Logo

Neden Müşterilerle Daha Fazla İletişim Kurmalıyız?


paylaş
Neden Müşterilerle Daha Fazla İletişim Kurmalıyız?

Bir işletme sahibi veya yöneticisi olarak projelerde çalışırken, bir ürün satarken bazı hedeflere ulaşmanız ve görevleri yerine getirmeniz gerekir. O gün iyi bir ruh halinde değilsek iletişimen mümkün olduğunca uzak durarak sadece yapmamız gereken temel sorumlulukları yapar ve "Bitti" diyerek eve döneriz. Ancak iletişimden kaçınma iyi bir fikir değildir. Müşterilerle yakın çalışırken çok fazla kar elde edebiliriz ve nedenini bu yazıyla anlatmak istiyoruz. Neden Müşterilerle Daha Fazla İletişim Kurmalıyız?

Neden Müşterilerle Daha Fazla İletişim Kurmalıyız? Müşterilerle iletişim bize ne gibi avantajlar sağlayabilir? İletişim kurarken nelere dikkat etmeliyiz?

  1. Yanlış iletişim şansını azaltın. 
    Müşteri ile yanlış iletişim kurarsak, yanlış hedefler koyabiliriz, önceliklerimizi karışık hale getirebiliriz. Bu, ürünü yanlış yönde yönlendirir ve müşteriyle olan ilişkinizi bozar. Bu kesinlikle en önemli fayda demek. Öncelikle hedeflerimizi belirlemeli ve müşteri ile iletişim kurarken bu hedefler doğrultusunda planlı şekilde iletişim kurmalıyız.
  2. Bazı eylemler için daha fazla özgürlük kazanın. 
    Öte yandan, ürün için doğru yönde ilerlediğinizde (teknik şeyler değil sadece işle ilgili olsa bile), müşteri size daha fazla güvenir ve kararlar alma özgürlüğü, yeni teknik fikirler önermek için özgürlük vs. alırsınız. İhtiyacımız olan her şeyi sağlarız yeni müşterilerden saygı kazanmak için biraz zaman gerekli, bu zamanı onlara tanımalısınız.
  3. Önemli bir şeyi kaçırdığımız durumlardan kaçının. 
    Sadece önemli gelişmeleri ve bilgileri müşteriyle paylamak bazen yeterli olmaz. Önemli değişiklikleri, yeni gereksinimleri kaçırmadığımızdan emin olmalıyız. Bazen ürünlerle ilgili yoğun teknik bilgiler vermeniz gerekebilir ancak onları sıkmadan daha hafifletilmiş bilgiler verebilirsiniz.
  4. Son olarak, yeni bir şey önermek için daha fazla seçenek var .
    Tekrar. Bu 2. maddeye benziyor. Ama değil. Sık iletişim, fikir geliştirmemizi, ürünü iyileştirmemizi, daha iyi hale getirmenizi kolaylaştırır. Bu şansı kullanırsanız, büyük olasılıkla işinizden daha mutlu olursunuz.

Bunu yapmanın yani iletişim kurmanın, konuşmaktan başka bir şey olmadığını söyleyebilirsiniz. Ancak müşteri ile iletişim her zaman önemlidir. Herhangi bir aksaklıkta müşteri hemen bilgilendirilmeli, şirket tarafından bir olumsuzluk olduysa hemen özür dileyerek telafi edilmelidir. Bu müşterilerin sizinle daha sonra da iş yapmalarını sağlar ve çevrelerine sizi önermelerini sağlayabilirsiniz.

Etiketler:

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar