Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler?

SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler?

Kullanıcı deneyimi terimine yabancıysanız kısaca şöyle açıklayabiliriz: Web sitesine gelen ziyaretçilerin hiçbir sorun yaşamadan aradıkları bilgiye en kısa sürede ulaşmasıdır. Bu makale bağlamında kullanıcı deneyimi, özellikle internetteki web sitelerinin tasarımı, geliştirilmesi, işletilmesi ve iyileştirilmesi ile ilgilidir. SEO ve kullanıcı deneyimi arasında bir ilişki var mı? SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler?

1. SEO’ya Giriş: SEO Kullanıcı Deneyimi İçin Neden Önemli?

Bir web sitesinin kullanıcı deneyimi bölümünden görevli biri için, iki önemli SEO unsuru vardır.

1.1 Kullanıcı Deneyimi: Her Sayfa Bir Giriş Noktasıdır

Web sayfalarını tasarlarken, hemen hemen her sayfanın bir giriş noktası olabileceğini ve bir web sitesinin yapısını tasarlarken, kullanıcılarınızın bir sayfadan (veya konudan) hareket etme beklentilerini dikkate almanız önemlidir. ) başka bir. Benzer şekilde, belirli bir sayfanın, özellikle de bir arama sonucundan giriyorlarsa nasıl girebileceğini düşünmek önemlidir.

Bir web sayfasının kullanıcı deneyimini tasarlıyorsanız, kendinize şu soruları sorun (arama sorguları ile web sitesi trafiği arasındaki ilişkiyi dikkate almayı unutmayın):

  • Kullanıcılar web sitenizi nasıl bulacak ve girecek? (Hangi sorguları trafik gönderiyorsunuz?)
  • Ne bekleyecekler? (İçeriğiniz arama sonuçlarında nasıl iletilir?)
  • Ne yapmak isterler? (Onlara aradıkları şeyi veriyor musunuz? Onlara sonra ne yapacaklarını onlara veriyor musunuz?)
  • Onların ne yapmalarını istiyorsun? (Web sitenizde ürün satma, bir hizmete kaydolma veya sarf malzemesi sunma gibi kapsamlı bir hedef var mı ve güçlü arama çağrıları sağlıyor musunuz?)
1.2 Teknik: Google’ın İstediklerini Yapın

Web sitenizi ve web sayfalarınızı hazırlarken, işleri olabildiğince basit tutmak önemlidir. Böylece, arama motoru tarayıcılarının arama sonuçlarında gezinmesi ve web sitenizi bulması kolaylaşır.

Web sitenizi Google’ın istediği şekilde hazırlamak için, aşağıdakilerden emin olun:

  • Web sitenizi oluşturmadan önce araştırma teknik seçenekleri;
  • Metin içeriklerini (arama motorları genellikle resim veya videoları nasıl anlayacağını bilmedikçe) içerir;
  • web sitenizi, başlamadan önce ve başladıktan sonra iyice test edin; ve
  • Web sitenizin nasıl ele alındığını anlamak için Google Search Console verilerini kontrol edin.

2. SEO Temelleri ve Evrensel Giriş Noktaları

Bu bölüm, bölüm 1.1 Kullanıcı Deneyimi hakkında daha fazla ayrıntı sağlar: Her Sayfa bir Giriş Noktasıdır. Tavsiyeler ve daha spesifik konular aşağıda özetlenmiştir.

2.1 İçeriğinizin Konu Başlıkları

Tek bir sayfaya birden çok, farklı konu ayırmaktan kaçının. Daraltılmış temalara sahip sayfalar, arama motoru sonuçlarında yüksek sıralamalar elde etmek için daha iyidir. Tabii ki, sayfa aralığının ne kadar ayrıntılı olduğuna bağlı olarak, bunun çok fazla sayfa olmasıyla ilgili genel kullanıcı deneyimi kaygılarına karşı dengelenmesi gerekecektir.

Anahtar kelime ve rakip araştırması yapmak, tek tek sayfalar oluşturma ile ilgili kararları yönlendirmeye yardımcı olacaktır. Her konunun kendi web sayfasına ihtiyacı yoktur ve arama motoru sıralaması açısından bazı sayfalar önemli anahtar kelimelerle ilişkilendirilmez. Web sitenizin, sayfa düzeninizi çevreleyen ve sayfa düzenini yapılandıran (veya olması gereken) gruplandırılmış anahtar kelimeleri belirleyin.

2.2 Aramada Sayfalar Nasıl Görünüyor?

Bir arama sonucunda görünen bilgi snippetini kontrol eden üç öğe vardır. Trafikte başarılı bir şekilde çekmek için kullanıcı deneyimi profesyonellerinin neyi ve nasıl işlediklerini bilmeleri önemlidir.

2.2.1 SAYFA BAŞLIĞI

Çoğu tarayıcıda, <başlık> etiketinin üç amacı vardır: (1) bir tarayıcı sekmesinde metin olarak, (2) yer imi metni olarak kullanılacak ve (3) bir arama sonucu bağlantısı için metin sağlamak için kullanılır. <başlık> etiketi, hedeflenmiş arama sorgularıyla eşleşen temel anahtar kelimeler için en kritik yerlerden biridir.

Bir <başlık> etiketi için ideal uzunluk, bu aralığın ötesindeki herhangi bir metin kesilebildiğinden 50-78 karakter arasındadır (masaüstü ve mobil sonuçlar, kullanılabilecek karakterlerin miktarı bakımından farklılık gösterir). Başlık 50-78 karakterden önemli ölçüde daha uzunsa, göz ardı edilir ve Google, metni kendisi oluşturur. Bu yüzden başlık yazarken karakter sayısına özellikle dikkat edilmelidir.

SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler?

2.2.2 META AÇIKLAMASI

Meta açıklamaları, bir arama snippetinde ek metin olarak gösterilmek üzere özel olarak tasarlanmış meta veriler olduğundan, aslında bir web sayfasında hiçbir yerde görünmezler. Anahtar kelimeler bir meta açıklamasında kullanılıyorsa, bir sıralama sinyali olarak işlev görmezler, ancak arama sonuçları anahtar kelimeleri emlediğinden, bunları kullanmak hala iyi bir fikirdir.

Bir meta açıklamanın en önemli iki görevi şunlardır: (1) kullanıcıya sonucun neden tıklamak istediği olduğu ve (2) kullanıcının sağladığınız içerikle ilgili beklentilerini belirleme. Google için, maksimum meta açıklama uzunluğu 155 karakterdir ve <başlık> etiketlerine benzer şekilde, bu sınırın aşılması açıklamanın arama motorları tarafından kesilmesi veya yok sayılması riskini taşır.

2.2.3 SCHEMA.ORG (YAPILANDIRILMIŞ VERI) İŞARETLEMESI

Arama sonucu snippetleri genellikle görseller, derecelendirmeler, inceleme sayısı, ekmek kırıntıları (URL’nin yerine) ve yapısal verilerin bir sonucu olan etkinlik bilgilerini ( http://schema.org tarafından tanımlandığı gibi ) içerir. Çoğu web sitesi için, sahip olunması gereken özellikler (ekmek kırıntıları tek evrensel zengin snippet uzantısıdır). Ancak, web sitenizde tarifler, etkinlik listeleri, ürün listeleri, yorumlar veya başka bir özellik varsa, bu işaretlemeyi uygulamak kesinlikle önerilir.

2.3 Sayfa İçeriği

Hemen hemen her arama konusu için, en kritik sayfa içi öğe metin içeriğidir (durumun böyle olmadığı bazı konular vardır). Web sayfası boyunca güçlü tematik tutarlılığı korumak ve yapısal unsurları göz önünde bulundurmak önemlidir. Örneğin, aşağıdaki modele bakın:

  • H1: Sadece bir tane H1 olmalı ve sayfa başlığınıza olabildiğince benzer bir şekilde ifade edilmelidir.
  • H2-H6: Alt başlıklar önemlidir, ancak bir H1’den daha azdır. Birden çok kez kullanılabilirler.
  • Paragraflar: Gövde metninin makul bir uzunlukta olması gerekir; bunu, sorgularınızı paylaşan rekabetçi web sayfalarını karşılaştırarak ölçebilirsiniz. Bazı SEO profesyonellerinin ne düşündüğünün aksine, her senaryo için doğru uzunluk yoktur.
  • Resimler: Resim içeriğini doğru şekilde tanımlayan alakalı anahtar kelimeler ve alt özellikler eklemek önemlidir.

2.4 Bağlantılar ve Harekete Geçirici Mesajlar

Kullanıcı deneyimini basit tutmak, bağlantılar ve harekete geçirme ifadeleri açısından daha da önemlidir. Bir kullanıcıyı başka bir sayfaya atlamaya teşvik eden içerik için, sezgisel bağlamsal bağlantılar ekleyin ve web sitesinin birincil harekete geçirici mesajının öne çıktığından emin olun. Bunun ötesinde, tüm sayfalarınızda gezinmeyi sağladığınızdan emin olun (pazarlama kampanyası için sıkışma sayfası gibi çok özel bir neden olmadığı sürece).

SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler?

2.5 SEO ve Trafik Ölçümü

SEO sonuçlarınızı veya web sitenizle etkileşimde olan arama girişlerinin UX yönlerini ölçmek istiyorsanız, iki temel araç vardır: Google Analytics ve Google Search Console

2.5.1 GOOGLE ANALİZ

Google analiz ile aşağıdaki sorulara cevap bulabilirsiniz.

  • Kullanıcılar bir aramadan sonra nereye gider?
  • Bundan sonra ne yaparlar?
  • Ziyaretçiler müşteriye dönüşüyor mu?
  • Sayfalarla nasıl etkileşimde bulunur?

2.5.2 GOOGLE SEARCH CONSOLE

Gibi sorulara cevap olacak:

  • Hangi arama sorguları kullanıcıları web siteme gönderir?
  • Tıklama oranım ve arama sorgusu sıralamam nedir?
  • Web sitem nasıl dizine ekleniyor?
  • Google web sitemin sorunları olduğunu düşünüyor mu?

2.6 Hemen Çıkma Oranını Anlama

Hemen çıkma oranı mutlaka negatif bir istatistik değildir. Çoğu insan, bir kullanıcı bir sayfaya girdiğinde ve ardından kısa bir süre sonra ayrıldığında bir sıçrama oluşacağına inanır; bununla birlikte, hemen çıkma oranı aslında, ilk sayfa görünümünde harcanan süreye bakılmaksızın, yalnızca tek bir etkileşime sahip olan oturumların yüzdesiyle hesaplanır. Örneğin, birisi bir bilgiyi ararsa, web sitenizde bir makale bulursa, bunun üzerine gelir ve tüm makaleyi ve yaprakları okursa, o kişi hala bir zıplama olur, ancak istediklerini tam olarak bulup bilgiyi alıp giderler.

Etkinlikler kullanan daha gelişmiş bir izleme sistemi uygulayarak hemen çıkma metriğinizi iyileştirebilirsiniz (etkinlik, Google Analiz ile ölçülen sayfa dışı bir etkileşimdir). Daha iyi bir hemen çıkma oranı istatistiğini toplamak için bir kullanıcının ne zaman izleyeceğini izleyebilirsiniz.

  • bir sayfada 30+ saniye kaldı;
  • içerik kaydırılmış; ve / veya
  • Bir sayfa ile etkileşimde bulundu (örneğin, bir videoyu izledi).

2.7 Gelişmiş İzleme ve Kullanıcı Testi

Kullanıcıların web sitenizi nasıl kullandıklarını ve web sitenizdeki değişikliklerin davranışlarını nasıl etkileyeceğini veya web sitesinin gerçekte oluşturulmadan önce nasıl performans göstereceğini anlamanız için birçok yol vardır.

  • Google Analytics 360 Suite : Pazarlama yazılımı için ek tek kullanımlık paraya sahip bir kurumsal marka mısınız? Öyleyse, Google Analiz 360 Suite’i düşünmelisiniz (ancak çoğu marka için Google Analiz de işe yarayacaktır). GA 360, yüksek trafikli web siteleri, sağlam test araçları ve Tableau’ya benzer bir rapor oluşturucu için tam olarak doğru örneklenmemiş raporlar gibi özellikler sunar .
  • Adobe Analytics: Daha yüksek düzeyde bir web analizi raporlaması istiyorsanız, Adobe Analytics başka bir pazarlama seçeneğidir (yine de, çok büyük bir bütçeniz yoksa, Google Analytics mükemmel bir alternatiftir). Adobe Analytics, kapsamlı kişiselleştirme, alanlar arası izleme (GA’nın yeteneklerinin ötesinde tartışmasız) gibi özellikler sağlar ve gerektiğinde çeşitli ek araçlar ekleyebilir.
  • Optimal : Bölünmüş ve çok değişkenli testler açısından liderlerden biri. Ayrıca sağlam bir kişiselleştirme aracı vardır. Oldukça pahalıdır.
  • Görsel Web Sitesi Optimize Edici (VWO) : Optimal gibi ama pahalı değil.
  • Çılgın Yumurta : Gelişmiş ısı haritalaması, tıklama haritalaması ve diğer sayfa etkileşim analizi.
  • Clicktale : Crazy Egg’e benzer, ancak kullanıcı etkileşimlerinin video kayıtlarını da sunar.
  • Kullanıcı Testi : Tasarımlarınıza, evrelemeye ve canlı web sitenize doğrudan geri bildirim sağlayan harika bir araçtır. Programlanabilir web sitesi testi sunar (insanlar sadece talep ettiğiniz görevleri yerine getirmekle kalmaz, aynı zamanda düşünce sürecinde de konuşurlar).
  • Piwik : Google Analiz’e rakip. Oldukça iyi ve özellikleri ve muhtemelen Google ürünlerine kısmi olmayan kişiler tarafından kullanılıyor; Ancak, Google Analiz, AdWords ve Search Console’un (bazı üçüncü taraf platformlarının) sağladığı doğrudan entegrasyon özelliklerinden yoksundur.

3. SEO’nun Genel Hataları

Bir web sitesi oluştururken, seçtiğiniz teknoloji ve tasarım yaklaşımı, web sitenizin arama optimizasyonunu yapabilir veya kırılabilir. Bu bölüm, bir web sitesi oluşturmanın teknik yönüne doğru daha fazla eğilir, ancak tartışılacak birçok kullanıcı deneyimi öğesi vardır.

3.1 JavaScript: Bunu akıllıca kullanın

Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca, Google JavaScript oluşturuyor, ancak süreç mükemmelleştirilmiyor. Tarayıcıların sayfa öğeleriyle gerçekten etkileşim kurması beklenemez. Bu nedenle, kullanıcı etkileşimi tarafından tetiklenen kod tabanlı değişiklikler muhtemelen dizine eklenmeyecektir.

AJAX ile temel sayfa içeriğini getirmekten kaçının; Çalışabilir, ancak arama motoru tarayıcılarının gerçekten içeriğinizi görüp görmediğini doğrulamak için kapsamlı bir test gerektirir. En güvenli seçenek, içeriği doğrudan sunucudan dağıtmak ve istemci tarafı komut dosyalarına güvenmemektir (Google Search Console’un Getirme ve Oluşturma aracı bu konuda bir nimettir).

3.2 JS Çerçevelerinin Tehlikeleri

Angular, React veya diğer popüler JavaScript çerçevelerinden herhangi birini kullanarak SEO dostu bir web sitesi oluşturmak mümkündür, ancak tarayıcıların sayfaları nasıl oluşturduğunu dikkatlice incelediğinizden ve siz (ya da geliştiriciniz) sizden emin olduğunuzdan emin olmalısınız. Gelecek zorlukları anlayabilir.

İçeriğinizin arama sonuçlarında veya arama motorunun sayfa önbelleğinde nasıl görüneceğini incelerken, içerik referanslarını izlemeniz gerekir. Örneğin, sayfalarınız arama sonuçlarında döndüğünde, belirlediğiniz sayfa başlığı yerine “{{pageTitle}}” gibi bir şey görürsünüz. Bu, arama motorunun sayfa içeriğini başarıyla oluşturduğunu gösterir.

Arama motoru oluşturmayla ilgili bir sorunu olan bir web sitesiyle ilgileniyorsanız, istemci tarafı oluşturma işlemini gerçekleştirecek, sonucu önbelleğe alacak ve tarayıcıları aramak için önbelleğe alınmış sayfayı döndürecek prerender.io gibi araçlar vardır . Bu süreç sorunu atlatır, ancak altta yatan sorunun ortadan kaldırılmasından ziyade daha palyatif bir çözümdür.

3.3 İçerik Oranı

Zaman içinde, düşük değerli sayfalarda arama sonuçlarının tıkanmasıyla ilgili önemli bir sorun vardı. Google, reklamlar ve satış satışları için araçlar olan ya da yem ve geçiş deneyimleri olan binlerce sayfa arasında kaliteli içerik bulmakta zorlandı.

Google, Panda güncellemelerini arama algoritmasına uyguladıktan sonra, Google, gösterdiği düşük değerli sayfaları kaldırabilir veya devalüe edebilir ve arama sonuçlarının kaliteli içerik ve kullanıcı deneyimi vaat eden daha iyi web siteleri tarafından yönetildiğinden emin olabilir.

Kesilmekten kaçınmak için, sayfalar aşırı şablon içeriğinden (örneğin, büyük üst navigasyon, büyük kenar çubukları, uzun altbilgiler ve büyük miktarlarda reklamlar) kaçınmalıdır. Aşırı şablon içeriği, listelenen öğelerin özellikleri paylaştığı ürün ve hizmet web siteleri için süregelen bir sorundur. Örneğin, bir pencere üreticisi aynı renk, enerji verimliliği, kurulum ve ek özellikleri paylaşan bir düzine farklı pencere stili sunabilir.

3.4 İstediğinizi Gizleme

Bayanlar’da UX oturumunda, tasarım yaklaşımları tarafından gizlenen içeriğin (akordeonlar, sekmeler, pop-up’lar ve yer paylaşımları gibi) genellikle Google tarafından önceliklendirilmediği veya önemsenmediği tartışıldı.

Oturumdan bu yana, Google, mobil içerikli ilk dizinin bir parçası olarak gizli içerikteki konumlarını tersine çevirdi . Önemli bir detay eksikliği olduğundan, neyin kabul edildiğini ve kabul edilmediğini anlamadan önce çok fazla test ve öğrenim olacaktır.

Yine de, bir kullanıcının büyük olasılıkla bir sayfa için gireceği içeriği öne çıkarmak iyi bir fikirdir. İçeriği gizlemenin ne zaman uygun olduğuna karar vermek için kendi kullanıcı deneyiminizi ve içgüdülerinizi kullanın (bu, kullanıcının onu bulmak için sayfala etkileşime girmesi gerektiği anlamına gelir).

3.5 Uzun Kaydırma / Tek Sayfa SEO

Arama motorlarının hem tek tek sayfalar dizisi olarak indekslenmesini hem de sunulmasını sağlayan uzun-kaydırmalı bir sayfa oluşturmak mümkündür. Çok fazla teknik ayrıntıya girmeden, bu tür uzun kaydırma sayfalarını oluşturmanın temel yaklaşımı, sayfayı bölümlere ayırmak ve ardından her bir bölümüne bir URL atamaktır.

3.6 Evreleme ve Hayatta Kalma

Web siteniz hazırlama aşamasındayken, arama motorlarından engellemeniz gerekiyor. Bir istemci veya patronun arama sonuçlarında neden aşamalandırmanın olduğunu sormasını istemiyorsanız bu oldukça önemlidir.

Robots.txt belgesi (web sitenizin genel kök klasörüne yerleştirilir), bir arama motorunun erişebileceği ve erişemediğini kontrol eder. Sunucunuzdaki hiçbir şeyin endekslenememesini sağlamaya yönelik birçok yaklaşım vardır; bunlardan ikisi (1) tüm kurala izin vermemek ve (2) web sitesini bir girişin arkasına saklamaktır.

Ayrıca, arama motoru engelleme devam ederken web sitesini başlatmadığınızdan emin olmanız gerekir.

3.7 Düzgün Web Sitelerinin Yeniden İnşası

Mevcut bir web sitesini yeniden oluştururken, eski web sitesinden yeni web sitesine sorunsuz bir geçiş yapmak istersiniz. Web sitenizin organik arama sıralamasının bozulmasını en aza indirmek istiyorsanız dikkate alınması gereken çeşitli faktörler vardır; örneğin, yapmalısınız

  • Hangi sayfaların organik arama trafiğini topladığını araştırın. Önemli giriş noktaları için, eski içeriği olabildiğince sağlam tuttuğunuzdan emin olun.
  • Tüm eski URL’lerinizi yeni konumlarına yönlendirin. Yeni URL’leri tam olarak test etmek ve canlı yayına geçmeden önce (ya da en azından hemen sonra) bunları yapmak kesinlikle gereklidir. Yönlendirilecek doğrudan bir ilişkilendirme sayfası yoksa, mümkün olan en iyi eşleşmeyi seçin, çünkü eşleşmeyen sayfalara giden yönlendirmeler 404 gibi ele alınır ve ilişkili arama motoru sıralamalarınız büyük olasılıkla düşecektir.
  • Önemli değişiklikleri önlemek ve siteyi en kötü senaryo olarak geri almak için hazırlıklı olun. Değişim ne kadar büyük olursa, sıralamalarda düşüş riski de artar. Bu nedenle, çok büyük, yüksek trafikli web siteleri (organik aramalara dayanan), genellikle seyrek gözden geçirmeler yerine küçük, yinelemeli değişiklikler yapmayı tercih edecektir.

SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

About Author

Medanis Destek