Kurumsal Facebook Sayfası Nasıl Açılır?
1.65 milyar aktif kullanıcıyla Facebook her geçen gün büyümeye devam ediyor. Facebook’ta bulunmaya karar vererek doğru bir iş yaptınız. Peki, nereden başlamanız gerekiyor? Kurumsal Facebook Sayfası Nasıl Açılır? İzlenmesi kolay bir plan var mı?
İşiniz ve Facebook algoritması ile düzenli olarak değişmeye devam ettiğinden, bunu A’dan Z’ye kılavuz olarak bir Facebook işletme sayfası oluşturmak ve kitlenizi büyütmek için mükemmel bir başlangıç noktası olarak düşünün. Buradan yola çıkın, neyin işinizde ve markanızda işe yaradığını test edin ve öğrenirken değişiklik yapın. Kurumsal Facebook Sayfası Nasıl Açılır? 5 basit adımda anlatmaya çalışacağız:
- Adım Temel Bilgilerinizi Doldurun: Facebook’ta bir iş sayfası oluşturmak için aşağıdaki URL’yi açın: Https://www.facebook.com/pages/create.php
Sayfayı açtığınızda karşınız şu seçenekler çıkacaktır:
- Yerel İşletme veya Yer
- Şirket, Organizasyon veya Kurum
- Marka veya Ürün
- Artist, grup, halk ikonu
- Eğlence
- Sebep veya topluluk
Bu alt kategorilerden firmanıza uygun olanı seçebilirsiniz.
Eğer seçimi yanlış yaptığınızı fark ederseniz hiç sorun değil daha sonra değiştirebilirsiniz.
Kategori seçerken şunu göz önünde bulundurun yerel iş kategorisini seçtiğinizde sayfanız şöyle görünür:
Şirket veya markayı seçerseniz ise şöyle:
Fark ettiyseniz yerel işletmede iş yeriniz harita üzerinde açıkça belirtiliyor. Adresiniz ve telefonunuz ön planda tutuluyor. Bu yüzden kategori seçiminde dikkatli olmalısınız. Her kategoride sayfanız farklı görünecektir.
Kategori seçimi sonrasında, bir sonraki kurulum ekranı sayfanıza, bir URL’ye, bir Facebook sayfası URL’sine ve bir profil resmine ilişkin açıklayıcı bir cümle veya iki soruluk bir cümle isteyecektir. Yerel bir işletme seçtiyseniz, mağazanızın ne sattığını daha ayrıntılı tanımlamak için kategori etiketleri seçme olanağına sahip olursunuz.
Sayfanız Hakkında – Sayfanızı tanımlamak için yaklaşık 155 karakter kullanın. Bu açıklama hem masa üstünde hem de cep telefonunda Facebook sayfanızın üst kısmında göze çarpmaktadır.Mümkün olduğunca açıklayıcı ve yararlı olun.
URL – mağaza, şirket veya marka için web sitesi adresi.
Facebook URL / kullanıcı adı – Sayfanız için özel bir URL seçebilirsiniz. facebook.com/firmanızınadı .
Profil fotoğrafı: Sayfanız için bir ana profil resmi / logo yükleyin. Kullanacağınız bu fotoğraf tüm paylaşımlarınızda görünecektir bu yüzden dikkatli bir şekilde seçilmelidir. Kurumsal kimlik çalışmalarında logonuz ve web sitenize uygun olarak sosyal medya fotoğrafı kullanılır. Bu sizin bir marka olarak algılanmanızı sağlayacaktır. Kare boyutları en iyisidir. Facebook, dikdörtgen fotoğrafları kareye kırpar.
Profil resimleri en az 180 piksel, en fazla 180 piksel olmalıdır. Facebook çeşitli bölümlerinde şu fotoğraf boyutlarını kullanır.
- Sayfanızdaki ana profil resmi – 160 x 160
- Bir haber akışında – 100 x 100
- Zaman çizelgenizde – 86 x 86
- Yorumları yanında – 43 x 43
Kurulum işleminin son iki adımı, sayfanızı ana Facebook menüsüne eklemeyi (her oturum açışınızda hızlı ve kolay erişebilmenizi sağlar) ve yeni sayfanızı tanıtmak için bir Facebook reklamı ayarlamayı içerir. Bu seçenekler şu an için atlanabilir.
2. Adım: Müthiş bir kapak resmi bir çırpıda oluşturun (tasarımcı gerekli değil!)
Birçok insan kurumsal Facebook sayfanızı ziyaret etmek için sırada bekliyor. Onların beğenmesi için Facebook sayfamızı daha gösterişli gösterebilir miyiz?
Öncelikle bir kapak fotoğrafı eklemelisiniz. Kapak fotoğrafı sayfanın üstünde görünür ve en çok dikkat çeken yerdir. Markanızı destekleyen veya ziyaretçilerinizde beğenme duygusu oluşturacak bir fotoğraf seçmelisiniz.
İnternette birçok fotoğraf düzenleme programı var. Tek yapmanız bunlardan birisini indirmek. Güzel bir fotoğrafın üzerine markanızı veya güzel, motive edici bir sözü yazabilirsiniz.
Bunu yapmak için bir tasarımcıyla çalışmanıza gerek yok. Ancak bu basit fotoğraf file kurumsal sayfanıza profesyonellik katacaktır.
Kapak resmini oluşturduktan sonra, “Kapak Ekle” düğmesini tıklayarak sayfanıza yükleyin.
Fotoğrafı eklediğinizde küçük ya da büyük gelirse fotoğrafı kaydırarak ayarlayabilirsiniz.
3. Adım Profilinizi Tamamen Doldurun:
Kurumsal Facebook Sayfası Nasıl Açılır? sorusunun artık sonlarına yaklaşıyoruz. Sayfa Bilgileri bölümüne bilgi ekleyerek profilinizi daha da doldurabilirsiniz. Bu bölüme erişmek için, sayfanızın üst menü çubuğundaki Ayarlar’ı tıklayın ve ardından Sayfa Bilgileri’ni tıklayın.
Adınız ve kategoriniz zaten doldurulacak. Sıradaki bilgilerin eklenmesi için en yararlı bilgiler şunlardan biri olabilir:
Başlangıç Bilgisi – Şirketinizin veya ürün satışınızın ne zaman başladığının bilgilerini girebilirsiniz. Bu bilgi, sayfanızın yayınının sağındaki geçmiş zaman çizelgesinde ve ana yayınınızın en altındaki bir güncelleme olarak görünür.
Adres – İnsanların işletmenizin nerede olduğunu bilmelerini ve size güvenmelerini istiyorsanız mutlaka adres bilgilerinizi doldurmalısınız.
Uzun tanımlama & Misyon – Markanızı, işinizi ayrıntılarıyla anlatın. Bu, ana sayfada görülen 155 karakterlik açıklamanın ötesine geçmenin harika bir yoludur.
Telefon numarası / e-posta adresi – Ek iletişim bilgilerini ekleyin.
4.Adım Sizinle Çalışan Başka Kişiler Varsa Onları Ekleyin:
Facebook pazarlama görevlerinizi bir ekiple paylaşmayı planlıyorsanız, çeşitli kişiler ve çeşitli roller için erişim izni vermek isteyeceksiniz.
Seçebileceğiniz roller şunlardır:
Yönetici – Her şeye erişebilir.
Editör – Sayfa olarak mesaj ve yazı göndermek, sayfa düzenleyebilir Facebook reklamlarını oluşturabilir , bir yazı veya yorum oluşturulduğunda yönetici görebilir.
Moderatör – Mesaj yazabilir, reklam oluşturabilir, yazı yazabilir, yorum yapabilir.
Reklamveren – Yorum yapabilir ve reklam oluşturabilir.
Ortak çalışanlar eklemek için sayfa ayarlarınıza ve “Sayfa Rolleri” bölümüne gidin. Sayfanızı beğenen herhangi bir Facebook arkadaşının veya kişinin adını yazabilirsiniz. Alternatif olarak, bir Facebook hesabıyla ilişkili bir e-posta adresini yazabilirsiniz.
5. Adım İlk Yayınızı Yayınlayın:
Durum sonrası güncelleme, bağlantı, fotoğraf, video, etkinlik veya kilometre taşı yayınlayarak sayfanıza içerik ekleyin. Sayfanızdaki yeni, taze içerik, yeni ziyaretçiler kontrol etmeye geldiğinde onu daha cazip hale getirecektir.
Facebook İş sayfanız hayranlarına müthiş içerik sunmaya ve harika bir şey haline gelmeye hazır.