Blog Yazılarımız

Editörlerimiz tarafında sizlerin bilgi alması için hazırlanmış yazılarımızı inceleme unutmayın.
Neden Google AdWords Kullanmalısınız?

Neden Google AdWords Kullanmalısınız?

SEO çalışmasının önemini diğer yazımızda anlatmıştık. Peki, SEO çalışmalarımız sonuç verene kadar ne yapacağız? Bir kenarda durup müşterilerin gelip bizi bulmalarını mı bekleyeceğiz? Neden Google AdWords Kullanmalısınız? Google AdWords kullanmak avantajlı mı?

Neden Google AdWords Kullanmalısınız?

Google AdWords ile hızlı yükselirsiniz: SEO çalışmalarını tüm kurallara göre disiplinli şekilde her gün yapıyorsanız 6-12 ay arasında bir sürede sonuçlarını almaya başlarsınız. AdWords ile çok kısa sürede Google arama motorunda ilk sayfada çıkarsınız. Kampanyanızı hazırlayıp yayına aldıktan sonra en geç 24 saat içinde gösterime alınır. Anında telefonlarınızın çalmaya başladığını fark edeceksiniz. Bu tabi ki SEO çalışmasını bırakmanız anlamına gelmiyor. SEO çalışmalarınızın ciddi sonuçlarını alana kadar Google AdWords sizin için iyi bir seçenek olacaktır.

Rakipleriniz büyük ihtimalle Google AdWords kullanıyor: Rekabetçi bir sektörde bulunuyorsanız ki neredeyse bütün sektörlerde rekabet var büyük olasılıkla rakipleriniz de Google AdWords kullanıyor. Bu yüzden rekabette öne geçmek için rakipleriniz ne yapıyorsa sizin fazlasını yapıyor olmanız gerekir.

AdWords ile farklı sitelerde de reklamınız görünür: İlk sayfada çıkmak kadar önemli olan bir faktör de diğer sitelerde de reklamınızın gösterilmesidir. Şöyle söyleyelim Goolge insanların ilgi alanlarını kayıt altına alıyor. Bir genç kız evlenecek ve gelinlik modellerini Google’dan aramaya başlıyor diyelim. Google bunu hemen kayıt altına alacak ve bu genç kıza düğün salonları, kuaför ve çeyiz gibi evlilikle ilgili reklamları diğer sitelerde görmesini sağlayacak. Yani reklamları herhangi biri değil gerçekten de ilgili kişilere gösterecek. Bu yüzde Google AdWords kaçırılmaz bir fırsat.

Google AdWords Ölçülebilirdir: Google size reklam kampanyanızı takip etmenizi sağlayan birçok grafik sunar. AdWords ile hangi anahtar kelimeler çok tıklanmış hangisi işe yaramamış takip edebilirsiniz. Çoğu geleneksel reklam yöntemi bu tarz takip ölçütleri sağlamaz.

Google AdWords Esnektir: Diyelim ki kış mevsimi ve kar için özel ürünler satıyorsunuz. Kar yağdığında reklamları yayınlayabilir ve bahar geldiğinde yeniden kaldırabilir ve yerine yeni ürünler koyabilirsiniz. AdWords ile hızlı değişiklikler yapabilirsiniz.

Google AdWords ile reklam giderlerinizi takip edebilirsiniz: AdWords’le belirli bir günlük bütçe ve maksimum tıklama başına maliyet belirlersiniz. Günde ne kadar harcama yapmak istediğinizi ve bir tıklamanın size değerli olduğunu belirlersiniz.

AdWords ile daha fazla müşteri kazanırsınız: Reklamlarınız, kullanıcılar yeni ürün veya hizmetinizi ararken gösterilir. AdWords, hedeflediğiniz anahtar kelimelerle ve ürüne, hizmete özel reklamlar yoluyla işinizi sergilemek için harika bir şans verir. Bunlar, web sitenizi organik olarak bulamamış olabilecek insanlar.

AdWords belirli alanlarda hedef sağlar: Google AdWords hakkında yanlış bilinen bir bildi reklamların Google arama motoruna giren herkes tarafından görüldüğüdür. Tabi isterseniz bunu da yapabilirsiniz ancak hedefleriniz doğrultusunda bölgenizi belirleyebilirsiniz. Firmanız sadece İstanbul’da iş yapıyorsa reklamınız sadece İstanbul’da görünebilir. Veya sadece Marmara Bölgesi ise sadece bir bölgede gösterilebilir. Yani nerede gösterilmesini istiyorsanız o çevredeki insanlara gösterilir.

Google AdWords ile temel bilgilerinizi kısa yoldan gösterebilirsiniz: Bir işletme için en önemli bilgiler iletişim bilgileridir. İnsanlar artık aradıkları bilgilere en kısa ve kolay yoldan ulaşmak istiyor. Diyelim ki bir tesisatçı arıyoruz. Google arama motoruna tesisatçı yazdım ve çevremdeki tesisatçılar listelendi. Reklam veren tesisatçı ilk sırada çıkar ve telefon numarası otomatik olarak “ara” butonu olarak görünür. Telefondan tek dokunuşla tesisatçıyı arayabiliriz.

Mobil cihazlarda başarıyı yakalarsınız: Google aramalarının %60’ı mobil cihazlardan geliyor. Google AdWords reklamları arama motoru sayfasının mobil cihazların en başında görünür. Bu sayede kullanıcılar ilk olarak bu firmaları arar.

Google AdWords reklamlarını verirken dikkatli olmalısınız: Google reklamlarını vermek basit gibi dursa da seçeceğiniz yanlış kelimeler ve bölge gibi seçenekler size boşuna reklam gideri yaratabilir. Google AdWords sertifikası olan işletmelerle çalışmanız durumunda az para ödeyerek reklamlardan daha fazla verim elde edebilirsiniz.

 

 

About Author

Medanis Destek