Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
SEO Rakip Analizi

SEO Rakip Analizi

Anahtar kelime araştırma ve SEO Rakip Analizi nasıl birlikte ele alınmalı? Şirketinizin gerçekçi olarak derecelendirilebileceği terimler nelerdir ve bunun gerçekleşmesi ne kadar sürecektir?

1. Adım: Anahtar Kelime Araştırma

SEO Rakip Analizi için birinci adım web sitenizin gerçekten hedefleyebileceği anahtar kelimeleri belirlemek olacaktır. Bu makale için, örnek olarak “takı” yı kullanacağız. Büyük takı şirketleri ile rekabet etmek için marka yetkiniz veya bütçeniz yoksa, herhangi bir küçük veya orta ölçekli işletme için “takı” anahtar kelimesi için sıralanmanın olasılığı ne yazık ki yoktur ya da çok düşüktür. Yine de ülkemizde SEO henüz yeni yeni keşfedildiği ve herkes tarafından uygulanmadığı için SEO’nun bütün kuralları uygulanarak başarılabilir.

Bunun yerine,SEO Rakip Analizi için ilk hedefiniz ulaşılabilir olan bu rekabetçi endüstride uygun bir yer bulmaktır. Akıl haritalama, anahtar kelime kavramlarınızı ve kovaları organize etmek için mükemmel bir araçtır. İşte bu işlemin nasıl yürüdüğüne dair bir örnek:

Anahtar kelime listenizi büyütmenin pek çok yolu vardır:

  • Rakiplerinizi belirleyip, sıralama yaptıkları anahtar kelimelerin listesini görmek için anahtar kelime aracına yazarak
  • İstedikleri anahtar kelimelerin listesini almak için übbersuggest.io kullanma
  • Birincil terimle ilgili olası anahtar kelimelerin listesini almak için Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanma
2. Adım: En Güçlü Rakiplerinizi Belirleyin

SEO Rakip Analizi için anahtar kelime listenizi aldıktan sonra, bu terimleri Google’a yazın ve ilk 10’da görünen siteleri yazın. Genellikle aynı sitelerin tekrar tekrar göründüğünü göreceksiniz. Bu nişte birçok anahtar kelimeye rastlayan siteleri tanımlamak ve bunları rakipler listenize eklemek isteyeceksiniz.

Etki alanını arama kutusuna yazıp organik trafiklerini ve Google’da sıralanan organik anahtar kelimelerin sayısını belirleyebildiğiniz için yine SEMrush değerli bir araç olabilir.

Özellikle yüksek arama hacmine sahip terimler için SEMrush’ta sıralamaya giren anahtar sayısı ne kadar fazlaysa, alan adı o kadar yetkili olur.

SEO Rakip Analizi için “gerçekten” sizinle rekabet eden siteleri bulmak önemlidir. “Çiçek Gümüş Küpeler” in “Altınbaş.com” ile karşılaştırılması adil bir karşılaştırma olmayacaktır. Hedeflediğiniz uzun kuyruk terimlerini tanımlamak ve alakalı terimler için sıralanan siteleri bulmak önemlidir. Büyük perakende markalarını listenize dahil etmeyin.

3. Adım: SEO Rakip Analizi İçin Önce Rakiplerinizi Analiz Edin

Artık rakiplerinizin kim olduğunu biliyorsunuz, profilin içine dalmanız gerekiyor. Onların genel metriklerini kaparak başlayabilirsiniz. LinkResearchTools, Bağlantı Hızı, Etki Alanı Yetkisi, Gelen Bağlantılar, Sosyal Paylaşımlar, Etki Alanı Yaşı ve çok daha fazlası dahil olmak üzere her rakip için genel metrikleri almak için kullanılabilecek “Juice Tool” adlı harika bir alete sahiptir.

SEO Rakip Analizi çalışmalarında yardıma mı ihtiyacınız var? Medanis Bilişim AŞ SEO ekibiyle web sitenize herhangi hileli bir yola başvurmadan organik trafik çekme çalışmalarınızı yürütebilir.

SEO çalışmalarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

SEO Rakip Analizi yazımıza yorum bırakarak yazımızın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek

Önceki Yazı

Sonraki Yazı