Logo

Pazaryeri E-ticarette Başarı İçin 4 Kriter


paylaş
Pazaryeri E-ticarette Başarı İçin 4 Kriter

Pazaryeri e-ticaretin belirli hedeflerine bağlı olarak farklı temel performans göstergeleri vardır. Bir performans göstergesinin bir diğerinin üzerinde olması ne kadar önemli olduğu, sattığınız ürünlerin veya hatta satış işleminizin biçiminin bir sonucu olabilir. Pazarın satıcıları için, Dönüşüm Oranı, Ortalama Sipariş Değeri ve Reklam Harcamasının Getirisi gibi performans göstergelerini izlemek, ölçmek ve sürekli iyileştirmek gerekir. Bunlar, kurumsal analiz konsolunda bulunabilecek zor, analitik istatistiklerdir. Pazaryeri E-ticarette Başarı İçin 4 Kriter pazaryeri web siteniz için gerekli olan ancak çoğunlukla gözden kaçırılmaması gereken özelliklerdir.

Pazaryeri E-ticarette Başarı İçin 4 Kriter

1. Büyüme

Ticaretle uğraşan herkes ürünlerinin giderek büyüyen bir pazarda yer almasını ister. Ne kadar fazla büyürseniz o kadar iyidir.

Yüksek büyüme seviyeleri harika, evet, ancak diğer performans göstergeleriyle nasıl çalıştığını ve bu büyümenin sürdürülebilir olup olmayacağını düşünün.

Ürün talebine ayak uydurabiliyor musunuz? Bir sürü ürün satıyor, ancak çok az kazanç mı elde diyorsunuz? Yoksa maliyetler veya çok düşük fiyat noktaları nedeniyle hiç kar etmiyor musunuz?

Ürünlerinizi uzun vadede piyasaya sürmeyi planlıyorsanız sürdürülebilirlik başarının devamı için kilit unsurdur. Başka bir deyişle, işletmenizin genel başarısını etkilediğinden büyümekte olduğunuza (bireysel kanallarda ve toplu olarak) dikkat etmeniz önemlidir.

2. Likidite

Başarılı olabilmek için çevrimiçi pazarlar, kar elde etmeye başlamak için hem yeterli alıcıya hem de yeterli satıcıya sahip oldukları kritik bir arz ve talep kitlesine ulaşmalıdır. Başka bir deyişle, likidite.

Aynı şey, bu pazaryerleri aracılığıyla satan tek tek tüccarlar için de geçerlidir. Perakendeciler için, burada likidite, satın alma sürecinin tamamına bakarak pazarın hareketliliğini ve hareketini ölçmek demektir.

Bir işlemin gerçekleşmesi ne kadar sürer?  Bu faaliyet pazardaki yatırımınızı nasıl etkiliyor? Ve işinize ne kadar öncelik veriyorsunuz?

Siz pazaryeri yöneticisi olarak malları depolamıyorsunuz ancak web sitenizdeki satıcılar depoluyor. Satışlar yavaşsa ve ürünleriniz uzun süre saklanacaksa, depo ücretleri karlarını düşecektir. Bu yüzden satıcılarınızın karını arttırmaya odaklanmalısınız.

3.  Satıcı Kalitesi

Birçok pazaryeri satıcısının, ürünlerin kendileri üzerinde yoğunlaşmaları, ağaçlar için ormanlarını kaybetmelerine neden olur.

Evet, satış yapmak önemlidir. Evet, yaptığınız para miktarına kıyasla maliyetlerinizi düşük tutarak iyi bir yatırım getirinizin olması önemlidir. Ancak uzun vadede, bir tüccar olarak itibarınız her şeyden çok daha önemlidir.

10 kişiden 8'inden fazlası, olumsuz yorumların satın alma kararlarını etkilediğini söylüyor. Müşteriler ürünleriniz veya hizmetlerinizden memnun olmazsa, işletmeniz uzun vadede zarar görür.

Cezalandırılmış olabilirsiniz ve en kötü senaryoda, işiniz pazardan tamamen silinebilir.

4. Net Gelir

Bütün büyük rakamların çoğunda, net gelir, satıcılar ve tedarikçiler için özellikle önemlidir. Gerçek geliri ölçer, daha sonra pazarın her işlem için aldığı komisyon miktarını (genellikle " alma oranı ") çıkarır .

Oranları pazara göre farklılaştırın. İster pazaryeri arıyor olun, isterse şu anda ürün sattığınız bir pazarda başarınızı takip ediyor olun, net gelir göz ardı edilmemelidir.

Hepsinin izini sürmek

Birden fazla kanalda performans göstergesi izlemek zorunda kalırsanız, işin karmaşıklaşması ve zaman alıcı olması hızla artıyor olabilir.

Medanis Bilişim AŞ, bu kadar belirgin olmayan performans göstergelerinin bir kısmını daha kolay ölçebilmeniz için daha fazla veri sekmesine devam etmenize yardımcı olur.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Etiketler: pazaryeri e-ticaret e-ticaret pazaryeri pazaryeri ticaret

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar