Logo

Pazaryeri E-ticaret Sitenizde Ürün Kataloğunun Önemi


paylaş
Pazaryeri E-ticaret Sitenizde Ürün Kataloğunun Önemi
  1. Geniş ürün yelpazesi sunun
  2. Harika bir satın alma deneyimi sağlayın
  3. Adil ve rekabetçi fiyatlamaya öncelik verin. Pazaryeri E-ticaret Sitenizde Ürün Kataloğunun Önemi düşündüğünüzden de fazla. Pazaryeri sitenizde ne kadar fazla çeşitte ürün satılırsa karınız o kadar artacaktır.

Bu yazıda, neden ürün kataloğunuzun - ve çeşitliliğinin - önemli olduğunu keşfedeceğiz.


 

Sahip olmadığınızı satamazsınız.

Pazaryeri sitenizin sağladığı en önemli avantajlardan biri müşterilerine çok daha geniş bir ürün yelpazesi sunarken şirketinizin kazancı için de geçerlidir. Ayrıca, ürün güvenilir bir üçüncü parti ortak tarafından teklif edildiğinden ve yerine getirildiğinden, envanter masraflarını veya genel giderleri taşımak için herhangi bir risk söz konusu değildir.

En büyük pazaryeri web sitelerinden birine Amazon'a bakmak gerekirse, insanlar en iyi fiyat avantajının orada olduğunu ve aradıkları ürünün %90 Amazon'da olduğunu bildikleri için insanların bakacakları ilk yer Amazon olacaktır.  Bu, Google, Bing ve Yahoo gibi arama motorlarını ürünleri aramak için kullandıklarını söyleyenlerin %28'ine benziyor. Alışveriş yapanlar perakende web sitelerinden alışverişe başlamıyor. Aynı çalışmada, araştırmacıların sadece  16'sı alışverişe perakendeci sitesinde başladığını belirtiyor.

Yani uygun fiyat ve geniş ürün yelpazesi ile alışveriş yapanların ilk uğradıkları yer olabilirsiniz.

 

Ürün seçimi, erdemli döngünün bir parçasıdır.

Bu stratejide, daha geniş bir ürün yelpazesi, daha fazla müşteri çeken daha fazla seçenek sunarken gelir ve karlılığın artmasını sağlar. Bu, müşterilerin her şeyi biraz bulabileceği yatay bir pazar veya dikey olarak daha özel pazaryerleri için de geçerlidir. Her iki durumda da altın kural, yeni müşteriler perakendecinin markasından beklediklerini her zaman bulmaları gerektiğidir.

 

Yeni müşterileri bulun ve çekin

Geniş bir ürün yelpazesi olmadan, yeni müşteriler çekmek ve kazanmak zor olabilir. Belli bir boyut, renk veya model bulunmadığı için alışveriş yapmak istemeyen bir mağazayı ziyaret edenlerin %80'i satın almadan ayrılır. Bir pazaryerinde, mevcut müşteriler sitenizi ve mükemmel ürün seçimini zaten bilseler de, yeni potansiyel müşteriler bunu yapmazlar. Bir pazaryeri modeli, ürün setinize artık maruz kalmış net yeni müşterileri çeken çok çeşitli ürünler ekleyebilir.

 

Miktar her şey değildir; markanızla tutarlı olmak da önemlidir.

Anahtar, geniş bir ürün yelpazesi sunarken bunu, şirket stratejiniz ve odaklanmanızla uyumlu bir şekilde yapmaktır. Şirketin görev süresine uymuyorsa veya şirketin kaynaklarına veya markasına göre gerçekçi olarak odaklanabileceğinin ötesine geçen bir satıcı kataloğu eklemenizi öneririz. Pazar alanları, müşterilere marka imajı ve global strateji ile tutarlı ürünler sunduğunda başarılıdır. Örneğin, moda ile ilgili pazaryeri siteniz varsa hedefiniz geniş seçeneklerle giyim sunmaktadır, ancak elektronik sunmamalısınız - sadece marka için mantıklı olmaz.

E-ticaretin geleceği üç oyuncu tipinde şekillenecektir:

  1. Büyük pazaryerleri
  2. Tıklama ve harçlar
  3. Dikey saflaştırma uzmanları

Ürün kategorileri ve ürün yelpazesi bir pazaryerinden diğerine farklılık gösterebilir ancak bir operatör olarak, çekirdek işinizde olabildiğince geniş bir seçim yaratmaya çalışmalısınız.

Ardından, müşterilerin geri gelmesini sağlamak için markanızı, ürün kategorinizi veya hizmet konumlandırmayı, pazarlamanızı ve hizmet düzeyinizi kullanarak pazaryeri sitenizi ayırmaya çalışın. Sonuçta, müşteri sadakati her zaman bir numaralı hedefinizdir.

Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.

Pazaryeri E-ticaret Sitenizde Ürün Kataloğunun Önemi yazımıza yorum bırakabilirsiniz.

Etiketler: pazaryeri e-ticaret pazaryeri katalog

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar