İnegöl Web Tasarım
Bir web sitesi yaptırmaya karar verdiniz ve az para ödemek için herhangi bir web tasarımcıyla çalışmayı düşünüyorsunuz.
Yapılan araştırma sonucunda alıcıların; kalite, hizmet, seçim ya da özelliklere göre fiyatı daha etkili olduğu görüldü. Peki bu ne kadar doğru? Ürün Fiyatları Pazaryeri Satışlarını Ne Kadar Etkiler?
Fiyat, bir çevrimiçi pazaryerinin başarısı için her şey değildir ancak satın alma kararında önemli bir rol oynamaktadır. Fiyat müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir unsur haline geldi ve alıcıların en iyi fırsatları bulduğunu hissetmeleri için ortak bir yol haline geldi.
Müşteriler, bir mağazada ürünü göreseler bile hemen telefonlarını açarak birçok web sitesinde ürünün fiyatını karşılaştırıyorlar ve ürünü hangi web sitesinde daha ucuza bulurlarsa oradan almayı tercih edebilirler. Mağaza içi alışveriş yapanların üçte ikisi, satın almadan önce telefonlarından fiyatları mutlaka kontrol edecektir.
Best Buy Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Hubert Joly, bir röportajda, "Amacımız rekabetçi bir fiyat sunmaktır. Fiyat yüzünden bir müşteri kaybetmek istemiyoruz. Ancak en düşük fiyatı sunmak gibi de bir yaklaşımımız yok. Sadece bir ürünü olduğundan çok fazlasına satmak istemiyoruz. " diyor.
Fiyat müşterilerin, satın alma kararında dikkate aldığı tek unsur değil, ancak diğer her şey eşitse (hizmet ve derecelendirme gibi) adil fiyat sunmak, onların başka bir web sitesine gitmelerini engelleyecektir. Uzun yıllar boyunca, Amazon'un neredeyse her üründe en düşük fiyatı sunacağı biliniyordu. Amazon müşterileri ile oluşturduğu güvence sayesinde, her zaman en düşük fiyat gerektirmez; sadece adil bir fiyat gerektirir.
Rekabetten bahsederken, pazaryerine çok sayıda satıcı gönderilmesi, doğal olarak bir fiyat savaşı yaratacak bir ortam oluşturacaktır.
Daha fazla satıcı, benzer kategorilere girdikçe anlaşmayı kazanmak için fiyat rekabeti ile maliyetleri düşürmeye çalışacaklar.
Ürün çeşitliliğinizi genişlettiğinizde, yalnızca alıcılarınız tarafından seçilebilecek daha fazla seçenek ( pazarın başarısı için kritik bir bileşen ) değil aynı zamanda birden çok satıcı tarafından sunulan mallarla ilgili daha iyi anlaşmalara yol açması değil. Benzer kategorilerdeki güçlü satıcılara çeşitli yatırım yapın ve müşterinin deneyimini geliştirin.
Örnek olay: Darty
Fransız perakendeci Darty, adil fiyatlandırma yöntemiyle değer vermeye adanmıştır, 40 yılı aşkın süredir fiyat konusunda belli sınırlamalar koyarlar.
Anlaşma üç maddeye dayanıyor:
Darty'de birden fazla teklif başlatmak, organizasyonun teklif sayısını artırmasına ve aynı ürün için satıcıların rekabet etmesine izin vermesini sağladı. Bu, fiyatı aşağı çekti ve müşterilerin, fiyatlar belirlendiğinde desteğe dayalı olarak farklılaştırmaya çalışan satıcılardan yüksek düzeyde bir müşteri hizmetine erişmelerini sağladı.
Açıkçası, adil fiyatlandırma önemlidir ancak her şey değildir. Başarılı bir pazaryeri stratejisi için kuruluşlar ayrıca aşağıdakileri de yapmalıdır:
Tüm perakendeciler ne istiyor? Asla satışı kaçırmamak istiyorlar. Bir pazaryeri, cevapsız satışları en aza indirgemek için geniş ürün yelpazesine ve uygun fiyatlara sahiptir.
Ürün Fiyatları Pazaryeri Satışlarını Ne Kadar Etkiler? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler:
Yorumlar