Logo Web Tasar覺m

Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi


paylaş
Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi

Sitenize gelen ancak daha sonra herhangi bir işlem yapmadığınız mevcut veya potansiyel müşterileri ne sıklıkta görüyorsunuz? Sayfalarınızın etrafında biraz geziyorlar, birkaç şeyi inceliyorlar, sonra hiçbir şey almadan ya da hiçbir işlem yapmadan çıkıyorlar. Bu müşteriyi, gerçekte almak istedikleri hizmeti gerçekleştirmek için sayfanıza nasıl geri getirebilirsiniz? Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi işte burada işimize yarayacak.

Eminiz daha önce reklamları yeniden hedefleyenleri gördünüz. Geçen gün neredeyse satın aldığınız ayakkabıları gösteren Facebook özet akışındaki reklamlar veya iki hafta önce baktığınız apartmanlardan birinin postası şimdi Instagram özet akışınızda sihirli bir şekilde göründü.

Müşterileri sayfanıza veya ürününüze geri çekmek için yeniden hedefleme yöntemini kullanabilirsiniz.Yetişkinlerin yaklaşık %70'inin en az bir sosyal ağ üzerinde etkin olduğu bir ortamda sosyal medyanın sürecin önemli bir rolü vardır.

Bu yazıda, yeniden hedeflemenin nasıl yürüdüğünü ve hedef kitlenizin ayarlarıyla yeniden hedefleme seçenekleri sunan platformları inceleyeceğiz.

Ama önce, temelleri ile başlayalım.

Yeniden hedefleme nedir?

Dijital pazarlama bağlamında yeniden hedefleme, İnternet reklamcılığınızı, web sitenizi daha önce ziyaret etmiş veya daha önceki İnternet işlemlerine dayanan bir yol gösterici veya müşteri olarak veritabanınızda zaten bulunan kişilere ulaşmak için hedefleme sürecidir.

İnsanları, kurduğunuz arka uç veri toplama yöntemlerine ve her bir platforma bağlı olarak bir dizi ölçüt ve etkinlik temelinde yeniden hedefleyebilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi 

Yeniden hedefleme nasıl işliyor?

Yeniden hedefleme konusunda iki ana seçenek vardır: piksel tabanlı ve liste tabanlı. Şimdi ikisine de bir göz atalım.

Piksel tabanlı

Piksel tabanlı yeniden hedefleme, bu kişinin görüntülediği sayfaları ve ürünleri izlemek için göze batmayan bir JavaScript parçasını (bir çerez olarak da bilinir) bir kullanıcının web tarayıcısına yerleştirir. Çerez, daha sonra, reklamveren tarafından seçilen reklam ağlarına, o kullanıcının göz attıklarına dayalı olarak belirli reklamlar sunması için uyarır.

Reklamlar, bir müşterinin bir web sitesini en son ziyaret etmesini izleyen 30 gün boyunca yayınlanabilir.

Artıları

  • Zamanlı
  • Davranış temelli
  • Sitenizdeki belirli bir sayfaya özeldir

Eksileri

  • Kullanıcı 30 günden fazla süreyle sitesinde bulunmadığında süresi dolan reklamları yeniden hedefleme nedeniyle herhangi bir zamanda kampanyadaki daha az sayıda kişiye ulaşabilir
  • JavaScript'i pek çok sayfada uygulamak için karmaşık veya zaman harcayabilir

Liste tabanlı

Listeye dayalı yeniden hedefleme, potansiyel veya mevcut müşterilerinizin yüklediğiniz e-postaların bir listesini kullanır. Seçtiğiniz platform, daha sonra, ağdaki aynı e-posta adresini kullanan kullanıcıları belirler ve özellikle bu kullanıcılar için reklamlar gösterir

Farklı işlemlere dayalı birden fazla liste oluşturabilir ve süresi dolmaz.

Artıları

  • Müşterilerin geçmişte yaptıkları eylemlere dayalı olarak hangi listede kimin yer aldığını seçtiğinizden bu yana daha fazla özelleştirme yapılmasına izin verir

Eksileri

  • Farklı e-postalara sahip kullanıcıların platformlar arasında kullanılma olasılığı.
  • Elle listeleri yönetmekten dolayı daha az zaman alır.

Neden yeniden hedef koymayı önemsemelisiniz?

Yeniden hedefleme, kullanıcılara, görüntüledikleri ürünleri veya sayfaları hatırlamanızı sağlar; bu da daha sonra onları satın alma hunisinden daha ileri gitmeye teşvik edebilir.

Ayrıca, işletmenizle alakalı ürünleri, özellikleri veya duyuruları insanların ilgisini çekerek farkındalık yaratmak için de kullanılabilir.

Bir sosyal medyayı yeniden hedefleyen kampanyanın avantajı, kullanıcıların reklamın gerçek bir hesaptan olduğunu görmeleridir. Bu, kullanıcıları iyi bilinen platformlarda içeriğinizi paylaşmaya, yanıtlamaya ve tartışmaya teşvik etmeye yardımcı olabilir.

Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi

Sosyal medya platformları çeşitli yeniden hedefleme seçenekleri sunar. Ücretli sosyal yeniden hedefleme kampanyanızı tasarlamanıza yardımcı olması için bunları aşağıda listeledik.

Facebook ve Instagram yeniden hedefleme

Özel kitleler. Göz önüne almanız gereken birkaç seçenek vardır.

  • Kişi listesi - Facebook veya Instagram'da bu müşterilere bağlanmak için CRM sisteminizdeki veya müşteri iletişim listenizdeki verileri kullanır
  • Web sitesi ziyaretçileri - Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları temel alarak özel bir kitle oluşturmak için Facebook Pixel'i (daha önce bahsedilen JavaScript koduna benzer şekilde) ekler . Web sitesi trafik verileri, kullanıcılara web sitenizde ilgi gösterdikleri şeyler için reklam göstermek için kullanılabilir
  • Uygulama kullanıcıları - Oyununu kullanan kullanıcıları, bir oyuna geri dönmelerine veya satın alımda ilgisini çekebilecek öğeleri görüntülemelerine ilham vermek için onları hedeflemek için Facebook pikselini kullanır
  • Dinamik Reklamlar - Bunlar, web sitenize veya uygulamanızla zaten ilgilenen kişilere ürün tanıtmak için kullanılabilir. Ürün kataloğunuzu Facebook'a veya Instagram'a yüklemeniz ve kampanyayı bir kez kurmanız gerekir; bu, her bir ürün için doğru kişileri bulmak ve onlara baktığında satın almadıkları öğeleri hatırlatmak için sürekli çalışacaktır.

Twitter yeniden hedefleme

Twitter'da kullanabileceğiniz üç kitle türü arasından seçim yapın.

  • Listeler - Mevcut müşterilerin veya Twitter adlarının e-postalarına dayanan ilgili etkilenenleri hedeflemek için kullanılabilirler
  • Web - Twitter web sitesi etiketini veya Twitter'ın Resmi Reklam Programı'nı kullanarak sitenizi ziyaret eden kişileri hedefleyin
  • Mobil uygulamalar - Dönüşüm izlemeyi kullanarak bir yükleme veya kaydolma gibi mobil uygulamanızda bir işlem gerçekleştiren kullanıcıların gruplarına ulaşın

LinkedIn yeniden hedefleme

LinkedIn, reklam verenlerin web sitesinde ziyaretçileri sitenizde ziyaret ettikleri sayfalara dayalı olarak bölümlere ayırmalarına olanak tanıyan web sitesi yeniden hedefleme sunuyor.

LinkedIn'in işlemi daha sonra, reklam içeriğini yeniden etkinleştirmek istediğiniz ziyaretçiye uyarlamaktadır. Aynı zamanda, alıcıların yolculuğu boyunca rehberlik ederek daha fazla potansiyel müşteriyi dönüştürmeye yardımcı olur.

 

YouTube yeniden hedefleme

YouTube'un "Video Yeniden Pazarlaması", videolarınız, TrueView reklamlarınız veya YouTube kanalınızla gerçekleştirdikleri geçmiş etkileşimlerine dayanarak izleyicilere ulaşır.

En iyi uygulamaların yeniden hedeflenmesi

Genel bilgiler

  • Hedeflenen bir kullanıcının reklamınızı görme sayısını sınırlamak için reklamlarınıza bir sıklık sınırı koyun. Bu yaklaşım, potansiyel bir müşterinin sıkılması riskini ortadan kaldırmanıza yardımcı olur.
  • Mesajlarınızı ve reklam öğenizi geliştirdiğiniz listelerle ve müşterilerinizin satış hunisindeki yerleri ile hizalayın.
  • İnsanları rahatsız edebilecek reklamlar sunmadığınızdan emin olarak, bir satın alma işlemi gerçekleştirmeyi fiilen takip eden kullanıcıların etiketini kaldırmak için bir yanma kodu kullanın (yanık piksel kullanın).
  • Reklam öğenizi döndürün ve A / B testleri gerçekleştirin.

Facebook ve Instagram

  • Hedefinizi doğru insanlara ulaşmak için bölümlere ayırmak için mümkün olduğunca çok veri ekleyin.
  • Verileri, Facebook tarafından kabul edilen veri türlerine göre sütunlara ayırın.
  • Facebook pikseli ve Uygulama etkinliklerine doğru ürün kimlikleri ekleyin.

LinkedIn

  • Kitlenize açık ve benzersiz bir şekilde isim verin.
  • Yeniden hedefleme kampanyanızın hedefleriyle hizalanacak bir URL kuralı seçin.
  • 24 saat sonra belirlenen kitle segmentlerinizin "Doğrulanmış" etiket durumunu kontrol edin.
  • Ölçeklendirmeyi, erişmeyi ve alakalılığı sağlamak için kampanyanızı çeşitlendirin.

YouTube

  • Hedeflemenizi konular, ilgi alanları, anahtar kelimeler, demografik bilgiler gibi belirli kategorilerde hassaslaştırın.
  • Yeniden pazarlama kampanyanızı oluştururken çeşitli reklam biçimlerini kullanın.
  • Kampanyanızı optimize etmek için performans metriklerine bakın.
  • Hedeflemenizi özelleştirmek için yeniden pazarlama listelerinizi birleştirin.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamlarının Yeniden Hedeflenmesi  yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

 

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar