Logo Web Tasar覺m

SEO Terimleri Sözlüğü


paylaş
SEO Terimleri Sözlüğü

Arama motoru optimizasyonu, herhangi bir uzman endüstri gibi kendi benzersiz terminoloji, tanımlar ve kısaltmalar grubuna sahiptir. SEO Terimleri Sözlüğü ile SEO araştırmaları yaparken bilmediğiniz bir terimle karşılaşırsanı artık sorun yaşamayacaksınız. Yazımızı favorilerinize ekleyin ve her ihtiyacınız olduğunda açarak istediğiniz terimlere bakın.

Bu SEO sözlüğü, duymanız muhtemel en yaygın terimlerin 200'ünden fazlasını derlemektedir ve kesinlikle SEO kariyeriniz sırasında bilmeniz gerekecektir.

 

AJAX

Eşzamansız JavaScript ve XML, bir web sayfasını, bir sunucudan bu sayfayı yeniden yüklemeden dinamik olarak değiştirmek için bilgi gönderip almasını sağlayan bir programlama türüdür.

Algoritma

Verileri almak ve bir sorgu için sonuç sunmak için arama motorları tarafından kullanılan karmaşık bir bilgisayar programı. Arama motorları , bir dizi sıralama faktörü ve sinyaline dayanan bir sonuç sayfası aracılığıyla sıralanan web sayfalarını göndermek için algoritmalar kombinasyonunu kullanır.

Algoritma Değiştirme

Bazı algoritmik değişiklikler tamamen fark edilmemektedir. Bununla birlikte, büyük bir algoritmik değişikliğin etkisi genellikle oldukça hızlı bir şekilde görülebiliyor, ancak değişiklik bazen tamamen yayılmak birkaç hafta alıyor. Algoritmik değişiklikler üç biçimdedir:

  • Algoritma Güncelleme: Arama motoru mevcut bir algoritmanın bazı sinyallerini değiştirir.
  • Algoritma Yenileme: Arama motoru, geçen seferki aynı sinyalleri kullanarak mevcut bir algoritmayı yeniden çalıştırır.
  • Yeni Algoritma: Arama motoru, arama kalitesini artırmak için yeni bir algoritma ekler. Örneğin: Google Panda, Google Penguen.

Alt Öznitelik

Bir görüntünün içeriğini anlamak için arama motorları ve ekran okuyucuları ( görme engelli insanlar için) tarafından kullanılan bilgileri sağlayan HTML kodu.

Ayrıca: Alt Metin olarak da bilinir.

Analitik

Tarihsel olarak neyin çalışıldığına (ya da değil) dayalı olarak gelecekteki eylemleri gerçekleştirmek için verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak için bilim.

Ayrıca bkz: Google Analiz

Bağlantı metni

Bir linkin tıklanabilir kelimeleridir. Bu metin, web sayfasının veya web sitesinin bağlantılı olduğu hakkında insanlara ve arama motorlarına bağlamsal bilgi sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Örneğin, ziyaretçilerinizi Arama Motorları Dergisi'ne göndermek için bir bağlantı oluşturuyorsanız  , "Arama Motoru Dergisi", çapa metnidir.

Yapay Zeka (AI)

Bilgisayar, insan zekası gerektiren görevleri yerine getirir. Bir dizi programlanmış kural (algoritma gibi) izlemek yerine, bir AI bilgisayar sistemi temelde öğrenen bir dijital beyindir. AI da insan müdahalesi olmaksızın kararlar alabilir ve uygulayabilir.

Yetki

Arama motorlarının sinyal kombinasyonu, sıralamada web sitelerini ve web sayfalarını değerlendirmek için kullanır.


B

B2B

İşletmeler arası işin kısaltmasıdır yani işletmeden işletmeye satış. B2B SEO'da satın alma döngüsü daha uzundur, ürün ve hizmetler daha pahalıdır ve izleyici profesyonel karar vericidir.

B2C

İşletmeden müşteriye satış kısaltmasıdır. B2C SEO'da satın alma döngüsü genelde daha kısadır (yine de sanayiye göre değişir), ürün ve hizmetler (çoğunlukla) daha ucuzdur ve tüketiciler izleyicidir.

backlink

Gelen ya da geri bağlantı. Web sitenizin bağlantısının farklı web sitelerinde kullanılmasıdır. İnsanlar bir web sitesine bakarken sizin adresinizi görür ve tıklarlar böylece sizin web sitenize gelmiş olurlar.

Baidu

Çin'in en popüler arama motoru Baidu Ocak 2000'de Robin Li ve Eric Xu tarafından kuruldu.

Bing

Microsoft'un arama motorunun adı. Bing, Microsoft Live Search yerine (daha önce MSN Search ve Windows Live Search) Haziran 2009'da başlatıldı. Bing, 2010 yılından bu yana Yahoo'nun organik arama sonuçlarını Microsoft ve Yahoo'nın Temmuz 2009'da yaptığı bir arama anlaşmasının bir parçası olarak güçlendirdi.

Kara kutu

Zayıf bir şekilde anlaşılan karmaşık bir bilgisayar programı. Girdi ve çıktılar gözlemlenebilir ancak gizli niteliğinden dolayı sürecin kendisine hiçbir erişim yoktur. Örneğin, Google'ın algoritması kara bir kutudur.

Siyah şapka

Google'ın Web Yöneticisi Yönergelerine aykırı olan riskli taktikler.

 

Blog

En son içeriği en üstte olmak üzere, kronolojik sırayla sıralanmış bir yayın yayın. İçerik, kişisel veya kurumsal menfaatleri yansıtır ve bir kişi veya bir grup katılımcı tarafından yazılabilir. Bloglara başlangıçta web günlükleri veya web günlükleri deniyordu. Bununla birlikte, "web günlüğü" aynı zamanda bir sunucunun günlük dosyalarını da içerebileceğinden terim kafa karıştırıcıydı. Bu karışıklıktan kaçınmak için "blog" kısaltması hazırlandı ve ortak bir terim haline geldi.

Hemen Çıkma Oranı

Web sitesinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden ayrılan web sitesi ziyaretçileri yüzdesi. Hemen çıkma oranları, endüstriye ve nişe göre geniş aralıktadır. Hemen çıkma oranı potansiyel içerik veya web sitesi sorunlarını gösterse de, Google'a göre doğrudan bir sıralama faktörü değildir.

Bot

Bakın: Paletli, Googlebot

Markalı Anahtar Kelime

Bir kullanıcının sorgusu, belirli bir şirketin veya markanın tam eşleşmesini veya varyasyonunu içerdiğinde. Örneğin, "Search Engine Journal", "SEJ", "SearchEnginejournal.com" ve "Search Engine Journal SEO 101 Kılavuzu" markalı anahtar kelimelerin birkaç örneğidir.

İçerik haritası

Kullanıcıların bir web sitesi içinde nerede olduklarını kolayca bulmalarına yardımcı olan bir gezinme öğesi.

Bakınız: Web Sitesi Dolaşımı

Kırık link

404'e götüren bir bağlantı bulunamadı. Genellikle, bir bağlantı şu durumlarda kesilir:

  • Bir web sitesi çevrimdışı duruma geçer.
  • Yönlendirme yapmadan bir web sayfası kaldırılır.
  • Hedef URL, yönlendirmeyi uygulamadan değiştirilir.

C

Önbellek

Gelecekteki sayfa yükleme sürelerini azaltmak için görüntüler gibi web içeriğini geçici olarak saklar.

Önbellek Sayfası

Bir web sayfasının, bir arama motorunun en son tarandığında göründüğü anlık görüntüsü.

Kanonik URL

Yinelenen içeriği azaltmak için birden çok URL'de aynı veya benzer içeriğe sahip olduğunda, tercih edilen bir web sitesi URL'sini belirten bir HTML kod öğesi.

ccTLD

Bir ülke kodu üst düzey alan adı. Örneğin, Birleşik Krallık'taki bir şirketin, www.örnek.com.tr adlı bir alan adı olur; burada tr, ccTLD'dir.

Bait'i tıklayın

Kullanıcıları tıklamaya teşvik etmek için tasarlanan içerik, genellikle başlıkları yanlış yönlendirerek veya kasıtlı olarak yanıltıcı hale getirerek yayıncılar tarafından reklam geliri kazanabilir.

Tıklama Oranı (TO)

Kullanıcıların bir organik arama sonucunu tıklama oranı (yüzde olarak ifade edilir). Bu, toplam organik tıklama sayısının toplam gösterim sayısına bölünmesiyle 100 çarpılarak hesaplanır.

Gizleme

İnsanlara ve arama motorlarına farklı içerik veya URL'ler gösteriliyor. Google'ın Web Yöneticisi Yönergelerinin ihlali.

CMS

İçerik Yönetim Sistemi için Destek. İnsanların dijital varlıkları oluşturmasına, yüklemesine ve yönetmesine olanak tanıyan web tabanlı bir uygulama.

Eş Citation

İki web sitesinin (veya web sayfalarının) bir üçüncü taraf web sitesi tarafından ne sıklıkta bahsedildiğini, ilk iki nesne birbirine bağlanmamasına ya da birbirine referans vermemesine rağmen. Bu, arama motorlarının konu benzerliğini oluşturabileceği bir yoldur.

Örneğin, Arama Motoru Dergisi'ni ve Arama Motoru Yuvarlak Masanın birbirine asla bağlanmadığını veya bahsetmediğini düşünün. Bununla birlikte, diğer web siteleri ve bloglar büyük olasılıkla SEJ ve SER'i popüler arama motorları haber yayınlarının listelerinden belirtiyor olacaktı.

 

Spam'i Yorumla

Blog'unuza gelen ilgisiz ve saçma yorumlar.

Yarışma

İki tür rekabet vardır:

  • Doğrudan Rakipler: Benzer ürünleri ve / veya hizmetleri satan şirketler aynı ihtiyaçları karşılar ve çevrimiçi ve çevrimdışı benzer bir kitleyi hedeflemektedir.
  • SEO Yarışmacılar:  Aynı anahtar kelimeler ve organik arama görünürlüğü için mücadele eden şirketler, ancak farklı ihtiyaçları ve / veya kitleyi hedefleyen benzersiz ürünler veya hizmetler.

 

içerik

  • Bir kitleye dağıtılacak ve bunlarla ilgili olarak verilen bilgiyi ifade eden kelimeler, resimler, videolar veya sesler (veya bunların herhangi bir kombinasyonu).
  • Google'ın en önemli iki faktöründen biri (bağlantılarla birlikte). Arama motorları, faydalı, bilgilendirici, değerli, güvenilir, benzersiz ve daha iyi trafik ve görünürlük içeren ilgi çekici içeriği ödüllendirmek istemektedir.

"İçerik Kral"

Konuşmacılar tarafından popüler SEO (ve dijital pazarlama) yayınlarıyla ilgili konferans ve yazarlar tarafından genellikle kullanılan bir ifade. Bu bağlamda, "içerik kraldır" genellikle, içeriğin herhangi bir SEO, dijital pazarlama veya iş başarısı için esastır anlamına gelir.

Bu ifade aslında 3 Ocak 1996'da yayınlanan "İçerik Kral" adlı bir Bill Gates makalesine dayanıyor.

 

dönüştürme

Bir kullanıcı bir web sitesinde istenen işlemi tamamladığında. Dönüşüm örnekleri şunları içerir:

  • Bir satın alma işlemini tamamlama.
  • Bir alışveriş sepetine ürün ekleme.
  • Formu tamamlama (örn. Demoyu talep etme, bir web seminerine / etkinliğe kaydolma).
  • Premium içeriği indirme (ör. E-kitap, teknik inceleme).
  • Bir e-posta bültenine abone olun.
  • Video görüntüleri.

Dönüşüm oranı

Web sitesi kullanıcılarının istenen işlemi tamamladığı oran (yüzde olarak ifade edilir). Bu, toplam dönüşüm sayısını trafik ile bölüp 100 çarpılarak hesaplanır.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO)

Bir web sitesinde gerçekleşen dönüşümlerin sayısını veya kalitesini artırma süreci. Bazı popüler CRO taktikleri, web sitesi tasarımı, kopyalama, resim, fiyat, harekete geçirici mesajlaşma ve mesajlaşma değişikliklerini test etmektir.

bağıntı

İki veya daha fazla element arasında bir ilişkinin ne derece olduğunu. Genellikle SEO araştırmasında algoritmaların kara kutu niteliğinden dolayı arama sıralamalarındaki değişkenlerin ilişkilerini çıkarmak için kullanılır. Bununla birlikte, korelasyon ≠ nedenselliğini her zaman unutmayın.

Tarama Bütçesi

Arama motorlarının belirli bir süre boyunca bir web sitesinden tarayabileceği ve taramak istediği toplam URL sayısı.

Önerilen Kaynaklar:

Tarama Hatası

  • Bir arama motoru botunun tarayamadığı URL'ler.
  • Durum kodu hatası döndüren URL'ler.

Paletli

Bir program arama motorları webi taramak için kullanırlar. Botlar, bilgi toplamak ve bir arama motorunun dizinini eklemek veya güncellemek için web sayfalarını ziyaret etmektedir.

Ayrıca bilinir: Bot, Spider, Web Paletli

Emekleme

Bir arama motorunun dizininde web sayfalarını güncellemek, eklemek ve organize etmek için milyarlarca kamu web sayfasından bir paletli kullanarak bilgi toplama süreci.

CSS

Basamaklı Stil Sayfaları, HTML öğelerinin (ör. Renk, yazı tipleri) web sayfalarında nasıl görünmesi gerektiğini ve farklı cihazlarda görüntülendiğinde nasıl uyum sağladığını açıklar.

Müşteri yolculuğu

Bir ihtimalin bir markaya maruz kaldığı veya bir markayla olan potansiyel anlarının (veya temas noktalarının) tümü. Bu etkileşimlerin tümü, muhtemelen müşteriyi, müşteriyi veya abone olmasını ikna etmek, etkiliyor ve bu ihtimali dönüştürmek için tasarlanmıştır.

Müşteri seyahatleri iş türüne ve sektörüne göre büyük farklılık gösterse de, genellikle dört ana "aşamadan" oluşur:

Farkındalık> Karar Verme> Karar> Tutma

 


D

Veri

SEO stratejileri ve taktikleri hakkında bilinçli kararlar vermek için gerçek müşterileri temsil eden tüm zor numaralar - kim, ne, nerede, ne zaman, neden ve nasıl - hepsine ihtiyaç vardır.

Ölü Son Sayfa

Başka bir web sayfasına bağlanmamış bir web sayfası. Sözde, çünkü bir kullanıcı veya bot bu sayfaya geldiğinde ileri doğru yer yok.

Derin bağlantı

  • Ana sayfadan başka herhangi bir web sayfasını gösteren bir bağlantı.
  • Bir mobil uygulamadaki içeriğe işaret eden bir bağlantı.

De-endeksi

Google bir web sitesini veya web sayfasını arama sonuçlarından, özellikle arama dizininden geçici veya kalıcı olarak çıkarır. Google, Search Console'da gönüllü vakalar için URL'leri Kaldır aracı sunar. Bununla birlikte, bir web sitesi, Google'ın Web Yöneticisi Kurallarını ihlal ettiği için elle işleme şeklinde ceza eklenmesiyle de indekslenebilir.

Ayrıca bilinir: Devreden çıkarma

rehber

Genellikle ilgili kategorilerle ayrılmış ve insan editörleri tarafından tutulan web sitelerinin bir listesi. Dizine bağlı olarak, ekleme ücretsiz veya ücretli olabilir. Geçmişte, dizinlerden bağlantılar (örneğin, DMOZ) arandı ve bu tür yaygın bağlantı kötüye kullanımı ve genel olarak bu tür bağların devalüasyona yol açtı.

Ayrıca bilinir: Web Dizini, Bağlantı Dizini

DMOZ

Açık Dizin Projesi. İnsan tarafından düzenlenen web sitelerinin dizini 5 Haziran 1998'de başlatıldı ve 17 Mart 2017'de kapatıldı .

Follow

"Nofollow" özelliğini kullanmayan bir bağlantı. Başka bir deyişle, bir bağlantı.

domain

Bir web sitesi adresi - genellikle .com, .org veya .net gibi bir uzantı ile bitiyor. Örneğin: www.medanis.com.tr bu sitenin alan adıdır.

Alan Kurumu

  • Bir web sitesinin, zamanla inşa edilen "gücü", bu içerik yeni bağlantılar kazanmaya başlamadan önce bile yeni bir sayfanın hızlı bir şekilde yükselmesine yardımcı olabilir.
  • SEO yazılımı şirketi Moz, 0-100 arasında bir web sitesinin arama sonuçlarında sıralamasını yapma yeteneğini tahmin etmek için kullanıyor.

 

 

DuckDuckGo

28 Eylül 2008'de kurulan bir arama motorudur. Genellikle kullanıcı gizliliği ve filtre baloncukları olmaması (arama kişiselleştirme) nedeniyle övüldü. DuckDuckGo, dikey arama motorları, kendi tarayıcısı, DuckDuckBot, Bing ve Yandex de dahil olmak üzere arama sonuçlarına hizmet etmek için 400'den fazla kaynağa güveniyor. 2016 yılında DuckDuckGo'da 4 milyar arama gerçekleştirildi.

Yinelenen İçerik

Bir web sayfasında bulunan önemli miktarda içerik, aynı web sitesinde başka yerde veya tamamen farklı bir web sitesinde bulunan içerikle eşleşir veya inanılmaz derecede benzer olduğunda.

Bekleme süresi

Bir kullanıcı bir arama sonucunu tıklattığında web sitesi üzerinden SERP'ye dönen süre arasındaki süre. Kısa bekleme süresi (ör., 5 saniyeden az), arama motorlarının düşük kaliteli içeriğin bir göstergesi olabilir.


E

E-ticaret

Ürünlerin alım satımı, hepsi de çevrimiçi gerçekleştirildi.

 

Yayın Linki

Bir web sitesi tarafından alıcıya sorulmadan veya ödeme yapılmadan verilir.

Ayrıca: Natural Link olarak da bilinir.

Katılım Metrikleri

Kullanıcıların web sayfaları ve içerikle nasıl etkileşime geçtiğini ölçmek için yöntemler. Etkileşim metriklerine örnekler şunları içerir:

  • Tıklama oranı
  • Dönüşüm oranı
  • Çıkma Oranı
  • Sayfa / sitede geçen süre
  • Yeni ziyaretçiler ve geri gelen ziyaretçiler
  • Sıklık ve yenilik
  • Bekleme süresi

Varlıklar

İnsanlar, yerler, organizasyonlar, web siteleri, etkinlikler, gruplar, gerçekler ve diğer şeyler.

Ayrıca bkz: Bilgi Grafiği

Dış Bağlantı

Bakınız: Giden Bağlantı


F

Öne Çıkan Snippet

Bazı sorgular için, genellikle sorular (ör. Kim / ne / ne / ne zaman / neden / neden), bazen organik arama sonuçlarının üstünde özel bir blok görüntülenir. Bu kutuda, yayın tarihi, sayfa başlığı, cevabın kaynaklandığı web sayfasına bağlantısı ve paragraf, liste, tablo veya video biçiminde bir özet bulunur.

Ayrıca: Position Zero olarak da bilinir.

 

bulunabilirlik

Bir web sitesindeki içerik, dahili olarak (kullanıcılar tarafından) ve harici olarak (arama motorları tarafından) ne kadar kolay keşfedilebilir.

Altbilgi Bağlantısı

Bir web sitesinin alt bölümünde (veya "altbilgi") görünen bağlantılar.

Bakınız: Web Sitesi Dolaşımı


 

Google

Larry Page ve Sergey Brin tarafından Eylül 1998'de kurulan arama motoru. Google, web gezinme teknolojisine ve web sitelerini sıralamak için köprü oluşturan kalıpları analiz etmek için karmaşık bir algoritmaya dayanan, insan tarafından düzenlenmiş web dizinlerinden radikal bir ayrılma işareti verdi. Google, dünyanın neredeyse tüm ülkelerinde en çok kullanılan arama motorudur.

Google Analiz

Kitle davranışını, trafik kazanım kaynaklarını, içerik performansını ve çok daha fazlasını izlemek için kullanılabilen ücretsiz bir web analizi programı.

Ziyaret: Google Analytics

Google Bombası

Şaşırtıcı veya tartışmalı bir arama ifadesi için bir web sitesi sıralaması numarası yapmayı amaçlayan bir uygulama. Bu, web sitelerinin belirli bir web sayfasına belirli bir çapa metniyle bağlandığı ve bu terim için rütbesine yardımcı olması için çok sayıda web sitesinin bulunmasıyla gerçekleştirildi.

 

Googlebot

Google, dizinine yeni web siteleri ve web sayfaları bulmak ve eklemek için kullandığı web tarama sistemi.

Google Dansı

Google'ın arama dizinini her ay yaklaşık olarak her ay güncellediği değişken dönem için eski bir terim.

Google Hummingbird

Bir ay süreyle kullanılmaya başlandıktan sonra Eylül 2013'te resmi olarak ilan edilen yeni bir Google arama algoritması. Hummingbird'in amacı, daha iyi sonuçlar sağlamak için belirli anahtar kelimelerin değil, sorguların tam bağlamını (yani, semantik arama) daha iyi anlamaktı.

Google Panda Algoritma

Şubat 2011'de başlangıçta toplanan önemli bir Google algoritması güncellemesi, daha sonradan birçok güncelleme izledi. Google Panda'nın amacı, genellikle "içerik çiftlikleri" tarafından üretilen düşük değerli içeriğin görünürlüğünü azaltmaktı. 2016'da Panda, Google'ın temel sıralama algoritmasına dahil oldu .

Google Penguen Algoritması

Nisan 2012'de başlatılan önemli bir Google algoritması ardından bir dizi güncelleme ve yenilenme izledi. Penguen'in amacı aşırı optimize edilmiş sitelerin veya belirli spamy taktiklerini aşırı derecede kötüye kullanan sitelerin görünürlüğünü azaltmaktı (ör. Düşük kaliteli bağlantılar oluşturma, anahtar kelime doldurma). 2016'da Penguen , Google'ın temel algoritmasının bir parçası olarak gerçek zamanlı olarak yayınlanmaya başladı .

 

Google RankBrain

Önemli bir Google algoritması değişikliği, bundan önce aylarca denenmesine rağmen Ekim 2015'te resmi olarak tanıtıldı. RankBrain ile, Google, algoritmasına makine öğrenimi ekledi ve üçüncü en önemli sıralama sinyali olarak anıldı . Haziran 2016'da, RankBrain'in her sorguya katıldığı ve sıralamaları etkilediği ortaya çıkarıldı .

Google Sandbox

Yeni web sitelerinin optimizasyon çabalarının tümünden yararlanmasını önleyen teoriye dayalı ve tartışılmış (ancak hiçbir zaman Google tarafından onaylanmamıştır) "bekleme süresi". Genellikle, bu etki, rekabetçi anahtar kelimeleri hedefleyen yeni sitelerle en çok şahit olur ve yalnızca site yeteri kadar kazandığında üstesinden gelinebilir.

Google Search Console

Google'ın Search Console, dizine ekleme hataları ve site hızı için siteleri izleme olanağı da dahil olmak üzere çeşitli yararlı özellikler sunar. Bu sayfalar, manuel işlem bildirimlerini iletmek için de kullanılır.

 

Google Trendler

En son arama trendleri, hikayeleri ve konular hakkında veri görselleştirmelerini keşfedebileceğiniz bir web sitesi.

Ziyaret edin: Google Trendler

Google Web Yöneticisi Yönergeleri

İyi web sitesi optimizasyonu uygulamaları hakkında Google'ın rehberliğinde olduğu gibi, manuel işlem yapılmasına neden olabilecek "yasadışı" uygulamalar. basitçe:

  • Benzersiz, değerli ve ilgi çekici web sitelerini ve web sayfalarını, arama motorları değil kullanıcılar için olun.
  • Kullanıcıları aldatan ve sadece arama sıralamalarını iyileştirmeyi amaçlayan hileler ve teknikler kullanmaktan kaçının.

Önerilen Kaynaklar:

Gri Şapka

Google'ın Web Yöneticisi Yönergelerine uyan, ancak kuralları biraz eğdiren bir öğe eklemek arasındaki "gri" bir alan.

Konuk Bloglama

Kendi sayfalarınızı işaret eden bir geri bağlantı karşılığında diğer web sitelerine içerik geliştirmeyi içeren popüler bir bağlantı kurma taktidi.

Ayrıca: Konuk Gönderme olarak da bilinir.

 

başlık

Başlık etiketleri (H1-H6) önemi temel alarak içeriği bölümlere ayırır; H1 en önemliyken H6 en az önemlidir. Başlık etiketleri doğal olarak kullanılmalı ve hedeflediğiniz anahtar kelimeleri, küçük SEO yarar sağlayacak şekilde alakalı olduğu yerlerde dahil etmelidir.

manşet

Bir H1 etiketi.

 

Gizli Metin

Web sayfalarını zengin içerikli anahtar kelimelerle ve kopyayla yükleyerek arama sıralamalarını değiştirmeyi amaçlayan bir kullanıcı tarafından görülemeyen herhangi bir metin. Bu teknik, Google'ın Web Yöneticisi Yönergelerine aykırıdır ve manuel olarak sonuçlanmasına neden olabilir. Örneğin, şu metni ekleyerek:

  • Okumak için çok küçük.
  • Arka planla aynı renk.
  • Metni ekran dışına itmek için CSS kullanma.

Hilltop algoritması

Hilltop, HITS Algoritmasının etkisinden ve 2003 yılında Google'ın algoritmasına eklediğinde, belirli web sitelerine "belirli" bir statü atadı. Belirli bir konuyla ilgili yayımlanan web sayfalarına da "Uzman" statüsü atanmış ve konu ile ilgili olarak ilişkisiz sayfalara da bağlantı kurulmuştur.

 

HITS Algoritması

Köprü Kaynaklı Konu Arama, yalnızca içeriğe ve gelen bağlantılar (yetkililer) değil, aynı zamanda giden bağlantıları (hub'lar) temel alan bir değeri de değerlendirecek bir bağlantı analizi algoritmasıdır.

 

Anasayfa

Bir web sitesinin varsayılan veya tanıtım web sayfası.

.htaccess Dosyası

URL'leri yeniden yazmak ve yönlendirmek için kullanılabilen bir sunucu yapılandırma dosyası.

HTML

Köprü Metni İşaretleme Dili Altında. HTML etiketleri, web sayfaları ve web siteleri için SEO'nun etkililiğini artırmak için kullanılabilen belirli kod öğeleridir.

HTTP

Köprü Metni Aktarım Protokolü, verilerin bir bilgisayar sunucusundan bir web tarayıcısına aktarılması şeklindedir.

HTTPS

Köprü Metni Aktarım Protokolü Güvenli, bir web sitesi ve web tarayıcısı arasında aktarılan verileri şifrelemek için Güvenli Yuva Katmanı (SSL) kullanır. HTTPS küçük bir Google sıralamasını faktördür.

Hub Sayfası

Belirli bir konunun (anahtar kelime) adanmış, güncel olarak güncellenen ve topikal olarak ilgili web sayfalarına bağlanan ve ayrıca topikal olarak ilgili web sayfalarına yönlendiren otoriter merkezi bir kaynak (ör. Sayfa veya makale).


 

Gelen Bağlantı

Harici web sitesinden kaynaklanan bir web sayfasına bir bağlantı. Örneğin, Arama Motoru Dergisi Google'a bağlanacaksa, bu, Google tarafında bir gelen bağlantı olarak sayılır; Google Search Engine Journal'a bağlansaydı, bu SEJ'in tarafında bir gelen bağlantı olurdu.

indeks

Veritabanı arama motorları, tarama işlemi sırasında toplanan bilgileri depolamak ve almak için kullanmaktadır.

Indexability

Bir arama motoru botunun ne kadar kolay anlaşabileceğini ve dizine bir web sayfası ekleyebileceğini.

Dizine Eklenmiş Sayfa

Bir tarayıcı tarafından keşfedilen bir web sayfası bir arama motoru dizinine eklendi ve ilgili sorgular için arama sonuçlarında görünmeye uygun.

Bilgi Mimarisi

Bir web sitesi nasıl organize edilir ve çeşitli içerik ve gezinme öğeleri web sayfalarında nerede bulunur.

Bilgi alma

Büyük bir veritabanından bilgi arama (ör. Metin, görüntüler, video) ve daha sonra en son bilgileri kullanıcıya sunma süreci.

Dahili Bağlantı

Bakınız: Web Sitesi Dolaşımı

IP adresi

Bir İnternet Protokol Adresi. IP adresleri şunlar olabilir:

  • Paylaşılan: Birçok web sitesi, bir sunucuyu veya bir grup sunucuyu (başka bir deyişle sanal barındırma) içinde bir adres paylaşıyor.
  • Adanmış: Web sitesinin kendi adresi var.

Ne iyi derecelendirmenize yardımcı olacak; Bununla birlikte, ayrılmış bir IP adresi site hızını artırabilir.


 

JavaScript (JS)

Web sitelerine içeriği, bağlantıları, meta verileri veya diğer öğeleri dinamik olarak yerleştirmeyi mümkün kılan bir programlama dili. JavaScript, potansiyel olarak arama motoru robotlarının web sayfalarını taramasını ve dizine eklemesini zorlaştırabilir ve kullanıcılar için web sayfasının yüklenmesi için geçen süreyi artırabilir.


 

Anahtar Kelimeler

Bir SEO profesyonelinin veya pazarlamacının, kullanıcıların aradığı şeyleri eşleştirmek ve sıralamak amacıyla hedeflediği sözcük, kelimeler veya ifade. Web sayfalarında kullanılan kelimeler, bir arama yapan kişi bir sorgu girdiğinde, arama motorlarının hangi sayfaların organik sonuçlarda en çok alakalı olduğunu belirlemelerine yardımcı olabilir. Anahtar kelimeler genellikle konuları, fikirleri veya soruları temsil eder.

 

Anahtar Kelime Sıralama

Bir web sitesindeki birden fazla sayfa, bir SERP'de aynı sorguyu sıralarken ortaya çıkan bir kendine rekabet türüdür. Bu, iyi derecelendirilmiş birleştirilmiş bir web sayfasına sahip olmaktan daha düşük bir TO, azalmış yetkiler ve daha düşük dönüşüm oranlarıyla sonuçlanabilir.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Bir web sayfasının içeriğinde ne sıklıkta bir kelime veya kelime grubu görünüyor. En iyi ihtimalle, bu kanıtlanmamış kavram, arama motorları için gerçekten önemli olursa, eskidir. Bir web sayfasının daha iyi bir şekilde yükselmesine yardımcı olacak ideal bir yüzdesi yoktur.

Anahtar Kelime Araştırma

İlgili konuyu, konuyu ve terimleri keşfetme süreci, arama motorlarına ve bu terimlerin hacmi ve rekabet seviyesine girer. Bu uygulama çeşitli ücretsiz ve ücretli araçlar tarafından yapılmaktadır.

Anahtar Kelime Dolması

Arama sıralamalarını artırmak umuduyla alâkasız anahtar kelimeler ekleme veya doğal olanın ötesinde anahtar kelimeleri tekrar etme, bir web sayfasına. Bu spam taktiği Google'ın Web Yöneticisi Yönergelerine aykırıdır ve manuel olarak sonuçlanmasına neden olabilir.

Bilgi Grafiği

Google'ın, kişi, mekan ve şeylere (diğer bir ifadeyle kuruluşlar) ilişkin gerçekleri ve bilgileri - ve bağlantılarını - ilgili Sorgularda arama sonuçlarının en üstündeki bir Bilgi Panelinde veya döngü aygıtında göstermek için kullandığı bir varlık veritabanı.

Bilgi Paneli

Alakalı sorgular için Google'ın arama sonuçlarının 1. sayfasının üstünde veya sağında görünen (yalnızca masaüstünde) bir kutu. Bu panel, insanlara, yerlere ve şeylere ilişkin gerçekleri ve bilgileri olduğu gibi, ilgili web sitelerine veya Google aramalarına bağlantılar içerir.

KPI

Anahtar performans göstergesi anlamına gelir. İşletmelerin pazarlama ve işletme hedefleri, hedefleri ve hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını ölçmek için işletmeler kullanmaktadır.


 

Açılış sayfası

  • Bir ziyaretçinin gidebileceği herhangi bir web sayfası.
  • Potansiyel müşterileri yakalamak veya dönüşüm elde etmek için tasarlanmış bağımsız bir web sayfası.

Latent Semantic Indexing (LSI)

Arama motorlarının bir kelimenin doğru içeriğini tanımlamasına yardımcı olmak için tasarlanmış bir bilgi alma yöntemi. LSI bugün SEO'da yararlı bir rol oynamıyor.

 

Öncülük etmek

Ürününüz (leriniz) ve / veya servis (ler) inizle ilgilenip ilgilenmemesi gereken bir kişi. Bir kurşun, web sitesinden değer verdikleri bir şey karşılığında e-posta adresini (ve genellikle diğer kişisel veya iletişim bilgilerini) isteyerek paylaşır.

bağlantı

HTML kodunu kullanarak inşa edilmiş iki web sitesi arasındaki bağlantı. Bir bağlantı, kullanıcıların web sitelerine, sosyal ağlara ve uygulamalara gitmelerini sağlar. Bağlantılar, arama motorlarının web sitelerini nasıl değerlendirdiğini ve sıraladıklarını belirleyen önemli bir rol oynar.

Ayrıca: Backlink olarak da bilinir.

Link Bait

Kasıtlı olarak kışkırtıcı içerik, insanların ilgisini çekmek ve diğer web sitelerindeki bağlantıları çekmek içindir.

Bağlantı İnşaa

Organik arama sıralamasını ve görünürlüğünü iyileştirmeye yardımcı olmak için web sitenize bağlanacak diğer güvenilir ve alakalı web sitelerini almaya yönelik bir süreç. Bağlantı kurma aşağıdaki yollarla yapılabilir:

  • Medya kuruluşlarına, blog yazarlarına, nüfuz sahibi kişilere ve web yöneticilerine ulaştırma.
  • Çeşitli yüksek kaliteli veya sansasyonel içerik türlerini yayınlayarak, doğal olarak editör bağlantılarını çekme.
  • Onlara para veriyorlardı. Örneğin, sponsorlu içerik, ücretli incelemeler veya başka bir web sitesinde görünmesi için belirli bir bağlantı türünü ödemek yoluyla bağlantılar edinebilirsiniz.
  • Ortaklıklar kurmak.
  • El ile. Örneğin, yönettiğiniz veya sahip olduğunuz çeşitli özellikleri birbirine bağlar veya sitenizi çevrimiçi dizinlere veya inceleme sitelerine eklersiniz.

SEO Terimleri Sözlüğü

Link Özkaynak

İlişki, yetki ve güven açısından gelen linklerin değeri.

Link Çiftliği

Yapay olarak artan arama sıralamaları umuduyla, bir grup web sitesi birbirine bağlarken genellikle otomatik programlar kullanır. Bir spam taktiği.

Ayrıca bilinir: Bağlantı Ağı, Blog Ağı, Özel Blog Ağı

 

Bağlantı Profili

Belli bir web sitesine işaret eden her bağlantı türü. Bir web sitesinin bağlantı profilinin kalitesi, nasıl edinildiği ve çapa metnine bağlı olarak geniş çeşitlilik gösterebilir.

Bağlantı Hızı

Bir web sitesinin ne kadar çabuk (veya yavaşça) bağlantıları biriktirdiği. Bağlantı hızındaki ani bir artış potansiyel olarak spam göndermenin bir işareti olabilir veya viral pazarlama veya haber değeri olan bir şey yapıyor olabilir (bilerek veya istemeden).

Log dosyası

IP adresleri, tarayıcı türü, İnternet Servis Sağlayıcı (ISS), tarih / zaman damgası, yönlendirme / çıkış sayfası ve tıklama sayısı gibi kullanıcıların bilgilerini içeren bir dosya.

Günlük Dosyası Analizi

Eğilimleri tanımlamak, siteyi yönetmek, kullanıcının hareketini site çevresinde izlemek, demografik bilgileri toplamak ve arama botlarının web sitesini tarama biçimini anlamak için bir günlük dosyasındaki verileri keşfetme süreci.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime

  • Sıklıkla daha yüksek satın alma niyetini gösteren çok spesifik birden fazla sözcük terimleri.
  • Arama hacminin düşük olması, genellikle daha kolay sıralanması daha az popüler olan anahtar kelimeler.

Arama Motoru Sonuçları Sayfası

Sayfa arama motorları, bir arama yaptıktan sonra kullanıcılara görüntülenir. Tipik olarak, arama motorları alaka düzeyine göre sıralanmış yaklaşık 10 organik arama sonucunu gösterir. Sorguya bağlı olarak, aşağıdakiler dahil olmak üzere diğer arama özellikleri gösterilebilir:

  • AdWords Reklamları (organik arama sonuçlarının üstünde ve altında)
  • Öne çıkan snippet'ler (başka bir deyişle, Konum Sıfırlama)
  • Görüntüler
  • Bilgi paneli
  • Yerel Paket (harita ile birlikte)
  • Haber
  • İlgili sorular
  • İlgili aramalar
  • Alışveriş sonuçları
  • Site bağlantıları
  • Tweetler
  • Videolar

Birden fazla arama motoru sonuç sayfalarına atıfta bulunulduğunda SERP'ler olarak da bilinir.

Arama geçmişi

Arama motorları, kullanıcıların yürüttüğü her arama (metin ve ses), ziyaret edilen her web sayfası ve tıklanan her reklamı izler. Arama motorları, oturum açmış kullanıcılar için sonuçları kişiselleştirmek için bu verileri kullanabilir.

Ayrıca Web Tarama Geçmişi olarak da bilinir.

Sesin Paylaşımı

Bir markanın SERP'lerde arama terimleri için kaç gösterim aldığı, markanın rakiplerinin aynı arama terimleri için aldığı toplam gösterim sayısına kıyasla.

Site bağlantıları

En üst sıralarda yer alan organik arama sonucunun aynı web sitesinin listesinin altında görünen, altı adete kadar algoritmik olarak seçilen bağlantılar. Sayfaların Arama Konsolu veya Bing Web Yöneticisi Araçları'nda site bağlantısı olarak görünmesi engellenebilir.

Deep Links (Bing) olarak da bilinir.

Site haritası

Bir web sitesindeki sayfaların bir listesi. İki tür site haritası vardır:

  • HTML: Genellikle konularla organize edilen bu tür site haritası, site kullanıcılarının bir web sitesinde gezinmesine yardımcı olur.
  • XML: Bu tür bir site haritası, tarayıcılara bir web sitesinde bir web sayfası listesi sunar.

 

Sosyal medya

Kullanıcıların birbirleriyle etkileşim kurabileceği, içerik oluşturduğu, paylaştığı ve tükettiği platformlar (web siteleri ve uygulamalar).

Sosyal Sinyal

Popüler sosyal ağ sitelerinde yetki ve etki gösteren herhangi bir faktör. Örneğin, Twitter'daki bir kullanıcının sosyal yetkisi.

Birçok korelasyon araştırması sosyallerin etki sıralamalarını işaret ettiğini göstermiş olsa da (örneğin, bir içerik içeriğinin aldığı beğenilme / paylaşımların sayısı) Google, sosyal sinyallerinin doğrudan bir sıralama faktörü olmadığını açıkça belirtmiştir. Sosyal medya ile çokça etkileşime giren popüler siteler başka nedenlerle iyi sıralanma eğilimindedir.

 

Örümcek

Bak: Bot

 

Etiketler: seo seo terimleri seo sözlük

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar