Pazaryeri Web Sitelerinin Avantajı ve Dezavantajları
Ülkemizde pazaryeri modelinin ilk örneği olan gittigidiyor kuralalı 16 yıl oldu ve hala oldukça iyi çalışıyor, öyle değil mi? Öyleyse neden pazaryeri modelinden bazı sonuçlar çıkarmıyoruz? EBay’in fikrinden doğrudan faydalanan şirketler, yalnızca daha büyük veya daha küçük ürün satıcıları için alan sunan benzer işletmeler içerir. Artan sayıda büyük şirket bu şekilde çalışır; diğerlerine, hem ürünlerini hem de benzersiz deneyimleri satarak iyi para kazanma fırsatı verir. Pazaryeri Web Sitelerinin Avantajı ve Dezavantajları bu modele başlamak isteyen birçok kişinin merak ettiği bir konudur.
Kullanıcı deneyimi, mobil cihazlara uyum, harika web tasarımı ile kusursuz iş modellerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Pazaryeri Web Sitelerinin Avantajı ve Dezavantajları neler?
Pazaryeri Modeli Avantajları
1. HIZLI BÜYÜYEBİLİRSİNİZ
Pazaryerleri, hızlı büyüme kapasitesine sahip olduklarından günümüzde önde gidenler olarak görülüyor. İşlemi kendileri yapmaktan ziyade bir işlemin önünü açarlar. İşgücü, yapılan işlemlerin sayısıyla orantılı değildir. Üretime, ambalajlamaya veya ürün ya da hizmet sunmamakta, dolayısıyla ihtiyaç duydukları tek personel, platformun yuvarlanmasını sağlayan uzmanları içermektedir. Yani, pratik olarak konuşursak, bir pazaryeri işi diğer işletmelerden daha hızlı büyüme potansiyeline sahiptir. Dahası, bu kadar hızlı bir büyüme, diğer işletmelerin yatırım arayışına kıyasla avantaj yaratıyor.
2. DAHA UCUZDUR
Yalnızca ürünlerini müşterilere satan çevrimiçi markaların aksine, pazardaki kullanıcılar hem satıcıları hem de alıcıları içerir. Tabii ki bu durumda iş, her iki tarafın ihtiyaçlarını da karşılamalıdır; bu, bıçak kenarında dengelemekten çok farklı olmayan kesin bir harekettir. Bununla birlikte, bunu gerçekleştirirseniz yakında her iki kullanıcı grubunda olmasının faydalarını elde edersiniz. Bir çevrimiçi pazaryerinde, her anlaşmada bir alıcı ve bir satıcı bulunur. Bu nedenle, partilerin hizmetinizden memnun olduğunu varsayarsak, pazarlamanın kendisinin promosyonunu destekleyen iyi haberleri yaymışlardır. Yani reklam için fazla bir maliyet ayırmanıza gerek kalmaz.
3. Riskin büyük kısmı sizin üzerinizde değildir.
Teslimat, depolama, lojistik veya iade politikasıyla ilgili pek çok sorun var. Bunlar, satıcılarınızın endişelenmesi gereken konular. Pazaryerinin özü, satıcıları alıcılarla ilişkilendirmektir; satıcı-alıcı işlemi gerçekleştirmenin kirli işi sizin için değildir. Ne kadar tatlı geliyor değil mi? Hem ucuz hem de hızlıdır ve malları alıcıya derhal ve zamanında gönderir. Gerçekten sıfır stok ya da lojistik politikasına ihtiyacınız var. Platformu geliştirmeye ve pazarınız için yeni teknolojileri denemeye odaklanabileceğiniz sürece iş kendiliğinden gerçekleşir.
4. En geniş ürün yelpazesi ile kazanın
Geleneksel model işletmeler pazara girerken, üst düzey yeteneklerini ve yüksek kaliteli mallarını sunmak ve başarılı bir satın alma işlemi yapmak için mücadele veriyorlar. Tüm çabalarına rağmen, hala sert rakipler tarafından aşırıya kaçabilirler. Yarışma sizin için çalıştığından bu bir pazaryeri için bir risk değildir. Geniş bir ürün ya da hizmet seçeneğine sahip olmak onlara daha fazla talep açmak demektir. Müşterilerin istediği her şeyi sunan çok sayıda satıcı olduğunda, başkalarıyla karşılaştırılamayacakları küçük ürünlerle çevrimiçi bir dükkana gidecekleri neredeyse sıfır olasılığı vardır. İnternet kullanıcıları bugün bir tercih yapmayı seviyorlar. İhtiyaçlarına en iyi uyacak geniş seçenekleri arasından seçim yapmak istiyorlar. Ve pazar hepsine sahiptir: çoklu satıcılar, çeşitli ürünler ve her şey tek bir platformda.
5. Para kazanma seçenekleri daha ilginç
Kar etmek için çeşitli seçenekler şunlardır:
- Komisyon
Piyasalar için en popüler para kazanma modeli. Bir pazaryeri platformunda bir satış gerçekleştiğinde, toplam satışın bir yüzdesini ücretlendirirsiniz veya Booking.com veya Airbnb gibi sabit bir ücreti kabul edebilirsiniz. - Üyelik Ücreti
Belirli bir işlemde bulunmadığınız halde komisyon bittiğinde, satıcılar, alıcılar veya her ikisi tarafından ödenen aylık veya yıllık ücreti göz önünde bulundurabilirsiniz. - Liste ücreti
İşlem başına ücretlendirme yapmamanız durumunda, platformunuzda para ödemesi yapılmış bir liste elde etmek için başka bir yol. Etsy ekstra bir nakit yöntemi, müşteri ücreti olarak kullanıyor. İşletmeler için potansiyel müşteriler üretmek istiyorsanız, müşteri sağlayan servis sağlayıcılarını ücretlendirmeye neden başlamıyorsunuz? - Freemium
Sitenizin yalnızca temel seçeneklerini isteyen müşteriler ve satıcılar daima kendileri için ödeme yapmak zorunda gibi hissetmezler. Pekala, bir dizi ücretsiz temel seçenek olabilir. Fakat yemleri alıp, sigorta işleminin veya daha fazla platformda görünürlük gibi birkaç ücretli ve güçlü özellik görüntüleyene kadar bekleyin ve belli özellikleri ücretli yapın. - Reklamlar ve özellikli girişler
Eski reklamlar bazı durumlarda hala anlamlıdır. Pazaryerlerinde, platform üzerinde ücretli listeler şeklinde görünebilirler.
Kendi pazaryerinizi şimdi başlatmak ister misiniz?
Pazaryerleri sadece geçici bir trend değil aynı zamanda geleceğin pazarlama yöntemi. Ancak işe başlamadan önce dezavantajlarını da görerek buna göre bir plan yapabilirsiniz. Böylece bu olumsuzluklardan etkilenmeyerek başarılı bir girişimci olabilirsiniz.
Pazaryeri Web Sitelerinin Avantajı ve Dezavantajları
1. HEM ALICI HEM DE SATICIYI MEMNUN ETMELİSİNİZ.
Satıcılar ve alıcılar sorunu nedeniyle pazaryerinde ticaret zor. Önce kim gelir? İş için kim daha önemli? Müşteri memnuniyeti mi, satıcıların memnuniyeti mi daha önemli olmalı? Karar veriyorsanız, satıcı, iyi, fakat kim alıcısı olmayan bir platforma katılmak ister? Ve öbür taraftan, satın alacak bir şey yoksa müşterilerin dünyadaki yeri nasıl olacak? İki tarafı da memnun etmeniz zor olabilir.
2. E-TİCARETTE OLDUĞUNDAN DAHA DÜŞÜK MARJLAR VAR
Açıkçası, para kazanma politikasına bağlıdır, ancak genellikle bir öğenin fiyatını siz kararlaştırıp siz almazsınız ve ücretlendirmeniz de sizin tarafınızdan yapılmaz. Bu yüzden karınız e-ticaret göre daha düşük olabilir.
3. SADAKATİ SAĞLAMAK DAHA ZORDUR.
Müşterilerinizi platformunuza çekmekle uğraşmanız ve orada tutmanız gerekiyor. İnternet kullanıcıları, bir pazaryeri olduğunuza dair mükemmel bir anlayışa sahip olduklarından, farklı satıcılardan oluşurlar. Doğrudan satıcının sitesinde alışveriş yapmaya karar verebilirler! Ve sadakatlerini çok çabuk kaybedebilirsiniz.
4. REKABET DAHA KATIDIR
Geleneksel e-ticaret, birbirleriyle rekabet eden benzer işletmelerle karşı karşıya ancak yine de stoklarının sınırlı kapasiteye sahip. Bu nedenle, tercih edilen yüksek talep koşullarında bir arada bulunabilirler. Fakat pazarlar farklı bir hikaye. İş modelinde Gittigidiyor ve Letgo gibi devler var ve özellikle satılan mal ve hizmet kapsamlarına benzerse onlarla rekabet etmeye hazır olmanız gerekir. Ve bu rekabetten kurtulmak için , belirli ürünler konusunda uzmanlaşabilir ve sadece seçili ürünler satabilirsiniz. Örneğin organik gıdalar, sadece zeytinyağı vb. Ancak pazardaki payı daha küçük olabilir. Seçilen ürünler herkesin aradığı ve az ulaşılabilen ürünler olmalı.
5. İŞLEMLERİ KONTROL ETMİYORSUNUZ.
Unutmayın, bir pazaryeri, yalnızca işlemi kolaylaştıran, satıcının ve alıcı arasındaki bağlantıdır. Ürünü veya hizmet kalitesini doğrudan etkileyemezsiniz. Hatalı teklifler, geri yüklenmesi zor pazardaki imajınızı oluşturacaktır. Çoğu zaman, olumsuz bir görüş, istenen mallar listesinden bir kalemi çıkarır ve alıcılar üzerinde bir şeyler avlamak için çalışan bir satıcı neredeyse kesinlikle pazarınıza zarar verir. Bu nedenle teknolojileri uygulamalısınız, satıcıların edinimi için sistemleri filtrelemelisiniz ve karmaşık görevler olan pazarın her iki tarafına da destek araçları sağlamalısınız.
6. KULLANICI DENEYİMİ BAKIMINDAN BİRAZ ZOR OLABİLİR
Bir şey zorsa ya da çok zaman alırsa, e-ticarette yeri olmaz, pazaryerleri de dahil. İnsanlar, çok sayıda araştırmanın üstesinden gelmek zorunda kaldıklarında hiçbir şey satın almaz ve bir şeyler bulduklarında, önünde yorucu bir ödeme süreci varsa almakla uğraşmaz. Aynı satıcılar için de geçerli. Onları belirlemeye hazır başarılı bir pazar alanına sahip olduklarından, içeriği hızlı ve kesintisiz bir şekilde görüntüleyecek olanı seçeceklerdir. Satıcılar tembeldir ve yüzlerce ürünü birer birer eklerken veya platformda gezinmekle uğraşmak onları etkili bir şekilde cesaret kırıcı kılacaktır. Onları mümkün olduğunca çok engel olarak kaydetmelisiniz. Ve hepimiz biliyoruz ki, sezgisel, sorunsuz çalışan platform pahalı ve zaman alıcı. Unutmayın, siteyi başlatmadan önce, kullanıma hazır bir kerede her bir kullanıcı arayüzü detayına sahip olmanız gerekir.
Kullanıcı deneyimi açısından hepimiz Airbnb evlerinin hikayelerini, bazı misafirler tarafından tahrip edildiğini biliyoruz. Bunu istemezsiniz. Sadece satıcıların dikkatle seçilmesi gerekmez aynısı alıcılar için de geçerlidir. Yine, iş imajınız tehlikede olabilir.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Pazaryeri Web Sitelerinin Avantajı ve Dezavantajları ve pazaryeri konusunda rehberlik için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Pazaryeri Web Sitelerinin Avantajı ve Dezavantajları yazımıza yorum bırakabilirsiniz.