Markalaşma Nasıl Olur?
Bir firmanın profesyonelce markalaştırılması: 1) mevcut bir firma veya hizmet hattının yeniden markalandırılması ve 2) yeni bir firmanın başlatılması olmak üzere iki türle karşı karşıyadır. Marka lansmanına yönelik bu iki yaklaşım, genel süreçte benzer olmakla birlikte, ayrıntılarda farklılıklar gösterir. Markalaşma Nasıl Olur?
Markanın Başlatılması
Marka lansmanı yani bir markanın başlatılması, mevcut hiçbirinin bulunmadığı profesyonel bir hizmet markası oluşturma sürecidir. Sıfırdan başladıysanız, firmanızın pazarında nasıl pozisyonlandırılmasını, hangi müşterilere hizmet etmek istediğinizi ve onlara hangi hizmetleri verecekinizi seçmek için eşsiz bir fırsatınız var. Zorlayıcı bir değer teklifi geliştirmek için mükemmel bir zaman.
Diğer yandan, halihazırda müşterileri, personeli ve markasında en azından bir miktar hakka sahip olan mevcut bir firmayı kapsıyor. Yeniden isimlendirme, kimliğinizin güncellenmesini, pazarın konumunu ve / veya mesajlaşmasını içerir. Bu değişiklikler, tüm firma, tek bir uygulama veya hizmet için geçerli olabilir. Tabii ki, yeni markanın mevcut müşteri ilişkilerini nasıl etkileyeceğini, firmanızın yıllar boyunca biriktirdiği marka değerini ve pazarlama momentumunu düşünmek zorundasınız.
Hem marka lansmanı hem de yeniden markalama, mevcut bir firmanın tekliflerine yeni bir servis hattı eklediğiniz bir marka uzantısından farklıdır.
Bir Markanın Lansmanını Nasıl Sağlamalısınız? Markalaşma Nasıl Olur?
Bir marka lansmanı harika bir ilk izlenim yaratmak için altın bir fırsat sunmaktadır. Yine de birçok firma, firma adlarından başlayarak bunu sıkıntıya sokmayı başarıyor. Bir çok profesyonel hizmet, zaman kazandıran bir yaklaşım izler ve firmalarını kurucularından sonra adlandırır. Veya kendi adına “mesleki”, “sistem”, “teknoloji”, “hizmet” veya “iştirakçi” gibi genel bir hizmetle alakalı terim kullanıyorlar. Ortaya çıkan isim genellikle uzun ve beceriksizdir ve yakında unutulmaz bir harf dizisine dönüşür. Uzun bir ad, internette, yazmak ve hatırlamak zor bir alanı spawn eden bir sorumluluğudur.
İnternetten bahseden birçok firma muhtemel alıcıları, en önemli pazarlama aracında – kendi web sitelerinde – düşük yatırım yaparak hayal kırıklığına uğratmaktadır. Ucuz görünümlü, farklılaşmamış bir web sitesi büyük bir sapmadır. Aslında yönlendirme konusundaki araştırmamız, potansiyel alıcıların üçte birinin kendi web sitesinde yalnızca kendileri tarafından yönlendirilen bir firmayı dışarıda bıraktığını göstermektedir.
En güvenilirliğe en çok ihtiyaç duydukları zaman, pek çok yeni şirket kurmak için tüm fırsatları kaçırıyor.
Marka Başlatmanın Faydaları
Yeni bir marka sunacağı pek çok avantaja sahip görünmeyebilir. Müşteri olmadan, para da yok, kıskanılacak ne var? Ancak yeni bir profesyonel hizmetler markası üç önemli avantaj sunuyor:
- Yeni heyecan. Birçok kültürde ve özellikle Türkiye’de insanlar yeni olanlara ilgi duyuyorlar. Önemli bir pazarlama sözcüğü olarak “yeni” nin orada “özgür” olduğunu söylemek tesadüf değil.
- En güçlü konumlandırma platformu. Yeni bir markayla radikal olarak farklı bir konumlandırma getirmek daha kolaydır. Mevcut müşterilerin değişikliğe nasıl tepki vereceğinden endişelenmeniz gerekmez; bu nedenle pazar konumunuzu istediğiniz gibi şekillendirmekten özgürsünüz.
- Risk altındaki daha az marka değeri. Konumunuz başlangıç kapısının dışına çıkmazsa, pazarı karıştırmadan ayarlamak çok daha kolaydır. Bu nedenle mevcut bir firma mevcut marka değerini riske atmak yerine radikal olarak farklı bir konumlandırma için ayrı bir marka seçmeyi seçebilir. Markalaşma Nasıl Olur?
Yeni marka lansmanınız için bir strateji düşündüğünüzde, bu avantajlar çok yararlı olabilir.
Marka Başlatma Stratejisi
Markalaşma Nasıl Olur? stratejisi, diğer işletmeler türlerine göre profesyonel hizmetler için çok farklıdır. Çoğu durumda, uğraşmanız gereken azaltılmış bir takım düşünceleriniz vardır. Örneğin, servis firmaları nadiren ürün ambalajı kullanıyor ya da perakendecileri ürünlerini taşımaya ikna etmek zorunda kalıyorlar. Endişelenilecek mağaza vitrinleri veya ekran kapaklı ekranlar bulunmamaktadır. Bu nedenle, yeni bir marka başlatma konusundaki literatürlerin birçoğu sizin durumunuza uymuyor.
Ne yazık ki, daha az sorununuz olduğu için başlatmanın daha kolay olduğu anlamına gelmiyor – sadece farklı. Bu farklılıkların çoğu profesyonel hizmetlerin doğasından kaynaklanmaktadır.
Markalaşma Nasıl Olur? Örneğin, bir tüketici bir restoran, otel veya giyim üreticisini tecrübe etme şeklini, bir müşterinin deneme katmanı, muhasebeci veya bilgisayar güvenlik danışmanı tecrübe etme şeklinden çok farklıdır.
Profesyonel hizmetler dünyasında markanız, hedef kitlenizin içindeki görünürlüğünüzle çarpılan itibarınızdır (biliniyorsunuzdur). Müşteri tecrübesinden çok güven ve uzmanlık üzerine inşa edilmiştir. İstisnai bir hizmet veya “çok iyi” deneyim istiyorsanız, denetçinize veya yapısal mühendisinize değil, bir spaya veya güzel bir restorana gidin.
Uzmanlık, profesyonel hizmet alıcılarının bir numaralı seçim kriteridir ve son seçimlerin %74’ünde “ölçekte ipucu” oluşturan faktördür. Ancak uzmanlık konusunda bir sorun var. Görünmez. Onu göremezsiniz, hissedecek ya da bir başkasının ona bakıp bakmadığını söyleyemezsiniz. Bu, onu hedef kitleniz için somut ve görünür kılmak zorunda olduğunuz anlamına gelir.
Bu farklılıkları göz önüne alarak, marka geliştirme stratejinizi hazırlarken ele alınması gereken birkaç temel husus vardır.
-
Hedef müşteriniz için kilit öneri nedir?
Neden birçok alternatif içinden firmanızı seçecekler? Fiyat tek unsur mu? Sürdürülebilir bir maliyet avantajınız yoksa, bu her zaman risklidir. Çoğu yeni profesyonel hizmet lansmanı için cevap, bir çeşit üstün uzmanlık sunmanın etrafında dönüyor.
- Uzmanlığınızı nasıl görünür hale getireceksiniz?
Uzmanlık konusunda yarışıyorsanız, görünürlük şarttır. Eğer fiyat konusunda yarışıyorsanız, en azından uzmanlığınızı rekabete eşit olarak konumlandırmanız gerekir: “Aynı işi aynı seviyede yapıyoruz, ancak maliyeti daha az oluyor” gibi.
Görünürlük oluşturmak için pek çok teknik var. Kitaplardan ve web seminerlerinden videolara ve ağ kurmaya kadar, kelimeleri öğrenmek ve firmanızın uzmanlığını göstermek için eğitimsel bir yaklaşım kullanabilirsiniz.
Markanızın lansmanına nasıl hız vereceksiniz?
Lansmanınız aşamalı bir yapı mı yoksa “büyük patlama” ürünü olacak mı? Karar, piyasaya ve ona yöneltebileceğiniz kaynaklardan alınmalıdır. Rakipler tarafından kolayca kopyalanabildiği için bazı servislerin kısa sürede pencereleri vardır. Diğerleri, kısa bir ömrü var, çünkü bir gün batımı tarihe kadar olan meseleleri ele alıyorlar. Bu durumların her ikisi de büyük patlama girişini destekliyor. Bununla birlikte, diğer birçok durumda, kademeli bir yapı mantıklıdır. Kademeli yapılar, gelir elde etmeden önce zaman ve para büyük bir harcama ihtiyacını ortadan kaldırır. Öte yandan patlama yani dikkat çekici tanıtımlar, çoğunlukla ön masraflarla birlikte gelir.
Bu önemli stratejik seçimlerle ilgili kararlarınız marka lansman planınızın bel kemiğini oluşturur.
Marka Başlatma Planınızı Oluşturma
Yeniden markalaşma süreci gibi bir marka lansmanı da üç aşamalı olarak gerçekleştiriliyor. Fakat bir lansmanla birlikte, bu aşamalar daha kısa bir zaman diliminde oynama eğilimindedir. Planınızın kilit unsurlarını oluştururken haftalarca ve aylarca değil, günler ve haftalar düşünün. Markalaşma Nasıl Olur?
Aşama1: Doğru Marka Stratejisini Alın
Bu aşama, firmanın doğru konumlandırıldığından ve zorlayıcı, anlaşılması kolay bir değer önermesine sahip olduğunuzdan emin olmayı amaçlamaktadır. Herhangi bir marka bilinci oluşturma egzersizinde olduğu gibi, araştırma ile başlar. Mevcut müşterileriniz olmadığından potansiyel müşteriler ve etkilenenlerle yapılan görüşmelere güvenmeniz gerekir.
Genellikle ilk konumunuz kurucuların itibar ve deneyimleri etrafında inşa edilecektir. Bu durumda, önemli konumlandırma unsurlarını ortaya çıkarmak için müşterileri geçmiş mülakatlardan arayabilirsiniz. Markalaşma Nasıl Olur?
Ardından, marka belgelerinin temel bir setini geliştireceksiniz. Bunlar, birincil kitlelerinizi, her birine yönelik önemli mesajları, üstesinden gelinmesi gereken engelleri ve sizi her mesajı savunmanızı sağlayacak kanıt noktalarını tanımlayan bir konumlandırma bildirimi ve mesajlaşma mimarinizi içerir. Markalaşma Nasıl Olur? Bu dokümanlar birlikte, yeni markanız için stratejik temel oluşturmaktadır.
Elbette vaka analizinden yoksun olacaksınız – bir eksiklik, bir müşteri tabanı oluştururken hızlı bir şekilde konuşmanız gerekecek.
Aşama 2: Marka Oluşturma
Bu aşamada firmanızın adını, etiket çizgisini, logosunu, web sitesini, pazarlama materyallerini ve kimlik araçlarını geliştirirsiniz. İlk önce en önemli parçaları geliştirmek, daha sonra geri kalanını eklemek iyi. Bu nakit tasarrufu yapmanızı sağlar ve (pahalı bir iş teminatına kilitlenmediğinizden) size daha fazla deneyim kazandığında mesajlaşmanızı geliştirecek yer verir.
Çoğu durumda, en kullanışlı araçlar web siteniz, sahada bir güverte ve firmanızın ve hikayesinin tek sayfalık bir özetidir. Vaka incelemelerinin zenginliğine sahip olmadığınız için firmanızı neden kurduğunuz ve müşterilerinize hangi avantajları getirdiğiniz hakkında konuşmak isteyebilirsiniz. Bu kritik kitle oluşturmak için yeterli olmayabilir, ancak birkaç ilk müşteriyi ikna etmek için yeterli materyal sağlamalıdır.
Ayrıca yeni bir firmanın hikayesini anlatmak için mükemmel bir araç olabilecek çevrimiçi videoyu keşfetmek de düşünebilirsiniz.
Bu aşama genellikle bir marka tanıtım planının geliştirilmesiyle sınırlanır. Bu plan, markanızın tanıtılacağı ve geliştirileceği ve bunlara ek olarak hedeflediğiniz kitlelerin hangi sırada olacağı da dahil olmak üzere tam olarak ortaya konmaktadır. Markalaşma Nasıl Olur? Ayrıntılı bir başlatma takvimi planlama sürecinizde kullanmak için mükemmel bir araçtır. Bir marka lansmanı bağlamında, yayın planının önemi çok büyüktür, bu yüzden doğru yapmak için yeterli zamana izin verdiğinizden emin olun.
Aşama 3: Marka Genişletme
Daha sonra, planı uygulamanız ve markanıza yeni marka tanıtmanız gerekecek. Tecrübelerimize göre, çoğu insan yeni bir markanın ilk resepsiyonuyla heyecanlı. Yeni markanız iyi konumlandırılmışsa, pazarda taze ve yenilikçi görünecek ve potansiyel müşterilere hem eşsiz hem de çekici bir fayda sunuyor. Bu insanlara heyecanlanma eğilimi gösterir. Markalaşma Nasıl Olur?
Yeni markalar bu aşamada yanaşırlarsa, sorunlarını sık sık doğru stratejiyi başarısızlığa bırakabiliriz. Bu firmalar, gerçek bir farklılaşma veya rekabet avantajı sağlamayan “ben de” pazar konumlandırmasıyla pazara koşuyorlar. Bir sicilin avantajı olmaksızın rakipleriniz gibi olmaya çalışmak başarı için bir formül değildir. Diğerleri ne yapıyorsa ayısını yapmayın farklı olmaya çalışın. Markalaşma Nasıl Olur?
Mesajlaşma ve konumlandırma konusundaki küçük ayarlamalar, kullanıma sunulurken oldukça yaygındır. Bu ayarlamalar, başarısızlığın işareti değil, yeni bir markanın evriminin normal bir parçasıdır.
Yeni Markanızın Gücünü Oluşturma
Başarı iki kenarlı bir kılıç olabilir. Sağlıklı bir piyasaya girdiyseniz ve yeni bir avantajlar önermişseniz, hizmetleriniz için çok fazla talep yaşarsınız demektir. Markalaşma Nasıl Olur? İşte o zaman marka vaadinize göre bir meydan okuma haline gelebilirsiniz. Birden fazla firma bu aşamada tökezliyor.
Diğer önemli zorluk odağınızı korumaktır. Sonuçta, risk çeşitlendirmesi önemlidir, değil mi? Dikkatli ol. Çok fazla temel görev almayarak markanızı kolayca zedeleyebilirsiniz. Hizmet sunumlarınızı genişletmek için kısa vadeli mali yararlar olabileceği gibi, bir markanın gerçek değeri de ayırt edici özelliği ve netliği nedeniyle ortaya çıkmaktadır.
Son Bir Düşünce
Markalaşma Nasıl Olur? Bir marka lansmanı, firmanızı veya uygulamanızı kalıcı başarı çizgisi üzerinde ayarlamak için mükemmel bir zamandır. Maksimum esneklik ve yeni ve heyecan verici olma avantajınız var. Bununla birlikte, bir marka lansmanı pek çok potansiyel fayda sağlamakla birlikte, önemli zorluklar da beraberinde getiriyor.
Hatırlanması gereken en önemli şey, stratejiyi doğru bir şekilde elde etmek için yoğunlaşmaktır. Araştırmalarınızı iyi yapın. Hedef bir müşterek gruba cazip bir öneri sunabilirseniz, her şey daha kolaydır.
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, Profesyonel Tasarım: Ankara Web Tasarım, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
Markalaşma Nasıl Olur? için 444 5 698 numaralı telefondan bize hemen ulaşabilirsiniz.
Markalaşma Nasıl Olur? yazımıza yorum bırakabilirsiniz.