Web Sayfası Hazırlama Ankara
Web sitenizi güncellemek iyi bir uygulamadır ve bir web sitesini çalıştırmanın bir parçasıdır.
Sitenize gelen ancak daha sonra herhangi bir işlem yapmadığınız mevcut veya potansiyel müşterileri ne sıklıkta görüyorsunuz? Sayfalarınızın etrafında biraz geziyorlar, birkaç şeyi inceliyorlar, sonra hiçbir şey almadan ya da hiçbir işlem yapmadan çıkıyorlar. Bu müşteriyi, gerçekte almak istedikleri hizmeti gerçekleştirmek için sayfanıza nasıl geri getirebilirsiniz? Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi işte burada işimize yarayacak.
Eminiz daha önce reklamları yeniden hedefleyenleri gördünüz. Geçen gün neredeyse satın aldığınız ayakkabıları gösteren Facebook özet akışındaki reklamlar veya iki hafta önce baktığınız apartmanlardan birinin postası şimdi Instagram özet akışınızda sihirli bir şekilde göründü.
Müşterileri sayfanıza veya ürününüze geri çekmek için yeniden hedefleme yöntemini kullanabilirsiniz.Yetişkinlerin yaklaşık %70'inin en az bir sosyal ağ üzerinde etkin olduğu bir ortamda sosyal medyanın sürecin önemli bir rolü vardır.
Bu yazıda, yeniden hedeflemenin nasıl yürüdüğünü ve hedef kitlenizin ayarlarıyla yeniden hedefleme seçenekleri sunan platformları inceleyeceğiz.
Ama önce, temelleri ile başlayalım.
Dijital pazarlama bağlamında yeniden hedefleme, İnternet reklamcılığınızı, web sitenizi daha önce ziyaret etmiş veya daha önceki İnternet işlemlerine dayanan bir yol gösterici veya müşteri olarak veritabanınızda zaten bulunan kişilere ulaşmak için hedefleme sürecidir.
İnsanları, kurduğunuz arka uç veri toplama yöntemlerine ve her bir platforma bağlı olarak bir dizi ölçüt ve etkinlik temelinde yeniden hedefleyebilirsiniz.
Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi
Yeniden hedefleme konusunda iki ana seçenek vardır: piksel tabanlı ve liste tabanlı. Şimdi ikisine de bir göz atalım.
Piksel tabanlı yeniden hedefleme, bu kişinin görüntülediği sayfaları ve ürünleri izlemek için göze batmayan bir JavaScript parçasını (bir çerez olarak da bilinir) bir kullanıcının web tarayıcısına yerleştirir. Çerez, daha sonra, reklamveren tarafından seçilen reklam ağlarına, o kullanıcının göz attıklarına dayalı olarak belirli reklamlar sunması için uyarır.
Reklamlar, bir müşterinin bir web sitesini en son ziyaret etmesini izleyen 30 gün boyunca yayınlanabilir.
Artıları
Eksileri
Listeye dayalı yeniden hedefleme, potansiyel veya mevcut müşterilerinizin yüklediğiniz e-postaların bir listesini kullanır. Seçtiğiniz platform, daha sonra, ağdaki aynı e-posta adresini kullanan kullanıcıları belirler ve özellikle bu kullanıcılar için reklamlar gösterir
Farklı işlemlere dayalı birden fazla liste oluşturabilir ve süresi dolmaz.
Artıları
Eksileri
Yeniden hedefleme, kullanıcılara, görüntüledikleri ürünleri veya sayfaları hatırlamanızı sağlar; bu da daha sonra onları satın alma hunisinden daha ileri gitmeye teşvik edebilir.
Ayrıca, işletmenizle alakalı ürünleri, özellikleri veya duyuruları insanların ilgisini çekerek farkındalık yaratmak için de kullanılabilir.
Bir sosyal medyayı yeniden hedefleyen kampanyanın avantajı, kullanıcıların reklamın gerçek bir hesaptan olduğunu görmeleridir. Bu, kullanıcıları iyi bilinen platformlarda içeriğinizi paylaşmaya, yanıtlamaya ve tartışmaya teşvik etmeye yardımcı olabilir.
Sosyal medya platformları çeşitli yeniden hedefleme seçenekleri sunar. Ücretli sosyal yeniden hedefleme kampanyanızı tasarlamanıza yardımcı olması için bunları aşağıda listeledik.
Özel kitleler. Göz önüne almanız gereken birkaç seçenek vardır.
Twitter'da kullanabileceğiniz üç kitle türü arasından seçim yapın.
LinkedIn, reklam verenlerin web sitesinde ziyaretçileri sitenizde ziyaret ettikleri sayfalara dayalı olarak bölümlere ayırmalarına olanak tanıyan web sitesi yeniden hedefleme sunuyor.
LinkedIn'in işlemi daha sonra, reklam içeriğini yeniden etkinleştirmek istediğiniz ziyaretçiye uyarlamaktadır. Aynı zamanda, alıcıların yolculuğu boyunca rehberlik ederek daha fazla potansiyel müşteriyi dönüştürmeye yardımcı olur.
YouTube'un "Video Yeniden Pazarlaması", videolarınız, TrueView reklamlarınız veya YouTube kanalınızla gerçekleştirdikleri geçmiş etkileşimlerine dayanarak izleyicilere ulaşır.
Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Yorumlar