Logo

Mobil Uygulamada Başarı Kriterleri


paylaş
Mobil Uygulamada Başarı Kriterleri

Mobil uygulama pazarı her geçen gün büyüyor. Rekabetin bu kadar fazla olduğu bir alanda başarılı olmanın tek yolu profesyonel bir mobil uygulama çalışması yapmak olacaktır. Peki bir mobil uygulamanın profesyonel, başarılı olduğunu nasıl anlarız?İşte size Mobil Uygulamada Başarı Kriterleri:

1.İndirilme ve Kurulum Sayısı:

Bir mobil uygulamanın başarısını takip etme için kullanılan en klasik yöntemlerden biridir. Mobil Uygulamada Başarı Kriterleri içinde de en önemli olandır. Çünkü ne kadar başarılı bir uygulamanız olursa olsun insanlar mobil uygulamanızı indirmiyorsa ortada önemli bir sorun var demektir.

2.Kullanıcı Sayısı:

Bir mobil uygulama kullanan insanların sayısı, yükleme sayısından önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Farklı mobil cihazlarda aynı kimlik bilgileri kullanıldığı için indirme ve kullanıcı sayısı farklı olabilir. Örneğin bir uygulamayı hem telefona hem tablete indirebilirler.

3.Elde Tutma Oranı:

Bir müşteriyi elde tutmak ilk alışverişini yaptırmaktan daha zordur. Yapılan araştırmalara göre bir mobil uygulamanın kurulumundan sonraki ilk 3 gün içinde aktif kullanıcılarının %77'sini kaybeder. 30 gün içinde %90 oranında kaybeder. Gerekli güncelleştirmeler ve iyileştirmelerle müşterileri elinizde tutmalısınız.

4.Aktif Kullanıcı Sayısı:

Yapılan bir araştırmaya göre bir uygulamayı indiren 10 kişiden 4'ü uygulamayı bir ayda 10 kezden fazla kullanıyor. Yani yaptığınız mobil uygulamanın ilk bir ay boyunca düzenli kullanım oranlarının 10'günden fazla veya o civarlarda olması gerekiyor.

5.Oturum Süresi:

Oturum uzunluğu veya aralığı, her kullanıcının bir uygulamada geçirdiği zamandır. Bir mobil uygulamada geçirilen süre 7.5 ile 2.5 dakika arasında değişmektedir. Mobil uygulamanızın türüne göre bu oranlar değişebilse de 2.5 dakikadan az kullanım oranı mobil uygulamanızda sorun olduğunu gösterebilir.

6. Kullanıcı Başına Ortalama Gelir:

Bir uygulamanın kullanıcı başına ortalama geliri, uygulamanın belirli bir dönem içinde ürettiği toplam gelirin, aynı dönemde toplam aktif kullanıcı sayısına bölünmesiyle elde edilir. Uygulama geliri uygulamanızın türüne, satıldığı ülkeye göre değişiklik gösterebilir.

7.Başlangıç Günü veya Haftalık Kullanım Oranı:

Bir kullanıcının bir uygulamayla etkileşim kurduğu oturum sayısı arttıkça, sadık bir kullanıcı olma olasılığı da o kadar yüksek olur. Bu nedenle, kullanıcıların belirli bir süre boyunca bir uygulamayı açma sürelerini takip etmek ve bu sayıyı artırmak için deneyimi sürekli iyileştirmek, bir uygulamanın elde tutma oranını ve nihai gelirini tahmin etmenize olanak tanır.

Mobil Uygulama Geliştirme çalışmanız için Medanis Bilişim AŞ olarak ekonomik mobil uygulama paketleri hazırladık. Yılların verdiği tecrübe ve profesyonellikle kaliteli ve uygun fiyata mobil uygulamalar ve web siteleri yapıyoruz. Bizimle iletişime geçerek profesyonel bir mobil uygulama sahibi olabilirsiniz.

Mobil Uygulamada Başarı Kriterleri yazımıza yorum bırakarak makalemizi geliştirmemizde destek olabilirsiniz. Şimdiden destekleriniz için teşekkür ederiz.

 

 

 

Etiketler: mobil uygulama başarı en iyi mobil uygulama

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar