse, kullanıcılarınız hayal kırıklığına uğrayabilir veya kafaları  karışabilir.

8. Bir şirket sitesine bir tavsiye sitesi aracılığıyla ulaştıktan sonra, ziyaretçilerin %50'si kendilerini yönlendirmek için gezinme menüsünü kullanacaklardır. Kusursuz bir şekilde işlev gören ve anlaşılması kolay bir menüye sahip olmak oyunun kuralıdır. Web sitenizi yeniden tasarlarken, navigasyonun basit olduğundan ve sorunsuz bir şekilde çalıştığından emin olun. Oldukça basit bir kavram ama göz ardı edilmemelidir.

9. Bir şirketin ana sayfasında olunca, ziyaretçilerin %86'sı o şirketin ürünleri / hizmetleri hakkında bilgi görmek istiyor ve web sitesi ziyaretçilerinin yaklaşık %50'si sitenin diğer bölümlerine bakmadan önce bir şirketin ürün / hizmet sayfasını kontrol ediyor. Bu, bilmek için inanılmaz faydalı bir istatistiktir. Bu bilgi sayesinde, artık ziyaretçilerinizin ana sayfanızda ve navigasyon menüsü öğelerinizden birinde bu bilgiyi belirgin hale getirerek ziyaretçilerin ürünlerinizi ve / veya hizmetlerini bulmalarını kolaylaştırmanız gerektiğini biliyorsunuz demektir.

10.Bir şirketin ana sayfasında yer alan ziyaretçilerin %64'ü şirketin iletişim bilgilerini görmek istiyor ve %52'si "bize ait" bilgi görmek istiyor.  Bunlar aynı zamanda harika çerezler. Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin ana sayfada ve menüde ön ve merkez olduğundan emin olmanın yanı sıra, iletişim bilgileriniz ve "bize ait" de olmalıdır.

Düşünceli, stratejik, estetik açıdan hoşnut duyarlı bir web tasarımının mutlaka olması gereken ihtiyacını gösteren birkaç ilgi çekici istatistik bilgilerini sizinle paylaştık. Genel hedefimiz sizi bir web tasarımcısı gibi düşünmeye davet etmektir. "Bu bilgileri ben ne yapacağım, web sitesini ben değil tasarımcı yapacak." diye düşünebilirsiniz. İşte burada neden iyi bir tasarımcı seçmeniz gerektiği ortaya çıkıyor. Bir tasarımcı sadece resimler koyarak renkleri seçmez tüm bu istatistikleri göz önünde bulundurur.  Aslında, temel bilgilerinizi bilmenizi ve profesyonellerin geri kalanı ilgilenmesine izin vermenizi öneririz. En iyi yaptığınıza odaklanmanızı ve bizim gibi web geliştiricilerinden, en iyi yaptığımız işi yapmamıza emanet etmenizi istiyoruz. Her şey güven, profesyonellik ve memnuniyete dayalı sağlıklı bir ortaklık ile ilgilidir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.

444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Web Sitenizi Yeniletmeden Önce Bilmeniz Gereken İstatistikler yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: web geliştirme yeniden web tasarım web sitesi yenileme web tasarım

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar