IOS Uygulama Satmak
Akıllı telefonların hayatımıza daha çok girmesi ve mobil uygulama kullanım oranları da bununla birlikte gün geçtikçe artıyor.
Kullanıcı deneyimi terimine yabancıysanız kısaca şöyle açıklayabiliriz: Web sitesine gelen ziyaretçilerin hiçbir sorun yaşamadan aradıkları bilgiye en kısa sürede ulaşmasıdır. Bu makale bağlamında kullanıcı deneyimi, özellikle internetteki web sitelerinin tasarımı, geliştirilmesi, işletilmesi ve iyileştirilmesi ile ilgilidir. SEO ve kullanıcı deneyimi arasında bir ilişki var mı? SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler?
Bir web sitesinin kullanıcı deneyimi bölümünden görevli biri için, iki önemli SEO unsuru vardır.
Web sayfalarını tasarlarken, hemen hemen her sayfanın bir giriş noktası olabileceğini ve bir web sitesinin yapısını tasarlarken, kullanıcılarınızın bir sayfadan (veya konudan) hareket etme beklentilerini dikkate almanız önemlidir. ) başka bir. Benzer şekilde, belirli bir sayfanın, özellikle de bir arama sonucundan giriyorlarsa nasıl girebileceğini düşünmek önemlidir.
Bir web sayfasının kullanıcı deneyimini tasarlıyorsanız, kendinize şu soruları sorun (arama sorguları ile web sitesi trafiği arasındaki ilişkiyi dikkate almayı unutmayın):
Web sitenizi ve web sayfalarınızı hazırlarken, işleri olabildiğince basit tutmak önemlidir. Böylece, arama motoru tarayıcılarının arama sonuçlarında gezinmesi ve web sitenizi bulması kolaylaşır.
Web sitenizi Google'ın istediği şekilde hazırlamak için, aşağıdakilerden emin olun:
Bu bölüm, bölüm 1.1 Kullanıcı Deneyimi hakkında daha fazla ayrıntı sağlar: Her Sayfa bir Giriş Noktasıdır. Tavsiyeler ve daha spesifik konular aşağıda özetlenmiştir.
Tek bir sayfaya birden çok, farklı konu ayırmaktan kaçının. Daraltılmış temalara sahip sayfalar, arama motoru sonuçlarında yüksek sıralamalar elde etmek için daha iyidir. Tabii ki, sayfa aralığının ne kadar ayrıntılı olduğuna bağlı olarak, bunun çok fazla sayfa olmasıyla ilgili genel kullanıcı deneyimi kaygılarına karşı dengelenmesi gerekecektir.
Anahtar kelime ve rakip araştırması yapmak, tek tek sayfalar oluşturma ile ilgili kararları yönlendirmeye yardımcı olacaktır. Her konunun kendi web sayfasına ihtiyacı yoktur ve arama motoru sıralaması açısından bazı sayfalar önemli anahtar kelimelerle ilişkilendirilmez. Web sitenizin, sayfa düzeninizi çevreleyen ve sayfa düzenini yapılandıran (veya olması gereken) gruplandırılmış anahtar kelimeleri belirleyin.
Bir arama sonucunda görünen bilgi snippetini kontrol eden üç öğe vardır. Trafikte başarılı bir şekilde çekmek için kullanıcı deneyimi profesyonellerinin neyi ve nasıl işlediklerini bilmeleri önemlidir.
Çoğu tarayıcıda, <başlık> etiketinin üç amacı vardır: (1) bir tarayıcı sekmesinde metin olarak, (2) yer imi metni olarak kullanılacak ve (3) bir arama sonucu bağlantısı için metin sağlamak için kullanılır. <başlık> etiketi, hedeflenmiş arama sorgularıyla eşleşen temel anahtar kelimeler için en kritik yerlerden biridir.
Bir <başlık> etiketi için ideal uzunluk, bu aralığın ötesindeki herhangi bir metin kesilebildiğinden 50-78 karakter arasındadır (masaüstü ve mobil sonuçlar, kullanılabilecek karakterlerin miktarı bakımından farklılık gösterir). Başlık 50-78 karakterden önemli ölçüde daha uzunsa, göz ardı edilir ve Google, metni kendisi oluşturur. Bu yüzden başlık yazarken karakter sayısına özellikle dikkat edilmelidir.
Meta açıklamaları, bir arama snippetinde ek metin olarak gösterilmek üzere özel olarak tasarlanmış meta veriler olduğundan, aslında bir web sayfasında hiçbir yerde görünmezler. Anahtar kelimeler bir meta açıklamasında kullanılıyorsa, bir sıralama sinyali olarak işlev görmezler, ancak arama sonuçları anahtar kelimeleri emlediğinden, bunları kullanmak hala iyi bir fikirdir.
Bir meta açıklamanın en önemli iki görevi şunlardır: (1) kullanıcıya sonucun neden tıklamak istediği olduğu ve (2) kullanıcının sağladığınız içerikle ilgili beklentilerini belirleme. Google için, maksimum meta açıklama uzunluğu 155 karakterdir ve <başlık> etiketlerine benzer şekilde, bu sınırın aşılması açıklamanın arama motorları tarafından kesilmesi veya yok sayılması riskini taşır.
Arama sonucu snippetleri genellikle görseller, derecelendirmeler, inceleme sayısı, ekmek kırıntıları (URL'nin yerine) ve yapısal verilerin bir sonucu olan etkinlik bilgilerini ( http://schema.org tarafından tanımlandığı gibi ) içerir. Çoğu web sitesi için, sahip olunması gereken özellikler (ekmek kırıntıları tek evrensel zengin snippet uzantısıdır). Ancak, web sitenizde tarifler, etkinlik listeleri, ürün listeleri, yorumlar veya başka bir özellik varsa, bu işaretlemeyi uygulamak kesinlikle önerilir.
Hemen hemen her arama konusu için, en kritik sayfa içi öğe metin içeriğidir (durumun böyle olmadığı bazı konular vardır). Web sayfası boyunca güçlü tematik tutarlılığı korumak ve yapısal unsurları göz önünde bulundurmak önemlidir. Örneğin, aşağıdaki modele bakın:
Kullanıcı deneyimini basit tutmak, bağlantılar ve harekete geçirme ifadeleri açısından daha da önemlidir. Bir kullanıcıyı başka bir sayfaya atlamaya teşvik eden içerik için, sezgisel bağlamsal bağlantılar ekleyin ve web sitesinin birincil harekete geçirici mesajının öne çıktığından emin olun. Bunun ötesinde, tüm sayfalarınızda gezinmeyi sağladığınızdan emin olun (pazarlama kampanyası için sıkışma sayfası gibi çok özel bir neden olmadığı sürece).
SEO sonuçlarınızı veya web sitenizle etkileşimde olan arama girişlerinin UX yönlerini ölçmek istiyorsanız, iki temel araç vardır: Google Analytics ve Google Search Console
Google analiz ile aşağıdaki sorulara cevap bulabilirsiniz.
Gibi sorulara cevap olacak:
Hemen çıkma oranı mutlaka negatif bir istatistik değildir. Çoğu insan, bir kullanıcı bir sayfaya girdiğinde ve ardından kısa bir süre sonra ayrıldığında bir sıçrama oluşacağına inanır; bununla birlikte, hemen çıkma oranı aslında, ilk sayfa görünümünde harcanan süreye bakılmaksızın, yalnızca tek bir etkileşime sahip olan oturumların yüzdesiyle hesaplanır. Örneğin, birisi bir bilgiyi ararsa, web sitenizde bir makale bulursa, bunun üzerine gelir ve tüm makaleyi ve yaprakları okursa, o kişi hala bir zıplama olur, ancak istediklerini tam olarak bulup bilgiyi alıp giderler.
Etkinlikler kullanan daha gelişmiş bir izleme sistemi uygulayarak hemen çıkma metriğinizi iyileştirebilirsiniz (etkinlik, Google Analiz ile ölçülen sayfa dışı bir etkileşimdir). Daha iyi bir hemen çıkma oranı istatistiğini toplamak için bir kullanıcının ne zaman izleyeceğini izleyebilirsiniz.
Kullanıcıların web sitenizi nasıl kullandıklarını ve web sitenizdeki değişikliklerin davranışlarını nasıl etkileyeceğini veya web sitesinin gerçekte oluşturulmadan önce nasıl performans göstereceğini anlamanız için birçok yol vardır.
Bir web sitesi oluştururken, seçtiğiniz teknoloji ve tasarım yaklaşımı, web sitenizin arama optimizasyonunu yapabilir veya kırılabilir. Bu bölüm, bir web sitesi oluşturmanın teknik yönüne doğru daha fazla eğilir, ancak tartışılacak birçok kullanıcı deneyimi öğesi vardır.
Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca, Google JavaScript oluşturuyor, ancak süreç mükemmelleştirilmiyor. Tarayıcıların sayfa öğeleriyle gerçekten etkileşim kurması beklenemez. Bu nedenle, kullanıcı etkileşimi tarafından tetiklenen kod tabanlı değişiklikler muhtemelen dizine eklenmeyecektir.
AJAX ile temel sayfa içeriğini getirmekten kaçının; Çalışabilir, ancak arama motoru tarayıcılarının gerçekten içeriğinizi görüp görmediğini doğrulamak için kapsamlı bir test gerektirir. En güvenli seçenek, içeriği doğrudan sunucudan dağıtmak ve istemci tarafı komut dosyalarına güvenmemektir (Google Search Console'un Getirme ve Oluşturma aracı bu konuda bir nimettir).
Angular, React veya diğer popüler JavaScript çerçevelerinden herhangi birini kullanarak SEO dostu bir web sitesi oluşturmak mümkündür, ancak tarayıcıların sayfaları nasıl oluşturduğunu dikkatlice incelediğinizden ve siz (ya da geliştiriciniz) sizden emin olduğunuzdan emin olmalısınız. Gelecek zorlukları anlayabilir.
İçeriğinizin arama sonuçlarında veya arama motorunun sayfa önbelleğinde nasıl görüneceğini incelerken, içerik referanslarını izlemeniz gerekir. Örneğin, sayfalarınız arama sonuçlarında döndüğünde, belirlediğiniz sayfa başlığı yerine “{{pageTitle}}” gibi bir şey görürsünüz. Bu, arama motorunun sayfa içeriğini başarıyla oluşturduğunu gösterir.
Arama motoru oluşturmayla ilgili bir sorunu olan bir web sitesiyle ilgileniyorsanız, istemci tarafı oluşturma işlemini gerçekleştirecek, sonucu önbelleğe alacak ve tarayıcıları aramak için önbelleğe alınmış sayfayı döndürecek prerender.io gibi araçlar vardır . Bu süreç sorunu atlatır, ancak altta yatan sorunun ortadan kaldırılmasından ziyade daha palyatif bir çözümdür.
Zaman içinde, düşük değerli sayfalarda arama sonuçlarının tıkanmasıyla ilgili önemli bir sorun vardı. Google, reklamlar ve satış satışları için araçlar olan ya da yem ve geçiş deneyimleri olan binlerce sayfa arasında kaliteli içerik bulmakta zorlandı.
Google, Panda güncellemelerini arama algoritmasına uyguladıktan sonra, Google, gösterdiği düşük değerli sayfaları kaldırabilir veya devalüe edebilir ve arama sonuçlarının kaliteli içerik ve kullanıcı deneyimi vaat eden daha iyi web siteleri tarafından yönetildiğinden emin olabilir.
Kesilmekten kaçınmak için, sayfalar aşırı şablon içeriğinden (örneğin, büyük üst navigasyon, büyük kenar çubukları, uzun altbilgiler ve büyük miktarlarda reklamlar) kaçınmalıdır. Aşırı şablon içeriği, listelenen öğelerin özellikleri paylaştığı ürün ve hizmet web siteleri için süregelen bir sorundur. Örneğin, bir pencere üreticisi aynı renk, enerji verimliliği, kurulum ve ek özellikleri paylaşan bir düzine farklı pencere stili sunabilir.
Bayanlar'da UX oturumunda, tasarım yaklaşımları tarafından gizlenen içeriğin (akordeonlar, sekmeler, pop-up'lar ve yer paylaşımları gibi) genellikle Google tarafından önceliklendirilmediği veya önemsenmediği tartışıldı.
Oturumdan bu yana, Google, mobil içerikli ilk dizinin bir parçası olarak gizli içerikteki konumlarını tersine çevirdi . Önemli bir detay eksikliği olduğundan, neyin kabul edildiğini ve kabul edilmediğini anlamadan önce çok fazla test ve öğrenim olacaktır.
Yine de, bir kullanıcının büyük olasılıkla bir sayfa için gireceği içeriği öne çıkarmak iyi bir fikirdir. İçeriği gizlemenin ne zaman uygun olduğuna karar vermek için kendi kullanıcı deneyiminizi ve içgüdülerinizi kullanın (bu, kullanıcının onu bulmak için sayfala etkileşime girmesi gerektiği anlamına gelir).
Arama motorlarının hem tek tek sayfalar dizisi olarak indekslenmesini hem de sunulmasını sağlayan uzun-kaydırmalı bir sayfa oluşturmak mümkündür. Çok fazla teknik ayrıntıya girmeden, bu tür uzun kaydırma sayfalarını oluşturmanın temel yaklaşımı, sayfayı bölümlere ayırmak ve ardından her bir bölümüne bir URL atamaktır.
Web siteniz hazırlama aşamasındayken, arama motorlarından engellemeniz gerekiyor. Bir istemci veya patronun arama sonuçlarında neden aşamalandırmanın olduğunu sormasını istemiyorsanız bu oldukça önemlidir.
Robots.txt belgesi (web sitenizin genel kök klasörüne yerleştirilir), bir arama motorunun erişebileceği ve erişemediğini kontrol eder. Sunucunuzdaki hiçbir şeyin endekslenememesini sağlamaya yönelik birçok yaklaşım vardır; bunlardan ikisi (1) tüm kurala izin vermemek ve (2) web sitesini bir girişin arkasına saklamaktır.
Ayrıca, arama motoru engelleme devam ederken web sitesini başlatmadığınızdan emin olmanız gerekir.
Mevcut bir web sitesini yeniden oluştururken, eski web sitesinden yeni web sitesine sorunsuz bir geçiş yapmak istersiniz. Web sitenizin organik arama sıralamasının bozulmasını en aza indirmek istiyorsanız dikkate alınması gereken çeşitli faktörler vardır; örneğin, yapmalısınız
SEO Kullanıcı Deneyimini Nasıl Etkiler? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: seo kullanıcı deneyimi web tasarım
Yorumlar